Imaginacíon Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 24 minutes ago, Tussi said: Jøss, selv et folkemord kan til dels rettferdiggjøres ved å antyde at flere av de drepte har feil mening. Rett og slett bissart å snakke om det her. 4
Tussi Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Rett og slett bissart å snakke om det her. Nei det er ikke bisart, for samme retorikk som du bruker for å bagatellisere terroren mot jøder fordi et av ofrene hadde en mening du ikke likte, samme mening brukes for å bagatellisere sivile tap i Gaza Endret 12 timer siden av Tussi 5
Imaginacíon Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 1 minute ago, Tussi said: Er det? Er det ikke samme retorikk som du bruker, folk bruker når de forsvarer teppebombing av Gaza? Ser du ikke alvoret i din egen retorikk? At drap og terror er mindre alvorlig hvis man tilfeldigvis rammer noen som har feil mening? Det rammer ikke bare jøder det rammer også palestinere. Men det er samme likegyldighet, samme hat og manglende empati. Bare ulike ofre Du gjentar stråmannen. 2 1
Imaginacíon Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 1 minute ago, Tussi said: Nei det er ikke bisart, for samme retorikk som du bruker for å bagatellisere terroren mot jøder fordi et av ofrene hadde en mening du ikke likte, samme mening brukes for å bagatellisere sivile tap i Gaza Stråmannen gjentas og gjentas. 2 1
Tussi Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Stråmannen gjentas og gjentas. Du ser ikke selv hvordan din egen retorikk kan brukes mot andre grupper. Det er et du-problem, ikke et meg-problem. 4 2
DukeNukem3d Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Imaginacíon skrev (56 minutter siden): Rabbineren som ble drept var en kjent IDF-støtter som drev med innsamlinger for IDF. Sitter du virkelig her å legitimerer drap på folk fordi en av de angivelig har støttet IDF? Hvordan visste skytterne det da de stod på avstand og skjøt inn i en folkemengde? Det eneste de visste var at de skjøt på jøder. Om du ikke har noe vettugt å si så ikke si det, er det vel noe som heter. Om du ikke klarer å ha noe empati for noe som helst annet enn Gaza så er det vel bare å holde seg unna slike tråder? 5 2
Imaginacíon Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Just now, Tussi said: Du ser ikke selv hvordan din egen retorikk kan brukes mot andre grupper. Det er et du-problem, ikke et meg-problem. Hvilken retorikk? Jeg tilbakeviste en påstand du hadde med fakta. 2
Imaginacíon Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Just now, DukeNukem3d said: Sitter du virkelig her å legitimerer drap på folk fordi en av de angivelig har støttet IDF? Hvordan visste skytterne det da de stod på avstand og skjøt inn i en folkemengde? Det eneste de visste var at de skjøt på jøder. Om du ikke har noe vettugt å si så ikke si det, er det vel noe som heter. Om du ikke klarer å ha noe empati for noe som helst annet enn Gaza så er det vel bare å holde seg unna slike tråder? Jeg legitimerer ikke noe som helst. Det er en stråmann. Tussi kom med en påstand. Den var feil. 5
DukeNukem3d Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Jeg legitimerer ikke noe som helst. Det er en stråmann. Tussi kom med en påstand. Den var feil. Jeg leste det på samme måte. Kan du slutte å spamme ned tråden med bare fjas nå? 4
Tussi Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Hvilken retorikk? Jeg tilbakeviste en påstand du hadde med fakta. Nei, og jeg har svart gjentatte ganger nå hva din retorikk i praksis betyr. Hvis du ikke forstår det så er det ikke mer jeg kan gjøre. Faktaene din viste egentlig bare hvor absurd og farlig meningene dine er i en verden der menneskers verdi ikke lenger er universal men avhenger av hva andre mennesker synes om dem. Endret 12 timer siden av Tussi 5
Imaginacíon Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 5 minutes ago, DukeNukem3d said: Jeg leste det på samme måte. Kan du slutte å spamme ned tråden med bare fjas nå? Da leste du feil. Tussi påsto at jødene som ble drept ikke hadde noen forbindelse til Israel. Det var det i høyeste grad en som hadde. At noen kan bli så sint for å bli faktakorrigert er uforståelig. 3
oddeh Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Tråden er nå åpen igjen, men husk å diskutere sak og ikke person. Overtredelser medfører reaksjoner. Endret 11 timer siden av oddeh 5
VifteKopp Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) jjkoggan skrev (1 time siden): En trenger ikke å vente på alle rettsrundene, en bare trenger mer enn ofrenes identitet. Det skjer ofte bare noe få dager etter politiet har funnet på noe bevis annet enn ofrenes identitet Korreksjon: du trenger. De fleste av oss andre ser hatet som gjennomsyrer massemordere som slakter uskyldige sivile. Endret 11 timer siden av VifteKopp 4
Tussi Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (40 minutter siden): Da leste du feil. Tussi påsto at jødene som ble drept ikke hadde noen forbindelse til Israel. Det var det i høyeste grad en som hadde. At noen kan bli så sint for å bli faktakorrigert er uforståelig. Jeg er ikke sint. Jeg er alvorlig. Jeg har de siste 10 innleggene akseptert at det ene offeret støttet IDF Jeg mener det ikke er relevant. At noen har en mening du ikke liker gjør det ikke mindre alvorlig å drepe dem og det er ihvertfall ikke mindre alvorlig å drepe alle rundt dem Og HVIS det skulle relevant, at hans mening gjorde det mindre alvorlig, så må jo det gjelde palestinere i Gaza som støtter Hamas, tyrkere i Qatar som hater kurdere? Amerikanske turister fordi de stemte på Trump. Og når noens mening gjør drapet på dem og alle rundt dem mindre alvorlig, DA lever vi i en farlig verden! Edit: Det er heller ingenting som tyder på at gjerningspersonen visste at han tilfeldigvis drepte en som støttet IDF, uten at det er relevant Endret 11 timer siden av Tussi 7 1
DukeNukem3d Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden (endret) Flere helter (1) Hen Mazzig on X: "BREAKING: Boris and Sofia Gurman, 69 and 61, have been identified as the couple who heroically tried to stop the terrorist as he exited his car before the Chanukah massacre in Bondi Beach. The couple attempted to prevent him from opening fire. After several minutes of struggle, https://t.co/DDAzq6k3EF" / X Endret 11 timer siden av DukeNukem3d 5 1
jjkoggan Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden VifteKopp skrev (1 time siden): Korreksjon: du trenger. De fleste av oss andre ser hatet som gjennomsyrer massemordere som slakter uskyldige sivile. Flere massemordere har slaktet uskyldige uten hat mot de uskyldige. Det er problemet. 3
Duriello Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden jjkoggan skrev (28 minutter siden): Flere massemordere har slaktet uskyldige uten hat mot de uskyldige. Det er problemet. Dette var vel terrorister, ikke massemordere? 3
DukeNukem3d Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden jjkoggan skrev (32 minutter siden): Flere massemordere har slaktet uskyldige uten hat mot de uskyldige. Det er problemet. Hva er problemet? 5
jjkoggan Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden DukeNukem3d skrev (2 timer siden): Hva er problemet? Det er problemet med å anta automatisk at massemorderen motiveres primært av hat mot ofrene.
Tussi Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) jjkoggan skrev (10 minutter siden): Det er problemet med å anta automatisk at massemorderen motiveres primært av hat mot ofrene. Jeg synes bare det er rart at når jødiske mennesker blir slaktet ned på en strand u der en jødisk feiring så er man plutselig usikker på motivasjonen Jeg tviler sterkt på at du ville tvilt på motivasjonen hvis det var muslimer som ble rammet inder en id-feiring For slik jeg har sett hva du ellers mener er du mer opptatt av fordommer både bevisst og ubevisst før det motsatte er bevist ellers. Og jeg skjønner ikke hvorfor dette er et unntak. Endret 7 timer siden av Tussi 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå