Drunkenvalley Skrevet torsdag kl 08:57 Skrevet torsdag kl 08:57 10 minutes ago, AtterEnBruker said: ... Jamen tenk så trist det er at dei som ynskje undertrykke, overkaste demokrati, tvinge kvinner tilbake til hjemmet og ta fra dei rettigheter, kaste homofile i leirer for litt "konversjon", osv, er fornærmet av at du kaller dei nazist? Det er jo det verste i verden som kan skje med dei, og er bokstavlig talt 1984. 4 1
Uderzo Skrevet torsdag kl 09:33 Skrevet torsdag kl 09:33 skaftetryne32 skrev (3 timer siden): Hvem andre enn meg er ansvarlig for å holde meg oppdatert om hva som skjer i verden? Hvorfor hoppe bukk over poenget? Du skjønner godt hva jeg mener. 5
skaftetryne32 Skrevet torsdag kl 09:39 Skrevet torsdag kl 09:39 Uderzo skrev (4 minutter siden): Hvorfor hoppe bukk over poenget? Du skjønner godt hva jeg mener. Jeg gjorde ikke det, jeg skjønner hva du mener, men jeg er ikke enig, jeg spør igjen, hvem andre er ansvarlige? NRK har gjort jobben sin, hva mer mener du de skal gjøre for å få ut budskapet? 2
Uderzo Skrevet torsdag kl 09:49 Skrevet torsdag kl 09:49 skaftetryne32 skrev (8 minutter siden): Jeg gjorde ikke det, jeg skjønner hva du mener, men jeg er ikke enig, jeg spør igjen, hvem andre er ansvarlige? NRK har gjort jobben sin, hva mer mener du de skal gjøre for å få ut budskapet? Det har jeg allerede svart på. 2
Drunkenvalley Skrevet torsdag kl 09:56 Skrevet torsdag kl 09:56 6 minutes ago, Uderzo said: Det har jeg allerede svart på. Som forøvrig var dette, for dei som ser etter det. On 11/18/2025 at 7:30 PM, Uderzo said: Et banner/sak som ikke forsvinner fra forsiden på null komma niks er en start. Jeg vil ikke sammenligne dette med LTT i det hele tatt, faktafeil i en video om en laptop er noe annet enn "Nazimarsjer i Polen". Skjønt eg er litt nysgjerrig no om du har samme meining når du veit meir om marsjen no. 👀 1
Uderzo Skrevet torsdag kl 09:58 Skrevet torsdag kl 09:58 Drunkenvalley skrev (1 minutt siden): Skjønt eg er litt nysgjerrig no om du har samme meining når du veit meir om marsjen no. 👀 Hvorfor skulle jeg ha det? 2
Drunkenvalley Skrevet torsdag kl 10:02 Skrevet torsdag kl 10:02 Just now, Uderzo said: Hvorfor skulle jeg ha det? Hvorfor skulle du ikkje? Er normalt å endre meining når ein mottar ny info. 1
Uderzo Skrevet torsdag kl 10:08 Skrevet torsdag kl 10:08 Drunkenvalley skrev (3 minutter siden): Hvorfor skulle du ikkje? Er normalt å endre meining når ein mottar ny info. Igjen, jeg har redegjort for mitt standpunkt tidligere i tråden. Ser ikke poenget med å starte diskusjonen på nytt. 2
Drunkenvalley Skrevet torsdag kl 10:10 Skrevet torsdag kl 10:10 (endret) 2 minutes ago, Uderzo said: Igjen, jeg har redegjort for mitt standpunkt tidligere i tråden. Ser ikke poenget med å starte diskusjonen på nytt. Heilt greit det. Svaret var altså berre nei, heller enn eit spørsmål. 😇 Personlig så syntes eg opprinnelig det var litt på kanten, men at det var gode odds det ville vise seg å vera sant. Jo meir eg undersøkte jo meir fattet eg mistanke at det ikkje var feil i det heile tatt, eller ein rimelig beskrivelse av journalistens tolkning. Endret torsdag kl 10:10 av Drunkenvalley 1
Camlon Skrevet torsdag kl 11:25 Skrevet torsdag kl 11:25 58 minutes ago, Drunkenvalley said: Personlig så syntes eg opprinnelig det var litt på kanten, men at det var gode odds det ville vise seg å vera sant. Jo meir eg undersøkte jo meir fattet eg mistanke at det ikkje var feil i det heile tatt, eller ein rimelig beskrivelse av journalistens tolkning. Du får dele det du har undersøkt, fordi jeg deler ikke inntrykket ditt at det er en rimelig beskrivelse. 3 1
jjkoggan Skrevet torsdag kl 14:03 Skrevet torsdag kl 14:03 Fatninja skrev (18 timer siden): Er du uenig i at europere ikke blir holdt til en langt høyere standard enn andre folk? Det er ikke realistisk å ha de samme forventninger for folk som bor i fattig, korrupte land med lite social cohesion som folk i rike, lovlydige land med stor sosial cohesion 2 1
Krig og fred Skrevet torsdag kl 14:19 Skrevet torsdag kl 14:19 9 hours ago, DukeNukem3d said: Norge har et godt forhold til USA Helt til vi ikke har det. USA har reflektert åpenlyst om å annektere både kannada og Grønland, og administrasjonen til Trump kan kjøpes for penger. Noe svigersønnen hans har demonstrert. 1 1
Krig og fred Skrevet torsdag kl 14:23 Skrevet torsdag kl 14:23 19 hours ago, Uderzo said: Så hvis ikke en leser sjekket nettavisen i lunsjen en dag, og beklagelsen gikk ut av nyhetsbildet i løpet av dagen, så er det utelukkende leseren sin feil at hen ikke fikk det med seg? Der har man forskjellen på de som leser aviser og er oppdatert, og de som ikke er det. Og her er problemet i 2025. Folk med sterke meninger som kun leser overskrifter, men som ikke får med seg oppdateringer. Noe vi ofte ser når emnet er klima, vitenskap, religion. 1
Fatninja Skrevet torsdag kl 14:49 Forfatter Skrevet torsdag kl 14:49 32 minutes ago, jjkoggan said: Det er ikke realistisk å ha de samme forventninger for folk som bor i fattig, korrupte land med lite social cohesion som folk i rike, lovlydige land med stor sosial cohesion VI hadde lite korrupsjon og stor social cohesion før vi ble rike. Vi hadde et tillitssamfunn. Multikultur har bidratt til at dette er gått tapt i stor grad. 3 2
Fatninja Skrevet torsdag kl 14:58 Forfatter Skrevet torsdag kl 14:58 27 minutes ago, Krig og fred said: Der har man forskjellen på de som leser aviser og er oppdatert, og de som ikke er det. Og her er problemet i 2025. Folk med sterke meninger som kun leser overskrifter, men som ikke får med seg oppdateringer. Noe vi ofte ser når emnet er klima, vitenskap, religion. Shada-saken – et barnedrap som Norge prøver å tie i hjel. Dette er en sak som viser at NRK er gjennomkorrupt og etter min mening bør man ha en diskusjon om NRK bør legges ned. NRK journalister som prøvde å ta tak i dette fikk ordre fra høyeste hold i AP om å holde kjeft. Legen som skrev dødsattesten fins ikke. Hun er sannsynligvis blitt offer for menneskehandel i regi barnevernet. 3 1
jjkoggan Skrevet torsdag kl 15:10 Skrevet torsdag kl 15:10 (endret) Fatninja skrev (24 minutter siden): VI hadde lite korrupsjon og stor social cohesion før vi ble rike. Joda, særlig rundt borgekrig tida. Endret torsdag kl 15:14 av jjkoggan 2 1
mandodiao Skrevet torsdag kl 15:46 Skrevet torsdag kl 15:46 (endret) Fatninja skrev (48 minutter siden): Shada-saken – et barnedrap som Norge prøver å tie i hjel. Dette er en sak som viser at NRK er gjennomkorrupt og etter min mening bør man ha en diskusjon om NRK bør legges ned. NRK journalister som prøvde å ta tak i dette fikk ordre fra høyeste hold i AP om å holde kjeft. Legen som skrev dødsattesten fins ikke. Hun er sannsynligvis blitt offer for menneskehandel i regi barnevernet. Jeg har hørt om Shada-saken, men stort sett fra konspi-folk. Historien høres forferdelig ut, men det er også skremmende å høre de vage forbindelsene som dras inn i saken. Tror uansett denne tråden her er i ferd med å skli greit ut, og svekker det orginale poenget ditt om bruken og betydningen av 'Nazi' Endret torsdag kl 15:47 av mandodiao 2
DukeNukem3d Skrevet torsdag kl 16:05 Skrevet torsdag kl 16:05 Krig og fred skrev (1 time siden): Helt til vi ikke har det. USA har reflektert åpenlyst om å annektere både kannada og Grønland, og administrasjonen til Trump kan kjøpes for penger. Noe svigersønnen hans har demonstrert. Yep, her kan man ikke tråkke mye feil. Jeg synes Støre har håndtert det bra. 1
Krig og fred Skrevet torsdag kl 16:44 Skrevet torsdag kl 16:44 37 minutes ago, DukeNukem3d said: Yep, her kan man ikke tråkke mye feil. Jeg synes Støre har håndtert det bra. Her lefler han med ideen om å henrette motstandere. https://www.dagbladet.no/nyheter/oppfordret-militaeret-til-a-ikke-adlyde-truer-med-dodsstraff/83880167 Folk her til lands bør være nervøse. 1 1
Fatninja Skrevet torsdag kl 17:19 Forfatter Skrevet torsdag kl 17:19 2 hours ago, jjkoggan said: Joda, særlig rundt borgekrig tida. Hvilken borgerkrig tid? Jeg bor i Norge. 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå