Gå til innhold

Formel 1 - 2026

Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?   

37 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      0
    • Ferrari
      9
    • Haas
      0
    • Audi
      2
    • McLaren
      12
    • Mercedes-AMG
      3
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      5
    • Williams Racing
      2
    • Caddilac
      4
  2. 2. Hvem håper du vinner WDC?

• Lando Norris
      4
    • Oscar Piastri
      8
    • George Russell
      2
    • Kimi Antonelli
      0
    • Max Verstappen
      7
    • Isack Hadjar
      0
    • Charles Leclerc
      4
    • Lewis Hamilton
      5
    • Alex Albon
      1
    • Carlos Sainz
      1
    • Liam Lawson
      0
    • Arvid Lindblad
      0
    • Fernando Alonso
      2
    • Lance Stroll
      1
    • Esteban Ocon
      0
    • Ollie Bearman
      0
    • Nico Hulkenberg
      0
    • Gabriel Bortoleto
      0
    • Pierre Gasly
      0
    • Franco Colapinto
      0
    • Valtteri Bottas
      2
    • Sergio Perez
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig. Rørende å se Kimi etter opp/nedturene, endelig satt det. Det er helt vannvittig mye tøff racing på banen nå, til tider hadde de ikke mulighet å vise alt som foregikk. Utrolig spent på hva Ferrari kan få til videre.

Det ryktes forøvrig om at Audi har fått gode testresultater av ny PU, de anser seg som nest sterkeste laget. Siden alt er så nytt skal man ikke se bortifra endringer som virkelig kan snu opp ned på ting. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjedde så mye i starten på løpet at det var umulig å få med seg alt. Og fightinga i front var storveis. Det er heller ikke håpløst å bli forbikjørt, for man kan slå tilbake om bilene har noenlunde lik fart. Tradisjonelt må man jo slåss med nebb og klør. Har man først blitt forbikjørt så er alt håp ute. Fans og førere som klager nå taler litt for døve ører.

• Liker 2
Skrevet
nebrewfoz skrev (2 timer siden):

Jeg husker Formel 1 før det ble populært ...
(/s)

Det gjør jeg også. 2002-sesongen f.eks. Da Schumi tok tittelen 21. juli. Og alle kjørte etter hverandre, og alle forbikjøringer skjedde i pit. 5 evig lange år da Ferrari vant alt. Med ubegrenset testing på egen testbane, 2 testsjåfører og all fokus fra Bridgestone på å utvikle dekk så de passet Ferrari. Det var racing, det!

Skrevet
2 hours ago, Dovreekspressen said:

Det gjør jeg også. 2002-sesongen f.eks.

Pffft ...  Prøv 1986. British Grand Prix på Brands Hatch.
Det endte med dobbelt Canon Williams Honda, med Mansell foran Piquet. 

Hvordan jeg havnet der? På fergen fra Calais til Dover så vi en Ferrari-rød kassebil med Ferrari-logoer på og navnet Michele Alboreto, og vi ble enige om at han kjørte for Ferrari i F1 det året, så vi heiv oss rundt og fant en ledig avis og så etter info om mulige F1-løp i England, og slik fant vi ut at det skulle være løp på Brands Hatch påfølgende helg, så vi svingte innom banen på vei opp til London og skaffet oss billetter til søndagens løp. (Jeg glemte bare én gang at det er venstrekjøring i UK, men det gikk bra det også.)

Skrevet
23 hours ago, Dovreekspressen said:

Det var vel skuffende dårlig lyd da, ettersom turboen dempet mye, og turtallet var like lavt som i dag? 😉

Vanskelig å si, egentlig, for vi var uten fungerende hørsel etter å ha bivånet et antall support races i ymse klasser - de fleste på fri eksos - før Formel 1-løpet startet. Og vi hadde bare hørt/sett Formel 1 på TV fra før, så vi ante ikke at behovet for hørselvern var stoort.(*)

Vi satt på en tribune så langt unna pit man kunne komme, så bilene kjøre forbi på 'oppvarmingsrunden', og så ... skjedde det ikke noe mer. Det er mulig de annonserte det over banens høyttaleranlegg, men vi fikk ikke med oss at starten hadde endt med massekollisjon i første sving. Ikke det at jeg kan si at jeg husker det, men jeg har i ettertid lest at omstarten skjedde over en time senere, etter at Jaques Lafitte hadde blitt fraktet til sykehus med helikopter (og brudd i begge bein) og etter at helikopteret hadde returnert.

Det vi heller ikke visste, var at Mansell hadde ødelagt bilen sin i crashen, men da han forsto at det kom til å ta tid før en omstart kunne skje løp han tilbake til pit og fikk teamet til å finne frem reservebilen. Den hadde opprinnelig blitt satt opp slik Piquet ville ha den, men Mansell og hans mekanikere fikk gjort den klar til omstarten. Det skal ha vært ekstra ergerlig for Piquet (som startet i pole position) at han ble slått av en som kjørte hans bil.

*) Mitt neste F1-løp live var ikke før i 2013 - det siste året før de nye turbo-motorene ble innført - og det var ikke før jeg åpnet bildøra ute på P-jordet i Austin, TX at jeg skjønte at jeg hadde glemt å tenke på hørselvern - igjen.

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk historie, @nebrewfoz 2013 var det første løpet jeg så live. Stod på Kemmel-strekka på Spa. Til tross for at jeg hadde fulgt Formel 1 på TV i 15 år, så hadde jeg ikke klart for meg at bilene kjører rundt banen på vei til grid. Så jeg stod i kø for å kjøpe noe mat da den første bilen blåste forbi. Jeg mener det var Massa i Ferrarien. Det kom helt uventet på meg, og litt irriterende at jeg ikke var 100% fokusert. Det bråkte noe hinsides. Det hører med til historien at jeg har tinnitus, og derfor er ekstra påpasselig med hørselvern. Det første jeg så "in anger" var Vettel passere Hamilton opp Kemmel. Det så ikke trygt ut i det hele tatt! Da feltet var på motsatt side av banen tok jeg av hørselsvernet, og jeg syns fremdeles at det var skremmende høyt. Så klokkene ble på hele løpet.

Det som kanskje overrasket mest var Porsche Supercup-bilene. De er ikke spesielt imponerende på TV, verken fart eller lyd. Men fy satan så høy lyd de hadde i virkeligheta.

Skrevet
On 3/18/2026 at 12:06 AM, Dovreekspressen said:

Det bråkte noe hinsides.

Det skriver jeg gjerne under på. 

Til tross for at jeg ankom COTA uten noen form for hørselvern, så ble jeg reddet av to skumplugger som fulgte med i billettpakken jeg hentet i bygningen foran hovedporten. De solgte plugger i flere av 'kioskene' også, men $5 for to var litt drøyt.  (Jeg hadde billetter for hele week-enden, så senere på kvelden var jeg innom et apotek og kjøpte en boks med 30 til $3, just in case. Jeg har igjen av dem ennå.)

Skrevet

🙄

https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cwy3pggg4zjo

Max Verstappen: "One second, I'm not speaking before he's leaving."

Giles Richards: "Seriously?"

Verstappen: "Yeah."

Richards: "Because of the question last year?"

Richards: "You want me to leave?"

Richards: "It's because of the question I asked you in Abu Dhabi?"

Richards: "About why you..."

Richards: "About Spain?"

Verstappen: "Get out."

Richards: "You're really, really upset about it?"

Verstappen: "Get out. Get out. Now we can start."

Skrevet
Dovreekspressen skrev (1 time siden):

Så nå skal de kjøre tregere på kvalet?

Sitat

Det internasjonale bilforbundet (FIA) har annonsert at det maksimale strømforbruket vil bli redusert fra ni megajoule til åtte megajoule. Dette er ment å spare batterienergi i biler.

Regelen har som mål å unngå situasjoner der bilenes fulle hastighet ikke er nok til å nå slutten av en rettlinje, for eksempel, og batteriet må lades. I kvalifiseringen har det vært nødvendig å kjøre rundt svinger i et rolig tempo for å ha nok energi til full fart på rettlinjen.

Skrevet (endret)

Heia på Lewis i fjor, tror han har mye bedre sjanse nå som bilen er bygget sammen med han, istedet for at han bare tok over Sainz sin bil. Men det suger hardt å ikke ha noe som helst å se på i hele april. Pokker ta den orange goblinen.

Resten av verden: "Hey really looking forward to the new F1 season!"

"Han: Hold my beer..."

Endret av Bytex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...