Gå til innhold

Tostatsløsningen er død.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Imaginacíon skrev (På 22.11.2025 den 23.15):

Hun er America First. Langt å foretrekke framfor Israel First. Europa må uansett belage seg på å klare seg uten USA. Det har vært klart lenge nå, selv om hangen til å henge i skjørtene på USA er der ennå.

Dette blir spennende. Havner hun til sengs med AIPAC eller klarer hun å følge sin sti?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutes ago, Paratech said:

En tostatsløsning er en geografisk ide, men "staten i hodene" på folk er allerede ødelagt. De folkene som bodde der vil aldri tilgi Israel noensinne, det er for brutale drap og for mange. Det er en fjerdegradsforbrenning på folks sinn, og fred vil bare oppstå når den nåværende generasjonen dør ut og vi får brutaliteten på historisk avstand, neste generasjon kan kanskje tilgi, den neste etter der vil sikkert klare det. Men den nåværende er ødelagt. Man skaper først en stat i hodene på folk, og så skaper man en geografisk en, men når den i hodene på folk er ødelagt (Altså de tilgir ikke brutaliteten) så er staten gruslagt.

Israel etnisk renser Vestbredden med sikte på å annektere området. Dette får de gjøre i relativt fred. Knapt noe land tar tak i det. Folket har begynt å innse hva som skjer, men det tar tid å endre sionistisk innstilte myndigheter. På kort sikt ser det mørkt ut.

• Liker 2
Skrevet (endret)
BadCat skrev (På 25.10.2025 den 14.27):

Palestinerne derimot, tar det som en invitasjon og anerkjennelse til å opprette en palestinsk stat, hvor israelittene er flådd eller fordrevet.

I hvilken verden tror man på dette tullet? Israel er og blir en gigant av en militærmakt i forhold til det steinkastende Palestina. Og enda mer nå, hvor det snart ikke finnes en hårtjafs igjen av Hamas.

Israel trenger ikke lenger oppgi noen som helst grunn overfor den øvrige verden når de ødelegger alt de kommer over. De kan hvile på 7 oktober til evig tid..

Endret av Sovna
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
8 minutes ago, Boing_80 said:

Dette blir spennende. Havner hun til sengs med AIPAC eller klarer hun å følge sin sti?

Jeg tror hun holder seg unna AIPAC. Hun har klart det til nå. Skulle hun svike ved å ta penger fra AIPAC, vil velgerne straffe henne for det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (3 timer siden):

Jeg tror hun holder seg unna AIPAC. Hun har klart det til nå. Skulle hun svike ved å ta penger fra AIPAC, vil velgerne straffe henne for det.

Jeg håper at du har rett og at jeg må bite i meg ordene mine når jeg sier at man vet aldri med politikere. De skifter ham raskere og oftere enn slanger.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Boing_80 said:

Jeg håper at du har rett og at jeg må bite i meg ordene mine når jeg sier at man vet aldri med politikere. De skifter ham raskere enn slanger.

Vi får se om hun stiller som presidentkandidat. Hun har sagt hun ikke vil, men det er ennå en 18 måneder eller så før hun må bestemme seg. Regner med hun blir oppfordret til å stille.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Mr.M skrev (17 minutter siden):

den amerikanske jøden og forfatter Max Blumenthal hos NRK Urix

wLed85k.png

https://www.nrk.no/urix/_-israel-mister-de-unge-1.12040369

Og dette var det siste vi hørte fra denne personen. Han forsvant på mystisk vis ut av menneskeheten og ingen vet hvor han er.

Men jeg applauderer han for motet han viser for det må være utrolig vanskelig (og farlig?) og si det han sier på åpent fjernsyn. May Allah bless your soul.

Endret av Boing_80
Skrevet
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Kristenkonservative/MIFFere/pro-israelere kommer til å hyle

ja de gjorde det, -kom masse klager til Kringkastingsrådet fra den kanten.

de hater å høre noe negativt om sionist-regimet i Jerusalem.

• Liker 2
Skrevet
Mr.M skrev (Akkurat nå):

ja de gjorde det, -kom masse klager til Kringkastingsrådet fra den kanten.

de hater å høre noe negativt om sionist-regimet i Jerusalem.

Are we suprised? Den israelske propagandane de siste 60 årene har vært uhyre effektiv. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Boing_80 skrev (7 minutter siden):

Kristenkonservative/MIFFere/pro-israelere kommer til å hyle om AI, SV, Ap, ARK og fandens oldemor.

Pga en artikkel fra 2014? lol

Det var ikke sant den gangen heller, selv våre NATO-allierte venner i Tyrkia drev med aktiv okkupasjon av Nord-Kypros. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Skrevet
Boing_80 skrev (3 minutter siden):

Og dette var det siste vi hørte fra denne personen. Han forsvant på mystisk vis ut av menneskeheten og ingen vet hvor han er.

såpass ja, var jeg ikke klar over.

Skrevet
Mr.M skrev (2 minutter siden):

såpass ja, var jeg ikke klar over.

Jeg bare tulla da. Men noe alvor er det også. Folk som sier ting rett ut har en tendens til å bli likvidert.

Skrevet
15 minutes ago, Boing_80 said:

Jeg bare tulla da. Men noe alvor er det også. Folk som sier ting rett ut har en tendens til å bli likvidert.

Israel har holdt seg med mange motstemmer. Det skal de ha.

Skrevet
Boing_80 skrev (19 minutter siden):

Men jeg applauderer han for motet han viser for det må være utrolig vanskelig (og farlig?) og si det han sier på åpent fjernsyn. May Allah bless your soul.

En av de mer absurdkomiske linjene i "propal"-propagandaen er at det ikke skulle være lov å kritisere Israel, eller at det på noen måte skulle være farlig. Dette da samtidig som Gaza-krigen nærmest har dominert nyhetsbildet de siste to årene, det neppe er noe som får så mye over proporsjonalt mye kritikk som Israel, og mange som kan gjøre karriere på å kritisere Israel. Mange som kjører dette talking pointet har nettopp gjort kritikk av Israel som levebrød selv.

• Liker 3
Skrevet

Godt poeng. Israel blir kritisert mest av alle land i verden. Det er til og med egne aviser i Israel som omtrent bare klager på egne myndigheter.

Bor du derimot i palestinske områder og klager på egne myndigheter så får du i beste fall en god omgang juling, så det dør jo ganske fort hver gang.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...