Boing_80 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) I dag tok jeg en avgjørelse om slutte helt med snusing. Jeg har siden 2004 til i dag kl. 14:00 snust daglig. Det har mest gått i General porsjon snus nr. 3, men jeg brukte også Nick&Johnny en periode. Men nå merker jeg at tannkjøttet er negativt påvirket og ble redd. Så jeg har kastet hele boksen med snus i søpla. Det skjedde kl. 14:00 i dag selv om jeg tenkte på det i går. Av ren vane tok jeg en pris rundt kl. 07:00 og en til kl. 10:00 i dag. Men så bare tok jeg avgjørelsen om å kutte ut helt. Snus er ikke bra for helsen så hvorfor få i meg giften? Var på treningen kl. 15:30 og den første halvtimen gikk bra, men så kom suget og jeg har slitt siden. Lastet like godt ned Slutta appen og i følge den har jeg vært snusfri i ca. 4 timer og spart 7 kroner. Akkurat nå er jeg ør i hodet, det klør under overleppen og jeg kjenner uro/rastløshet i kroppen. Kjøpte meg M sjokoladen for å holde tankene unna snus. Jeg har bestemt meg for at dette skal klare! Jeg har overlevd podagra anfall uten medisin. Det var skitvondt, men jeg overlevde. Snusen skal ikke få vinne og hjernen min må innse at viljestyrken min er sterkere. For hodepinen ble jeg nødt til å ta en Paracet. Flere som er i samme situasjon som meg eller som har tips og råd? Endret 2 timer siden av Boing_80 2
Mechablast Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Gjør noe for å, hva som helst, få tankene bort fra, suget, det går over ettervært 1
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Mechablast skrev (6 minutter siden): Gjør noe for å, hva som helst, få tankene bort fra, suget, det går over ettervært Notert!
Kaldand Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Utrolig godt gjort å prøve å kutte ut snusen helt, uten å måtte trappe ned gradvis. Det krever mye viljestyrke. Da jeg sluttet med snus, gikk jeg opp et par kilo.
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Kaldand skrev (11 minutter siden): Utrolig godt gjort å prøve å kutte ut snusen helt, uten å måtte trappe ned gradvis. Det krever mye viljestyrke. Da jeg sluttet med snus, gikk jeg opp et par kilo. Takk for det! Det er klart at jeg med jevne mellomrom Googler "Niktonfri snus" osv., men tror ikke den type snus vil være noe til hjelp. Det er er de som anbefaler en slik vei å gå, men jeg vet ikke helt.
kremt Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Stå på, hvis du vil så klarer du det! Har aldri snuset selv men sett mange som har sluttet, selv ekstremt innbitte snusere, type 1 boks general løs per dag type folk som har klart det. Så det er håp for alle, men er nok en mental test.
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden kremt skrev (1 minutt siden): Stå på, hvis du vil så klarer du det! Har aldri snuset selv men sett mange som har sluttet, selv ekstremt innbitte snusere, type 1 boks general løs per dag type folk som har klart det. Så det er håp for alle, men er nok en mental test. Takk! En del av meg har lyst til å hoppe inn i søppeldunken der jeg kastet halv rull med snus. Jeg kunne solgt de uåpnede boksene, men ville ikke ha de her mer enn nødvendig.
Krig og fred Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg vurderte det for lenge siden, men har egentlig konkludert med at jeg trolig aldri gidder å slutte. Snus er digg! Jeg snuste løssnus for mange år siden, og posesnus føler jeg er mindre skadelig da med pose har jeg ca 5x mindre snus under leppa. Tannlegen har heller aldri kommentert på tannkjøttet mitt. 1
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Krig og fred skrev (3 minutter siden): Jeg vurderte det for lenge siden, men har egentlig konkludert med at jeg trolig aldri gidder å slutte. Snus er digg! Jeg snuste løssnus for mange år siden, og posesnus føler jeg er mindre skadelig da med pose har jeg ca 5x mindre snus under leppa. Tannlegen har heller aldri kommentert på tannkjøttet mitt. Jeg respekterer valget ditt, men jeg kom frem til at ulempene med snusbruken min var for mange til at jeg kan ignorere de. Men banna bein - slutte skal jeg!
Boing_80 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Nikotin skaper nemlig sterkere avhengighet enn stoffer som heroin og kokain. https://www.klikk.no/helse/bestemt-deg-for-a-kutte-snusen-4490496 Veldig godt å vite. Not!
Gavekort Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Sluttet for rundt 11 år siden. Det som funket for meg var ganske brå nedtrapping og så erstatte snusen med søtsaker. Det vanskeligste var den første uka, etter det så var det mest å bare styre tankene. Kribler fortsatt litt i leppa når jeg skriver dette, men i 99,99% av tiden min så sparer jeg ikke en tanke til snusen.
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg heier på dere, alle sammen. Jeg sluttet i 2012 tror jeg. Da hadde jeg snust fast i en del år samt fest røyket. Når jeg var litt yngre røyket jeg litt fast også. snusen kastet jeg bare og har aldri gjort det igjen, som jeg husker. Røyken var litt verre, jeg festrøyket en del men så tok det helt slutt. men, det hender at jeg tar meg en sigg om det blir en seeen kveld.
Boing_80 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Gavekort skrev (11 minutter siden): Sluttet for rundt 11 år siden. Det som funket for meg var ganske brå nedtrapping og så erstatte snusen med søtsaker. Det vanskeligste var den første uka, etter det så var det mest å bare styre tankene. Kribler fortsatt litt i leppa når jeg skriver dette, men i 99,99% av tiden min så sparer jeg ikke en tanke til snusen. Jeg skulle kuttet ut for lengst selv, men snusen har trolig dekket et behov. Den er imildertid en "venn" med altfor mye ballast så du må kvitte deg med den eller spiser den deg opp (bokstavelig talt kreft). Jeg har også søtsaker her og merker en intens kløing under overleppen. Får se om dataspill får avledet tankene mine.
Boing_80 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (10 minutter siden): Jeg heier på dere, alle sammen. Jeg sluttet i 2012 tror jeg. Da hadde jeg snust fast i en del år samt fest røyket. Når jeg var litt yngre røyket jeg litt fast også. snusen kastet jeg bare og har aldri gjort det igjen, som jeg husker. Røyken var litt verre, jeg festrøyket en del men så tok det helt slutt. men, det hender at jeg tar meg en sigg om det blir en seeen kveld. Takk! Jeg prøver å finne argumentene for hva som har vært positivt med snusingen og finner ingenting akkurat nå. Bortkastet penger på noe som er usunt for helsen.
Krig og fred Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 30 minutes ago, Boing_80 said: Jeg respekterer valget ditt, men jeg kom frem til at ulempene med snusbruken min var for mange til at jeg kan ignorere de. Men banna bein - slutte skal jeg! You got this!
Smule8o Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg sluttet for en del år siden og pleide da å putte en bit ingefær under leppa når suget ble for kraftig. Da har man noe der som svir/irriterer litt men samtidig helt fritt for nikotin. Var snusfri i et halvt år helt til jeg plutselig en dag begynte på igjen helt uten noen god grunn
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Boing_80 skrev (9 minutter siden): Takk! Jeg prøver å finne argumentene for hva som har vært positivt med snusingen og finner ingenting akkurat nå. Bortkastet penger på noe som er usunt for helsen. Ja det er 100% irrasjonelt, men en skal ikke glemme at det er ladet med stoffer som kroppen elsker og blir avhengig av. Så det er ikke deg som er problemet når du får sug, det er de som har ‘solgt’ deg denne varen kroppen ønsker. Du kan jo også prøve deg på hjelpemidler som tyggis med nikotin, snus med krydder i posen osv. men, jeg kjenner en del som aldri klarer å slutte med dette heller… for meg funket det å bare kaste å glemme, men vi er alle forskjellige. Prøv og juster, men ikke gi opp!
Boing_80 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Salvesen. skrev (5 minutter siden): Ja det er 100% irrasjonelt, men en skal ikke glemme at det er ladet med stoffer som kroppen elsker og blir avhengig av. Så det er ikke deg som er problemet når du får sug, det er de som har ‘solgt’ deg denne varen kroppen ønsker. Du kan jo også prøve deg på hjelpemidler som tyggis med nikotin, snus med krydder i posen osv. men, jeg kjenner en del som aldri klarer å slutte med dette heller… for meg funket det å bare kaste å glemme, men vi er alle forskjellige. Prøv og juster, men ikke gi opp! Det er liksom det at siden 2004 og til d.d har jeg liksom hatt en snuspris under overleppen etter middager, trening, gaming økter eller som en måte å kose meg på. Det er noe som mangler liksom...det er det hjernen min prøver å innbille meg. Det er jo latterlig, ikke sant? Hjernen min innbiller seg at en snuspris vil utløse lykken hos meg og er det jeg trenger. Men saken er at livet mitt er på godt stell og jeg har ganske fint. Jeg gir ikke opp! YWNWA!
Boing_80 Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Smule8o skrev (14 minutter siden): Jeg sluttet for en del år siden og pleide da å putte en bit ingefær under leppa når suget ble for kraftig. Da har man noe der som svir/irriterer litt men samtidig helt fritt for nikotin. Var snusfri i et halvt år helt til jeg plutselig en dag begynte på igjen helt uten noen god grunn Har du planer om å slutte nå eller er du fornøyd med tingenes tilstand?
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Boing_80 skrev (1 minutt siden): Det er liksom det at siden 2004 og til d.d har jeg liksom hatt en snuspris under overleppen etter middager, trening, gaming økter eller som en måte å kose meg på. Det er noe som mangler liksom...det er det hjernen min prøver å innbille meg. Det er jo latterlig, ikke sant? Hjernen min innbiller seg at en snuspris vil utløse lykken hos meg og er det jeg trenger. Men saken er at livet mitt er på godt stell og jeg har ganske fint. Jeg gir ikke opp! YWNWA! Hjernen din ønsker nikotin som ‘gevinst’. Om det blir for heftig, ta en tyggis. Om det ikke funker, ta en spray med nikotin. over tid vill forhåpentligvis tyggisen være nok, også kan den kastes. men aller helst, prøv å unngå noe som helst. For en kan bli avhengig av det også. kjenner opp til flere som ‘snuser’ poser med krydder…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå