Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere med PowerColor Radeon 9800Pro hvilken BIOS brukte dere? 

 

 

Jeg har også brukt E-die-biosen. Tror de fleste Powercolor-eiere har gjort det.

Det blir artifacts om kortet ikke tåler å klokkes til 412/465. Bedre kjøling (f.eks. VGA Cooler) kan hjelpe på dette.

 

Men hvorfor er det så mange powercolor eiere som har klart å flashe uten å få airfacts ennå de ikke har kjøpt bedre kjøler?

 

 

Er det stor forskjell på alle PC9800PRO korta sånn at noen f.eks tåler å bli klokket høyere enn andre? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Har et PowerColor 9800 Pro, lurer på om det er noe lurt å flashe det til XT når jeg ikke greier å få minnet til 365Mhz? Kan jeg flashe og klokke ned igjen når jeg har flasha?

 

Ja det kan du!....

 

Men hor langt klarer du? ;)

Ikke helt sikker, lenge siden jeg klokket. Men ca. 355

Lenke til kommentar
QUOTE
QUOTE 

Har et PowerColor 9800 Pro, lurer på om det er noe lurt å flashe det til XT når jeg ikke greier å få minnet til 365Mhz? Kan jeg flashe og klokke ned igjen når jeg har flasha? 

Ja det kan du!....

Men hor langt klarer du?

Ikke helt sikker, lenge siden jeg klokket. Men ca. 355

 

Det var ikke langt!....... :scared:

Endret av tbend
Lenke til kommentar
Akkurat nå har jeg også instruksjonene fra X800Pro til X800XT :)

Nå skal vel pro være laget sånt at det skal være umulig å bruke software til å "oppgradere" kortet.

 

Noen her som får forbedring i andre ting enn 3dmark03 ved å flashe kortet? Har hørt at det ikke er noe forskjell i det hele tatt i forhold til å klokke. Og at eneste grunnen til en får flere 3dmarks er artifacts i GT2......

Lenke til kommentar
Akkurat nå har jeg også instruksjonene fra X800Pro til X800XT :)

Nå skal vel pro være laget sånt at det skal være umulig å bruke software til å "oppgradere" kortet.

 

Noen her som får forbedring i andre ting enn 3dmark03 ved å flashe kortet? Har hørt at det ikke er noe forskjell i det hele tatt i forhold til å klokke. Og at eneste grunnen til en får flere 3dmarks er artifacts i GT2......

Det er rimelig umulig med kun software, blir nok litt flere inngrep hvis det viser seg å fungere :)

 

Takker for feedback fra alle andre, bare glad at dette virker for 99% :)

Lenke til kommentar

Skal kjøpe noen BGA Ram Freezer på 3dfxcool til minnet mitt. Fungerer disse bra?

Har PowerColor 9800 Pro.

 

Hvordan skal man få disse til å sitte? Må man bruke termisk lim? Fungerer Zalman Thermal Compound til denne jobben? Hvordan får jeg av rammen min da? Må jeg kaste det i frysern?

Lenke til kommentar
Yupp ! Dette funker glimrende. Har nettopp flasha fra Sapphire Radeon 9800 PRO 128 MB til 9800 XT...

 

Takker for en meget god og informativ tråd :)

Sa du til meg at det funker glimrende? Men hvordan skal jeg få de av minnet når jeg vil ha dem av? Må jeg kaste den i frysern?

Må jeg blandet limet på en eller annen måte med kjølepasta?

Lenke til kommentar
Jeg har Sapphire Radeon Atlantis 9800Pro 128MB Trenger jeg å bytte kjøleribbe og vifte eller no, hvis jeg skal klokke det akkurat opp til XT clock.., Hvor trygt er det å klokke og å flashe d med mitt Sapphire kort..

Du må bare prøve deg fram. Om du ikke klarer 412/365, må du ha bedre kjøling. Bedre kjøling kan uansett være kjekt, siden komponentene ellers blir veldig varme, og dermed få forkortet levetid (selv om levetiden kanskje uansett vil være lengre enn du vil beholde kortet).

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...