Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Må en ha sex i ett forhold??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 hour ago, leticia said:

Men du kan kritisere hva andre gjør selv om de ikke blander seg inn i ditt liv.

De blander seg jo inn i mitt liv, når de kommer med frekke kommentarer mot de som møter utenlandske. Hvorfor skal jeg da la være å fortelle sannheten tilbake mot dem? Hvorfor har de mer rett til å reagere, enn jeg har?

1 hour ago, leticia said:

Det er riktig. Jeg vil holde høyden utenfor, for så begrenset blir ikke de valgene om du er 1,75 versus 1,80 liksom... Den gjennomsnittlige norske mann har vel en høyde på 1,81. Men uføregraden har definitivt noe å si, så ærlig må jeg være. Vi har alle ting ved oss som begrenser til en viss grad. Om det er strukturelle samfunnsstrukturer som hindrer oss, som  å bli diskriminert pga kjønn, legning, etnisitet, funksjonsevne, eller om det er andre ting, som at vi f.eks ikke har gode nok praktiske og intellektuelle evner på visse områder.

Men slik jeg oppfatter deg, så er din største hindring utover uførestatusen, ditt humør og kvinnesyn / verdisyn. Vi lever i et sekulært samfunn hvor religion får mindre og mindre å si. (heldigvis). 

Men skal vi prøve å holde oss til trådens tema sånn heretter, slik at ikke alle tråder i samliv kjærlighet og dating ender opp med å handle om deg personlig og asiatiske damer ;) 

I utlandet møter jeg færre utfordringer, har enda ikke møtt noen som har klagd på mitt humør eller verdisyn. Det er bare om å gjøre for meg å ta et riktig valg, og det har jeg troen på at jeg skal klare. 

Skal til Japan over nyttår for å møte ei i 20 - årene som jeg har fått god kontakt med. Gleder meg.

1 hour ago, knopflerbruce said:

...mens du selv setter norgesrekord i å blande deg inn og komme med svadasynsing om kvinners liv som single. Enten det er one night stands, partnerpreferanser eller noe annet. Men "bry seg" gjør du ikke. Neivel, sikkert ikke.

Bryr meg om de som kritiserer at jeg finner en løsning og som innser at jeg ikke vil være noens reserve. Fordi jeg synes ikke det er rett at noen som har feilet, legger seg opp i andres forhold. Ikke vanskelig å forstå vel.

1 hour ago, knopflerbruce said:

Du kan føle deg begrenset så mye du vil, men du har også et mulighetsrom du kan fokusere på å benytte deg av. Folk kan alltid finne noe ved seg som begrenser ens muligheter, men å bruke tid og krefter på å henge deg opp i det er bare tull. Det minner meg om et par bekjente som gnåler om ADHD hver gang noe om skole kommer opp, som om ADHD gjør at en ikke kan lære seg noe. Eller at "jeg har astma" blir en excuse for å sitte på ræva og bruke bilen når de skal hit og dit. Folk som er litt konstruktive sitter ikke der og syns synd på seg, de gjør det beste av situasjonen. En som er glad i å trene kondisjon og ikke kan løpe, vil fort prøve om sykkelen er mild nok til at det går fint. Og om ikke det går, er svømmehallen et naturlig steg. Men du KAN også legge deg på sofaen, si "au au, ondt i foten, dakar meg" om du vil.

Riktig. Og jeg gjør det beste ut av situasjonen.

Endret av Colin.
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Colin. skrev (8 timer siden):

De blander seg jo inn i mitt liv, når de kommer med frekke kommentarer mot de som møter utenlandske. Hvorfor skal jeg da la være å fortelle sannheten tilbake mot dem? Hvorfor har de mer rett til å reagere, enn jeg har?

I utlandet møter jeg færre utfordringer, har enda ikke møtt noen som har klagd på mitt humør eller verdisyn. Det er bare om å gjøre for meg å ta et riktig valg, og det har jeg troen på at jeg skal klare. 

Skal til Japan over nyttår for å møte ei i 20 - årene som jeg har fått god kontakt med. Gleder meg.

Bryr meg om de som kritiserer at jeg finner en løsning og som innser at jeg ikke vil være noens reserve. Fordi jeg synes ikke det er rett at noen som har feilet, legger seg opp i andres forhold. Ikke vanskelig å forstå vel.

...det beste du kan gjøre er å skli inn i alle tråder og forpeste dem med antifeminisme, sutre og klage over andres partnervalg og generelt dytte ansvar over på "datingmakt" og samfunnet? Det er så langt unna å gjøre det beste av noe som helst som du kommer.

Hvis du ikke ønsker å være noens reserve, lurer jeg på hvordan du har tenkt å sikre deg det. Du vet like lite om du hadde vært noens reserve her, som i Japan.

• Liker 5
Skrevet
9 hours ago, knopflerbruce said:

...det beste du kan gjøre er å skli inn i alle tråder og forpeste dem med antifeminisme, sutre og klage over andres partnervalg og generelt dytte ansvar over på "datingmakt" og samfunnet? Det er så langt unna å gjøre det beste av noe som helst som du kommer.

Kom tilbake med hva det beste å gjøre er, når du selv har lykkes. Ved å realisere status quo her på berget, har det gitt meg innsikten til å bedre min situasjon.

9 hours ago, knopflerbruce said:

Hvis du ikke ønsker å være noens reserve, lurer jeg på hvordan du har tenkt å sikre deg det. Du vet like lite om du hadde vært noens reserve her, som i Japan.

Kommunikasjon og å bli kjent med de som har god tid? Da slipper man stress. Dates og tid sammen blir mer naturlig. Kan finne ut av tanker, livssyn og visjon i et behagelig tempo.

• Liker 1
Skrevet
19 hours ago, Colin. said:

Jeg trodde du hadde kone fra Asia? Det virker uansett bare som om du er en simpel sex-turist når du beskriver reiser til diverse asiatiske land. 

• Liker 3
Skrevet
Colin. skrev (4 timer siden):

Kom tilbake med hva det beste å gjøre er, når du selv har lykkes. Ved å realisere status quo her på berget, har det gitt meg innsikten til å bedre min situasjon.

Kommunikasjon og å bli kjent med de som har god tid? Da slipper man stress. Dates og tid sammen blir mer naturlig. Kan finne ut av tanker, livssyn og visjon i et behagelig tempo.

Du kan titte på alle som har lykkes. INGEN av dem sitter og bitrer ivei som du gjør.

• Liker 5
Skrevet
Colin. skrev (22 timer siden):

Du skriver at du skal møte ei på ca 20 år i januar. Hvor gammel er du???????

• Liker 4
Skrevet
26 minutes ago, knopflerbruce said:

Du kan titte på alle som har lykkes. INGEN av dem sitter og bitrer ivei som du gjør.

Helt sikkert ikke. De som lykkes simper heller ikke.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Colin. skrev (På 15.12.2025 den 18.20):

Og min høyde og uføregrad begrenser hvilke valg jeg kan ta, "sånn egentlig."

Dette gjelder absolutt alle. Statistisk sett velger både menn og kvinner noen fra sosioøkonomisk likhet. Dermed så vil også menn med god økonomi i utgangspunktet statistisk sett velge en kvinne fra litt bedre økonomiske forhold. At menn velger kvinner med lavere inntekt i større grad enn kvinner skyldes unektelig at kvinner på verdensbasis tjener mindre enn menn, dermed er det nærmest statistisk umulig at kvinner skal være den som velger menn med lavere lønn ettersom de som gruppe er de med lavest lønn. 

Med det sagt tjener jeg ca 1/3 mer enn min ektefelle. Jeg har også vesentlig høyere utdanning og kommer fra høyere sosioøkonomiske forhold enn ham. Det er fordelen med feminismen og sosialismen som du selv tydeligvis er kritisk mot: kvinner vil tjene mer og dermed også kunne velge menn med lavere utdanning og inntekt enn dem selv.

Hvis jeg var singel; Kunne jeg datet en som var ufør? Ja, det tror jeg faktisk, forutsatt at jeg ikke måtte økonomisk ivareta ham.

Ville jeg ha gitt ham økonomiske goder av å date meg?
absolutt.

Det skjer nå også i mitt ekteskap: feriene vi drar på, ting vi kjøper som koster litt mer, kommer stort sett fra min del av det økonomiske bidraget. Sånn sett er vi kvinner også mer gavmild og raus enn menn, noen vil kanskje si naive og dumme, men vi er tydeligvis dårligere på å sikre vår egen del av formue ved ett eventuelt brudd. 

Jeg skjønner argumentet ditt med høyde, men høyde hos menn tilsvarer ca det samme som vekt gjør for kvinner. Hvis mannen er lav er det like uattraktivt som en kvinne som ikke er slank. Kravet til mannens høyde vil jeg si er ekvivalent til kravet til kvinners vekt. Også har jeg ikke tenkt å gå inn i en lang diskusjon om at vekt kan man gjøre noe med i motsetning til høyde, hvis det var en enkel løsning rundt vekt så hadde den allerede vært tatt i bruk innen nå og vi hadde utryddet fedmeproblematikken. Argumentet mitt er at både kvinner og menn har noen kjønnsstereotypier som følger dem når det gjelder hva som anses som attraktivt hos motsatt kjønn. Dette har eksistert siden tidenes morgen, og like bittert som det må være å være noen som tilhører lav mann kategorien og dermed faller man utenfor idealet, er det nok å være en overvektig kvinne som aldri evner uansett hvor mye hun prøver; å gå ned i vekt.

Til tross for dette vet vi at både korte menn og overvektige damer begge får seg partnere. Det er meg bekjent ingen statistikk som kan vise til at lave menn og overvektige kvinner som gruppe er mer singel enn høye menn og slanke kvinner, selv om disse sistnevnte gruppene mest sannsynlig er mer attraktive på datingmarkedet enn de førstnevnte gruppene.

Akkurat som at høy inntekt heller ikke er en garanti for at man tiltrekker seg en partner og/eller forblir i ett langvarig forhold, selv om det er å anse som en fordel på datingmarkedet. 

Endret av mad.cat
  • Liker 2
Skrevet
Helsefagarbeider skrev (16 minutter siden):

Du skriver at du skal møte ei på ca 20 år i januar. Hvor gammel er du???????

Antagelsen man har kommet frem til er iallefall 40 +, men han kan gjerne korrigere opp eller ned selv hvis det er feil. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
mad.cat skrev (1 time siden):

Med det sagt tjener jeg ca 1/3 mer enn min ektefelle. Jeg har også vesentlig høyere utdanning og kommer fra høyere sosioøkonomiske forhold enn ham. Det er fordelen med feminismen og sosialismen som du selv tydeligvis er kritisk mot: kvinner vil tjene mer og dermed også kunne velge menn med lavere utdanning og inntekt enn dem selv.

Du skjønner at for mange kristenkonservative menn (som Colin.) så ser de ikke på dette som en fordel? At kvinners økonomiske selvstendighet / frihet, og spesielt ikke at vi kvinner tjener mest passer inn i deres verdensbilde? 

mad.cat skrev (1 time siden):

Hvis jeg var singel; Kunne jeg datet en som var ufør? Ja, det tror jeg faktisk, forutsatt at jeg ikke måtte økonomisk ivareta ham.

Men ville du ha datet en som uttrykker så mye forakt for kvinner? Det er ikke uførheten som er hovedproblemet her slik jeg ser det, selv om nok den også er medvirkende til at man blir mindre interessant. Kvinner har også prøvd det "eksperimentet". Profil på datingapper med og uten rullestol gir 2 vidt forskjellige resultater. Så akkurat med uførheten så har han et poeng. Men ikke med høyden, slik du også er inne på. 

https://www.kk.no/livet/ine-28-opprettet-to-datingprofiler-n-med-rullestol-og-n-uten/69540355

Endret av leticia
link
  • Liker 3
Skrevet
Colin. skrev (1 time siden):

Helt sikkert ikke. De som lykkes simper heller ikke.

Ingen er en simp bare fordi de ikke ranter om feminisme og andres påståtte "dårlige valg" - slik du tror. Som om det er din business i utgangspunktet. Dessuten er du en like god simp som noen annen her inne, med all opphausingendin av asiatiske kvinner som åpenbart bare tar gode valg og "har god tid".

• Liker 2
Skrevet
Duriello skrev (55 minutter siden):

"Kjøttet" SKAL være urørt, må vite... 🫣

Da tror jeg man får et problem. Det er ikke mye "urørt kjøtt " når man kommer seg over 20 år. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
leticia skrev (18 minutter siden):

Du skjønner at for mange kristenkonservative menn (som Colin.) så ser de ikke på dette som en fordel? At kvinners økonomiske selvstendighet / frihet, og spesielt ikke at vi kvinner tjener mest passer inn i deres verdensbilde? 

Men ville du ha datet en som uttrykker så mye forakt for kvinner? Det er ikke uførheten som er hovedproblemet her slik jeg ser det, selv om nok den også er medvirkende til at man blir mindre interessant. Kvinner har også prøvd det "eksperimentet". Profil på datingapper med og uten rullestol gir 2 vidt forskjellige resultater. Så akkurat med uførheten så har han et poeng. Men ikke med høyden, slik du også er inne på. 

Jeg kjenner jo ikke denne brukeren ut ifra flere tråder enn kun denne og har dermed lite vurderingsgrunnlag, men helt ærlig så tror at menn som har ett slikt verdensbilde velger nok vekk kvinner som meg før jeg rekker å velge vekk dem.

Det må oppstå en seksuell kjemi fra begge parter, har jeg diskutert og hatt seksuell kjemi med menn som er særdeles uenig med meg politisk? Absolutt! Også de som har hatt ett verdikonservativt syn. Men;

ettersom den seksuelle kjemien hos mannen er avhengig av kjønnsstereotypier også for ham, så tror jeg heller ikke det gjør kvinner som meg særlig interessant. Man kan dermed snu på det og spørre:

hvor mange kvinner som er 20 cm høyere enn en mann, har blitt sjekka opp av den lavere mannen? (Og hvordan ville han oppleve det om hun sjekker opp ham?) 

Det skjer jo, men jeg vil våge å påstå at menn har også noen grunnleggende preferanser, som gjør at de selv automatisk utelukker en del kvinner fordi kvinnen bryter med hvordan mannen gjør at de ser seg selv.

En ting er høyden, men er man verdikonservativ og mener eksempelvis at kvinnen helst skal motiveres av å være hjemmeværende og bygge rede, være omsorgspersonen i forholdet og hun skal først og fremst være den som er støttende og lyttende til mannen (noe jeg mener enkelte menn tar litt for gitt uten å se seg selv i ett slikt lys), så mister de interessen når kvinnen har mye på hjerte selv, og kanskje utfordrer hans evne til å være den lyttende og den som kan ha noe å lære fremfor å være den som vet best og skal lære noe vekk. For enkelte menn tror jeg (ubevisst?) rollen som den som har makt i forholdet, ikke i form av kontroll av partneren men eksempelvis den som vet litt best, vinner diskusjoner, er kunnskapsrik og har en riktig innstilling til livet selv; er essensielt for hvordan de ser seg selv og dermed sin seksualitet i ett forhold.

Min hypotese er at en verdikonservativ førtiårig mann tenner rett og slett ikke på liberale opplyste kvinner med sterke meninger. Spesielt ikke hvis det oppleves som en trussel i maktbalansen i forholdet. For; 
I så fall ville det ikke være en kvinne som var halvparten i alder og livserfaring fra ett u-land, som var den typen kvinne de først og fremst foretrakk.  

Endret av mad.cat
  • Liker 4
Skrevet
leticia skrev (2 minutter siden):

Da tror jeg man får et problem. Det er ikke mye "urørt kjøtt " når man kommer seg over 20 år. 

I de riktige "kretser" sikkert. 😃 Spørsmålet melder seg dog, hvordan være sikker på at det ikke fares med usannheter. 😄

• Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

I de riktige "kretser" sikkert. 😃 Spørsmålet melder seg dog, hvordan være sikker på at det ikke fares med usannheter. 😄

Det kan man aldri være sikker på. 🙂

• Liker 2
Skrevet
mad.cat skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner jo ikke denne brukeren ut ifra flere tråder enn kun denne og har dermed lite vurderingsgrunnlag

Det skjønner jeg, og på det grunnlaget, altså et lite grunnlag, så skjønner jeg innfallsvinkelen 🙂 Vi er dog flere brukere som har vært her en stund,  som begynner å bli lei av at trådene blir omtrent identiske samme hva som var utgangspunktet for tråden. Denne tråden handler om man "må ha sex i et forhold ", and here we go again, nå dreier samtalen igjen seg om Colins bitterhet over norske kvinner / opphøying av utenlandske kvinner, igjen blir knopflerbruce beskyldt for en være en simp, fordi han prater positivt om norske kvinners selvstendighet / negativt om Colins holdninger, og feminisme er atter en gang årsaken til colins problemer her i livet... og da har vi enda ikke vært innom hvem som har datingmakten, lever for promiskuøst,  vi har heller ikke blitt bedt for / velsignet i denne tråden... (såvidt jeg har fått med meg). 

----

Resten av innlegget ditt er jeg veldig enig i, syns du skriver bra, og gir gode forklaringer. 🙂

(Jeg var nok flinkere når det gjaldt forståelse for brukeren tidligere, selv om jeg samtidig var streng og tydelig, men akkurat nå er jeg nok mest lei av gjentakelse på gjentakelse. Det fører bare til at vi andre også må gjenta oss selv, og vi kommer egentlig aldri noen vei videre.). 

Kjekt å se andre høyt utdannede kvinner her da, eller kvinner generelt, vi er i et mannsdominert miljø 😅🥰

• Liker 4
Skrevet
mad.cat skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner jo ikke denne brukeren ut ifra flere tråder enn kun denne og har dermed lite vurderingsgrunnlag, men helt ærlig så tror at menn som har ett slikt verdensbilde velger nok vekk kvinner som meg før jeg rekker å velge vekk dem.

Det må oppstå en seksuell kjemi fra begge parter, har jeg diskutert og hatt seksuell kjemi med menn som er særdeles uenig med meg politisk? Absolutt! Også de som har hatt ett verdikonservativt syn. Men;

ettersom den seksuelle kjemien hos mannen er avhengig av kjønnsstereotypier også for ham, så tror jeg heller ikke det gjør kvinner som meg særlig interessant. Man kan dermed snu på det og spørre:

hvor mange kvinner som er 20 cm høyere enn en mann, har blitt sjekka opp av den lavere mannen? (Og hvordan ville han oppleve det om hun sjekker opp ham?) 

Det skjer jo, men jeg vil våge å påstå at menn har også noen grunnleggende preferanser, som gjør at de selv automatisk utelukker en del kvinner fordi kvinnen bryter med hvordan mannen gjør at de ser seg selv.

En ting er høyden, men er man verdikonservativ og mener eksempelvis at kvinnen helst skal motiveres av å være hjemmeværende og bygge rede, være omsorgspersonen i forholdet og hun skal først og fremst være den som er støttende og lyttende til mannen (noe jeg mener enkelte menn tar litt for gitt uten å se seg selv i ett slikt lys), så mister de interessen når kvinnen har mye på hjerte selv, og kanskje utfordrer hans evne til å være den lyttende og den som kan ha noe å lære fremfor å være den som vet best og skal lære noe vekk. For enkelte menn tror jeg (ubevisst?) rollen som den som har makt i forholdet, ikke i form av kontroll av partneren men eksempelvis den som vet litt best, vinner diskusjoner, er kunnskapsrik og har en riktig innstilling til livet selv; er essensielt for hvordan de ser seg selv og dermed sin seksualitet i ett forhold.

Min hypotese er at en verdikonservativ førtiårig mann tenner rett og slett ikke på liberale opplyste kvinner med sterke meninger. Spesielt ikke hvis det oppleves som en trussel i maktbalansen i forholdet. For; 
I så fall ville det ikke være en kvinne som var halvparten i alder og livserfaring fra ett u-land, som var den typen kvinne de først og fremst foretrakk.  

Det kommer nok litt an på hvilke tegn du ser etter. Menn som tydelig viser at de ikke følger kjønnsstereotypier skulle en tro var mindre tilbøyelige til å bli livredde for kvinner som er høyere enn dem eller outsmarter dem.

• Liker 2
Skrevet (endret)
11 hours ago, mad.cat said:

Dette gjelder absolutt alle.

Det var poenget mitt til leticia. Alle har sine utfordringer, det betyr dermed ikke at man ikke kan gjøre sine egne valg i livet...

Det å sammenligne vekt og høyde er ikke helt likt, men jeg har jo forstått at av en eller annen bisarr grunn at høyde er viktig. Personlig kunne jeg vært sammen med ei på 2 meter om det så var det. Tenker de som er bekymret for høyde i realiteten er bekymret for noe annet, men høres finere ut å si noen må være så og så høy. Vekt er i de fleste tilfeller noe som kommer av livsstil.

9 hours ago, leticia said:

Det skjønner jeg, og på det grunnlaget, altså et lite grunnlag, så skjønner jeg innfallsvinkelen 🙂 Vi er dog flere brukere som har vært her en stund,  som begynner å bli lei av at trådene blir omtrent identiske samme hva som var utgangspunktet for tråden. Denne tråden handler om man "må ha sex i et forhold ", and here we go again, nå dreier samtalen igjen seg om Colins bitterhet over norske kvinner / opphøying av utenlandske kvinner, igjen blir knopflerbruce beskyldt for en være en simp, fordi han prater positivt om norske kvinners selvstendighet / negativt om Colins holdninger, og feminisme er atter en gang årsaken til colins problemer her i livet... og da har vi enda ikke vært innom hvem som har datingmakten, lever for promiskuøst,  vi har heller ikke blitt bedt for / velsignet i denne tråden... (såvidt jeg har fått med meg). 

Hvis du blar tilbake i denne tråden, så svarte jeg en anonym bruker. Og hva skjedde? Jo, det samme som alltid. Knooters&co, deg inkludert, svarer meg gang på gang. Hvis dere hadde vært så lei, så hadde dere ikke sitert meg! Og når dere siterer anonym bruker, så er det nååhh, så trist blabla ❤️❤️ ...... 

Dere liker å sitere meg, fordi dere kan ikke fordra at noen har et annet livssyn enn dere. Dere projiseringer så absurd mye at det bare er til å flire av. Sånn som dere skriver til meg, kunne jeg skrevet tilbake i mye større grad til dere. Men jeg skjønner jo at dere ikke er så perfekte som dere gir dere ut for å være. Spesielt et par av dere som svarer meg. En gjeng som var med på dugnaden skal liksom forklare meg noe som helst, alright 😂🤏

Endret av Colin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...