Gå til innhold

Noen som vil ha ulåst Barton som klokker bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan være cpu også! husk at det er en 266fsb cpu ;)

Det har egentlig nesten ingen betydning hvilken fsb de skal kjøre på. Sansynligvis er det minne eller chipset som holder deg igjen. Måtte planslipe min nForce2 for å komme over 195Mhz FSB stabilet. Det var svært dårlig kontakt mellom vannkjølingsblokken og chip'en...

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Judaz om du LESER alle postene så finner du nok fort nok ut hva det dreier seg om!

 

Jeg jobber ikke i no sjappe... jeg er bare mellom mann siden sjappen som jeg får CPU-ene i fra ikke selger disse løse til vanlig. Jeg gikk dit og laget en avtale. Jeg tjener ingenting på dette og gir bare dere gledelige overklokkere et nytt tilbud utenom itbutikken.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Har nå kjørt Prime95@2666MHz(20x133) i seks timer uten kræsj..

 

Men 2600MHz på 200MHz FSB liker systemet mitt ikke i det hele tatt, kjører minnet mitt dual channel.. Så begrensningene mine må enten ligge i chipset eller RAM!

Spenninger?

Prime95 kjører fremdeles på 2666MHz uten problem, spenningen på CPU er 1,8Volt.

 

Chipset 1,6V

Minne 2,7V

 

Når jeg kjører på 200FSB får jeg problemer men Prime på lavere MHz enn jeg kjører nå, da med de samme spenningene.

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Sorry Samcki, var nok litt for snar der.

 

Sett opp minnespenningen, det er ikke sikkert du kommer så mye lenger med høyere chipsetspenning, hos meg ble det bare verre. Etter å ha lappet northbridge greide jeg 240Mhz FSB helt fint. Kjører 210Mhz x 12 nå (2520Mhz) CL 2-2-2-5, faktisk noe høyere enn jeg kom med mitt XP-M testeksemplar (XP2400, 35W). 2 volt på cpu, 1,6v på chipset. 2,95V på minne måtte det være da...

 

- Judaz -

Lenke til kommentar

Har en Fortron/Source på 350W liggende, grunnen til at jeg ikke bruker denne akkurat nå er at jeg må modde kabinettet mitt litt før denne går inn, har 12cm vifte på undersiden så passer litt dårlig i boxen (metall som kommer i veien)

 

Vel, skal la prosessoren få lov til å fortsette men Prime natta over, har kjørt endel timer og vil gjerne fortsette å teste for stabilitet på 2666MHz..

 

Takker for tips

Lenke til kommentar
Noen flere som skal bestille? har bare 2 til nå siden en som trakk seg (Noen som er usikker enda....)

Det var som pokker. Kanskje han ikke gidder å ta inn noen da? Skjønt fem-seks stykker burde han jo klare å bli kvitt, det skulle vel ikke være så vanskelig?

Lenke til kommentar
hvem av dem er det som er best til å overklokke?

 

 

er litt sugen på å kjøpe en sånn jeg og men vil ha en som ikke har så mye watt og vcore

Jeg har 2400-m 35w

Spenning 1,72v , speed 2500mhz (12,5x200)

På 1,65v 2300mhz stabilt , hvis ikke mer .(husker ikke helt)

 

Så 35w modellen kan jeg ikke si annet om er bra , og er

veldig fornøyd med .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...