Mykesider Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Er det forskjell på Gjensidige og Fremtind innbo forsikring?
ilpostino Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Det er noen mindre forskjeller. Er du fagorganisert bør du sjekke hva fagforeningen din har av avtaler. Det gjør at du kan få ganske mye bedre pris.
Mykesider Skrevet 24. juni Forfatter Skrevet 24. juni ilpostino skrev (2 minutter siden): Det er noen mindre forskjeller. Er du fagorganisert bør du sjekke hva fagforeningen din har av avtaler. Det gjør at du kan få ganske mye bedre pris. Jeg mente detaljene ikke pris
ilpostino Skrevet 24. juni Skrevet 24. juni Gjensidige er sterk på kundeservice og skadeoppgjør. Ofte litt dyrere, men stabil kvalitet. De har gode dekninger for ulykkesskader, ID-tyveri, utvidet ansvar og gir store rabatter hvis du er fagorganisert (f.eks. NITO, LO, YS, Akademikerne). Fremtind (Sparebank 1 + DNB) er ofte billigere enn Gjensidige. Dekker mye av det samme, men enkelte ting er mer standardisert. Veldig god digital skadebehandling, og har mindre personlig kundebehandling enn Gjensidige. De har gode fordeler hvis du er bankkunde i DNB eller Sparebank 1. 1
Delvis Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Noen som vet ca hva prisen på Gjensidige innbo-forsikring er? De har to alternativer. Innbo og innbo pluss. https://www.gjensidige.no/forsikring/innboforsikring Men der står ikke priser noe sted.
barfoo Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli 3 minutes ago, Delvis said: Noen som vet ca hva prisen på Gjensidige innbo-forsikring er? De har to alternativer. Innbo og innbo pluss. https://www.gjensidige.no/forsikring/innboforsikring Men der står ikke priser noe sted. Fordi forsikringsselskap liker å prise individueltutransparent. Du må ringe dei eller be om pris på nett, men størrelsesorden er frå tusenlapp til et par tusen avhengig av alt. 2
OC-Freak Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Alle forsikringsselskaper liker å gi en god pris til nye kunder, for så å øke prisen raskt hvert år, i håp om at de ikke bytter selskap/reforhandler pris. Derfor finner man ikke priser i offentlige lister. Råtten bransje ja. 2
Delvis Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli (endret) barfoo skrev (På 23.7.2026 den 10.06): Fordi forsikringsselskap liker å prise individueltutransparent. Du må ringe dei eller be om pris på nett, men størrelsesorden er frå tusenlapp til et par tusen avhengig av alt. Pr år da vel. Hadde innbo gjennom fagforening. Har ikke hatt innboforsikring etter at jeg meldte meg ut derfra (15 år siden). Men har begynt å vurdere det i kjølvannet av brannen i Drammen, og det vi hører om forsikringsaker og sånt der. Endret 24. juli av Delvis
Subara Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Bet meg merke i mobilforsikring: Kunst mobilskjerm på Innbo Pluss, da jeg alltid knuser glasset etter en stund på ny mobil. Men så var det egenandel i "skjult "tekst. Du får dekket reparasjon av knust mobilskjerm. Gjelder for alle mobiltelefoner i husstanden. Egenandelen er bare 1 000 kroner hvis du bruker samarbeidspartneren vår på mobilreparasjoner. Hvis du finner en mobilreparatør selv, er egenandelen 3 000 kroner. Blir mobilen skadet, må du melde saken til oss først, så hjelper vi deg videre. 1
Salvesen. Skrevet 23. juli Skrevet 23. juli Innbo bør ligge på 100-200 kroner med 'evig' dekning. Pr måned. 2
Zeph Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli KI må vel vere godt egna til å samanlikne vilkår og liste opp ulikheiter. Dei er gode på å behandle store mengder data. Be ein KI om å samanlikne vilkår frå ulike aktører, ev. med og utan “Pluss” “Ekstraæ osv. 1
IcedStrider Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli ilpostino skrev (På 24.6.2026 den 15.32): Gjensidige er sterk på kundeservice og skadeoppgjør. Ofte litt dyrere, men stabil kvalitet. Gjensidige er ofte litt dyrere når man sammenligner med andre, men man må også huske på der at de også utbetaler utbytte hvert år, som gjør at forsikringen blir billigere når man tar med alt. Har man 3 eller flere forsikringer hos dem, så er det også rabatt på ting så vidt jeg husker. Fikk igjen litt over 600,- der i år, har bare innbo og reise forsikring der nå. Fikk 2500-3000,- de siste årene når jeg også hadde livforsikring der også (Har det via jobben nå). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå