Spillredaksjonen Skrevet torsdag kl 21:55 Skrevet torsdag kl 21:55 Amazon gjennoppliver Stargate Skal fortelle nye historier i en av tidenes største sci-fi-serier. Les hele saken på Gamer.no» 1 1
MysticoN Skrevet fredag kl 07:04 Skrevet fredag kl 07:04 Jobber utrolig hardt med å ikke bli hypet. Er få serier som topper SG1 og Atlantis for min del så det skal mye til for at dette skal bli "like" bra. Med tanke på hvor mye dårlige serier vi får servert så velger jeg å ikke ha noe håp men har et ønske om å bli positivt overrasket. 3
Pondus_LFC Skrevet fredag kl 07:18 Skrevet fredag kl 07:18 Jeg håper bare at dette betyr at SG-1 og Atlantis blir tilgjengelig på norsk Amazon Prime, har hatt lyst til å se de igjen i årevis nå. Når det gjelder en ny serie er jeg skeptisk, men liker at de som skapte seriene originalt er involvert. TV serier er så annerledes nå enn det de var 10+ år siden så jeg kan ikke se for meg at de skal klare å gjenskape magien fra originalene. Hvis de klarer å lage god, smart og underholdene Sci Fi som ikke pisser på det gamle så skal jeg ikke klage, spesielt ikke hvis jeg får sett originalene igjen. 2
Tycho Urke Skrevet fredag kl 09:07 Skrevet fredag kl 09:07 Har Stargate SG-1 og Stargate Atlantis og Stargate Universe på DVD, så for meg gjør det ikke noe at de ikke er på streaming. Uansett så ser jeg fram til en ny Stargate serie. 1
Duriello Skrevet fredag kl 09:21 Skrevet fredag kl 09:21 Tycho Urke skrev (11 minutter siden): Har Stargate SG-1 og Stargate Atlantis og Stargate Universe på DVD, så for meg gjør det ikke noe at de ikke er på streaming. Uansett så ser jeg fram til en ny Stargate serie. Samme her, men helt klart en bra ting om det legges ut slik at dem som ikke har sett det, eller ikke har dem på dvd får oppleve dem. 👍 Samme med SG Universe, selv om den langt fra når opp til SG1 og Atlantis.
Mars2029 Skrevet fredag kl 09:29 Skrevet fredag kl 09:29 Litt skeptisk til at det er de samme folka som lagde Rings of Power og som kansellerte Wheel of Time når den akkurat hadde begynt å bli bra, men dette har jeg ventet lenge på!
Zepticon Skrevet fredag kl 09:30 Skrevet fredag kl 09:30 Det blir vell en over-CGI-fisert plastikk-utseende serie som skal fortelle "nye" historier som ingen av de som vet hva stargate er bryr seg om. Gjerne "sette den kjente serien i en moderne kontekst" eller noe slikt svada for å dekke over elendig historier med "diverse cast" og forsøk på å ta opp "moderne sosiale problemstillinger". Men jeg håper jeg blir positivt overasket.
The Avatar Skrevet fredag kl 09:50 Skrevet fredag kl 09:50 Eg synes i alle fall at det er spennande at ein ikkje tek ein "reboot". Slike "rebooter" bruker ofte å være originalserien satt i moderne tid, noko som ikkje alltid treffer like godt. Mitt største ankepunkt ved at vi no får eit gjensyn med Stargate programmet som tek opp tråden etter Stargate Universe snart 20 år seinare er at det blir ekstremt mykje bakgrunnsstoff som det blir vanskeleg for nye sjåarar å henge med i dette rike universet som ikkje berre har ulike rasar og planetar, men også ganske rigide reglar for korleis ulik teknologi fungerer. Eg trur også at det blir ei utfordring at heile TV-serie formatet er endra, der TV-seriar på 00-talet kunne ta seg god tid til å utforske ein ny tematikk i kvar episode, så har dei fleste moderne TV-seriar gått for å fortelle ei lang historie fordelt på mange episoder. Det er eit grep som gjer det vanskelegare å hoppe av halvvegs i sesongen før ein har fått avslutninga, men det gjer det også vanskelegare å ta oppigjen tråden om ein først faller av. TV-seriar på 00-talet var i langt større grad designa for linær-TV der det ikkje skulle være krise om du gjekk glipp av ei og anna episode. Det finnes likevel meir moderne suksesshistorier, slik som "Orvell" kopierte formatet til gode gamle "Start Trek" og vart ein mykje betre Star Trek serie enn den offisielle Start Trek rebooten. Skulle eg laga denne nye serien så ville eg nok satt som utgangspunkt at det originale Stargate-programmet vart lagt ned, hemmeligstempla og gløymt etter Universe ekspedisjonen langt på veg mista kommunikasjon med jorda. Ein slik setting kan opne for at at ein ny gjeng, kanskje av sivile? Snubblar over ein Stargate, blir forflytta til ein ny planet utan kunnskap om korleis dei kan kome seg tilbake til jorda. Ved å ta ein slik vri så vil nye sjåarar kunne utforske denne verdenen saman med karakterane, medan eksisterande fans kan nikke anerkjennade til korleis disse karakterane på nytt lærer denne verdenen å kjenne. Den originale serien var tungt sponsa US Airforce, eit samarbeid som kanskje ikkje er like relevant i dag, så eg vil nok gjette på at Amazon tek serien i ein mindre militær retning.
rebjorn Skrevet fredag kl 12:29 Skrevet fredag kl 12:29 Glimrende. Stargate-seriene/filmene er 'must see' for scifi-fans. PS: Sjekk 'Project Stargate'/Joe McMoneagle ..
Gunfreak Skrevet fredag kl 19:47 Skrevet fredag kl 19:47 All min stargate er på sone 1, eller 4. Og jeg har ingen zone fri spiller lengre. Så jeg viø gjerne ha det på streaming. Ellers er jeg skeptisk. SG1 var unikt pga en veldig spesiell type humor som RDA ga serien som de andre skuespillerne, manus forfatterene, og regissørene jobbet videre med, og den ble tatt med til Atlantis. Denne sære sprø humoren og karakter samspillet forsvant i universe og gjorde det hele ekstremt uinteressant, speislet når de slang på Dawson's Creek type kjærlighets drama. Skal mye til at en ny serie under Amazon vil finne tilbake til den magien SG1 og Atlantis hadde. Og er fremdeles bitter på at SG1 og Atlantis ble stoppet så de kunne lage Universe. Vi kunne hvert på sesong 30 av SG1 nå. Med Daniel og Vala som må passe barnebarna, mens de stopper falske guder. 1
thorzy87 Skrevet i går, 11:31 Skrevet i går, 11:31 Jeg gleder meg til å se hvordan de har tenkt å løse dette, er selfølgelig en stor fordel at de har producerene/skribenter fra sg-1 og atlantis til å lage denne versjonen og, men jeg er noe bekymret over hvor mye de kommer til å fri til orginalfansen vs fokus på den moderne tilnerming til film og underholdning. Hvis fokuset havner mest på det sistnevnte og det å skaffe nye fans tror jeg nok oss som har vokst opp med orginalene blir mektig skuffet. Det eneste vi kan håpe på er at Malozzi og co får frie tøyler fra Amazon til å lage serien DE vil lage og ikke at Amazon sin PR og PC avdelig skal inn og rote for mye i ting de overhodet ikke har noe med å gjøre som hos Disney.
ps5 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden SG Universe kan stille med en av de største cliffhanger-samlingene i historien så håper vi får rettet på noen av disse her. Forsiktig optimistisk..
xRun Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Binget hele SG1, Atlantis og Universe + filmene tidligere i år, så ser frem til mer av dette i ... 2027? Ser ut som TV Maze og IMDB har oppe placeholder-sider for serien: https://www.tvmaze.com/shows/88469/stargate https://www.imdb.com/title/tt3773814/?ref_=fn_t_5 Endret 20 timer siden av xRun
Sjørøver Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Jeg har forsøkt å se stargate et par ganger uten hell. Når blir det bra?
thorzy87 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Sjørøver skrev (38 minutter siden): Jeg har forsøkt å se stargate et par ganger uten hell. Når blir det bra? Jeg likte SG-1 og Atlantis fra første episode, antagelig i likhet med de fleste fans så det er nok veldig individuelt, kommer litt an på hva det er du ser etter i en sci-fi serie. Hvor langt kom du og hvilken av seriene så du? Hvis du startet med Universe kan jeg skjønne at du falt av sånn sett den var veldig treg og forvirrende til tider.
ps5 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Beste plan er vel å starte med filmen. Et aldri så lite mesterverk forut sin tid.
Gunfreak Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 1 hour ago, Sjørøver said: Jeg har forsøkt å se stargate et par ganger uten hell. Når blir det bra? SG1 starter ganske smått, i de 2, 3 første sesongene er det meste enkelt episoder, der noen er veldig gode klassiske sci fi saker, andre er action og noen er mer eller mindre enn komi serie. Fra sesong 4 blir det mer og mer drama relaterte til hoved historien. Sesong 6 endrer seg drastisk, som jeg ikke skal spoile. Fra 6 til 10 er det mye mindre av disse enkelt sci fi episodene, noen er der nå og da, men er mye mer som er del av den store sammenhengen. Grafikk effektene tar også et stort løft fra sesong 6.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå