jallen Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Gamle maskina tok kvelden og ser at det ikkje var tradisjonell harddisk der, men SSD. Korleis kan eg lesa av denne og flytta data til nye dataen? Fins det ein ekstern dings du kan stikka SSD`n i og kobla seg på daten med ?
NULL Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Først er å finne ut om hvilken type SSD det er. Om du har tatt den ut av maskinen, oppgi modellinformasjonen. Finnes i hovedsak tre forskjellige typer grensesnitt for SSD-er til bærbare: SATA, mSATA og M.2. SATA og M.2 er mest vanlig og vil være enkele å finne USB-adaptere til.
Simen1 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden NB. Hvis du har kryptert innholdet, f.eks med bitlocker, så kompliserer det redningsoperasjonen.
ilpostino Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden NULL skrev (11 timer siden): M.2. SATA og M.2 er mest vanlig og vil være enkele å finne USB-adaptere til. Hvis formatet på disken er 2.5" SSD (noe jeg mistenker) er det ikke M.2-disk. @jallen: jeg har denne og den skal funke fint til ditt bruk.
AndersT2 Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden (endret) Den ilpostino linket er nok veldig bra, og støtter alle SSDene virker det som, men antar det er S-ATA disk, og da kan denne holde i ett engangstilfelle som dette vil jeg tro: https://www.proshop.no/Kontroller/dezen-USB-30-to-SATA-Hard-Drive-Adapter/2875751 EDIT: Den til ilpostino kan clone 2 disker direkte virker det som, mens den jeg linket til krever ett program for å gjøre det samme. Er ny disk det skal overføres til fra Samsung, så har de eget program som funker veldig bra for dette, som er gratis å laste ned. Er låst til Samsung SSDer så vidt jeg vet. Endret 54 minutter siden av AndersT2
sedsberg Skrevet 51 minutter siden Skrevet 51 minutter siden 4 minutes ago, AndersT2 said: EDIT: Den til ilpostino kan clone 2 disker direkte virker det som Merk at den kun kan klone til M2-nvme.
SpaceHog Skrevet 41 minutter siden Skrevet 41 minutter siden Å bestille fra Aliexpress.com er også et alternativ, men det er nok raskere å kjøpe i Norge (fysisk- eller nettbutikk). https://www.aliexpress.com/w/wholesale-sata-to-usb-3.html Spoiler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå