Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Hvor kjøper jeg twinmos med CH5 brikker? noen som kan gi meg link på 512mb brikke? og klarer disse brikkene 2-2-2-5 på 210fsb? alstå 420ddr

Twinmos CH-5 er ikke noe å hoppe i taket for! De greier ikke 2-2-2-5 på 210fbs.

Men jeg er ganske sikker på at BH-5 greier det! Jeg har selv Twinmos CH-5 og greier ikke mere enn 190fbs på 2-2-2-5.

 

Det vanlikste er CH-5 nåtildags, men du kan jo være heldig å få en BH-5 brikke, de er ganske gode på overklokking

 

Kan bare skrive under på at CH-5 ikke er verdt penga. Sjansen for å få BH-5 nå er dessverre nøyaktig lik 0, kjøp heller noe annet som er garantert bra. Les Snekkerns minnetest og se hva du har råd til.

Endret av simfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere med nf7-s 2, Hvilken bios bruker dere/anbefaler dere?

tictac's alpha1 betaking turbo v2. Knallbra bios! Han har fikset multiplier 10/10.5 med cpu interface på problemet. Dessuten har han ordnet litt på oppstillingen av ting i biosen, og lagt til 0.025 spenningsøkning etter 2v.

 

Last den ned her: http://underclock.proboards20.com/index.cg...&num=1078155208

 

En lang tråd om disse biosene: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?s=&threadid=41933

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
tictac's alpha1 betaking turbo v2. Knallbra bios! Han har fikset multiplier 10/10.5 med cpu interface på problemet. Dessuten har han ordnet litt på oppstillingen av ting i biosen, og lagt til 0.025 spenningsøkning etter 2v.

 

Den så lovende ut! Men hvilken skal jeg laste ned? a eller b?

Lenke til kommentar

Der var min 2400 puttet inn, og testet! :D

Den ser ut til å klokke MEGET bra. Kjører nå 13x211 (2743) 1.9v 3Dmark stabilt på luft! (SLK900U m/ Delta) Har enda Prime testing igjen dog..

Er litt skuffet over FSB resultatet, kunne lett gjøre 335MHz og mer før, nå stopper den på 214 eller så. Kan hende jeg må prøve en L12 mod.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Humhum.. Den biosen funka heller dårlig her..

Gikk ikke an å boote med lave timings 11-2-2-2, samme hvor få mhz jeg kjørte ram'en på. Og nettverkskortet på hovedkortet slutta å funke. Kom meg dermed ikke på nett..

Har jeg gjort no feil her?

Dette var rart.. Jeg installerte den gamle bios'en igjen.. og nå funker nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Humhum.. Den biosen funka heller dårlig her..

Gikk ikke an å boote med lave timings 11-2-2-2, samme hvor få mhz jeg kjørte ram'en på. Og nettverkskortet på hovedkortet slutta å funke. Kom meg dermed ikke på nett..

Har jeg gjort no feil her?

Dette var rart.. Jeg installerte den gamle bios'en igjen.. og nå funker nettverkskortet.

Hmm, prøvde den jeg oxo. Men her fungerer alt bra. Klarer 2-2-2-11 og 10 og 10,5 multiplier :w00t:

 

Edit: JEg tok "D22A1BK-TURBO-4247" biosen. Er det feil? Håper ikke det

Endret av Blade_
Lenke til kommentar

Jeg bytta fra equito til tictac D22A1BK-TURBO-4247.zip jeg og .

Tøff boot logo .

 

Alt funker helt som før .

Kanskje den klokker bedre .. vi får se.

Skal prøve meg på 2600mhz med "størsta møjliga tystnad" -hehe .

 

Tips til NF7 bios endringer : ikke endre for mye av gangen .

Eks . vcore/multi/fsb/minne save .

Noen ganger har jeg opplevd problemer etterpå.

Ta en innstilling av gangen og save/reboot .

Vcore først ,deretter multi/fsb og tilslutt minne fra slappe til stramme timings.

 

................

Lenke til kommentar

Tror du kan spare hatten din jeg :D

Klarte ikke den hastigheten stabilt i prime, men jeg lurer på om PSU'en min kan være en av hindringene. Spenningen på 12+ railen hopper opp og ned ganske kraftig, det samme gjør naturligvis også vcore på cpu. Får spare opp litt og kjøpe en MIST 550 eller noe i den duren ;)

Temperaturen er ganske bra, 37c Idle nå.

CPUen er som følger: AXMD2400FJQ4C 2378703L30047 AQYHA 0350TPMW

 

Edit, resten av HWen: Abit Nf7-S 2.0, 2x 256MB twinmos pc3200 m/ winbond CH5, 360w über overbelastet chieftec PSU.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Tror du kan spare hatten din jeg :D

Klarte ikke den hastigheten stabilt i prime, men jeg lurer på om PSU'en min kan være en av hindringene. Spenningen på 12+ railen hopper opp og ned ganske kraftig, det samme gjør naturligvis også vcore på cpu. Får spare opp litt og kjøpe en MIST 550 eller noe i den duren ;)

Temperaturen er ganske bra, 37c Idle nå.

CPUen er som følger: AXMD2400FJQ4C 2378703L30047 AQYHA 0350TPMW

Hehe :D

Bra temperatur da hvertfall :)

Jeg tror også at min psu ødelegger litt for meg.. Har Fortron/Source 350w.

Bråker Mist 550 mye? Jeg vil også ha en bedre psu, men orker ikke en Jæv*l som ligger på rundt 40dB heller.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...