Kahuna Skrevet i går, 05:50 Skrevet i går, 05:50 skaftetryne32 skrev (1 time siden): Jeg tror denne saken kort og godt er konstruert av konspirasjons raringer med et hat mot barnevernet som ser det de vil se, eller enda verre projiserer sine egne handlinger på mennesker som antageligvis er uskyldige. Mange av de sentrale skikkelsene har jo egne konflikter med barnevernet. De virker være motivert av hevntanker snarere enn et ønske om å hjelpe/redde andre. 2 1
Vokteren Skrevet i går, 06:06 Forfatter Skrevet i går, 06:06 Kahuna skrev (14 minutter siden): Mange av de sentrale skikkelsene har jo egne konflikter med barnevernet. De virker være motivert av hevntanker snarere enn et ønske om å hjelpe/redde andre. Det er åpenbart at mange blir trigget av å få ansiktet sitt i media og at dette genererer penger. Influencermiljøet lider av det samme oppmerksomhetssyndromet. 1 1
The Avatar Skrevet i går, 09:27 Skrevet i går, 09:27 skaftetryne32 skrev (4 timer siden): Jeg tror denne saken kort og godt er konstruert av konspirasjons raringer med et hat mot barnevernet som ser det de vil se, eller enda verre projiserer sine egne handlinger på mennesker som antageligvis er uskyldige. Legen Rodgeir Vinsrygg, som representerer foreldrene, blir sjokkert av det han ser. Han finner det han synes er enorme mengder eksklusiv sminke. På foreldrenes stuebord stiller legen opp Shadas sminkekoster, intimsåpe, neglelakker og øyenskygger og tar bilder. På bordet ligger også en mobillader merket med navnet Lise. Og en kalkulator. – Jeg fikk en ordentlig kalddusj når jeg skjønte hva som kunne ha skjedd her, sier legen i en video. På nettet deler legen bildet av stuebordet, og sier om Shada: – Det er klare indisier på at barnet er brukt i prostitusjon. Der er alt som trengs av utstyr, kalkulator – alt som trengs. Fyren er overrasket over at ei 16 år gammel jente har sminke, intim såpe, telefon og kalkulator🙄 Det er alt som trengs mener han, eierskap av disse ting er i hans verden en klar indikasjon på menneskehandel. Dersom ho hadde jobba som sexarbeider så hadde eg forventa å finne klare indikasjonar på det, slik som kondomar, glidemiddel, angrepiller, heimetest for kjønnssjukdommar, osv. Du veit slike ting som sexarbeidarar faktisk har bruk for. At ein kalkulator skal være bevis på prostitusjon er berre latterleg, sjølv om eg tek utgangspunkt i at 16 åringen var sexarbeider så kan eg aldri sjå for meg at ein velger å lage ei prisliste for sine seksuelle tenester som er så komplisert at det trengs kalkulator for rekne ut sluttsummen. Og dersom vi skal anta at ein 16 åring ikkje treng kalkulator til andre formål enn ulovlegheiter, så er det vel 100x meir sannsynleg at kalkulatoren er nyttig for kjøp og salg av narkotika der det ofte er prissetting per gram og det fort kan bli mange desimaler å ta omsyn til. At 16 åringen har "eksklusiv" sminke som er dyrare enn kva ein 16 åring normalt har råd til, så er det igjen meir sannsynleg at 16 åringen er butikknasker enn at ho prostituerer seg for å kunne kjøpe neglelakk (ein eksklusiv neglelakk som ho i følge legen berre treng fordi ho må pynte seg for horekundane?). Dersom det skulle vise seg at 16 åringen nasker sminke, så gir det også meir meining at ho har stjelt/lånt mobilladaren. Det gir i alle fall meir meining enn at ho har valgt å merke sin eigen mobillader med eit dekk-navn som ho bruker når ho selg sex. Ein prostituert som er bekymra for at kundane skal finne det ekte namnet løyser den problematikken enklare med å ikkje merke eigedelane sine med eit navn i det heile tatt. Eg mistenker forøvrig også sterkt at denne legen har god nok kunnskap om sminke til å kunne skille rådyr og eksklusiv sminke frå billig Temu-sminke. Så påstanden om at sminken er eksklusiv og ikkje kjem frå ein billig butikk som Normal, må eg nesten ta med ei stor klype salt. 2
aklla Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) The Avatar skrev (1 time siden): Det gir i alle fall meir meining enn at ho har valgt å merke sin eigen mobillader med eit dekk-navn som ho bruker når ho selg sex. Ein prostituert som er bekymra for at kundane skal finne det ekte namnet løyser den problematikken enklare med å ikkje merke eigedelane sine med eit navn i det heile tatt. Evt, så brukte hun navnet Lisa på skolen, slik de som gikk i klassen med henne sier. Er jo mer naturlig å merke laderen sin med navnet sitt for å vite at det er sin lader på skolen enn det er på soverommet. Og da må man jo åpenbart bruke navnet man bruker, ikke nødvendigvis navnet man juridisk sett har.. https://www.vg.no/spesial/2026/shada/5/ Sitat Shadas tidligere klassekamerater på ungdomsskolen bekrefter overfor VG at hun brukte navnet Lisa, ikke Shada. Det samme gjorde hun på sosiale medier: Den dagen Shada døde, var hun i et møte med vergen En verge ivaretar interessene til en person som er mindreårig. Der snakket hun blant annet om at hun snart skulle bytte navn formelt. Ellers er kalkulator-argumentet latterlig. Er vel helt vanlig at 16-åringer har kalkulatorer og annet ifm skole.. The Avatar skrev (1 time siden): Og dersom vi skal anta at ein 16 åring ikkje treng kalkulator til andre formål enn ulovlegheiter, så er det vel 100x meir sannsynleg at kalkulatoren er nyttig for kjøp og salg av narkotika der det ofte er prissetting per gram og det fort kan bli mange desimaler å ta omsyn til. Dette, men i tillegg til en nøyaktig vekt ville jo definitivt indikert salg av narkotika. Men vekten er gjerne den viktigste indikatoren da det er ganske uvanlig å ha en presisjonsvekt. Tar man bort vekten er det ganske meningsløst med kun en kalkulator. Endret 23 timer siden av aklla 1
Reg2000 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 10 hours ago, skaftetryne32 said: Fyren er overrasket over at ei 16 år gammel jente har sminke, intim såpe, telefon og kalkulator🙄 Det er alt som trengs mener han, eierskap av disse ting er i hans verden en klar indikasjon på menneskehandel. Godt å vite at 99% av norske 16-årige jenter er prostituerte.
frohmage Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Vokteren skrev (9 timer siden): Datteren min bruker intimsåpe og fikk kalkulator av meg til jul. Da må hun sikkert drive med prostitusjon ! Ja, det var vel derfor du ga henne kalkulator? Reg2000 skrev (36 minutter siden): Godt å vite at 99% av norske 16-årige jenter er prostituerte. Da slipper man heldigvis å få så mange "nei".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå