Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ufrivillig sølibat er ikke et valg de fleste menn tar. Men samtidig fremstiller media at alle har tilgang til en partner

Gjest b1a0e...c2e

Anbefalte innlegg

Skrevet
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Jeg synes sex hører til ekteskapet 

Hvorfor? Jeg kjenner folk som har vært samboere i over 30 år, og aldri har giftet seg. Syns du de aldri skulle ha sex? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 10/29/2025 at 11:28 AM, Guest b1a0e...c2e said:

hvorfor blir vi bombadert fra alle kanter at det er nytelser og å ikke ha sex blir sett som unormalt eller taper i verste fall?

Anonymous poster hash: b1a0e...c2e

De færreste ser på det som "taper" at noen ikke har sex. Jeg tror at folk som ikke har sex blir besatt av temaet nettopp fordi de ikke har sex, også får de confirmation bias hver gang de åpner sosiale medier (som er søppel)

• Liker 2
Skrevet (endret)
leticia skrev (7 minutter siden):

Hvorfor? Jeg kjenner folk som har vært samboere i over 30 år, og aldri har giftet seg. Syns du de aldri skulle ha sex? 

Hva de driver med blander jeg  meg ikke  opp i men for meg er det uaktuelt 

Endret av Maskinfører
Skrevet
Maskinfører skrev (2 minutter siden):

Hva de driver med blander jeg  meg ikke  opp i men for meg er det uaktuelt 

Så du tenkte altså bare hva du er komfortabel med, ikke hva alle andre bør gjøre? 

• Liker 3
Skrevet
leticia skrev (25 minutter siden):

Kanskje ikke aldri, men de burde helt klart vente til barna er konfirmert.

• Liker 1
Skrevet
Griever skrev (9 minutter siden):

Kanskje ikke aldri, men de burde helt klart vente til barna er konfirmert.

Da blir det vel ingen barn???? 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (50 minutter siden):

Men hva er det du savner egentlig? Sex? Eller et forhold? For da er det to ulike retninger du må gå i.

Dette henger i hop med begge deler. Har selv hatt det slikt i ti talls år. Begge deler vet hva man har og får hjemme. Menyen kan jo leses ute men det er vel naturlig. Jeg ville kanskje ikke vært sammen med en kvinne som ikke passer til modellen. Men hvem vet, tidene og folk forandrer seg.

Og ja, samliv over tid kan være krevende i perioder. Gjensidig kommunikasjon og forståelser er viktig, man bør ikke lage unødvendig støy i samlivet. Om dette emnet kunne jeg skrive ca. ørten bøker om men flere andre har allerede gjort det så slipper jeg da :)

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (14 minutter siden):

Da blir det vel ingen barn???? 

Nei, det gjør det ikke =P

Sånn for ordens skyld mener jeg at folk må ha så mye sex de vil, gift eller ei.

• Liker 2
Skrevet
Maabren skrev (5 minutter siden):

Skjønte ikkje denne ufrivillige sølibat ordninga. Ingen form for onani alså? Og ufrivillig? Virkelig?

Google hevder at sølibat og onani ikke utelukker hverandre. 🤷🤷

Enkelte "tror" man blir blind av en av de da.. 🫣

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Duriello said:

Jeg skjønner jo etterhvert hvorfor du ikke får sjans her på berget.

Enig i det at det ikke er noen automatikk i hvem som fortjener respekt eller ikke, men når man sitter å dømmer folk (les kvinner) som du gjør, så sier det seg selv at respekt ikke er fortjent. 👍 Det går ikke bare en vei serru.

Trenger ikke respekt ifra noen som er så langt ifra mitt livssyn som man kan komme, så det lever jeg fint med.

2 hours ago, Tussi said:

Disse promiskuøse kvinnene du snakker om, har ikke de sex med like promiskuøse menn?

Jeg nevnte ikke noe spesifikt kjønn i innlegget mitt. Det gjelder for alle med slik adferd.

Skrevet
Colin. skrev (2 minutter siden):

Trenger ikke respekt ifra noen som er så langt ifra mitt livssyn som man kan komme, så det lever jeg fint med.

Hvis du lever så fint med det, hvorfor er hver andre post på en eller annen måte syting eller klaging om temaet?

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutes ago, Duriello said:

Hvis du lever så fint med det, hvorfor er hver andre post på en eller annen måte syting eller klaging om temaet?

Fordi jeg ønsker at man tar det beste valget for sitt liv, slik at man slipper å sitte der midt i livet/alderdommen alene uten egen familie. Jeg tenker at å sitte der med 😺 og 🍷 ikke vil være tilfredsstillende nok. All den mentale uhelsen som kommer av slik adferd også, viktig å snakke om synes nå jeg.

Endret av Colin.
Skrevet (endret)
Colin. skrev (12 minutter siden):

Fordi jeg ønsker at man tar det beste valget for sitt liv, slik at man slipper å sitte der midt i livet/alderdommen alene uten egen familie. Jeg tenker at 😺 og 🍷 ikke vil være tilfredsstillende nok. All den mentale uhelsen som kommer av slik adferd også, viktig å snakke om synes nå jeg.

Hvem er du til å bestemme hva som er det beste for noen annens liv? Du tenker at dette ikke er nok, for enkelte er det kanskje det. Det er ikke opp til deg å avgjøre. 👍

At det blir mer og mer mental uhelse er for at det snakkes mer om, og blir satt mer fokus på en for 50 år siden. (Ikke minst forskning på temaet) Samtidig som verden blir mer og mer bedriten, se på Bucha, se på Gaza, se på dritten som foregår i.. Var det Sudan? 🤷 Samt at vi alle har tilgang på det 24/7. 🙄

Endret av Duriello

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...