Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, Rhabagatz said: Men dette er jo falske alternativer. Det er masse uskyldige ofre i de aller fleste voldelige konflikter. Mange jøder i Australia har ikke noe med Israel å gjøre, det er sant, men det betyr ikke at det blir oppfattet at de har noe med Israel å gjøre. Hvis jeg dreper en mann fordi jeg tror at han har drept min familie, så er mitt motiv hevn. Det blir ikke et uprovosert drap fordi jeg tok feil mann. Men for offerets familie oppleves det nok som uprovosert. Det skal visstnok finnes et manifest. Hvis de kan få tak på det vil vil vi få vite mer om hva som var motivet og ideologien bak. 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Rhabagatz skrev (2 minutter siden): Men dette er jo falske alternativer. Det er masse uskyldige ofre i de aller fleste voldelige konflikter. Mange jøder i Australia har ikke noe med Israel å gjøre, det er sant, men det betyr ikke at det blir oppfattet at de har noe med Israel å gjøre. Hvis jeg dreper en mann fordi jeg tror at han har drept min familie, så er mitt motiv hevn. Det blir ikke et uprovosert drap fordi jeg tok feil mann. Men for offerets familie oppleves det nok som uprovosert. Men dette er jo da den delen av antisionisme som ER antisemittisme. Det å holde jøder generelt ansvarlig dor Israels ha dlknger er spesifisert slm antisemittisme, uavhengig av hva du velger å kalle det Dette er en overlapping, hatet og døden er den samme 1
Simen1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kan dere ikke ta jøde-israel-hamas-palestina-muslim konflikten i tråden som handler om det? Denne tråden handler om terrorangrepet på Bondi Beach! 2
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 6 minutes ago, Tussi said: Men dette er jo da den delen av antisionisme som ER antisemittisme. Det å holde jøder generelt ansvarlig dor Israels ha dlknger er spesifisert slm antisemittisme, uavhengig av hva du velger å kalle det Dette er en overlapping, hatet og døden er den samme Å holde jøder generelt ansvarlige for Israels gjerninger=antisemitisme Å holde sionister ansvarlige for Israels gjerninger=antisionisme 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Å holde jøder generelt ansvarlige for Israels gjerninger=antisemitisme Å holde sionister ansvarlige for Israels gjerninger=antisionisme Fint, så da er du enig i at disse drapene er amtisemittisme 2
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 minute ago, Tussi said: Fint, så da er du enig i at disse drapene er amtisemittisme Ikke nødvendigvis. Det spørs hvordan drapsmennene så på ofrene. Men det er nærliggende å tro det. 1
Rhabagatz Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 11 minutes ago, Tussi said: Det å holde jøder generelt ansvarlig Dette er din forutsetning. Det er ikke sikkert at gjerningsmennene mente at ofrene hadde ansvar eller skyld. Det holder at de tror at det rammer Israel. Det blir som om jeg dreper familien til gjerningsmannen som drepte min familie. Endret 1 time siden av Rhabagatz 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Rhabagatz skrev (Akkurat nå): Dette er din forutsetning. Det er ikke sikkert at gjerningsmennene mente at ofrene hadde ansvar eller skyld. Det holder at de tror at det rammer Israel. Det blir som om jeg dreper familien til gjerningsmannen som drepte min familie. Nei, det blir som om du drepte naboen hans.
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Jeg gir opp i denne tråden her. Gud hjelpe verdens jøder i denne verden når ikke engang massedrap på en strand i Australia er verdig betegnelsen jødehat og antisemittisme. For det er ingen andre som kommer til å gjøre det i en grad som monner Talk for meg Endret 1 time siden av Tussi 5
Mr.M Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (Akkurat nå): Men jeg har ikke sagt noe annet, har jeg? Jeg har spesifikt i denne tråden tatt avstand fra drap på tilfeldige palestinere men hva tror du var bakenforliggende årsak til handlingen? Er det ikke nettopp, at de (tiltenkte) ofrene skulle holdes ansvarlig for hva Hamas etc. driver med? Akkurat lignende som med jødene på Bondi-beach ble kollektivt straffet for hva Israels regjering bedriver. du nekter visst å innse en slik årsaksforklaring. 1 1
Boing_80 Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden (endret) Imaginacíon skrev (1 time siden): Hvis antisionismen bør motarbeides pga Sydney-terroren, så bør sionismen motarbeides 1000 ganger sterkere pga Gaza og Vestbredden. Og argumentene fra Israel lobbyen er de samme de siste 60 årene. Takket være teknologien får vi innblikk i mye mer av hykleriet. Endret 42 minutter siden av Boing_80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå