leticia Skrevet mandag kl 21:03 Skrevet mandag kl 21:03 mandodiao skrev (10 timer siden): Det var ingen/få som trodde at det var en nordmann, før manifestet ble introdusert. Og da ble det veldig klart hva motivet/konteksten var. Jeg var en av de få. Som ba folk om å roe seg ned før man visste noe mer. Jeg fikk det ikke helt til å stemme at dette skulle være et islamistisk angrep. Jeg syns ikke "signaturen" passet helt 🫣 2
Imaginacíon Skrevet mandag kl 21:07 Skrevet mandag kl 21:07 3 minutes ago, Tussi said: Har vi? Jeg kontaktet politiet også, de gjorde ikke noe Det er dette norske jøder lever med hver dag, det er dette dere fyrer opp når dere ikke ser alvoret i at jøder som ikke har noe med Israel å gjøre blir rammet. Fordi de er jøder Politiet henlegger ofte mindre saker, men lovene fins der. 1
Tussi Skrevet mandag kl 21:07 Skrevet mandag kl 21:07 leticia skrev (2 minutter siden): Jeg var en av de få. Som ba folk om å roe seg ned før man visste noe mer. Jeg fikk det ikke helt til å stemme at dette skulle være et islamistisk angrep. Jeg syns ikke "signaturen" passet helt 🫣 Jeg trodde det var islamister, men da de gikk til Utøya trodde jeg ikke det lenger, før det ble offentliggjort hvem det var. Det var ikke modus operandi islamister Det var også rett før man skulle stemme over noe palestina-greier, så tiden passet ikke heller 1
Japemperor Skrevet mandag kl 21:19 Skrevet mandag kl 21:19 Mr.M skrev (1 time siden): de er rettroende og mindre falske enn zionist-ledere som kun bruker religion når de kan få fordeler av det. Rettroende folk som støtter Terrororganisasjoner og islamistiske regimer, og gir faen når noen av deres tro blir drept? Ja da har jeg hørt det også. 8 1
Mr.M Skrevet mandag kl 21:45 Skrevet mandag kl 21:45 Ballalaika skrev (1 time siden): Hvorfor skulle massakrering av sivile jøder i Australia være hevn for noe en stat i et annet land gjør? det er slik verden er skrudd sammen. f.eks. er det mange amerikanere i utlandet som har fryktet de skal bli offer for hevn pga. noe USA har gjort i sine utallige kriger, osv. 1
Tussi Skrevet mandag kl 21:48 Skrevet mandag kl 21:48 Mr.M skrev (2 minutter siden): det er slik verden er skrudd sammen. f.eks. er det mange amerikanere i utlandet som har fryktet de skal bli offer for hevn pga. noe USA har gjort i sine utallige kriger, osv. Hva har australske jøder med Israel å gjøre? 5
Ballalaika Skrevet mandag kl 21:53 Skrevet mandag kl 21:53 Mr.M skrev (3 minutter siden): det er slik verden er skrudd sammen. f.eks. er det mange amerikanere i utlandet som har fryktet de skal bli offer for hevn pga. noe USA har gjort i sine utallige kriger, osv. Det er nettopp ikke sånn verden fungerer. Man ser ikke i andre tilfeller at en får det til å gi mening å hevne seg på folk av en etnisitet og/eller religon pga en stat ofrene ikke er borgere av har gjort. 5
Mr.M Skrevet mandag kl 21:53 Skrevet mandag kl 21:53 Tussi skrev (3 minutter siden): Hva har australske jøder med Israel å gjøre? statsborgerskap, militærtjeneste, mulig de stemmer ved valg også?
Tussi Skrevet mandag kl 21:54 Skrevet mandag kl 21:54 Ballalaika skrev (Akkurat nå): Det er nettopp ikke sånn verden fungerer. Man ser ikke i andre tilfeller at en får det til å gi mening å hevne seg på folk av en etnisitet og/eller religon pga en stat ofrene ikke er borgere av har gjort. Det er den logikken han har der som gjorde at en palestinsk gutt i USA ble drept pga Hamas sin terror. Helt hjernedød å blande inn andre på andre siden av jorden pga sin etnisitet 3
Tussi Skrevet mandag kl 21:56 Skrevet mandag kl 21:56 Mr.M skrev (1 minutt siden): statsborgerskap, militærtjeneste, mulig de stemmer ved valg også? Nope, ingen av delene. Australske statsborgere som bor i Australia og ikke har noe som helst med Israel å gjøre. At jødiske borgere av andre land er.mer lojal mot Israel enn sitt eget land er en antisemittisk hype, og det er overhodet ingenting i denne saken som tyder på det 6
Mr.M Skrevet mandag kl 22:00 Skrevet mandag kl 22:00 Tussi skrev (1 minutt siden): Nope, ingen av delene. Australske statsborgere som bor i Australia og ikke har noe som helst med Israel å gjøre. At jødiske borgere av andre land er.mer lojal mot Israel enn sitt eget land er en antisemittisk hype, og det er overhodet ingenting i denne saken som tyder på det jaså, en antisemittisk hype? https://www.nrk.no/norge/norske-soldater-i-strid-for-israel-1.7039428 1
Tussi Skrevet mandag kl 22:02 Skrevet mandag kl 22:02 (endret) Mr.M skrev (11 minutter siden): jaså, en antisemittisk hype? https://www.nrk.no/norge/norske-soldater-i-strid-for-israel-1.7039428 At jøder generelt er mindre lojale mot sitt eget land er antisemittisk. Du burde spørre deg selv hvorfor du uttrykker så mye som objektivt sett er antisemittisme. Disse personene du sikter til har dobbelt statsborgerskap,.det er noe helt annet. Det har heller ikke noe med jødene i Australia å gjøre. https://www.adl.org/resources/report/antisemitic-attitudes-america-topline-findings Endret mandag kl 22:11 av Tussi 5
Tussi Skrevet mandag kl 22:10 Skrevet mandag kl 22:10 (endret) Mr.M skrev (13 minutter siden): jaså, en antisemittisk hype? https://www.nrk.no/norge/norske-soldater-i-strid-for-israel-1.7039428 Forøvrig, i tillegg til det jeg sa, det er flere kristenkonservative enn jøder med dobbelt statsborgerskap som tjenestegjør i IDF,.Men jeg har aldri hørt noen ta til orde for at å drepe oss er greit pga Israel Det er jøder som ikke har noe med Israel å gjøre som rammes. Den 10 år gamle jenta og den 87 år gamle mannen var ikke i IDF på noe som helst vis. Hadde nada med Israel å gjøre. De var simpelthen jøder. Det var åpenbart noe som fortjente en dødsdom i noens øyne La meg spørre deg, hvilke jøder skal kunne forvente å få leve i fred uten å bli drept pga en hypotetisk tilknytning til Israel som eksisterer i noens hode?. Og hvor skal de bo? Endret mandag kl 22:14 av Tussi 6 1
ChopperRead Skrevet mandag kl 22:14 Skrevet mandag kl 22:14 Mr.M skrev (20 minutter siden): statsborgerskap, militærtjeneste, mulig de stemmer ved valg også? Er alle jøder fra Israel? Du er jo helt kokt i planeten med alt du lirer fra deg. Gå å legg deg. 9
Mr.M Skrevet mandag kl 22:16 Skrevet mandag kl 22:16 Tussi skrev (4 minutter siden): At jøder generelt er mindre lojale mot sitt eget land er antisemittisk. kjære vene, jeg quotet deg på følgende: Tussi skrev (19 minutter siden): Hva har australske jøder med Israel å gjøre? og svarte; statsborgerskap, militærtjeneste, mulig de stemmer ved valg også? hvilket du avviste med "ingen av delene" Faktum er det motsatte, all den tid de fleste jøder har dobbelt-stasborgerskap. de reiser fra Norge (og alle andre land) for å gå inn i militæret. Og jo, de kan stemme ved valg også (på ambassader) jeg har ikke påstått de er mindre lojale mot Norge, hvorfor hiver du ut det? 1
Tussi Skrevet mandag kl 22:20 Skrevet mandag kl 22:20 (endret) Mr.M skrev (5 minutter siden): kjære vene, jeg quotet deg på følgende: og svarte; statsborgerskap, militærtjeneste, mulig de stemmer ved valg også? hvilket du avviste med "ingen av delene" Faktum er det motsatte, all den tid de fleste jøder har dobbelt-stasborgerskap. de reiser fra Norge (og alle andre land) for å gå inn i militæret. Og jo, de kan stemme ved valg også (på ambassader) jeg har ikke påstått de er mindre lojale mot Norge, hvorfor hiver du ut det? Ok, så fordi du tror at jøder flest har dobbelt statsborgerskap (feil), så er det fultl forståelig at jødiske barn og gamle forbindes med Israel og dermed er drapene på dem ikke antisemittisme Si meg, hva skal til for at noe skal være antisemittisme for deg, når ikke drapet på en 10-åring og en 87 år gammel holocaust-overlever er nok? Hvorfor jeg hiver ut det? Har du lest innleggene dine i denne tråden? Jeg er nemlig ikke sikker på at du ville kalt skytingen mot en norsk synagoge for antisemittisme engang Endret mandag kl 22:22 av Tussi 8
Mr.M Skrevet mandag kl 22:22 Skrevet mandag kl 22:22 ChopperRead skrev (5 minutter siden): Er alle jøder fra Israel? en jøde trenger ikke være født i Israel for å få statsborgerskap der, men det visste du kanskje ikke? 1 1
Tussi Skrevet mandag kl 22:25 Skrevet mandag kl 22:25 Mr.M skrev (1 minutt siden): en jøde trenger ikke være født i Israel for å få statsborgerskap der, men det visste du kanskje ikke? Hva har det med saken å gjøre? Ingen av de drepte i Australia hadde Israelsk statsborgerskap. Mener du at drapene på dem var mer forståelig om de hadde det? Eneste grunnen til at jeg svarer på dette som jeg faktisk anser som nesten hat mot en folkegruppe, er for å påpeke absurditeten i jødehatet, og hvor lett det slenges ut for å hindre at jødiske ofre får sympati 9
Tussi Skrevet mandag kl 22:27 Skrevet mandag kl 22:27 Helten blir ihvertfall godt ivaretatt fremover ❤️ https://www.vg.no/nyheter/i/7plkW8/samlet-inn-millioner-til-bondi-beach-helten-ahmed-al-ahmed 3
Mr.M Skrevet mandag kl 22:30 Skrevet mandag kl 22:30 Tussi skrev (3 minutter siden): Ingen av de drepte i Australia hadde Israelsk statsborgerskap. og det vet du, fordi? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå