Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Huskar ein gang eg var mindre. Hadde spelt Super Mario på Super Nintendo, men var komen til ein plass eg ikkje kom meg vidare. Neste natt drømte eg korleis eg skulle komme meg vidare, og jammen fungerte det. Eg hadde feber, så kan hende det var derfor eg drømte, men merkelig var det i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huskar ein gang eg var mindre. Hadde spelt Super Mario på Super Nintendo, men var komen til ein plass eg ikkje kom meg vidare. Neste natt drømte eg korleis eg skulle komme meg vidare, og jammen fungerte det. Eg hadde feber, så kan hende det var derfor eg drømte, men merkelig var det i alle fall.

hehe.. ja det er mange vitenskapmenn og forskere som mener de har løst problemer når de drømmer så du er i godt selskap. :)

med våre drømmer så bearbeider vi det vi har opplevd før, så når du har opplevd så mye supermario så er det ikke rart at du drømte om det.. :)

Lenke til kommentar

Når jeg var liten hadde jeg LD, det rare var at jeg hadde minimal kontroll altså det kom skumle folk og dyr som jeg ikke kunne gjør noe med :cry: , men vær gang jeg gjemte meg for disse kom det opp en liste som jeg kunne velge om jeg skulle drømme mandag, tirsdag og onsdag osv. og hvis jeg valgte alle dagene hadde jeg ikke LD før neste uke. jeg kunne bestemme om jeg ville LD eller ikke :cool: men siden det var LD med mareritt så har det satt seg inn i hukommelsen min, noe jeg ikke liker fordi jeg husker det som en hendelse selv om jeg vet det ikke skjedde.

Lenke til kommentar
Når jeg var liten hadde jeg LD, det rare var at jeg hadde minimal kontroll altså det kom skumle folk og dyr som jeg ikke kunne gjør noe med :cry: , men vær gang jeg gjemte meg for disse kom det opp en liste som jeg kunne velge om jeg skulle drømme mandag, tirsdag og onsdag osv. og hvis jeg valgte alle dagene hadde jeg ikke LD før neste uke. jeg kunne bestemme om jeg ville LD eller ikke :cool: men siden det var LD med mareritt så har det satt seg inn i hukommelsen min, noe jeg ikke liker fordi jeg husker det som en hendelse selv om jeg vet det ikke skjedde.

 

har du minimalt med kontroll så har du ikke LD. fordi det er akkurat det som definerer LD. du er så sikker på at du drømmer, sånn at du kan ta kontroll over den.

så dette høres mer ut som et mareritt. jeg hadde samme marerittet opp og opp igjen om at folk som jakta på meg når jeg var ung. det tror jeg de fleste har hatt.

LD er ikke på samme måte, tenk deg at du er i en drøm, det foregår en hvis handling, så går det opp for deg at du drømmer. da kan du gjøre nesten akkurat hva du vill, f.eks gå bort til den heiteste dama i drømmen og ha vill sex.. :p

men det er jo også flere stadier av LD noen ganger har du mer kontroll og noen ganger varer det lenger.

 

i vanlige drømmer har vi null kontroll over handlingen, vi tror vi har kontroll, men vi har det ikke.. vi ser på en måte oss selv uten ifra.. og alt som skjer i vanlige drømmer virker der og da realistiske, selv om det er helt absurde ting som skjer..

 

det er enkle ting/hendelser som får oss til og skjønne at vi drømmer, og etter vært blir vi flinkere til og se disse tegnene.

man kan si at vi blir mer kritiske i drømmen, sånn at når vi ser i speilet og ser et helt annet bilde en det vi burde se. så kan det gå opp for oss at vi faktisk drømmer, men hvis vi ikke har trent oss til og legge merke til sånne ting i drømmene så legger vi heller ikke merke til dem, og de virker helt normale.

 

men selv når man har skjønt at man drømmer så blir man fort utstikker igjen om man faktisk drømmer. sånn at de ter bare for korte perioder man er LD.

det som veldig mange gjør i starteren når de merker at de drømmer er at de blir overivrig og stressa, som fører til at man våkner.

 

når man har hatt en skikkelig LD, så er det ingen tvil om man har eller ikke har hatt LD. da vet man! :)

 

OJ, nå er det vel egentlig legge tid.

Lenke til kommentar

Jeg hadde jo kontroll over meg selv,kunne gå hvor jeg ville men det er der den FULL kontroll biten dukker opp, som gjør at det kommer skumle folk og kunne få opp den lista når jeg ville, var full klar over at jeg drømte men kunne ikke bestemme hva jeg skulle drømme. man kan ikke alltid bestemme omgivelser og handling etter det jeg har lest.

Endret av Seeders
Lenke til kommentar

Har i det siste lest veldig mye om LD og det høres forferdelig spennende ut! Har prøvd den såkalte "lappe teknikken" og har sett på den regelmessig i over en uke nå, men fortsatt så har jeg ikke drømt at jeg har tatt den opp og sett på den. Har dog ikke begynt å notere ned drømmene mine, noe som har vært ett ork om morgenen da jeg våkner .. :p Men skal skjerpe selvdisiplinen og bestemme meg for å notere drømmene mine med en gang jeg våkner, og først bestemme meg for å huske drømmene mine :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Har hatt LD en gang da jeg var liten, men det kan ikke ha vært så lenge :p

 

Det jeg hadde LD om var # skal jeg hoppe ned og skjekke om det hotelet er bedre en det andre så hoppe jeg og rett før jeg treff bakken lå jeg på gulvet med vondt i huet :p

Lenke til kommentar

har vært borti dette jeg å, drømte at jeg gikk av et tog og måtte rømme fra noen folk med stunguns og maske, og etter en liten stund var jeg i HL2, hvor jeg sprang rundt i selve storylinen men jeg er ikke akurat i like god form som vår gode venn freeman så drømmen var ganske så jævlig, spesiellt i ravenholm, klarte ikke å hoppe mellom hustakene og hadde store problemer med å komme meg fram.

det var egentlig ganske sært, jeg styrte hva jeg ville gjøre men allt var liksom i storylinen til hl2.

Lenke til kommentar

Endelig! Nå tror jeg at jeg hadde en såkalt "Lucid Dream". Jeg drømte at jeg var på badet våres, også plutselig kommer det to helt forferdelig fine damer, også plutselig så sier jeg bare til meg selv "Dette her er jo en bare en drøm" helt uten videre .. Og det utartet seg som det normalt ville når du har 2 nakne jenter på badet ditt, men så plutselig begynner drømmen liksom å "fade" ut, og da gjorde jeg det som har blitt sagt her at du skal spinne rundt din egen akse, og tror du ikke det funka? Drømmen ble klar igjen! Men senere så våknet jeg desverre ..

 

 

Men da har jeg iallefall hatt en Lucid dream, for jeg begynte å gi litt faen i det, men som sagt så kommer de når du minst venter det :)

Lenke til kommentar

Hadde min første lucid drøm i dag faktisk, uten at jeg hadde tenkt på det på en ukes tid eller noe. Den kom rundt 7 tia på morgenen, da jeg våkna når den var ferdig (hadde lagt meg kl 3).

 

Først var jeg i en lagerbygning med jobben, da var jeg ikke lucid. Så gikk jeg rundt der og etterhvert blei lagerbygningen om til et kontorbygg hvor jeg måtte klatre opp på noen pappesker og over et rekkverk for å komme til andre etasje. Da blei drømmen om til lucid, og jeg kunne faktisk gjøre akkurat det jeg ville og alt i drømmen var like klar som i virkeligheten.

 

Det morsomme er at jeg beveget med rundt i bygningen og tenkte at dette er en drøm, men at det er jævlig morro å kunne gjøre det jeg vil, så derfor må jeg ikke våkne :p. Tenkte også på det at hvis jeg skulle begynne å fade ut av drømmen, så måtte jeg spinne rundt og rundt min egen akse. Fortsatte å gå rundt og så ei jævlig fin kjerring i drømmen. Tenkte jo at siden detta er en drøm, så kan jeg bare ta med hu sånn helt uten videre å kn*lle hu på et rom. Men gikk rundt på rom etter rom med hu etter og fant ingen rom med litt privatliv, og når jeg først fant et så våkna jeg med en gang :(.

 

Må si at det er noe av den sykeste drømmen jeg har hatt, siden den virka helt 100% virkelig, men jeg visste at det var en drøm og at jeg følte kroppen akkurat som i virkeligheten. Lurer på om jeg får en sånn drøm neste natt? :) Håper det!

Lenke til kommentar

Det her høres fantastisk fett ut! Gjøre hva man vil helt uten konsekvenser må jo bare være helt utrolig kult!

Har ikke hatt Lucid Dreaming før tror jeg, men det har jo være ganger jeg har drømt om at jeg har pustet under vann og dusja sammen med spøkelser (var ikke så gammel da, nei :p ), men det kategoriseres gjerne under vanlige drømmer.

Skal prøve og konsentrere meg om det her, og skrive ned drømmene mine. Nå som det er ferie, burde ikke det bli altfor slitsomt. Håper så inderlig at jeg får en Lucid Dream!

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om det kan kalles lucid dream , men jeg kunne velge store deler av begynnelsen på drømmen. etterhvert dukka det opp problemstillinger, snodige ting, plasser og fjes jeg aldri hadde sett.

 

Litt vanskelig å forklare alt og skildre hvordan alt var men jeg skal prøve litt grovt.

 

okei understreka skrift er lucid =)

 

Jeg gikk rundt i en fet skog i stil med den i reve enka. Skogen ble mer og mer revenka aktig jo mer jeg tenkte over det i drømmen. Så ville jeg ha et hoppeslott alla slike man finner på tivoli, og sekkunder senere fant jeg meg hoppende i et hoppeslott. Men det var noe som ikke stemte og jeg ble frustrert; hoppeslottet var forma som et flodhest kranie. Men jeg mista ikke motet. Jeg viste hva jeg måtte gjøre i situasjoner som dette. det hadde tydeligvis meg i drømmen opplevd før for jeg ble plutselig veldig konsekvent hvis jeg ikke husker feil.

 

Jeg klarte å slepe hele hoppeslottet gjennom denne trange reve enka skogen. Her "kom jeg til meg selv igjen" Nå kunne jeg velge hva jeg skulle gjøre igjen. Jeg valgte å fortsette å slepe hoppeslottet. synes det var spennende å se hvor dette ville føre. bevist ryddet jeg nå vei for hoppellottet i drømmen min. Små stein og kvister måtte vekk. Busker ble rivd opp med røttene, og dette flodhest kranie av et hoppeslott ble presset mellom trær, over stubber og forbi dype daler. Det føltes som en evighet gjennom den skogen

 

jeg kom til en gul elv og da hviste det seg at jeg var fremme. Nå måtte hoppeslottet oppi den gule elva. Jeg måtte drukne det..

 

jeg tenkte at jeg måtte ha tau og stein så da kom det tau og stein. etter å ha bindt steina til flodhesten dyttet jeg dem uti elva så flodhesten sank. Jeg byttet til badebukse og ble med det ned. Nå kunne jeg velge farge på Flodhest kranie hoppeslottet som jeg ville. Det var kjempe lett og jeg frydet meg.

 

 

 

 

Da jeg vokna lo jeg, tok et glass melk og var ganske overraska over at jeg kunne drømme noe slikt

 

edit: Det burde jo nesten bli en religion ^^ Etter døden = Evig lucid drøm moa du kan gjør hva faen du vil til evig tid

Endret av Moff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...