Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yess!!!!

Da ser det endelig ut til at mitt Sapphire har lyst til å være et XT-kort og ikke er Pro-kort :thumbs:

La inn BIOS'en du nevnte Kirjogra og så til min forbløffelse at windows mente at kortet mitt hadde fått 256 Mb RAM istedenfor 128Mb....hehe. La så inn omega-driverne og rebootet i åndeløs spenning.......*ville det virke denne gangen*?

Etter en rask test i 3dmark 2003 (Score 6133), og testing av noen spill, ser det helt supert ut.

 

Thx Kirjogra :w00t:

Lenke til kommentar
Yess!!!!

Da ser det endelig ut til at mitt Sapphire har lyst til å være et XT-kort og ikke er Pro-kort :thumbs:

La inn BIOS'en du nevnte Kirjogra og så til min forbløffelse at windows mente at kortet mitt hadde fått 256 Mb RAM istedenfor 128Mb....hehe. La så inn omega-driverne og rebootet i åndeløs spenning.......*ville det virke denne gangen*?

Etter en rask test i 3dmark 2003 (Score 6133), og testing av noen spill, ser det helt supert ut.

 

Thx Kirjogra :w00t:

bra jeg prøvde omega driveren og fikk bare på 3d mark - 6100.

så nu har jeg ati driveren og får 6400.

Lenke til kommentar
Yess!!!!

Da ser det endelig ut til at mitt Sapphire har lyst til å være et XT-kort og ikke er Pro-kort :thumbs:

La inn BIOS'en du nevnte Kirjogra og så til min forbløffelse at windows mente at kortet mitt hadde fått 256 Mb RAM istedenfor 128Mb....hehe. La så inn omega-driverne og rebootet i åndeløs spenning.......*ville det virke denne gangen*?

Etter en rask test i 3dmark 2003 (Score 6133), og testing av noen spill, ser det helt supert ut.

 

Thx Kirjogra :w00t:

har selv et p.c radeon 9800 pro kort 128 mb ram, klarer ikke å finne ut hvilken bios du har valgt. fulgte linken men det var en del å velge i.

hva heter biosen du valgte? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg flashet skjermkortet mitt igår fra 9800 pro til 9800 xt! Det fungerte fint men jeg fikk ikke noe mere score i 3dmark2001 alikevel, økte kanskje med 400 poeng... Lønner det seg å klokke litt? i så fall hvor mye??? :thumbs:

 

Og en annen ting jeg dreit meg ut for når jeg testa forskjellige bioser så gikk det litt fort så original biosen min er long gone... Noen som kan hjelpe meg med å finne en ny en???

 

:(

Lenke til kommentar
Og en annen ting jeg dreit meg ut for når jeg testa forskjellige bioser så gikk det litt fort så original biosen min er long gone... Noen som kan hjelpe meg med å finne en ny en?

Det kan nok tenkes - hvis du forteller oss hvilket R9800pro-kort du har. Produsent, mengde og type ram, please.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Prøv.

Jeg gidder ikke å betale 150 kr for varen og 150 kr for porto fra microplex dersom jeg ender opp med 5 MHz mer ;)

Fair enough, men det er ingen her som kan svare deg på hvordan ditt kort yter. Det kan du kun finne ut ved å prøve deg fram. Slik jeg ser det har du tre muligheter:

 

1) gi F.

 

2) Kjøpe dingsene og teste, og hvis du ikke får noe bedre ytelse, så bidrar du i alle fall til økt stabilitet og varighet. Ofre pengene for gøyen med å fikle, med andre ord.

 

3) Finne noen gamle kjøleribber (gammel CPU-ribbe fra Pentium er helt ideell) og kappe i passende biter.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Prøv.

Jeg gidder ikke å betale 150 kr for varen og 150 kr for porto fra microplex dersom jeg ender opp med 5 MHz mer ;)

5 mhz mere..

du kan sikkert få 50-70 mhz mere(uten at jeg kan bekrefte dette)

 

kan dette være en bedre løsing:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL

lol!! Skal han få 60-70mhz mer på core ved og bytte ifra en luftkjøler til en annen? Vell.. NEI!

Lenke til kommentar
Prøv.

Jeg gidder ikke å betale 150 kr for varen og 150 kr for porto fra microplex dersom jeg ender opp med 5 MHz mer ;)

5 mhz mere..

du kan sikkert få 50-70 mhz mere(uten at jeg kan bekrefte dette)

 

kan dette være en bedre løsing:

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SPFC70BL

lol!! Skal han få 60-70mhz mer på core ved og bytte ifra en luftkjøler til en annen? Vell.. NEI!

 

dette er jo en ekstra luftkjøler i tillegg til den man har

på kortet..

når jeg snakker om 50-70 mhz tenkte jeg på rambrikkene.

 

men skal være forsiktig her,du kan dette sikkert bedre enn meg :)

 

ps:var bare et forslag.

Lenke til kommentar
Yess!!!! 

Da ser det endelig ut til at mitt Sapphire har lyst til å være et XT-kort og ikke er Pro-kort :thumbs:

La inn BIOS'en du nevnte Kirjogra og så til min forbløffelse at windows mente at kortet mitt hadde fått 256 Mb RAM istedenfor 128Mb....hehe.  La så inn omega-driverne og rebootet i åndeløs spenning.......*ville det virke denne gangen*?

Etter en rask test i 3dmark 2003 (Score 6133), og testing av noen spill, ser det helt supert ut.

 

Thx Kirjogra :w00t:

bra jeg prøvde omega driveren og fikk bare på 3d mark - 6100.

så nu har jeg ati driveren og får 6400.

kan du skrive eksakt navn på den biosen du la inn, (litt mange å velge i)

har et c.p radeon 9800pro med 128mb ram, (tenker på den du anbefalte "sideburn) ;)

Lenke til kommentar
Yess!!!! 

Da ser det endelig ut til at mitt Sapphire har lyst til å være et XT-kort og ikke er Pro-kort :thumbs:

La inn BIOS'en du nevnte Kirjogra og så til min forbløffelse at windows mente at kortet mitt hadde fått 256 Mb RAM istedenfor 128Mb....hehe.  La så inn omega-driverne og rebootet i åndeløs spenning.......*ville det virke denne gangen*?

Etter en rask test i 3dmark 2003 (Score 6133), og testing av noen spill, ser det helt supert ut.

 

Thx Kirjogra :w00t:

bra jeg prøvde omega driveren og fikk bare på 3d mark - 6100.

så nu har jeg ati driveren og får 6400.

kan du skrive eksakt navn på den biosen du la inn, (litt mange å velge i)

har et c.p radeon 9800pro med 128mb ram, (tenker på den du anbefalte "sideburn) ;)

ok på denne siden http://rebel.clanzone.at/board/index.php?showtopic=209

og gå på side 3 der og der finner du innlegget. til en som heter shaz og bruk denne biosen. http://mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/...128MB.Hynix.bin

ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...