robertaas Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Prøver få til minst én helgetur til en ny destinasjon i Norge hvert år, men nå trenger todo-listen min påfyll for reise i 2027. Kartet mitt er ikke komplett, men viser noen av stedene jeg har vært i Norge. Noen åpenbare hull som er verdt å få med seg og som man lett kan reise kollekt til for en helgetur?
gevvo Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Interaktivt kart med info om destinasjoner hadde vært fint 1 1
robertaas Skrevet 15. juni Forfatter Skrevet 15. juni gevvo skrev (2 timer siden): Interaktivt kart med info om destinasjoner hadde vært fint Regnet med at folk vet sånn ca hvor ting ligger.
Sovna Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni robertaas skrev (35 minutter siden): Regnet med at folk vet sånn ca hvor ting ligger. Dette blir jo som "flasketuten peker på.." 1
Salvesen. Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Jæren og 'nord' på sørlandet ser lite utforsket ut? Mange fine plasser i disse dager. Min søster med familie har hytte i Farsund, fin plass synes jeg. Borestrand er fint. Men spørs vell litt hva du er ute etter? Fra tidligere kan det virke som kultur/historie er en faktor? Er vell en del krigsgreier på Jæren og sannsynligvis generelt langs kysten. 2
:utakt Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Har du vært i Oppdal? Fint hvis du er glad i å være ute. https://oppdal.com/opplev-sommeren-i-oppdal/
Sovna Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Salvesen. skrev (9 minutter siden): Jæren og 'nord' på sørlandet ser lite utforsket ut? Mange fine plasser i disse dager. Min søster med familie har hytte i Farsund, fin plass synes jeg. Borestrand er fint. Men spørs vell litt hva du er ute etter? Fra tidligere kan det virke som kultur/historie er en faktor? Er vell en del krigsgreier på Jæren og sannsynligvis generelt langs kysten. "Krigsgreier" finnes det vel en oversikt over, eksempelvis kystfort på nettet mener jeg. Eller spør KI. Hvis man nå er interessert i kuler og krutt ved sjøkanten. Kan vel begynne med Oscarsborg og de andre involverte batteriene 9 april i Oslofjorden.
Salvesen. Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Sovna skrev (Akkurat nå): "Krigsgreier" finnes det vel en oversikt over, eksempelvis kystfort på nettet mener jeg. Eller spør KI. Hvis man nå er interessert i kuler og krutt ved sjøkanten. Kan vel begynne med Oscarsborg og de andre involverte batteriene 9 april i Oslofjorden. Ut i fra kartet ser det ut som Oslo er godt befart:p 1
Sovna Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Salvesen. skrev (8 minutter siden): Ut i fra kartet ser det ut som Oslo er godt befart:p Ja, men med så mange gedigne appelsiner rundt om på kartet at det er umulig å vite hvor han har vært..😂 1
Mr.Duklain Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni (endret) Salvesen. skrev (58 minutter siden): Jæren og 'nord' på sørlandet ser lite utforsket ut? Mange fine plasser i disse dager. Min søster med familie har hytte i Farsund, fin plass synes jeg. Støtter denne. Farsund er en perle. Det er også en stor festival 7km vest for byen siste helgen i juni vært år som er et must å besøke. Byen har også et bra uteliv tatt størrelsen i betraktning. Eneste minuset jeg kan komme på er kollektivt. Langt til nærmeste jernbanestasjon. Men man kan ta buss fra Oslo til Lyngdal, bytte buss der, også tar man buss til Farsund og vestover. Endret 15. juni av Mr.Duklain
robertaas Skrevet 15. juni Forfatter Skrevet 15. juni Takk for tips om Farsund. Ser ut som en liten versjon av Grimstad, men kronglete med 3 busser hver vei.... om man starter i Oslo. 1
Snylter Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Farsund er fint, men skal man dit må man ut på Lista, Vanse er ganske kult.. Jeg var på 8th Avenue en gang, en morsom amerikansk diner i Norge. Har du sjekket Misjonens reiseplanlegger? Der bør det være noen hete tips. Her er bilde av 2025-utgaven: 2
robertaas Skrevet 15. juni Forfatter Skrevet 15. juni Sovna skrev (3 timer siden): Kan vel begynne med Oscarsborg og de andre involverte batteriene 9 april i Oslofjorden. Oscarsborg festning er grei å få med seg. Selv har jeg allerede vært der.
Sovna Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Snylter skrev (13 minutter siden): Farsund er fint, men skal man dit må man ut på Lista, Vanse er ganske kult.. Jeg var på 8th Avenue en gang, en morsom amerikansk diner i Norge. Har du sjekket Misjonens reiseplanlegger? Der bør det være noen hete tips. Her er bilde av 2025-utgaven: Hva var greia med american diner? Og hvor lå den?
Snylter Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni 4 minutes ago, Sovna said: Hva var greia med american diner? Og hvor lå den? 8th Avenue ligger i Vanse på Lista i Farsund kommune. En skikkelig amerikansk diner i Norge. Lista er kjent for å være den mest amerikanske plassen i Norge da det var svært mange som dro ut fra Lista til USA og veldig mange som så kom tilbake igjen senere.. Det er helt vanlig med 110V elektrisk anlegg i tillegg til 230V der da man måtte ha det for amerikanske varer de hadde med hjem til Norge.. Det er også svært mange amerikanske biler på Lista, særlig i Vanse. 1
Sovna Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni Snylter skrev (28 minutter siden): 8th Avenue ligger i Vanse på Lista i Farsund kommune. En skikkelig amerikansk diner i Norge. Lista er kjent for å være den mest amerikanske plassen i Norge da det var svært mange som dro ut fra Lista til USA og veldig mange som så kom tilbake igjen senere.. Det er helt vanlig med 110V elektrisk anlegg i tillegg til 230V der da man måtte ha det for amerikanske varer de hadde med hjem til Norge.. Det er også svært mange amerikanske biler på Lista, særlig i Vanse. Spennende. Kanskje vært et besøk. Eller om det er risikabelt å parkere en nazi-mercedes foran den dineren.. Blir kanskje steinet.
robertaas Skrevet 15. juni Forfatter Skrevet 15. juni (endret) Sovna skrev (8 timer siden): Spennende. Kanskje vært et besøk. Eller om det er risikabelt å parkere en nazi-mercedes foran den dineren.. Blir kanskje steinet. Ahhh klassisk film-scene fra Rat Race. Som i listen til missionen skullle noen i den filmen få med seg spesielle severdigheter som et barbie-museum. Endret 16. juni av robertaas 1
Bastu Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni 1 hour ago, Snylter said: Farsund er fint, men skal man dit må man ut på Lista, Vanse er ganske kult.. Jeg var på 8th Avenue en gang, en morsom amerikansk diner i Norge. Har du sjekket Misjonens reiseplanlegger? Der bør det være noen hete tips. Her er bilde av 2025-utgaven: Jeg kan helt uironisk si at jeg aldri har hatt så lyst til å feriere i Norge etter å ha sett dette kartet. Muligheten til å besøke et tørrfiskmuseum eller få se verdens nest største spark skiller seg mildt sagt ut fra alle andre ferieopplevelser jeg har hatt i livet. 1
Snylter Skrevet 15. juni Skrevet 15. juni 18 minutes ago, Bastu said: Jeg kan helt uironisk si at jeg aldri har hatt så lyst til å feriere i Norge etter å ha sett dette kartet. Muligheten til å besøke et tørrfiskmuseum eller få se verdens nest største spark skiller seg mildt sagt ut fra alle andre ferieopplevelser jeg har hatt i livet. Selvsagt, det er hele poenget med Misjonens reiseplanlegger, den skal gi positive impulser til spesielle steder å besøke. Steder du ikke møter en million turister 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå