Gå til innhold

Guide : Flash 9800np/pro til 9800XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å flashe bios på Hercules 9800se AIW i natt, og det funka fint det (venter på ramkjølere så jeg kan få klokka rammen litt). Eneste er biosen ikke låser opp de 4 siste pipelinesa på kortet, så jeg må fortsatt bruke omegacorner modden for 9800se->np/pro. Hadde forhåpninger om at en hardmod skulle gjøre susen, og låse de opp permanent jeg.

 

I system står kortet mitt som 9800xt, men aida32 finner kortet fremdeles som 9800se. Any ideas?

 

Escariot

 

edit: leifskriving

Endret av escariot
Lenke til kommentar
Virker som linkene til bios Ikke funker helt..

For de som trenger en link.

For 9800 & 9800 Pro cards, with 128MB Samsung memory


For 9800 Pro cards with Samsung 256MB DDR-2 memory


For 9800 cards with Infineon memory


Er denne fin:

[url="http://my.tbaytel.net/panthor/bioses.htm"]http://my.tbaytel.net/panthor/bioses.htm[/url]


Håper dette kan hjelpe noen.
Lenke til kommentar
Virker som linkene til bios Ikke funker helt..

For de som trenger en link.

For 9800 & 9800 Pro cards, with 128MB Samsung memory


For 9800 Pro cards with Samsung 256MB DDR-2 memory


For 9800 cards with Infineon memory


Er denne fin:

[url="http://my.tbaytel.net/panthor/bioses.htm"]http://my.tbaytel.net/panthor/bioses.htm[/url]


Håper dette kan hjelpe noen.
Lenke til kommentar

Har ikke fått fikset det nei, sitter å pundrer om jeg skal slå til på kampanjetilbudet til komplett på et nytt 9800 pro.

 

Det som er litt surt er at jeg hadde en ganske god brikke som lot seg klokke bra. Er redd at dette ikke er tilfelle hver gang. Men men skal vel kanskje ta det litt med ro denne gangen å holde meg til å spille.

 

ole

Lenke til kommentar

Er nok ikke aktuelt å levere kortet tilbake, når jeg bestemte meg for å bytte kjøler til artic vga cooler var det å miste garantien en del av vurderingen. Således er jeg selvassurandør for de komponentene som jeg modifiserer.

 

Synes og at det er uetisk å levere det tilbake når det tar kvelden, etter at en har flashet/modifisert det. Er til slutt en kostnad som vi i fellesskap må bære som kunder.

Lenke til kommentar
Er nok ikke aktuelt å levere kortet tilbake, når jeg bestemte meg for å bytte kjøler til artic vga cooler var det å miste garantien en del av vurderingen. Således er jeg selvassurandør for de komponentene som jeg modifiserer.

 

Synes og at det er uetisk å levere det tilbake når det tar kvelden, etter at en har flashet/modifisert det. Er til slutt en kostnad som vi i fellesskap må bære som kunder.

en ærlig mann det er bra :thumbs:

Lenke til kommentar
:yes: prøvde og få til med et 9800se til xt er bare og glemme det minne brikkene tåler ikke det på 412-365. har ram sink og ny vifte på men fikk en ny bios som jeg setter inn nye verdier på så jeg satte dem på 385-355.da fikk jeg på 3d mark 5600. bra det med et 9800se kort.vanlig kort 9800se-3781 og på 9800pro med den nye driveren bare 5493. og med den nye biosen 5600. :thumbs: Endret av kirjogra
Lenke til kommentar

Hmmm......har nå prøvd å flashe mitt kort, men det gikk ikke så bra. Jeg har et ATI Sapphire Radeon 9800 Pro 128 Atlantis og lastet da ned "HIS / Sapphire Radeon 9800 "XT" 128MB Samsung". Selve flashingen foreløp med normale indikasjoner, men etter restart, ble skjermbildet helt forvrengt og det var vanskelig å lese bokstavene i oppstartsbildet. I Windows (XP) var bildet fullt av pixel- og fargefeil. Jeg installerte siste driverne fra ATI, men etter restart (samme forvrenging under oppstart) ble skjermen helt svart etter at windows kom opp. Tror det er nå ATIs kontrollpanel slår inn at dette skjer. Har nå flashet tilbake til original BIOS, og kortet fungerer igjen fint.

 

-kan jeg ha tatt feil BIOS? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...