leticia Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Helsefagarbeider skrev (8 minutter siden): Hvorfor vil du ikke lete mer? Har du ikke ett savn i livet. Leser det du skriver og kan delvis stemme det du skriver at med god kommunikasjon så blir det ytre penere. Tenker menn og damer forskjellig?? At vi menn ser mest på det ytre, jeg tror det. Mange menn liker å vise frem hvor flott dame de har😉😉 Menn som gruppe er mer visuelle enn kvinner. Men det visuelle er viktig for kvinner som gruppe også. Jeg tror likevel det er viktigere for en mann å ha en snill og forståelsesfull kvinne ved sin side, enn en som ser veldig bra ut fysisk. (dette er forøvrig viktig for kvinner også). Så oppsummert for innledningsspørsmålet ditt, så er det ytre viktigst i datingfasen, mens det indre (personlighet) er viktigst hvis forholdet skal vare. 2
Helsefagarbeider Skrevet 29. desember 2025 Forfatter Skrevet 29. desember 2025 leticia skrev (5 minutter siden): Menn som gruppe er mer visuelle enn kvinner. Men det visuelle er viktig for kvinner som gruppe også. Jeg tror likevel det er viktigere for en mann å ha en snill og forståelsesfull kvinne ved sin side, enn en som ser veldig bra ut fysisk. (dette er forøvrig viktig for kvinner også). Så oppsummert for innledningsspørsmålet ditt, så er det ytre viktigst i datingfasen, mens det indre (personlighet) er viktigst hvis forholdet skal vare. Er veldig enig med det siste du skriver. Har selv opplevd det. Jeg ble sammen med ei med pent ytre, men etter noen år skjønte jeg mer og mer at jeg kunne tenk meg å snudd om på det indre og det ytre. Merket det utrolig godt mår vi var på besøk med ironisk humor osv🙂🙂 2 1
Gjest e2cdf...6a4 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Helsefagarbeider skrev (25 minutter siden): Hvorfor vil du ikke lete mer? Har du ikke ett savn i livet. Leser det du skriver og kan delvis stemme det du skriver at med god kommunikasjon så blir det ytre penere. Tenker menn og damer forskjellig?? At vi menn ser mest på det ytre, jeg tror det. Mange menn liker å vise frem hvor flott dame de har😉😉 Jeg er ikke en sånn kvinne som menn vil vise frem, og er veldig klar over våre biologiske forskjeller. Det gjør meg også "ute av stand" til å føle romantisk tiltrekning og ønsker ikke et forhold, verken monogamt eller åpent. Så jeg har ikke noe savn. Kan kjenne på ensomhet, men har lært meg å snu det til noe positivt. For ensomheten er en komplisert og oppslukende følelse, som ikke nødvendigvis løser seg av å bare "være med noen", om du skjønner. Jeg føler meg enda mer ensom i et juleselskap, enn hjemme alene i min trygge hule. Du tenker kanskje litt naivt om kvinner, vi er også visuelle av oss, men kanskje ikke på samme måte som dere. Så tror jeg kvinner er litt flinkere til å skjule det? Anonymous poster hash: e2cdf...6a4
Helsefagarbeider Skrevet 29. desember 2025 Forfatter Skrevet 29. desember 2025 Gjest e2cdf...6a4 skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke en sånn kvinne som menn vil vise frem, og er veldig klar over våre biologiske forskjeller. Det gjør meg også "ute av stand" til å føle romantisk tiltrekning og ønsker ikke et forhold, verken monogamt eller åpent. Så jeg har ikke noe savn. Kan kjenne på ensomhet, men har lært meg å snu det til noe positivt. For ensomheten er en komplisert og oppslukende følelse, som ikke nødvendigvis løser seg av å bare "være med noen", om du skjønner. Jeg føler meg enda mer ensom i et juleselskap, enn hjemme alene i min trygge hule. Du tenker kanskje litt naivt om kvinner, vi er også visuelle av oss, men kanskje ikke på samme måte som dere. Så tror jeg kvinner er litt flinkere til å skjule det? Anonymous poster hash: e2cdf...6a4 Skjønner deg utrolig godt når du skriver at du føler deg mer ensom i juleselskap enn hjemme. I ett selskap ser du på andre lykkelige par og ser de viser kjærlighet til hverandre. Hjemme ser du ikke det og kan mer " være deg". Som mann har jeg også opplevd det med selskap, også det å besøke noen. Er en par og drar på besøk så blir alt mer hyggelig. Da er en 4. Samme blir det og en skal dra på ferietur sammen med ett par, en blir 5.hjul på vogna om du skjønner. Har du vært alene lenge. Bare skriv til meg pm om du ønsker 🙂 1
Duriello Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Colin. skrev (1 time siden): Er ikke jeg som peker meg ut en bestemt bruker å hakke på hver gang noen sier sin mening, nei. Hvem eksakt gjør dette? Det sagt, du er jo ganske 'på' å peke ut enkelte selv. Hva er det du kaller ham? Knooters? 😅 1 1
Colin. Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 9 minutes ago, Duriello said: Hvem eksakt gjør dette? Det sagt, du er jo ganske 'på' å peke ut enkelte selv. Hva er det du kaller ham? Knooters? 😅 Jeg må jo fä lov å svare på samme måte når de åpenbart begynner å kritisere meg personlig, fordi de ikke liker min mening. Se over de som har svart meg i denne tråden, og du ser fort frekkheten hos enkelte i måten de skriver mot meg. Beklager, jeg kommer ikke til å være noe mer høflig mot dem. Btw, det er hans brukernavn på KG. Hvis folk lurer på hvorfor jeg tenker som jeg gjør om han, så er det bare å lese innleggene hans på KG også. 2 1
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Colin. skrev (1 time siden): Kan ikke gjøre meg selv høyere, ei heller trylle vekk uføreskaden. Det jeg kan er å ta vare på helsen min etter beste evne og søke etter de med riktige verdier. Du projiserer din egen bedritne adferd siden du snakker om å tvinne tommeltotter? Du er over 180 cm og simper for de som ikke ønsker deg. Skjerp deg med den projiseringen din. Det som er BS er at de som blir valgt, ender i brudd i forholdet idet familietilværelsen så vidt har begynt. Jeg spiller kortene mine ved å reise til steder der jeg har, ja jøss, datingmakt. Og jeg kommer til å velge riktig. Hva med å ikke velge de som åpenbart ikke har de riktige holdningene og verdiene på plass? Det hadde jo vært en god start. Det som er problemet er at de som innehar dating-makten, åpenbart velger feil og ikke ønsker å ta noe som helst ansvar for sine egne beslutninger. Flere brukere siterer meg gang på gang, istedenfor å la meg si min mening, og ferdig med det. Åpenbart at feminismen har blitt noe lignende en religion for enkelte. Kan ikke kritiseres. ...og absolutt alle kan peke på et eller annet ved seg som er suboptimalt. Perfekte mennesker finnes ikke. Igjen: spill med kortene du har utdelt. Du har mer penger utbetalt i måneden enn det jeg har, om jeg forstår situasjonen din rett. Noen har stygt hår, noen har skjeve tenner, noen stammer, noen er arbeidsledige, og så videre. Inkludert "tiprosenten" (les: de som har draget). Men de gjorde det beste ut av det hele. Hvis det er så enkelt å ta gode valg, burde du jo klare å faktisk finne noen der ute selv, og. Hvor mange år har du brukt på dette "utlandet" ditt - hvor du ikke har tatt noen valg i det hele tatt? Du har fint liten grunn til å hovere over folks feilede forhold når du ikke har baller til å tre inn i noe, selv når du visstnok vasser i damer borte i Asia. Da ville du også sett at det skal litt mer til å prate med noen et par uker for å kunne vite om noe faktisk varer. Det vet du ikke før du har bodd med dem en stund. Du vet, de du mener "velger feil" prøver noen som er åpenbart gode kandidater 3-4-5 ganger før de er 30, så har de rukket å finne den de blir gamle med. Men fordi du har OCD på å "ikke velge feil", velger du ingen - og innbiller deg at suksessen bare skal ramle ned i fanget ditt når du blir gammel og grå, på første forsøk. Men du finner fort ut at også du må regne med å prøve og feile litt her, og spise ordene dine. "Verdier" og alt tompratet ditt er bare teori, og praksis er noe helt annet. 3
Colin. Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) 5 hours ago, knopflerbruce said: ...og absolutt alle kan peke på et eller annet ved seg som er suboptimalt. Perfekte mennesker finnes ikke. Igjen: spill med kortene du har utdelt. Du har mer penger utbetalt i måneden enn det jeg har, om jeg forstår situasjonen din rett. Noen har stygt hår, noen har skjeve tenner, noen stammer, noen er arbeidsledige, og så videre. Inkludert "tiprosenten" (les: de som har draget). Men de gjorde det beste ut av det hele. Hvis det er så enkelt å ta gode valg, burde du jo klare å faktisk finne noen der ute selv, og. Hvor mange år har du brukt på dette "utlandet" ditt - hvor du ikke har tatt noen valg i det hele tatt? Du har fint liten grunn til å hovere over folks feilede forhold når du ikke har baller til å tre inn i noe, selv når du visstnok vasser i damer borte i Asia. Da ville du også sett at det skal litt mer til å prate med noen et par uker for å kunne vite om noe faktisk varer. Det vet du ikke før du har bodd med dem en stund. Du vet, de du mener "velger feil" prøver noen som er åpenbart gode kandidater 3-4-5 ganger før de er 30, så har de rukket å finne den de blir gamle med. Men fordi du har OCD på å "ikke velge feil", velger du ingen - og innbiller deg at suksessen bare skal ramle ned i fanget ditt når du blir gammel og grå, på første forsøk. Men du finner fort ut at også du må regne med å prøve og feile litt her, og spise ordene dine. "Verdier" og alt tompratet ditt er bare teori, og praksis er noe helt annet. Det finnes regler før man kan bosette deg i utlandet med trygda. Frem til nå har jeg bare kunnet være noen måneder om gangen, og jeg har heller ikke økonomi til å reise frem og tilbake mange ganger i året. Feile vil for min del si å investere mye tid på et individ som ikke oppfyller den visjonen jeg har for fremtiden. Endret 30. desember 2025 av Colin. 1 1
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) Colin. skrev (7 timer siden): Det finnes regler før man kan bosette deg i utlandet med trygda. Frem til nå har jeg bare kunnet være noen måneder om gangen, og jeg har heller ikke økonomi til å reise frem og tilbake mange ganger i året. Feile vil for min del si å investere mye tid på et individ som ikke oppfyller den visjonen jeg har for fremtiden. ...og mens folk leter etter dette luftslottet av en visjon, går årene. Tick tock. Er det rart det blir "1,4" når man skal bruke hele perioden av livet hvor det er naturlig å være foreldre på å lete etter det perfekte individ som en neppe engang klarer å definere overfor seg selv? Rent overordnet, er den eneste forskjellen mellom deg og de "kravstore" du kritiserer at de andre tillater seg å ha noen flørter og mindre seriøse forhold mens de leter etter personen de ønsker bli gammel med og potensielt stifte familie med. Du kan ikke akkurat påberope deg både å vasse i interesse og å ikke være kravstor, når det tar årevis å ikke engang komme av flekken. Minst én av disse må nødvendigvis være gal, og da møter du deg selv i døra. Endret 30. desember 2025 av knopflerbruce 3
Colin. Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 18 minutes ago, knopflerbruce said: ...og mens folk leter etter dette luftslottet av en visjon, går årene. Tick tock. Er det rart det blir "1,4" når man skal bruke hele perioden av livet hvor det er naturlig å være foreldre på å lete etter det perfekte individ som en neppe engang klarer å definere overfor seg selv? Rent overordnet, er den eneste forskjellen mellom deg og de "kravstore" du kritiserer at de andre tillater seg å ha noen flørter og mindre seriøse forhold mens de leter etter personen de ønsker bli gammel med og potensielt stifte familie med. Du kan ikke akkurat påberope deg både å vasse i interesse og å ikke være kravstor, når det tar årevis å ikke engang komme av flekken. Minst én av disse må nødvendigvis være gal, og da møter du deg selv i døra. Har god tid jeg. 🤣 Er ikke bekymret for det. Du har vanskelig for å ta innover deg at grunnen til at jeg ikke har "kommet meg av flekken", er nettopp fordi det ikke har vært mulig å ta med trygda til utlandet. Den mye større interessen i utlandet gjør det mulig for meg til å date flere og møte den riktige for meg. Trenger ikke useriøse flørter eller mindre seriøse forhold, har absolutt null interesse av det. Det er bare sløsing av tid. 1
disk Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 5 minutes ago, Colin. said: Har god tid jeg. 🤣 Er ikke bekymret for det. Du har vanskelig for å ta innover deg at grunnen til at jeg ikke har "kommet meg av flekken", er nettopp fordi det ikke har vært mulig å ta med trygda til utlandet. Den mye større interessen i utlandet gjør det mulig for meg til å date flere og møte den riktige for meg. Trenger ikke useriøse flørter eller mindre seriøse forhold, har absolutt null interesse av det. Det er bare sløsing av tid. Er ikke dette lov? Kommet nye regler eller ka type trygd har du? Trodde man kunne bo 6mnd i hvilket som helst land med trygden sin.
leticia Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 disk skrev (9 minutter siden): Er ikke dette lov? Kommet nye regler eller ka type trygd har du? Trodde man kunne bo 6mnd i hvilket som helst land med trygden sin. Det er egne regler når Norge ikke har trygdeavtale med landet man vil flytte til. 1
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Colin. skrev (13 timer siden): En mann som ønsker egen og stor familie med datingmakten på sin side, velger jo ikke å starte et forhold til en kvinne som åpenbart ikke deler samme visjon? Det gir jo ikke mening? Det er jo den som har dating-makten som til syvende og sist har størst mulighet til å velge korrekt. ...og en kvinne som har den visjonen, og "dating-makten", velger vel heller ikke noen som ikke er i stand til å oppdra barna? Jeg lurer også på hva man som middelaldrende mann tenker at kvinner skal tro om ens energi om 10-12 år når man kanskje har to-tre små barn som flyr overalt og trenger aktive foreldre som matcher deres energinivå. Selv når det blir lite søvn og mye stress. Det er lett å si "teknisk sett kan jeg bli far fortsatt", men jeg lurer nå på om folk som planlegger å være småbarnsfedre når de pusher 50 har tenkt på om de er spreke nok til oppgaven. Nytter ikke å komme valsende inn døra, slenge beina i sofaen med en stor "OFFF" fordi de bare er såååå slitne og må slappe av da. "Må da få søv midda', sjø". Kona blir sikkert imponert av det, ja. 3
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 leticia skrev (2 timer siden): Det er egne regler når Norge ikke har trygdeavtale med landet man vil flytte til. Her er forøvrig landene Norge har trygdeavtale med. Pussig nok er ikke dette "utlandet" nok for de som har trygd...? https://www.nav.no/jobbe-i-avtaleland#land
knopflerbruce Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Colin. skrev (4 timer siden): Har god tid jeg. 🤣 Er ikke bekymret for det. Du har vanskelig for å ta innover deg at grunnen til at jeg ikke har "kommet meg av flekken", er nettopp fordi det ikke har vært mulig å ta med trygda til utlandet. Den mye større interessen i utlandet gjør det mulig for meg til å date flere og møte den riktige for meg. Trenger ikke useriøse flørter eller mindre seriøse forhold, har absolutt null interesse av det. Det er bare sløsing av tid. Ja, du har jo vært 40+ i noen år - så du har sikkert "god tid". Not. Hvertfall om du vil ha unger. Men du innser det ikke før du får fasiten i neven, så du får bare leve i trua. Ditt liv, ditt problem. Du må gjerne bable om dette som om alle forhold som ikke varer i 30 år er "useriøse", men du vet ikke hvordan du og Bingbang Plingplong fungerer under samme tak før dere faktisk flytter sammen, samme hvor mye du tror du kan forutse sånt i forkant. Og da ser du fort at det "seriøse" du ville ha, var litt vanskeligere å oppnå enn du trodde. Men så er det vel også stereotypisk kjønnskonservativ mann å tro at hele checklisten over hva som utgjør en god partnermatch er fire bullet points, hvorav "fruktbar" er en av dem. Tro om igjen, det skal mye mer til - det vil du finne ut etter hvert. Hvertfall om du vil ha noe mer enn noen som har valget mellom den ene frieren eller fattigdom. 2
leticia Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) knopflerbruce skrev (2 timer siden): Her er forøvrig landene Norge har trygdeavtale med. Pussig nok er ikke dette "utlandet" nok for de som har trygd...? https://www.nav.no/jobbe-i-avtaleland#land Det er mer enn nok utland. I tillegg til denne listen så har man alle EØS - landene som ikke er opplistet her. Men det er mulig at de opplistede landene ikke har så mye fattigdom og så lite likestilling til at de er attraktive nok å dra til med "datingmakten" sin. Endret 30. desember 2025 av leticia 4
barfoo Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 1 hour ago, knopflerbruce said: Ja, du har jo vært 40+ i noen år - så du har sikkert "god tid". Not. Hvertfall om du vil ha unger. Men du innser det ikke før du får fasiten i neven, så du får bare leve i trua. Ditt liv, ditt problem. Og forventer at tjueåring skal vere villig til å få unger med han. Unger er fulltidsjobb, for friske. Dei timane eg ikkje er på jobb går 50% til ungen. Og eg har ein. Og vi er to om det. Ufør femtiåring har eg reservasjoner mot yteevna til. Unger er meir enn kjærleik, det er bleieskift, underholdning, aktiviteter og you fucking name it. I tillegg har eg økonomi nok til at eg i praksis ikkje treng å bekymre meg over utgifter unge medfører; par tusen til barnehage er walk in the park. Om eg på toppen av arbeidet skulle hatt økonomiske utfordringer og tilhøyrande inntekt hadde eg oppriktig vore betenkt på det å skaffe meg unger. Spesielt fleirtalsforma... Om han finn asiatisk kvinnfolk som er villig til å få unge så setter eg gladelig ein tusenlapp på at ho vil få minst 80% av arbeidsbelastning med unger. 4 1
mad.cat Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) herzeleid skrev (På 29.12.2025 den 9.47): Dette underforumet har virkelig sklidd ut, og det kan virke som det blir et utløp for ulike former for ‘uhelse’ i mangel av et bedre ord. Det tror jeg er viktig å ha i bakhodet før en går for langt i å nedsnakke hverandre eller gå løs på de vante hakkekyllingene. Særlig på en tid av året der mange kjenner litt ekstra på ensomhet. Jeg er veldig enig i dette og synes det er trist å lese om flere brukere, både kvinner og menn, som forteller at de lever i ufrivillig sølibat. Jeg håper likevel vi kan diskutere det åpent, fordi det er ett økende problem, blant begge kjønn slik jeg har forstått, og jeg tror årsaken til det er mer kompleks enn kun at det er feminismen sin skyld. Jeg tror samtidig at det er viktig å lytte til de det gjelder, for de vet jo best hvor skoa trykker. Også er spørsmålet hvordan kan man føre en debatt om noe vanskelig, privat og sårt uten at det blir uhelse , slik du beskriver det. Colin. skrev (22 timer siden): Jepp. Har mye å tilby, men får ikke vist det her på berget, fordi muligheten ikke kom. Nå er det for sent her, er ikke naiv nok til å tro at noen i 20 - årene her vil ha meg noe mer nå. Det kapittelet er over. Jeg er bitter på denne kulturen og de valgene som tas. Faktum er at jeg har muligheter til å velge i utlandet, der jeg er av interesse. Med dating-makten på min side, ligger ansvaret på meg til å velge noe riktig og genuint! Jeg forstår begrepet ditt med datingmakt som den som har den største valgfriheten blant flere ønskede partnere. I motsatt ende av datingmakten sitter altså den maktesløse, den som aldri blir valgt. Jeg forstår deg også slik at du mener du har havnet i sistnevnte kategori grunnet feminismen? Med andre ord; hadde vi ikke hatt kvinnefrigjøring, så tenker du selv at du hadde hatt mer datingmakt enn du har i dag? - Blir det riktig konklusjon? Noe jeg synes nesten er brutalt å si til deg er at jeg tror ikke nødvendigvis du har rett i en slik tankegang. Hvis du er ufør (ut ifra din egen opplysning) - ville du kanskje ikke fått de trygdeytelsene du mottar i dag, i ett samfunn før feminismen sin tid? Og, det var heller ikke sånn da at menn kunne velge kvinner fritt. Også da var det noen med det du definerer som datingmakt, men det var kvinnens familie/overhoder som vurderte verdien til potensielle kandidater. Så en attraktiv kvinne i ett pre-feministisk samfunn var ikke fritt frem for enhver mann den gang heller, tvert imot ville en som var arbeidsufør, potensielt lavere sosioøkonomisk status; komme dårligere ut av situasjonen da enn i dag. Det er en kvinne som skriver i tråden om at hun ikke er en typisk kvinne menn ønsker å vise frem, hun havner dermed også i den dating - maktesløse kategorien, ut ifra teorien din. (Dette til tross for feminismen) Det har nok alltid vært noen med mer dating makt enn andre, og jeg personlig tror det er en illusjon å anta at dette ville stilt seg så forferdelig mye annerledes før feminismen, forskjellen er at makten er nå flyttet fra familien/overhodet/far - til kvinnen selv. Hvis man hører på hva kvinner sier at de ønsker seg, så er det ikke hovedsakelig menn med mer penger til å ta vare på dem, eller at han skal være Brad Pitt. Selvfølgelig råder også overfladiske verdier blant kvinner, men ikke mer enn hva de gjør hos menn. Så mitt argument er at man burde teoretisk ha færre ufrivillig single i ett moderne feministisk samfunn. Samtidig er dette umulig å måle. For i ett prefeministisk samfunn må du potensielt da sammenligne alle som var ufrivillig gift, ufrivillig tvunget til samliv og ekteskap. Er det noe å foretrekke? Hadde du ønsket deg dating makten om det innebar samliv med noen som egentlig ikke ønsket å være sammen med deg, men var det under tvang grunnet familiens overhodet? Og/eller fordi de hadde sultet uten? Forholdet var preget av ren nødvendighet for overlevelse, ikke slik vi ser på forhold i dag, med ett romantisk blikk. For slike kulturer har vi jo også den dag i dag: hvor ekteskap er forretninger og en praktisk ordning. Er det virkelig ett bedre alternativ? Endret 30. desember 2025 av mad.cat 2 1
trn100 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) Det er skremmende å lese hvor overfladiske mange har blitt! 😉 Endret 30. desember 2025 av trn100 1
Colin. Skrevet 31. desember 2025 Skrevet 31. desember 2025 (endret) 19 hours ago, disk said: Er ikke dette lov? Kommet nye regler eller ka type trygd har du? Trodde man kunne bo 6mnd i hvilket som helst land med trygden sin. Man må først ha bodd i Norge 20 år etter fylt 16 år før man kan bosette seg hvor man vil med trygda. Endret 31. desember 2025 av Colin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå