Gå til innhold

Når skal Nokia begynne å tenke nytt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du mener at Nokia har bedre funksjonalitet enn konkurrentene?

Ja, det mener jeg, med visse unntak.

Så hvilke funksjoner har Nokia som konkurrentene ikke har? Kalori-måler?

Lurer jeg og på.

Ja, nå skal dere høre (siden dere ikke nevner en bestemt mobil, har jeg valgt å foreta meg 6600 versus resten av mobilene på det norske markedet, med visse unntak):

 

Vel, ta en titt her

 

I venstre kolonne kan du velge og vrake kategorier med programmer. I tillegg finnes kalori-måler og lommelykt.

 

Dvs. 672 + 2 = 674+ programmer.

 

Vil dere høre mer?

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar
Nokia er på vei ut av markedet nå, pga sine kjedelige telefoner, og deres dårlige kvalitet, jeg mener hvem har vel ikke hatt en nokia med feil?

Jeg har aldri hatt noen problemer med mine Nokia telefoner. 3310'en jeg hadde før fungerte til og med optimalt selv om jeg hadde gjort en del drastiske endringer i firmwaren.

 

Vi har hatt ca 10 Nokia'er i familien og alle har fungert glimrende.

 

Jeg velger å tro at det er brukerene som er uforsiktige med mobilene. Hos Nokia er det jo stort sett ungdomstelefonene som må på reperasjon. Og disse ungdommene vet kanskje litt for lite om elektronikk. Altså, hvis en høyelektronisk enhet faller i gulvet fra 1 meter er det faktisk ingen selvfølge at den skal fungere etterpå.

 

Forresten, når min 3650 som er over 1 år gammel FREMDELES er en av verdens desidert mest funksjonelle telefon, ser jeg ingen grunn til å henge ut Nokia for å være lite nyskapende eller henge etter.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Så du mener at Nokia har bedre funksjonalitet enn konkurrentene?

Ja, det mener jeg, med visse unntak.

Så hvilke funksjoner har Nokia som konkurrentene ikke har? Kalori-måler?

Lurer jeg og på.

Ja, nå skal dere høre (siden dere ikke nevner en bestemt mobil, har jeg valgt å foreta meg 6600 versus resten av mobilene på det norske markedet, med visse unntak):

 

Vel, ta en titt her

 

I venstre kolonne kan du velge og vrake kategorier med programmer. I tillegg finnes kalori-måler og lommelykt.

 

Dvs. 672 + 2 = 674+ programmer.

 

Vil dere høre mer?

Det blir jo teit å regne med programmer man legger til i telefonene.......

 

Man sier da rett og slett at den har symbian, noe bla. annet siemens sx1 også har.

Lenke til kommentar
Så antall programmer som kan legges inn er alt som gjelder angående funksjonalitet?

Og tror du de programmene der bare funker på 6600?

Som sagt, med visse unntak.

 

Coldplay: Ja, jeg vet ikke om det er dere som har problemer med å lese, eller skriver jeg usynlig skrift? MED VISSE UNNTAK. Siemens SX1 er den eneste Symbian mobilen per dags dato som ikke er fra Nokia.

 

Tilbake til Zybix: Det finnes ihvertfall over 674 programmer på 6600. Det kan jeg sette skjorta mi på. Vil du jeg skal skrive opp alle programmene som funker, eller var det greit at jeg prøvde å gi deg et perspektiv på sakene, ved å veilede deg innom en Symbian side?

 

Visste du at når man spikker fliser i en debatt, er det et tegn på at man har tapt?

Lenke til kommentar
Når skal nokia tenke nytt!!!!??? den henger fat på 128X128 og dårlige skjermer på de fleste telefoner!!! :dontgetit: Eneste forskjellen er jo nesten design, latterlig. Eneste en telefon som skiller seg ut nesten... hmmm :roll:

Nokia har alltid vært borti natta på mobiler; kjøp Siemens eller Sony-Ericsson isteden!

Lenke til kommentar
Siemens SX1 er den eneste Symbian mobilen per dags dato som ikke er fra Nokia.

 

Det du sier der er egentlig feil, siemens sx1 er den eneste symbian series 60 utenom nokia sine. F.eks Sony Ericsson p900/p800 kjører jo også symbian men med et annet gransesnitt.

 

Og hvis du refererer til en mobil blir det vell feil å si "visse" siden det er flertall.

Lenke til kommentar
Når skal nokia tenke nytt!!!!??? den henger fat på 128X128 og dårlige skjermer på de fleste telefoner!!!  :dontgetit:  Eneste forskjellen er jo nesten design, latterlig. Eneste en telefon som skiller seg ut nesten... hmmm  :roll:

Nokia har alltid vært borti natta på mobiler; kjøp Siemens eller Sony-Ericsson isteden!

Jeg husker da 2110 kom, og det var en genial telefon når det gjaldt brukervennlighet. Ericson og Motorola hadde lite å stille opp med der.

 

Deretter lanserte de 3110, 5110 og 6110. Disse telefonene var også geniale på sitt område. Jeg hadde en 6110 i 4 år, og den fikk myyye juling. Jeg tror ikke det finnes merker som tålte så mye som den.

 

Så å si at Nokia ikke har peiling på å lage mobiltelefoner setter deg selv i et dårlig lys. Hvilken stein har du vokst opp under?

Lenke til kommentar
Siemens SX1 er den eneste Symbian mobilen per dags dato som ikke er fra Nokia.

 

Det du sier der er egentlig feil, siemens sx1 er den eneste symbian series 60 utenom nokia sine. F.eks Sony Ericsson p900/p800 kjører jo også symbian men med et annet gransesnitt.

 

Og hvis du refererer til en mobil blir det vell feil å si "visse" siden det er flertall.

Greit nok, tenkte hovedsaklig på Series 60, men nok om det.

 

At du begynner å rette på skrivefeilene mine, er bare tragisk, da det er bare et fåtall poster jeg har skrivefeil i. Skal jeg rette på dine poster? OK, du får det som du vil:

 

"Siemens" er egennavn, og skal derfor ha stor forbokstav. Samme med "Symbian". Det heter "grensesnitt", og ikke "gransesnitt". Når du skal referere til èn mobil, må du bruke apostrof. Ellers tenkter man på ubest. entall. Da uttales det feil - helt feil.

 

Det var nok av dagens grammatiske korreksjoner, men det er lite nødvendig å rette på andres skrivefeil - spesielt hvis du har flere selv :roll:

 

Forstått?

Endret av c_u_m8
Lenke til kommentar

nokia har lenge hatt gode salg på markedet, nesten monopol vil jeg si. Så derfor følte de seg overlegne og begynte å tenke mer på penger, og lager mobiler med spennende utsender som er lett å lure fjortissene til å kjøpe. Men så plutselig kom SE og siemens(a new hope) med veldig gode mobiler. Dette førte til at nokia måtte skjerpe seg igjen. 6600(nokia strikes back!) er et godt eksempel på skjerpingen deres.

 

nå antar jeg det vil bli deilig med konkurranse :D

Lenke til kommentar

Skrivefejl eller ej så er det en kendsgerning, at Nokia taber terræn.

 

Og hvorfor gør de så det, hvis deres telefoner er konkurrenternes funktionelt overlegne?

 

Edit: Jeg så først Holy Cow's indlæg, efter at jeg havde sendt mit eget.

Men hans forklaring lyder rimelig.

 

 

OT: Til gengæld forstår jeg ikke, hvorfor mit indlæg er kommet på to gange?

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar
Tilbake til Zybix: Det finnes ihvertfall over 674 programmer på 6600. Det kan jeg sette skjorta mi på. Vil du jeg skal skrive opp alle programmene som funker, eller var det greit at jeg prøvde å gi deg et perspektiv på sakene, ved å veilede deg innom en Symbian side?

Ok, jeg har ikke sagt at jeg ikke tror de programmene virker på 6600, jeg sa bare at de funker helt sikkert på andre mobiler óg.

 

Men nå var ikke dette en 6600 vs. resten-diskusjon, det var en Nokia vs. resten, og da kommer du inn og sier at Nokia er suverene bare for at de lykkes med å selge en god del 6600. Jeg skjønner heller ikke at de selger så mye av den, et er jo ikke kvalitet for en femmer. Døde pixler og andre feil har gjort at VEEELDIG mange har måtte levert 6600'ene sine til reperasjon, og jeg vil si det er teit når man må levere tilbake mobilen etter et par-tre måneder, når det skal være en 'bra' mobil.

 

Funksjoner? Ok, det kan legges inn noen ekstra programmer. Vil ikke akkurat si at det er alt som skal til for å kalle en mobil funksjonell men. Jaja.

Lenke til kommentar
Siemens SX1 er den eneste Symbian mobilen per dags dato som ikke er fra Nokia.

 

Det du sier der er egentlig feil, siemens sx1 er den eneste symbian series 60 utenom nokia sine. F.eks Sony Ericsson p900/p800 kjører jo også symbian men med et annet gransesnitt.

 

Og hvis du refererer til en mobil blir det vell feil å si "visse" siden det er flertall.

Greit nok, tenkte hovedsaklig på Series 60, men nok om det.

 

At du begynner å rette på skrivefeilene mine, er bare tragisk, da det er bare et fåtall poster jeg har skrivefeil i. Skal jeg rette på dine poster? OK, du får det som du vil:

 

"Siemens" er egennavn, og skal derfor ha stor forbokstav. Samme med "Symbian". Det heter "grensesnitt", og ikke "gransesnitt". Når du skal referere til èn mobil, må du bruke apostrof. Ellers tenkter man på ubest. entall. Da uttales det feil - helt feil.

 

Det var nok av dagens grammatiske korreksjoner, men det er lite nødvendig å rette på andres skrivefeil - spesielt hvis du har flere selv :roll:

 

Forstått?

Det var faktisk ikke ment som å kritisere deg for skrive feil, men et spørsmål, var ikke sikker på men man kunne si "visse" til ent. glemte bare ? på slutten av setningen :p

 

Min feil, fullt og helt ;)

Lenke til kommentar
Symbian for eksempel.... Det er nokia som har de fleste telefonene med det...

Det er teit å si at Nokia har generelt bedre funksjonalitet enn konkurrentene pga at de har sluppet 2-3 mobiler med Symbian. Om dere ikke har fått det med dere, så finnes det Symbian-mobiler fra andre firma óg. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...