Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et nytt Sapphire atlantis 9800 Pro kort, og har flashet det til 9800 XT, Funger kjempefint. Men jeg fikk bare 300-400 poeng mer i 3dmark2001, skal det være sånn? Men jeg merket forkjell på selve grafikken i spill...

 

Men jeg har et annet problem. Hadde et Sapphire 9600 np før 9800 pro kortet mitt, og jeg hadde koblet dette kortet mot TVen min via en s-video kabel, fungerte fint. Men så byttet jeg til det kortet jeg har nå, og da er plutselig bildet på TVen svart\hvitt. Hva skjer? Har prøvd å flytte på jumperen på skjermkortet, sjekket masse innstillinger i Windows og skjermdriveren, uten resultat.

 

Noen som har noe forslag???? Alle forslag tas imot med takk

Prøv 3Dmark 03

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelp, Flasha korte mitt til XT!!!

Får masse artifacts når jeg spiller Farcry, pluss att jeg mista ca. 300

poeng i 3dmark03!!

Testa korte først med å klokke det opp, og det gikk fint, Har kun orginal kjøling, men det er vel kanskje ikke nok!

 

Av en eller annen grunn virka ikke original.bin fila som jeg lagde backup

av på floppy, så jeg får ikke flasha tilbake til pro!!

 

Vet noen hvor man kan laste ned ny original bios?? :blush:

 

 

Colorpower 9800 pro 256mb ddr2

Lenke til kommentar
vet noen om det er 350 brikke eller 360 på powercolor 128ram.

jeg har sapphire og har der 360.

 

Har du en r360 kjerne på kortet ditt? isåfall har du fått et kort som ikke har passert testen som før det selges som xt. dermed kan du flashe det og få tempmåler.

Lenke til kommentar
vet noen om det er 350 brikke eller 360 på powercolor 128ram.

jeg har sapphire og har der 360.

 

Har du en r360 kjerne på kortet ditt? isåfall har du fått et kort som ikke har passert testen som før det selges som xt. dermed kan du flashe det og få tempmåler.

:thumbs: så flott (ps hvordan får jeg tempmåler har det som xt nu)

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar

Hjelp trengs....

Flasha til 9800xt ved powercolor bios (ide-e eller noe sånn) Alt ser ut til å gå etter planen, men i windows får jeg ikke kortet til å starte!!! Står unknown 9800xt i device manager. Har prøvd med drivercleaner og legge inn catalyst drivere og tatt ut kortet for å sette det inn igjen, men til ingen nytte.

 

Når jeg da flasher tilbake får jeg samme problemet igjen bare med 9800pro!!

Får ikke noe artifacts.....noen som har peiling???

Lenke til kommentar

problemet er at når jeg skal installere driveren til "primary" i device manager, får jeg opp feilmelding at enheten ikke får startet!!

"cannot start this hardware"- kommer opp.......

Har prøvd omega drivere uten hell.... :(

 

Kan virkelig dette være slutten på kortet?????

Lenke til kommentar
Kjøpte meg et nytt Sapphire atlantis 9800 Pro kort, og har flashet det til 9800 XT, Funger kjempefint. Men jeg fikk bare 300-400 poeng mer i 3dmark2001, skal det være sånn? Men jeg merket forkjell på selve grafikken i spill...

 

Men jeg har et annet problem. Hadde et Sapphire 9600 np før 9800 pro kortet mitt, og jeg hadde koblet dette kortet mot TVen min via en s-video kabel, fungerte fint. Men så byttet jeg til det kortet jeg har nå, og da er plutselig bildet på TVen svart\hvitt. Hva skjer? Har prøvd å flytte på jumperen på skjermkortet, sjekket masse innstillinger i Windows og skjermdriveren, uten resultat.

 

Noen som har noe forslag???? Alle forslag tas imot med takk

Prøv 3Dmark 03

Fikk 6150 poeng i 3dmark03....

 

Noen som kan hjelpe meg med fargene på TVen min??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...