Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk!! :thumbs:

 

Et spørsmål til: er standar kjølingen bra nok, eller trenger jeg ny?

kjølinga er bra men jeg ville ha brukt ram sink på minne på skjerm kortet. men trenger det ikke hvist du ikke klokker kortet mere en det er 412/365. og har vanlig kabinnet. jeg har shuttle x så jeg må ha blir bra varmt der inne :yes:

Lenke til kommentar
Joda, ATi's 9800 non-pro / 9800 pro baserte kort kan lett omgjøres til ATi's toppmodell 9800XT, med få unntak. Det viktigste er at du kan kjøre ditt 9800 skjermkort på :

 

Core : 412

Memory : 365 / 370 (avhengig av produsent)

 

Hvis disse hastighetene ikke går ved vanlig klokking, blir desverre flashingen umulig. For å prøve ut om du kan kjøre disse hastighetene annbefales programmet

PowerStrip

 

Jeg har et powercolor R9800pro som jeg vil flashe.

Men når jeg prøver å stille core opp til 412 MHz og memory til 365Mhz og trykker OK stiller core seg automatisk ned til 411.75 MHz og memory flytter seg ned til 364.50 MHz :( Blir flashingen umulig siden dette skjer?

 

Jeg bruker PowerStrip.

Endret av _Jack_
Lenke til kommentar
Joda, ATi's 9800 non-pro / 9800 pro baserte kort kan lett omgjøres til ATi's toppmodell 9800XT, med få unntak. Det viktigste er at du kan kjøre ditt 9800 skjermkort på :

 

Core : 412

Memory : 365 / 370 (avhengig av produsent)

 

Hvis disse hastighetene ikke går ved vanlig klokking, blir desverre flashingen umulig. For å prøve ut om du kan kjøre disse hastighetene annbefales programmet

PowerStrip

 

Jeg har et powercolor R9800pro som jeg vil flashe.

Men når jeg prøver å stille core opp til 412 MHz og memory til 365Mhz og trykker OK stiller core seg automatisk ned til 411.75 MHz og memory flytter seg ned til 364.50 MHz :( Fører dette til en umulig flash? eller..?

 

Bruker PowerStrip.

:blush: hehe sikkert ikke noe og bry seg om :thumbup:

Lenke til kommentar

Fikk ikke overklokket nok med mitt PowerColor 9800 til å kunne flashe. Men kan jo klokke kortet litt når jeg først er i gang... altså, jeg har aldri overklokket skjermkortet før (eller noe annet for den saks skyld), og lurer på om det bare er å stille inn i PowerStrip, og så funker det? Blir det merkbar forskjell, og kommer kjølinga til å være bra nok (Zalman heatpipe m/vifte). Default på kortet er 324 core/290,25 memory. Kan jeg sette den på f.eks. 370/330?

Lenke til kommentar
Fikk ikke overklokket nok med mitt PowerColor 9800 til å kunne flashe. Men kan jo klokke kortet litt når jeg først er i gang... altså, jeg har aldri overklokket skjermkortet før (eller noe annet for den saks skyld), og lurer på om det bare er å stille inn i PowerStrip, og så funker det? Blir det merkbar forskjell, og kommer kjølinga til å være bra nok (Zalman heatpipe m/vifte). Default på kortet er 324 core/290,25 memory. Kan jeg sette den på f.eks. 370/330?

Jeg bruker Zalman heatpipe uten vifte på et R9800Pro@XT, og det går såvidt. Da vil jeg tro at den samme dingsen MED vifte holder til et R9800-kort, selv om det er overklokket.

 

Jada, bare still inn i Powerstrip eller Rivatuner eller hva som helst og klikk OK, så funker det. Og ja, du vil merke en ytelsesforbedring. Hvor langt du kan klokke varierer fra kort til kort, så det kan ingen her svare på for deg. Prøv deg frem. Still inn på noe og kjør en runde eller tre i 3DMark03. Går det bra, uten at det crasher eller du ser pussige ting på skjermen, kan du øke innstillingene en smule og kjøre noen runder 3DMArk03 igjen, og så videre, helt til det ikke går lenger. Da stiller du ned til siste innstillingene som funket, og voila, du har pushet kortet så langt som det går. Kan av og til være greit å la GPU stå på default mens du klokker RAM, og omvendt, slik at du finner max på hver av dem, for så å overklokke begge sammen når du har funnet max.

 

Lykke til!

 

PS!

Anbefaler forøvrig at du leser igjennom guiden for skjermkortoverklokking. Mye koselig lesning der. :thumbup:

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Fikk ikke overklokket nok med mitt PowerColor 9800 til å kunne flashe. Men kan jo klokke kortet litt når jeg først er i gang... altså, jeg har aldri overklokket skjermkortet før (eller noe annet for den saks skyld), og lurer på om det bare er å stille inn i PowerStrip, og så funker det? Blir det merkbar forskjell, og kommer kjølinga til å være bra nok (Zalman heatpipe m/vifte). Default på kortet er 324 core/290,25 memory. Kan jeg sette den på f.eks. 370/330?

Jeg bruker Zalman heatpipe uten vifte på et R9800Pro@XT, og det går såvidt. Da vil jeg tro at den samme dingsen MED vifte holder til et R9800-kort, selv om det er overklokket.

 

Jada, bare still inn i Powerstrip eller Rivatuner eller hva som helst og klikk OK, så funker det. Og ja, du vil merke en ytelsesforbedring. Hvor langt du kan klokke varierer fra kort til kort, så det kan ingen her svare på for deg. Prøv deg frem. Still inn på noe og kjør en runde eller tre i 3DMark03. Går det bra, uten at det crasher eller du ser pussige ting på skjermen, kan du øke innstillingene en smule og kjøre noen runder 3DMArk03 igjen, og så videre, helt til det ikke går lenger. Da stiller du ned til siste innstillingene som funket, og voila, du har pushet kortet så langt som det går. Kan av og til være greit å la GPU stå på default mens du klokker RAM, og omvendt, slik at du finner max på hver av dem, for så å overklokke begge sammen når du har funnet max.

 

Lykke til!

 

PS!

Anbefaler forøvrig at du leser igjennom guiden for skjermkortoverklokking. Mye koselig lesning der. :thumbup:

Takk for bra svar!

Lenke til kommentar
Fikk ikke overklokket nok med mitt PowerColor 9800 til å kunne flashe. Men kan jo klokke kortet litt når jeg først er i gang... altså, jeg har aldri overklokket skjermkortet før (eller noe annet for den saks skyld), og lurer på om det bare er å stille inn i PowerStrip, og så funker det? Blir det merkbar forskjell, og kommer kjølinga til å være bra nok (Zalman heatpipe m/vifte). Default på kortet er 324 core/290,25 memory. Kan jeg sette den på f.eks. 370/330?

Jeg klarer 430 MHz core med mitt 9800 non-pro med VGA Silencer. Men minnet vil ikke høyere enn 340 MHz. 370/330 funker nok utmerket, men du skal klare betydelig høyere enn det der. Mitt HIS Excalibur klarte som sagt 105 MHz over default :D Si ifra om hva minnet ditt møter taket på når du har prøvd deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...