Vokteren Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Mannen med ljåen skrev (10 minutter siden): Hvorfor trenger de norske institusjonene så mye arbeidskraft? Jeg er klar over eldrebølgen, men mange av de som trenger helsehjelp i Norge er jo faktisk utlendinger. Vi har altså utenlandsk arbeidskraft for å behandle utlendinger i Norge på nordmenns regning. Hvis vi importerte færre utenlandske pasienter vil vi også trenge færre utenlandske sykepleiere. Om vi kunne begynne å stille krav til at alle utlendinger som skal til Norge faktisk gjør mer nytt enn skade, ville vi faktisk ha nytte av innvandring. Godt poeng. I tillegg er diverse samfunnsområder og politiske kjepphester «fredet» når det kommer til omstilling og effektivisering. Jeg nevner i fleng antall forvaltningsnivåer, generøse trygdeordninger, offentlige skryteprosjekter og sist men ikke minst overnasjonale forpliktelser.
Mannen med ljåen Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) Jeg sikter selvsagt til utlendinger som får statsborgerskap og fulle rettigheter. Endret 12 timer siden av Mannen med ljåen
RookieNO Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Mannen med ljåen skrev (41 minutter siden): Hvorfor trenger de norske institusjonene så mye arbeidskraft? Jeg er klar over eldrebølgen, men mange av de som trenger helsehjelp i Norge er jo faktisk utlendinger. Vi har altså utenlandsk arbeidskraft for å behandle utlendinger i Norge på nordmenns regning. Hvis vi importerte færre utenlandske pasienter vil vi også trenge færre utenlandske sykepleiere. Om vi kunne begynne å stille krav til at alle utlendinger som skal til Norge faktisk gjør mer nytt enn skade, ville vi faktisk ha nytte av innvandring. Hvor i all verden kommer dette utsagnet fra?!? Snikpellik kommer jo med statistikk som på ingen måte underbygger dette, og du kan umulig ha fått med deg at de fleste utlendinger tar mye bedre vare på sine eldre enn det vi etnisk norske gjør! Dra på et gamlehjem i Norge og se hvor mange med innvandrerbakgrunn du finner der! (Bortsett fra de som jobber der...) Vi trenger en debatt om innvandringen vår, men den skal absolutt ikke styres av ledere av Dunning-Kruger forbundet! 3 1
The Avatar Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden REALITET skrev (7 timer siden): Selv er jeg svært skeptisk til innvandrere,men det betyr ikke at jeg hater hudfargen deres. Dog, foretrekker jeg at etniske nordmenn får barn med andre etniske nordmenn. Du veit, det er mykje lettare å være rasist når du kan sjå kven du skal være skeptisk til. Det er ikkje like lett å være rasist når du må prate med folk for å finne ut kva kultur og verdiar dei har. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå