Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
får ikke diskett stasjonen til å funke, kobler den til og får denne feilmeldingen - "floppy disk(s) fail (40)"  ;). Hva vil det si, har hatt diskett stasjon i shuttelen før, men nå får jeg det ikke til å funke selv om jeg bruker samme bios innstillinene som før.

:blush: har du prøvd og snu kabelen som går til disketstasjonen da.for på enkelte disketstasjoner kan du ha kabelen begge veier. :cry:(ta ut kabelen fra disketstasjonen og vri den og putt den inn igjen)

Endret av kirjogra
Lenke til kommentar

Ok, har prøvd den nå. Jeg får ikke de samme forvrengningene av bildet under oppstart, men når jeg kommer frem til pålogging i windows, så blir skjermen plutselig helt sort. Nå har ikke jeg avinstallert de gamle driverne før jeg flasher kortet. Må jeg gjøre det?

Har nå kjørt tilbake til original.bin og alt ser ok ut......

Lenke til kommentar
Ok, har prøvd den nå. Jeg får ikke de samme forvrengningene av bildet under oppstart, men når jeg kommer frem til pålogging i windows, så blir skjermen plutselig helt sort. Nå har ikke jeg avinstallert de gamle driverne før jeg flasher kortet. Må jeg gjøre det?

Har nå kjørt tilbake til original.bin og alt ser ok ut......

:blush: merkelig kan prøve og avinstalere ati driveren. men hva står det på minne brikkene på skjerm kortet :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmmm......har nå prøvd å flashe mitt kort, men det gikk ikke så bra. Jeg har et ATI Sapphire Radeon 9800 Pro 128 Atlantis og lastet da ned "HIS / Sapphire Radeon 9800 "XT" 128MB Samsung". Selve flashingen foreløp med normale indikasjoner, men etter restart, ble skjermbildet helt forvrengt og det var vanskelig å lese bokstavene i oppstartsbildet. I Windows (XP) var bildet fullt av pixel- og fargefeil. Jeg installerte siste driverne fra ATI, men etter restart (samme forvrenging under oppstart) ble skjermen helt svart etter at windows kom opp. Tror det er nå ATIs kontrollpanel slår inn at dette skjer. Har nå flashet tilbake til original BIOS, og kortet fungerer igjen fint.

 

-kan jeg ha tatt feil BIOS? :hmm:

Sjekket du på forhånd at kortet faktisk klarte 412/370 MHz da?

Lenke til kommentar

Minnebrikkene mine er merket med "Samsung 328"

 

Ja, kortet har nå kjørt en uke ca på 414/366 uten problemer, så jeg tror ikke det er problemet. Og det skal klare 365, ikke 370 så vidt jeg kan se..........

 

PS! Dersom dere går inn på denne siden så vil dere finne noen flere .bin-filer enn de som er listet i forumet. Der ligger det jo både .bin til ATI og Sapphire........ :wow: -Men hvilken skal man velge?

Endret av Sideburn
Lenke til kommentar

Har nå lastet ned 3 forskjellige BIOS-filer:

1: ATI.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin

2: Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin

3: HIS.9800XT.128MB.Samsung.bin

 

Av disse har jeg testet nr 3 i tillegg til den du anbefalte (powercolor) til nå, så jeg bør vel kanskje teste nr 1 og 2 da??

 

-Og, ja, det er samme kortet som jeg har :thumbup:

Endret av Sideburn
Lenke til kommentar
Har nå lastet ned 3 forskjellige BIOS-filer:

1: ATI.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin

2: Sapphire.9800XT.128MB.Samsung.E-die.bin

3: HIS.9800XT.128MB.Samsung.bin

 

Av disse har jeg testet nr 3 i tillegg til den du anbefalte (powercolor) til nå, så jeg bør vel kanskje teste nr 1 og 2 da??

 

-Og, ja, det er samme kortet som jeg har :thumbup:

ja prøv nr 2 bra kort valg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...