Gå til innhold

Lucid dreaming, styre egne drømmer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Drømmer nesten kun "Luicid Dreams".

 

Men så blir det så ekte at jeg tror det er virkelighet. Hender jeg drømmer ting som viser meg, som jeg ikke kan styre selv.

 

Drømmer ofte at jeg har sex, gjør ting som skulle normalt skadet meg osv. En gang så hoppet jeg utfor et tak, og når jeg traff bakken, så begynte jeg å falle på nytt fra toppen av bygningen. Slik holdt det på en stund, til jeg kom til en øy med kun vann i sikte.

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Jeg er alltid redd for at det jeg drømmer faktisk er virkelighet jeg.

Så jeg tør ikke gjøre noe. Men så våkner jeg og innser at det var en drøm og jeg blir dritsur på meg selv!

 

 

Samme her :!:

Lenke til kommentar

Har klart Lucid Dreaming tre ganger nå. Men har blitt slackt med trening i det siste p.g.a. russetid og eksamener. Å fly over fjorden med rattkjelke var en fet opplevelse. Rett etterpå kom det en kjempe og truet Kristiansund, jeg gjorde meg selvfølgelig like stor og beseiret ham.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen svare meg på hvordan man kan velge hva man skal drømme, på en litt mindre avansert måte enn å bli bevisst i drømmene(lucide drømmer)? Jeg vil så gjerne være "herre" (eller "dame"? :D) over drømmene. Noen som har noen tips om hva man bør tenke før man sovner, eller om det finnes noen eventuelle andre teknikker?

Lenke til kommentar

Vanskelig å velge hva man skal drømme uten hjelp av "lucidity", men det er jo bevist at man gjerne drømmer om ting man har opplevd eller tenkt mye på dagen før, og ofte ting man tenker på like før man sovner. Hvis du tenker veldig på en bestemt ting når du har lagt deg, så vil jeg tro det øker sjansen for å drømme om det.

Lenke til kommentar
Har Lucid Dreams ganske ofte, men den verste hadde jeg en gang i høst, tror jeg det var.

 

Jeg drømte at jeg lå i senga mi, på rommet mitt, alt var helt autentisk. plutselig sjer det noe helt sykt (som f.eks at en dassrull full av blod ruller tvers over gulvet). da våknet jeg, i akkurat samme posisjon som jeg lå i drømmen, var våken i 30-60 sek, for deretter å sovnr og drømme akkurat det samme opp igjen, med visse forandringer. Jeg tok meg f.eks en tur rundt i rommet, la meg i senga igjen for så å våkne.. var veldig freaky.. og meget facinerende.. lurte flere ganger på om jeg var i ferd med å bli gal..

 

Herremin! Jeg har hatt nesten samme drømmen, for 5-6 år siden da jeg var 18-19! Det er det jævligste jeg noen gang har opplevd. Forskjellen var at jeg sluttet hver drøm med å "våkne" og så rett inn i en ny drøm, og jeg var 100% klar over at jeg drømte, men jeg klarte ikke å våkne. Etter hvert ble det bare små subtile hint som gjorde at jeg skjønte at det var enda en drøm, f.eks etter at jeg hadde pusset tennene kom jeg ut i gangen og så at det var helt mørkt ute, selv om klokken var 8 midt på sommeren. Jeg våknet til slutt og var helt våt av svette. Det tok noen timer før jeg var meg selv igjen....

 

En annen hadde jeg nå for et halvt år siden ca. Den var helt sprø, og jeg husker at jeg bestemte meg for å prøve å fly etter at oppdaget at jeg hadde en lucid dream. Jeg sto først og hoppet litt uten å helt få grepet på det, og så prøvde jeg å flakse litt med armene og diverse tull, og til slutt klarte jeg å fly en meter opp og holde meg i luften noen sekunder, men jeg følte meg så dum der jeg sto og flakset som en skadeskutt spurv, så jeg landet igjen... det var en rar opplevelse :)

Lenke til kommentar

Fikk til en lucid dream her en dag, men ble vekka midt inni. grunnen til at jeg fant ut at det var en LD er at jeg har vent meg til å ta reality checks ofte. så jeg tok en random reality check og fant ut at jeg drømte.

 

ligger en del guider på nettet for å få til lucid dreams. det hjelper utrolig.

Endret av les_paul92
Lenke til kommentar

Faen, jeg hadde en forferdelig merkelig drøm her om dagen. Jeg ble jaget rundt på et ørkenlignende-ruinested av en haug med forskjellige folk. Jeg bare løp rundt i ring i evigheter, men plutselig stanset jeg og sa: "Dette er bare en drøm da, nå vil jeg faen meg våkne. La meg våkne da! Åh, jeg vil våkne, denne drømmen er dritkjedelig, jeg er lei. Det er jo bare en forbanna teit drøm, kan jeg ikke bare stå opp nå?" mens jeg veivet hendene rundt om kring og glante opp i luften, akkurat som om jeg sov oppi der et sted. Men problemet var jo at jeg våkna ikke, jeg bare sto der som en idiot, og alle de som jaget meg var bare borte helt plutselig. Jeg kunne ikke styre noe i drømmen, det var det som var så utrolig rart, så jeg kan vel ikke kalle det Lucid Dreaming da eller? Uansett, drømmen endte med at jeg gikk bort til et stup og sa: "Nå begår jeg selvmord", og så hoppet jeg utafor og våkna i senga mi.

Lenke til kommentar

Ofte når jeg drømmer, er jeg faktisk mer "språkkyndig" enn når jeg er våken. Dette gjelder fransk og engelsk. Vel, kanskje ikke mer språkkyndig, men jeg blir faktisk imponert over hvordan jeg klarer å formulere geniale setninger på fransk når jeg ligger og sover. Og i og med at jeg husker mye av drømmene mine hver natt, så husker jeg også hva jeg har sagt i drømmen av franske setninger og engelske setninger. Et engelsk ord jeg faktisk har vært usikker på hvordan jeg skulle uttale, drømte jeg at jeg sa høyt en gang. Så sjekket jeg opp uttalen med "fasiten" da jeg våknet, og det stemte. Noen andre som har erfaring med språk og drømmer? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hadde faktisk min første lucid dream i natt (med mindre jeg har hatt noen tidligere som jeg ikke kan huske), selv om det varte utrolig kort da. Plutselig skjønte jeg at det måtte være en drøm (husker ikke hva som gjorde at jeg skjønte det), så jeg sjekka ved å klype meg i armen. Når jeg da ikke kjente noen ting, visste jeg at det var en drøm, og med en gang jeg tenkte på ting så dukket de opp, og jeg fikk også til å sveve over bakken. Men ble nok altfor overivrig og ville prøve alt mulig, så jeg våkna ganske fort. Synd, håper jeg får flere, for det ga mersmak :)

Lenke til kommentar

Når jeg drømmer at jeg har sex, er det alltid en lucid drøm. Har vel noe med at jeg blir bevisst fordi det er sex det handler om her.

 

 

Det hender ofte at jeg våkner rundt 9-tiden om morgenen.

Det jeg gjør da er å tenke på en spesiell ting, og lukke øynene med en gang for å sove igjen. Er du rask nok så sovner du på 10 sec igjen.

 

Nå sover du mye lettere, siden du er såppass utvilt, og det er stor sjanse for at du får en mer bevisst drøm.

 

Et annet tips:

Tegn en liten sirkel i håndflata, og se på den mange ganger daglig.

Hvis du har gjort det til en vane, så kanskje du ser på håndflata i drømmen din også.

Da er det kanskje en firkant, eller en kylling der i stedet.

 

Da vet du at du drømmer. :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

hei hei!

jeg har ikke lest hele innlegget men her har dere noen tips til dere som vill ha LD.

 

dette er hva jeg pleier og gjøre når jeg skal ha en LD.

 

vel jeg drikker en kopp te ca en halv time før legge tid.

teen blader jeg selv med et par urter ingrediensene varierer, men har alltid i burot(mugwort) ps. mange er allergisk mot denne..

det er ikke nødvendig med så mye.

 

jeg bruker også andre urter men kombinasjonen varierer, disse urtene har forskjellige virkninger. f.eks avslappende/beroligende og sørger for en god natt søvn.

 

lindeblomst (tillae flos)

kamille

sitronmelisse

humle (humulus lupulus)

salvie (salvia officinalis)

kattemynte (catnip)

damiana

lavendel

 

 

og andre mest pgr av bedre smak

peppermyte

lakris rot

anis

fenikel

rosemarin

 

jeg tar også en 100mg b6 vitamin tablett ca en halvtime før sengetid.

hvis jeg har fri dagen etter setter jeg ofte på vekkeklokka i løpet av natten for å bedre sjansen for LD. f.eks hvis jeg legger meg kl 22 setter jeg på vekkeklokka kl 3 og 6.

 

urtene er lovlige og kan stort sett kjøpes i helsekost butikker. vitamin b6 i så store doser som 100mg er egentlig ulovelig i norge, men spør du på helse kost butikken kan det hede at de har det på lager ;)

 

det er også en fordel og si til seg selv at man skal huske drømmene og bli lucid før man sovner.

 

 

man bruker en tredje del av livet på og sove, så det og lære seg LD er lurt. :)

 

lykke til! :D

Endret av gorefest
Lenke til kommentar
Noen som vet om en side der det står noen enkle tips på norsk for hvordan man skal få opplevd LD?

 

vel LD er noe som oftest krever litt innsats for lære og er ofte ikke gjort over natta. ;) hehe..

 

men hvis du vill ha noen kjappe tips.

 

- drikk burot te

- ta B6 for de som ønsker det. (men husk at du burde sovne før det har gått for mye tid etter inntak (ca 1 time), siden b6 er litt oppkvikkende) mellom 100-200mg.

- legg deg tidlig

- sett klokka på ringing et par ganger om natta (sørg for og få 4-5 timer søvn før første ringing)

- prøv og husk mest mulig av det du drømte natta før.

- prøv og ligg mest mulig rolig og prøv tenk på minst mulig, men er du som de flest funger det dårlig, så kan du heller tenke på så mye så mulig, altså la ting bare fly rett inn og ut.

ikke tenk på hver ting så lenge før du bytter til en ny tanke.

- si til deg selv mange ganger at du SKAL huske drømmene dine og at du skal bli lucid.

- når klokka ringer stå opp fra senga prøv og husk så mye som mulig av det du har drømt,

tips: gå bakover i tid (altså tenk på det du sist drømte)

- prøv og husk drømmene dine gjennom hele dagen. (dette blir mye lettere med tiden)

- spør deg gjerne et par ganger om dagen, drømmer jeg nå? (hehe, du føler deg jævlig smart når du sier/tenker det) ;)

- og ikke minst, sjekk klokker og lysbrytere. ;)

 

-gjenta neste dag.

 

Man kan også høre på brainwave hvis man ønsker det.

f.eks Brainwave Mind Voyages og Hemi-Sync.. bruk headesett eller to pc høyttalere på hver sin side av hode.

 

og fordi som synes LD høres skummelt ut, vel når du har en LD vet du at du drømmer så det blir ikke så veldig mye skumler enn pc spill, bare sykt mye kulere..

 

la meg høre fra dere hvis dere tester det ut og om dere syntes at noe av det jeg skrev funket for dere, eller om dere har spørsmål.

 

keep on dreaming! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...