Imaginacíon Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Just now, DukeNukem3d said: Jeg skjønner at du ikke er noe fan av dette fæle Vesten. Er det ikke bedre at det opprettes en egen tråd for disse teoriene om at vi selv er skyld i all terroren mot oss? Jeg liker ikke USAs myndigheter. De står bak mye galt. Krigsforbrytelser av alle slag, støtte til Israels folkemord, og er generelt verdens rasshøl. I mindre grad gjelder dette UK, Tyskland og Frankrike. Til tross for det er jeg EU-tilhenger. Det er de landene vi hører sammen med geografisk og kulturelt. 2 1
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet 7 timer siden Forfatter Populært innlegg Skrevet 7 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Jeg liker ikke USAs myndigheter. De står bak mye galt. Krigsforbrytelser av alle slag, støtte til Israels folkemord, og er generelt verdens rasshøl. I mindre grad gjelder dette UK, Tyskland og Frankrike. Til tross for det er jeg EU-tilhenger. Det er de landene vi hører sammen med geografisk og kulturelt. Jeg forstår. Men kan du ikke lage en egen tråd om det? Jeg har noen ting å si om det. Men jeg synes dette terrorangrepet er så forferdelig at tråden ikke fortjener å forsøples ytterligere med FOR-ideologi og deres klassiske "Vesten har skyld i alt" talepunkt. Endret 7 timer siden av DukeNukem3d 9 2
Rhabagatz Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 10 minutes ago, Tussi said: Antisemittisk, at det er utført av islamister betyr ikke at det var antisionistisk, da det rammet jøder fordi de var jøder, ingen har spurt om politisk overbevisnong Ved å kalle det antisinistisk kan man legitimere det hos noen, det var antisemittisk Jeg mener at man skal se på gjerningspersonenens motiv, og bruke det begrepet som best beskriver denne, uten å tenke så mye mer rundt dette. 2
Imaginacíon Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 3 minutes ago, DukeNukem3d said: Jeg forstår. Men kan du ikke lage en egen tråd om det? Jeg har noen ting å si om det. Men jeg synes dette terrorangrepet er så forferdelig at tråden ikke fortjener å forsøples ytterligere med FOR-ideologi og deres klassiske "Vesten har skyld i alt" talepunkt. Jeg svarer kun på tiltale. Hvis du ønsker tråden fri for avsporinger bør du feie for egen dør først. 1 1
obygda Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Uderzo skrev (16 minutter siden): Det er helt forventet etter min mening, når man ser hva enkelte sier på forumet og det øvrige samfunnet. Jeg er ikke sjokkert, bare desillusjonert. Ingenting overrasker meg lenger. Synes ikke utsagn på forum legitimerer denne type agering. Det er mer ett bevis på det enormt høye konfliktnivået Israel er en del av. Endret 7 timer siden av obygda 3
DukeNukem3d Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Lengre video av hendelsesforløpet. 7
Populært innlegg Tussi Skrevet 7 timer siden Populært innlegg Skrevet 7 timer siden Rhabagatz skrev (7 minutter siden): Jeg mener at man skal se på gjerningspersonenens motiv, og bruke det begrepet som best beskriver denne, uten å tenke så mye mer rundt dette. Helt uenig, man kan ikke hvtvaske antisemittisk terror ved å kalle det antisionisme, særlignpr antisionisme er akseptert. De ble angrepet fordi de var jøder, punktum 10 2
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 7 timer siden Populært innlegg Skrevet 7 timer siden Om målet var antisionistisk terrorisme, burde vel terroristene angripe jøder i Sion? Jøder som holder seg langt unna Sion, og bor i Australia, burde vel være helt ok? Men nå blir de jo nødt til å flytte til Sion, siden det er tryggere enn resten av verden. Antisionistisk logikk. 9 1
Rhabagatz Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) 16 minutes ago, Tussi said: Helt uenig, man kan ikke hvtvaske antisemittisk terror ved å kalle det antisionisme, særlignpr antisionisme er akseptert. De ble angrepet fordi de var jøder, punktum Jeg her er ikke noe debatt jeg gidder å ta. Som sagt, det er forskjell på å drepe jøder fordi man hater Israel og å drepe jøder fordi man hater jøder. Forskjellen oppleves nok som ubetydelig for de som rammes eller frykter å rammes, jeg har ingen problemer med å se den biten. Endret 6 timer siden av Rhabagatz 1
Imaginacíon Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 35 minutes ago, Tussi said: Bare vent, når de flykter for livet til Israel blir de kalt kolonister Hvis de blir bosettere er det nettopp kolonister de vil bli. 2
DukeNukem3d Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Rhabagatz skrev (Akkurat nå): det er forskjell på å drepe jøder fordi man hater Israel og å drepe jøder fordi man hater jøder. Jeg tror rettssystemet behandler det likt. Jeg tror ikke det er formildende å drepe muslimer fordi man hater Saudi-Arabia heller. 7
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 6 timer siden Populært innlegg Skrevet 6 timer siden (endret) Om man skal være konsekvent, og vil drepe jøder fordi man hater Israel , bør man vel dra til Israel og gjøre det der? (Retorikk, ikke en oppfordring) Hva hjelper det med å drepe australske jøder? Ingenting av dette henger på greip. De dreper jøder fordi de hater jøder, og alt dette kommer fra fredens religion. Endret 6 timer siden av Mannen med ljåen 10 1
Rhabagatz Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) 3 minutes ago, DukeNukem3d said: Jeg tror rettssystemet behandler det likt. Jeg tror ikke det er formildende å drepe muslimer fordi man hater Saudi-Arabia heller. Formidlende og hvitvasking er ikke mine ord. Men hvis du mener at israelhat er formidlende sammenlignet med jødehat, så skal ikke jeg krangle på det. At det rettslig sett ikke er formidlende, er nok riktig. Og rettsvesenet vil nok anse angrepet, med rette, som rasistisk. Endret 6 timer siden av Rhabagatz 1
Populært innlegg Van Der Linde Skrevet 6 timer siden Populært innlegg Skrevet 6 timer siden I dag ble jødene nok en gang utsatt for et feigt og motbydelig angrep. Det skal visst aldri ta slutt denne klappjakten på jødene. Holocaust,7 oktober og nå dette. Antisemitisme er dessverre i vinden som aldri før. En stor skam. 8 4
Populært innlegg Uderzo Skrevet 6 timer siden Populært innlegg Skrevet 6 timer siden obygda skrev (32 minutter siden): Synes ikke utsagn på forum legitimerer denne type agering. Det er mer ett bevis på det enormt høye konfliktnivået Israel er en del av. Jeg er uenig. Poenget mitt er ikke at enkeltutsagn på et forum i seg selv legitimerer vold, men at det finnes en gjennomgående retorikk der terror sjelden fordømmes uten forbehold. Ofte flyttes fokuset raskt over på Israel, eller det legges til et "men", som bidrar til å relativisere handlingene. Over tid normaliserer dette tankegangen om at terror er en forståelig eller legitim respons. 7 4
Imaginacíon Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 8 minutes ago, Uderzo said: Jeg er uenig. Poenget mitt er ikke at enkeltutsagn på et forum i seg selv legitimerer vold, men at det finnes en gjennomgående retorikk der terror sjelden fordømmes uten forbehold. Ofte flyttes fokuset raskt over på Israel, eller det legges til et "men", som bidrar til å relativisere handlingene. Over tid normaliserer dette tankegangen om at terror er en forståelig eller legitim respons. Hva med de som relativiserer Israels forbrytelser, fordømmer du dem? 3
Rhabagatz Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 10 minutes ago, Uderzo said: Jeg er uenig. Poenget mitt er ikke at enkeltutsagn på et forum i seg selv legitimerer vold, men at det finnes en gjennomgående retorikk der terror sjelden fordømmes uten forbehold. Ofte flyttes fokuset raskt over på Israel, eller det legges til et "men", som bidrar til å relativisere handlingene. Over tid normaliserer dette tankegangen om at terror er en forståelig eller legitim respons. Skal jeg være ærlig, så mener jeg at denne metadebatten i seg selv er vel så ødeleggende for debatten. Innlegget over er ren mistenkeliggjøring at de som ser på kontekst ("setter fokus på Israel"), er opptatt av motiver ("legitimerer vold") eller skiller mellom ulike typer voldhandlinger (ikke "fordømmer uten forbehold"). I mine øyne er dette hersketeknikk fra din side. Diskuter sak, ikke person eller motiver. 2 1
Mannen med ljåen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Har Israel begått forbrytelser? Du fortsetter å snakke om folkemord og apartheid, men det blir ikke sant av å gjenta en løgn tusen ganger. Hamas startet en krig ved å drepe over tusen sivile jøder, og fortsetter å drepe sin egen sivilbefolkning ved å dytte dem til fronten, så nrk skal skrive at Israel har skulda. 6 2
obygda Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Uderzo skrev (15 minutter siden): Jeg er uenig. Poenget mitt er ikke at enkeltutsagn på et forum i seg selv legitimerer vold, men at det finnes en gjennomgående retorikk der terror sjelden fordømmes uten forbehold. Ofte flyttes fokuset raskt over på Israel, eller det legges til et "men", som bidrar til å relativisere handlingene. Over tid normaliserer dette tankegangen om at terror er en forståelig eller legitim respons. Ja - det er jo lov å være uenig. Poenget mitt er at det er lang vei fra retorikk til handling - og ingen retorikk kommer av seg selv heller. 1
DukeNukem3d Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Rhabagatz skrev (4 minutter siden): Skal jeg være ærlig, så mener jeg at denne metadebatten i seg selv er vel så ødeleggende for debatten. Innlegget over er ren mistenkeliggjøring at de som ser på kontekst ("setter fokus på Israel"), er opptatt av motiver ("legitimerer vold") eller skiller mellom ulike typer voldhandlinger (ikke "fordømmer uten forbehold"). I mine øyne er dette hersketeknikk fra din side. Diskuter sak, ikke person eller motiver. Hvorfor begynte du med denne debatten da? Hvorfor ikke heller snakke om terrorangrepet? 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå