Satan666 Skrevet 6. april Skrevet 6. april PÃ¥inter skrev (1 minutt siden): Smak og behag. Noen liker blokk andre liker enebolig, and some, everything between. Ja, sånn er det. Og sånn er det med AI-genererte produkter også. 1
Satan666 Skrevet 6. april Skrevet 6. april Aetius skrev (6 minutter siden): Det jeg mener er at "kunst", uansett hvordan man definerer begrepet, er uinteressant og uten substans uten en menneskelig tanke og erfaring bak. Uten det er det verdiløst. Joda, jeg hørte deg første gangen. Og jeg spør deg igjen: Hvor finner vi denne menneskelige tanken – er den hos avsenderen eller hos mottageren som tolker avsenderens budskap? Du må bestemme deg og velge hvor vi faktisk finner den "menneskelige tanken" du refererer til. 2
PÃ¥inter Skrevet 6. april Skrevet 6. april Satan666 skrev (4 minutter siden): Ja, sånn er det. Og sånn er det med AI-genererte produkter også. Ingen har sagt noe annet.
BadCat Skrevet 6. april Skrevet 6. april Alle får ikke like godt resultat ved generering. Det er også ei ferdighet. Det er vanskelig å lage noe bra hvis man ikke har innsikt i hva man prøver å oppnå. Hvis man vet hva man forsøker å oppnå er det bare å holde på til det ligner. Så er det nok flertallet som sier seg tidlig fornøyd akkurat som ved manuell skaping. Det er som prøver og eksamen i skolen. Folk går etter halv tid og ender opp med et dårligere resultat enn hvis de brukte hele tida. "Men jeg var ferdig." Spørsmålet er ikke hva man kan generere første gang, men hva man kan generere etter flere år med kontinuerlig innsats. Første leksjon med ASM. Minneadresser, registre, ALU, insuksjoner, konvertere heksa til binær. Det stopper ikke der, man må ta det videre i mange år. Problemet er ikke AI men manglende ambisjoner og innsats. Troen på at man skal komme i mål ved å trykke på en knapp eller slett helst å automatisere at noe skal genereres, så slipper man bryet. Det er ikke nødvendigvis dårlig med AI hvis man vet hvor man skal. For mange vil det være bortkastet elektrisitet. De ønsker en snarvei uten å komme noe sted. 1
BadCat Skrevet 6. april Skrevet 6. april (endret) Poenget mitt var at folk praktiserer latskap i alle aspekter av livet og er stolte av det de får til. Denne tråden er promotering. Jeg har lenge vært mot janteloven, men hvis alle skal ha et ufortjent klapp på skuldra, bør den frem i lyset. Endret 7. april av BadCat 1
Fibonacci Skrevet 7. april Skrevet 7. april Espressivo skrev (5 timer siden): Og vips, så ble denne tråden om AI Tråden handlet om AI fra starten av. 6
Aetius Skrevet 7. april Skrevet 7. april 11 hours ago, Satan666 said: Joda, jeg hørte deg første gangen. Og jeg spør deg igjen: Hvor finner vi denne menneskelige tanken – er den hos avsenderen eller hos mottageren som tolker avsenderens budskap? Du må bestemme deg og velge hvor vi faktisk finner den "menneskelige tanken" du refererer til. Det virker ikke slik. Jeg skjønner ikke hvorfor du henger deg sånn opp i dette. Det var produksjonen av "kunst" vi snakket om, var det ikke? Det var du som kom trekkende med dette andre.
BadCat Skrevet 7. april Skrevet 7. april Jeg hadde stilt meg annerledes til saken hvis denne "broren" hadde holdt på halvannet års tid. 2
frohmage Skrevet 7. april Skrevet 7. april vortex skrev (1 time siden): Søppel _tyr23 skrev (1 minutt siden): AI-slop Nå er det ikke broren selv som har postet dette her da. Jeg synes ikke det er noe galt i å bruke AI til å fifle med musikk, så lenge man informerer om det når man poster det. 3
Fibonacci Skrevet 7. april Skrevet 7. april (endret) KI-generert er fint til personlig bruk, eller til spesifikke oppgaver der det kan være nyttig. Men til det offentlige rom tilfører det lite, da hvem som helst med tilgang til internett kan generere lignende innhold når som helst. Og man bør absolutt merke innlegg dersom de er KI-genererte, så man ikke blir villedet til å tro at det ligger en ekte mening og talent bak kreasjonen. "ChatGPT sier at.." scrolles fort forbi. Endret 7. april av Fibonacci 3 1
Noxhaven Skrevet 7. april Skrevet 7. april Gavekort skrev (18 timer siden): Jeg tenker at AI er et verktøy hvor ulike prompter brukes for å nå ønsket resultat. (at det meste er av dårlig eller generisk karakter er jeg enig i) Mulig det er en hot-take? Legger du terrassebord så er prompten oppmåling, merking, trykk på avsikre + avtrykker for å lage bord i ønsket lengde. Sirkelsag: I made this. Tømrer bros: I made this. Lager du en ny app så er prompten skriv noen setninger og velge noen funksjoner i et program i et operativsystem for å oppnå ønsket produkt. Flutter and windows: We made this. Coding bros: I made this.
BadCat Skrevet 7. april Skrevet 7. april Hvem som helst kan ikke det. For det første må du kunne definere det du skal lage og for det andre må du kunne velge riktig av alt du får ut. I tillegg tar det tid og dagen går. Alle mennesker har 24 timer i døgnet og alle får ikke like mye ut av de timene. Repetert 365 dager i året er det store forskjeller i hva et individ får til over tid, selv om de gjør akkurat det samme. De fleste nordmenn lærer norsk i skolen. Hvorfor er det slik at svært mange voksne nordmenn ikke kan forskjell på mye/mange eller lenger/lengre og heller ikke har tenkt å gjøre noe med det. Det er nemlig ikke likegyldig hvem som gjør noe. 1
Fibonacci Skrevet 7. april Skrevet 7. april (endret) Gleder meg til å gå på konsert i fremtiden... "Øøh, vent litt, så skal jeg trykke på play på Suno-spillelisten. Here we go!" Eller nachspiel-gitarhelten: "Hallo, damer! Har dere noen ønsker om prompt?" Endret 7. april av Fibonacci 1
Espressivo Skrevet onsdag kl 17:18 Skrevet onsdag kl 17:18 Fibonacci skrev (På 7.4.2026 den 17.25): Gleder meg til å gå på konsert i fremtiden... "Øøh, vent litt, så skal jeg trykke på play på Suno-spillelisten. Here we go!" Eller nachspiel-gitarhelten: "Hallo, damer! Har dere noen ønsker om prompt?" Fint for dem som tjener på det. Funker det, så funker det 1
Fibonacci Skrevet onsdag kl 17:44 Skrevet onsdag kl 17:44 (endret) Jo, takk. Det ser vi på f.eks. Youtube og Facebook. Kontoer som spyr ut KI-slop over en lav sko, og får millioner av visninger og tjener penger på det. Resultatet er at tjenestene blir ubrukelige. Dersom ikke f.eks. Youtube lager et KI-filter, blir hele tjenesten redusert til en strøm av datastemmer som leser opp LLM-generert svada med KI-genererte bilder og videoer som illustrasjon i bakgrunnen. Endret onsdag kl 17:48 av Fibonacci 6
Engelhorn Skrevet torsdag kl 04:44 Skrevet torsdag kl 04:44 Olsenhower skrev (3 timer siden): Jævlig sang, skuffende. Skuffende? Hdde du så høye forventninger til en sang laget av en mann uten erfaring med musikkproduksjon? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå