Gå til innhold

Formel 1 - 2026

Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?   

33 stemmer

1. 1. Hvilket Team holder du med i 2026 sesongen?

• Alpine
      0
    • Aston Martin
      0
    • Ferrari
      8
    • Haas
      0
    • Audi
      1
    • McLaren
      11
    • Mercedes-AMG
      3
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      4
    • Williams Racing
      2
    • Caddilac
      4
  2. 2. Hvem håper du vinner WDC?

• Lando Norris
      4
    • Oscar Piastri
      8
    • George Russell
      1
    • Kimi Antonelli
      0
    • Max Verstappen
      5
    • Isack Hadjar
      0
    • Charles Leclerc
      4
    • Lewis Hamilton
      5
    • Alex Albon
      1
    • Carlos Sainz
      1
    • Liam Lawson
      0
    • Arvid Lindblad
      0
    • Fernando Alonso
      2
    • Lance Stroll
      1
    • Esteban Ocon
      0
    • Ollie Bearman
      0
    • Nico Hulkenberg
      0
    • Gabriel Bortoleto
      0
    • Pierre Gasly
      0
    • Franco Colapinto
      0
    • Valtteri Bottas
      1
    • Sergio Perez
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet
untouch4ble skrev (Akkurat nå):

Bakvingene til bilene er jo så sykt forskjellig. De fleste bruker vel teknologien vi kjenner fra DRS tiden, mens noen f.eks Alpine legger vingen bakover og helt flatt. Aston bruker den "gamle" teknologien, men det ser ikke ut som om den er åpen i det hele tatt?? Og Ferraris roterende vinge er jo helt sykt... 🤣

Jeg er vant med F1 bilene fra 90 tallet, litt forskjellig ja 😛
hahaha, alltid forandringer, pga få større FART mindre luft motstand 😛

Videoannonse
Annonse
Skrevet
CorvusRaven skrev (På 19.2.2026 den 15.53):

Jeg er vant med F1 bilene fra 90 tallet, litt forskjellig ja 😛
hahaha, alltid forandringer, pga få større FART mindre luft motstand 😛

Fortsatt vant med bilene fra 90-tallet? Har du ikke sett F1 siden da? 🤣 Har selv mange gode minner fra 90-tallet. Mye rart da også, X-wings f.eks 😛 Var vel også et team som prøvde seg på en slags variant av W12 motorer, endte opp med å være 30 sek "off pace" Var også noen som hadde små vinger mellom sidepod og bakdekket

Skrevet

Basert på det vi har sett og hørt nå i preseason, hva kan vi forvente oss nå i starten av 2026 sesongen? Hvem har den beste pakka?

• Liker 1
Skrevet

Ferrari ser raske ut. Men om de har den beste pakka? Og hvem har holdt igjen på ytelsen, Mercedes? Og er Bahrain representativ for ytelsen på andre baner? Det er så mange usikkerheter. Jeg tror det er Ferrari, Mercedes, Mclaren og Red Bull på topp. Rekkefølgen tør jeg ikke tippe. Muligens er Red Bull-bilen ikke helt der oppe, men Max kompenserer så totalen ser bra ut.

Det er mye energi å regenerere i Bahrain. Mye mindre i Melbourne. Det kan forskyve styrkeforholdet. Samt at Melbourne er atypisk uansett. Vi må gi det i hvert fall 3 løp før vi kan si noe særlig. Q3 i Melbourne vil si noe. Muligens kan det være store forskjeller på enkeltrunder og race pace med disse bilene.

• Liker 2
Skrevet
OddZen skrev (På 21.2.2026 den 9:56 AM):

Basert på det vi har sett og hørt nå i preseason, hva kan vi forvente oss nå i starten av 2026 sesongen? Hvem har den beste pakka?

638541566_1330335109139252_6924449320969255193_n.jpg

• Liker 1
Skrevet
Jarmo skrev (54 minutter siden):

For en eksepsjonelt teit måte å presentere odds på 😅

Regnet om til desimalodds blir det dette
George Russell: 3.25
Max Verstappen: 4.00
Charles Leclerc: 6.00
Lewis Hamilton: 7.00
Lando Norris: 8.50
Kimi Antonelli: 9.50
Oscar Piastri: 10.00
Fernando Alonso: 26.0

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål fra en som ikke spiller på odds, men hvorfor har du +1 på alle svarene dine?

Om noe, så ville jeg hatt -1 da får du direkte svaret på fortjenesten ved betting.

Skrevet

F1 har aldri hatt mer fans enn etter at den gamle øgla holdt seg unna. Seertallene har økt massivt. Det ville ikke forundre meg om majoriteten av fans har dukket opp etter at hybridmotorene kom i 2014.

"Not an engineers' championship". Bullshit. Det er jo nettopp det det er. Det er jo hele poenget med å ha en formula å bygge bilen etter. Konkurransen går ut på å bygge den raskeste bilen. Førermesterskapet har uforholdsmessig stort fokus. Du har jo ikke sjans om du ikke ratter en topp-bil. Det har vi sett med Hamilton, Schumi, Senna, Verstappen osv.

Så mye hyllest Adrian Newey har fått de siste åra. Han har jo nærmest gudestatus. Fordi han som ingeniør bygger raske biler.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hvis man vil se motorsport der ingeniørene har mindre å si, kan man følge en av de mange spec racing-seriene. Formel 1 har derimot alltid handlet like mye om ingeniørkunsten bak kulissene som om førerne som kjører disse prototype bilene.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet

Bernie har alltid sagt mye tull. Han har alltid fisket i opprørt vann. No er heldivis Bernie ikkje relevant lenger, han har ingenting han skulle ha sagt lenger. Og godt er det.

Skrevet

Jeg er enig i at F1 alltid har hatt utrolige mengder med innovasjon, men det er forskjell på en bakvinge som svinger 180 grader, en bakvinge/frontvinge som "fordreier" seg litt for å gjøre ørsmå forskjeller på det aerodynamiske,  og det absurde batterihysteriet de nå holder på med. At de er nødt til å "coaste" store deler av rundene for å lade batteriet for å ha nok "umph" på rettstrekkene (i et par sekunder) er helt latterlig, spør du meg.

• Liker 2
Skrevet
Dovreekspressen skrev (15 timer siden):

F1 har aldri hatt mer fans enn etter at den gamle øgla holdt seg unna. Seertallene har økt massivt. Det ville ikke forundre meg om majoriteten av fans har dukket opp etter at hybridmotorene kom i 2014.

"Not an engineers' championship". Bullshit. Det er jo nettopp det det er. Det er jo hele poenget med å ha en formula å bygge bilen etter. Konkurransen går ut på å bygge den raskeste bilen. Førermesterskapet har uforholdsmessig stort fokus. Du har jo ikke sjans om du ikke ratter en topp-bil. Det har vi sett med Hamilton, Schumi, Senna, Verstappen osv.

Så mye hyllest Adrian Newey har fått de siste åra. Han har jo nærmest gudestatus. Fordi han som ingeniør bygger raske biler.

Han snakker om dagens biler. Anno 2026.

Skrevet
Dragavon skrev (2 timer siden):

Bernie har alltid sagt mye tull. Han har alltid fisket i opprørt vann. No er heldivis Bernie ikkje relevant lenger, han har ingenting han skulle ha sagt lenger. Og godt er det.

Jeg er hjertens enig.

wampster skrev (2 timer siden):

og det absurde batterihysteriet de nå holder på med. At de er nødt til å "coaste" store deler av rundene for å lade batteriet for å ha nok "umph" på rettstrekkene (i et par sekunder) er helt latterlig, spør du meg.

Lift and coast har de gjort i årevis. Å vinne med minst mulig margin er et poeng. Ta best mulig vare på bilen. Minimere sjansen for havari. Vi liker å tenke på F1 som flat out racing to the flag, men det har sjelden vært realiteten.

La oss gi det noen løp før vi dømmer det nord og ned. Noen som husker Porsche 919 da den kom? Den hadde noen av de samme egenskapene. Skøyt ut av svingene. 

Skrevet
Dovreekspressen skrev (33 minutter siden):

Jeg er hjertens enig.

Lift and coast har de gjort i årevis. Å vinne med minst mulig margin er et poeng. Ta best mulig vare på bilen. Minimere sjansen for havari. Vi liker å tenke på F1 som flat out racing to the flag, men det har sjelden vært realiteten.

La oss gi det noen løp før vi dømmer det nord og ned. Noen som husker Porsche 919 da den kom? Den hadde noen av de samme egenskapene. Skøyt ut av svingene. 

Det er ingen som ligger P2 som har "lift and coast" for å få rundetiden til å gå ned, slik det av flere førere nå snakkes om.

Ja de har gjort det for å minimere sjansen for havari eller andre problemer, men aldri slik de (førerne) snakker om at man  gjøre nå

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...