Hugo_Hardnuts Skrevet mandag kl 13:53 Skrevet mandag kl 13:53 Klote skrev (17 minutter siden): Det er også en måte å se det på, men det er politikerne som har tilegnet seg makten, og den politiske makten øker for hver gang Ap sitter ved roret. Og offentlig manipuleringer av meningsdannelser i samfunnet gjennom medier er også Ap's modell. Å forvente at vi som stadig mer umyndiggjorte velgere skal kunne stå opp mot dette er ikke like opplagt. Tenk om politikerne hadde hatt begrenset innflytelse på våre liv, og vi hadde hatt større innflytelse på deres. Det hadde vært en bedre oppskrift på et sunt demokrati. Jeg startet en annen tråd her for litt tid tilbake med bakgrunn i det samme som du skriver her: Å være folkevalgt er først og fremst et tillitsverv. Jeg mener da det er svært problematisk at det i stadig større grad blir et yrke og en karriere. For i det øyeblikket det å være politiker blir noe du gjør hele livet, skifter også gjerne fokuset seg fra å drive politikk til å sikre egen posisjon. 2
Karltorbj Skrevet mandag kl 13:54 Skrevet mandag kl 13:54 (endret) Drunkenvalley skrev (1 time siden): Giske demonstrerte vel også at han ikkje akkurat er blitt bedre i partiet i Trøndelag det eg hugse rett? Hugse det var ein del medialys på slimete taktikker dei brukte for å gripe makt der. Hugse ikkje detaljene heilt, men slimete som juling var det. De var naa rimelig sleipe, Hadia Tajik og gjengen ogsaa da. De som ville knekke ham. Taktikken deres var, en veldig overdramatisering, i sin hunger etter makt. Endret mandag kl 14:01 av Karltorbj 3
OMyre Skrevet mandag kl 13:57 Skrevet mandag kl 13:57 Vokteren skrev (1 time siden): Giske har sonet straffen sin, men oslofraksjonen vil tydeligvis ikke tilgi. Han har talegaver, tydelighet og kontakt med vanlige velgere som AP så sårt trenger og som Støre mangler. Sonet straffen sin? Tuller du? Han ble da aldri dømt, dvs., blir du ikke dømt av rettsvesenet så er du per def. frikjent. Kun dømt av media og « folkedomstolen» , men heldigvis bor vi i ett demokrati der rettsvesenet dømmer folk og ikke av media (Journalister) og folkedomstolen. https://www.dn.no/fredagskronikken/politikk/jus/trond-giske/gjelder-ikke-rettsstatens-prinsipper-for-trond-giske/2-1-1373682
Drunkenvalley Skrevet mandag kl 14:04 Skrevet mandag kl 14:04 9 minutes ago, Karltorbj said: ... Heilt mogleg at andre var sleipe og slimete i saken, men Trond Giske dreit skikkelig på dreget heilt på egenhånd her.
Karltorbj Skrevet mandag kl 14:17 Skrevet mandag kl 14:17 (endret) Drunkenvalley skrev (15 minutter siden): Heilt mogleg at andre var sleipe og slimete i saken, men Trond Giske dreit skikkelig på dreget heilt på egenhånd her. Vet naa ikke jeg. Naar en ser hvordan de skrudde og blaaste opp den restaurantepisoden, nar de jentene, paa eget initiative, stilte opp til bilde, saa vet jeg nesten ikke hva jeg kan stole paa. Det var noen, som hadde lyst paa nestledervervet der. Endret mandag kl 14:19 av Karltorbj 3
Sovna Skrevet mandag kl 18:55 Skrevet mandag kl 18:55 NEI NEI NEI..! Nå kutter jeg ut en av mine favoritter i rent sine. Trøndersodd.
Duriello Skrevet mandag kl 19:05 Skrevet mandag kl 19:05 (endret) Sovna skrev (12 minutter siden): NEI NEI NEI..! Nå kutter jeg ut en av mine favoritter i rent sine. Trøndersodd. Edit* Jeg tok feil, slynglene i Gilde har endra spannet. De kaller sitt Innherredsodd nå.🤬 Endret mandag kl 19:10 av Duriello
Sovna Skrevet mandag kl 19:21 Skrevet mandag kl 19:21 Duriello skrev (15 minutter siden): Edit* Jeg tok feil, slynglene i Gilde har endra spannet. De kaller sitt Innherredsodd nå.🤬 Neida. Kan fint bruke trønder-begrepet enda. Om du vil. Jeg vil.. 1
Duriello Skrevet mandag kl 19:24 Skrevet mandag kl 19:24 (endret) Sovna skrev (4 minutter siden): Neida. Kan fint bruke trønder-begrepet enda. Om du vil. Jeg vil.. Som Sodd-feinsmecheren/puritaneren jeg er, så følte jeg meg litt krenket av bildene. 😂 Edit* Mest av det Gilde kaller Innherredsodd da.. Endret mandag kl 19:26 av Duriello
Sovna Skrevet mandag kl 19:29 Skrevet mandag kl 19:29 Duriello skrev (2 minutter siden): Som Sodd-feinsmecheren/puritaneren jeg er, så følte jeg meg litt krenket av bildene. 😂 Bare å beklage.😁 Men den den nederste av de har jeg aldri sett i noen butikker her i Oslo. Kanskje i Trøndelag? Får sikkert ikke kjøpt den uansett hvis jeg ikke foreviser dåpsattest fra Trøndelag.
herzeleid Skrevet mandag kl 19:42 Skrevet mandag kl 19:42 Jeg tror litt av utfordringen med Giske er at han ble anklaget for og fremstilt som å gjøre ting som var "rystende både menneskelig og juridisk" i en prosess der en av hensyn til varslerne ikke fikk helt klarhet i hva dette bestod i, og der Giske av samme grunn ikke skulle forsvare seg. Jeg tror mange derfor sitter med en uggen følelse av at han har gjort helt forferdelige ting, som aldri har blitt gjort helt opp, og som derfor er vanskelig å legge vekk. Da er det lettere å legge bak seg butikknasking eller lignende.
Duriello Skrevet mandag kl 19:56 Skrevet mandag kl 19:56 (endret) Sovna skrev (28 minutter siden): Bare å beklage.😁 Men den den nederste av de har jeg aldri sett i noen butikker her i Oslo. Kanskje i Trøndelag? Får sikkert ikke kjøpt den uansett hvis jeg ikke foreviser dåpsattest fra Trøndelag. Bøttene som står i frysedisken. 😉 (Den fra Inderøy slakteri/Meråker kjøtt er definitivt best) Har kun sett den Trondheim Sodd boksen på butikk, og det kun når jeg jakter på Snurring som turmat. 😅 Edit* Beklager sterkt OT, men det er viktig info. 👍😉 Endret mandag kl 19:58 av Duriello
Sovna Skrevet mandag kl 20:03 Skrevet mandag kl 20:03 Denne Søviknes fra Frp ble vel aldri tatt helt inn i varmen igjen, eller? I alle fall ikke opp i toppsjiktet. Eller er det bare at han har gjemt seg i en hule langt fra spott og spe. Men Giske har ikke noe å bekymre seg for, eller. Selvinnsikt? Vet ikke jeg. Ap ser i alle fall ut til å ta han med inn sin den varmeste hule.
Karltorbj Skrevet mandag kl 20:06 Skrevet mandag kl 20:06 (endret) herzeleid skrev (53 minutter siden): Jeg tror litt av utfordringen med Giske er at han ble anklaget for og fremstilt som å gjøre ting som var "rystende både menneskelig og juridisk" i en prosess der en av hensyn til varslerne ikke fikk helt klarhet i hva dette bestod i, og der Giske av samme grunn ikke skulle forsvare seg. Jeg tror mange derfor sitter med en uggen følelse av at han har gjort helt forferdelige ting, som aldri har blitt gjort helt opp, og som derfor er vanskelig å legge vekk. Da er det lettere å legge bak seg butikknasking eller lignende. Eller er det av samme karakter som restaurantepisoden? Et forskrudd, overdramatisert set up, det ogsaa? Endret mandag kl 20:36 av Karltorbj 1
Sovna Skrevet mandag kl 20:06 Skrevet mandag kl 20:06 Duriello skrev (7 minutter siden): Bøttene som står i frysedisken. 😉 (Den fra Inderøy slakteri/Meråker kjøtt er definitivt best) Har kun sett den Trondheim Sodd boksen på butikk, og det kun når jeg jakter på Snurring som turmat. 😅 Edit* Beklager sterkt OT, men det er viktig info. 👍😉 Har klart meg i alle år med enn hermetikk varianten. Legger til litt oksebuljong og persille.🤠
Duriello Skrevet mandag kl 20:08 Skrevet mandag kl 20:08 Sovna skrev (Akkurat nå): Har klart meg i alle år med enn hermetikk varianten. Legger til litt oksebuljong og persille.🤠 😶
Abigor Skrevet mandag kl 20:08 Skrevet mandag kl 20:08 10 hours ago, Vokteren said: Giske må være en torn i øyet på dagens AP-ledelse. Tenk å våge å utfordre eliten på partiets grunnprinsipper og samtidig være så populær blant sine egne. Tenk å tafse så mye på yngre damer, nekte for alt og fortsatt ha kona med seg? 3
Karltorbj Skrevet mandag kl 20:16 Skrevet mandag kl 20:16 Abigor skrev (7 minutter siden): Tenk å tafse så mye på yngre damer, nekte for alt og fortsatt ha kona med seg? Det har jeg ogsaa lagt merke til, han har full stoette der. Hun ogsaa ser spillet. 2
obygda Skrevet mandag kl 21:13 Skrevet mandag kl 21:13 Giske og resten av Ap har vel alle gått gjennom løgnkurs. Så en Ap mann på dagsnytt atten i dag som også løy. Han forsøkte å bortforklare de brutte lovnadene på ingen skatteøkninger for småkraft.Spørsmålet småkraftforeningen spurte,skriftlig, var helt konkret om Ap ville øke skattenivået for småkraft..svaret Ap ga skriftlig tilbake var nei..og nå satt det altså ennå en Ap løgner og forsøkte å fortelle det norske folk at de snakket om det generelle skattenivået i det svaret de ga tilbake til småkraftforeningen.. Hva er det med disse Ap'ene ..de lyver og lyver...konstant hele tiden..og det helt uten skam. Jeg har,sikkert med flere,sett mailen med spørsmål og svar..Det er så man nesten klikker når man hører Ap kan gå ut i mediene og lyve om og om igjen... Giske har sikkert gått samme skole...der han tafset på jentene og forsøkt å forklare at det var ikke han...Men ingen trodde på det så da strøk han vel på den eksamen i løgn ved Ap'e akademiet..Mulig derfor han ble utstøtt og har nå måtte gå noen strafferunder... Satans mange løgnhalser vi har fått inn i politikken om dagen. Judas blir smågutt i dette selskapet....
Hugo_Hardnuts Skrevet mandag kl 21:52 Skrevet mandag kl 21:52 Sovna skrev (1 time siden): Denne Søviknes fra Frp ble vel aldri tatt helt inn i varmen igjen, eller? I alle fall ikke opp i toppsjiktet. Eller er det bare at han har gjemt seg i en hule langt fra spott og spe. Men Giske har ikke noe å bekymre seg for, eller. Selvinnsikt? Vet ikke jeg. Ap ser i alle fall ut til å ta han med inn sin den varmeste hule. Giske er vel kun inne takket være en - riktignok stor - fraksjon i Ap, men pekes altså på som en som kan kjempe om en lederrolle i Ap. Søviknes har gått noe stillere i gangene, men var olje- og energiminister under Solberg-regjeringen fra 2016-2018. Så hvem av de to som er mest inne i varmen, blir et definisjonsspørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå