Femtekolonne Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Ble anbefalt denne, men finner litt ymse omtale. Er den ett godt supplement til Oberon 5 eller har den ikke nok frekvensområde? 37-200 . Skal sies at anlegget er moderat og bruken moderat. Mor ønsker ikke bass som vrenger panelen av veggen og vi bor 5stk her så lydnivået må være levelig. Hun har vært fornøyd med høytalerne i tv så det skal nok ikke mye til for å imponere.
Mus Musculus Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Bedre enn ingenting. Kjøp den største subben du har råd og plass til 😃 Vil for eksempel tro at E-12F sitter med merkbart mer potensiale. Greit hvis stua er stor. Kjøper du direkte fra HiFiklubben og det ikke er hassle å dra innom, så kan det jo være interessant å låne hjem alternativene du ser på. Har tidligere blitt tilbudt å ta med Oberon 1 på hjemlån.
Femtekolonne Skrevet 22. januar Forfatter Skrevet 22. januar 6 minutes ago, Iki said: Er det for film eller musikk? Serier og film står nok for 80%
Iki Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Jeg ville nok anbefalt en sub som er større eller går dypere om den skal brukes til filmer. Dali har, om jeg husker rett, noen som er mer tilegnet musikk og noen som er mer tilegnet hjemmekino.
MailMan13 Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar (endret) Hadde E-12F en stund, og vil ikke anbefale den. Var veldig resonant og "brummete" rundt 30-40Hz i alle potensielle plasseringer. Fikk ikke til å plassere og integrere den sikkelig. Mulig lillebror er bedre siden den sikkert ikke spiller så høyt i det samme problemområdet, men det jo tilsvarende mindre dypbass også. Ville kjøpt noe bedre. Hvis du ikke har reciever/forsterker med romkorreksjon så ville jeg valgt en sub som har det innebygget. Endret 27. januar av MailMan13
Femtekolonne Skrevet 31. januar Forfatter Skrevet 31. januar (endret) On 1/27/2026 at 3:15 PM, MailMan13 said: Hadde E-12F en stund, og vil ikke anbefale den. Var veldig resonant og "brummete" rundt 30-40Hz i alle potensielle plasseringer. Fikk ikke til å plassere og integrere den sikkelig. Mulig lillebror er bedre siden den sikkert ikke spiller så høyt i det samme problemområdet, men det jo tilsvarende mindre dypbass også. Ville kjøpt noe bedre. Hvis du ikke har reciever/forsterker med romkorreksjon så ville jeg valgt en sub som har det innebygget. Beholdt den. Mulig jeg ikke har så god hørsel og jeg har heller ikke noe å sammenligne med. Synes ihvertfall den tilfører det lille ekstra trøkket i musikk både fra spotify og YouTube. Har til gode å se film med den. Satt den inn mot høyre siden under tv'n, litt vinklet mot min sitteposisjon. Har kjørt romkorreksjon på wiim'en, men vet ikke om det har noe for seg. Endret 31. januar av Femtekolonne
MailMan13 Skrevet 31. januar Skrevet 31. januar 8 minutes ago, Femtekolonne said: Beholdt den. Mulig jeg ikke har så god hørsel og jeg har heller ikke noe å sammenligne med. Synes ihvertfall den tilfører det lille ekstra trøkket i musikk både fra spotify og YouTube. Har til gode å se film med den. Lave frekvenser hører man godt med dårlig hørsel også. Men god dypbass er veldig rom- og plasseringsavhengig. Kanskje du har et rom som ikke har de samme problemene jeg har, eller lillebror ikke spiller dypt nok til å fremkalle dem 🤷♂️ Hvis du kjøpte Wiim-forsterkeren fra den andre tråden din så har du jo EQ- og romkorreksjonsmuligheter også. Verdt å sjekke opp om man er interessert i sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå