Satan666 Skrevet søndag kl 08:09 Skrevet søndag kl 08:09 leticia skrev (15 timer siden): Det var kanskje et dårlig eksempel fra @Karltorbj Poenget er at det er enda regler i samfunnet hvor de religiøse setter føringen, og at det blir ramaskrik om noen ønsker å endre på noe. - loven om helligdagsfred, hvor det ikke er lov å klippe gresset, bruke motorisert verktøy, altså at man bråker. -Felles helligdager / fridager (røde dager) relatert til de kristne høytidene. - At butikker (med noen få unntak) ikke har lov å ha søndagsåpent, og endel som har det, kun får selve enkelte varer (brustadbrua). Alkoholsalg - at man ikke får selge alkohol etter visse tidspunkt på dagen. I tillegg så har man eksemplet hvor trassige de kristne foreldrene blir, endel av dem nekter å sende barna på skolen fordi skolen har lyst å heise flagg som representerer mangfold og inkludering. Vet ikke om det er sånn enda, men kommer man fra visse steder så har det også vært normalt at man ikke har visse aktiviteter på søndager før kirketiden var over (rundt 12.30 - 13.00). Interessant at du som en tredjeperson må inn og forklare hva en annen faktisk mente. Det sier litt om nivået til denne andre. Fint at du oppklarer med langt bedre eksempler. Og ja, jeg ser nå poenget du, eller denne andre, vil frem til. Men eksemplene du nevner kan i dagens samfunn vanskelig tilskrives et religiøst fundament alene. Eksemplene du nevner er stadig gjenstand for debatt og diskusjon, og ikke endelig fastspikret. Så vi har kommet et langt stykke på vei, bort fra religiøs dogmatisme som universelle lover og leveregler, og dette var mitt poeng. TS' åpningspost høres ut som en diktator som krever å styre, og det var dette jeg viste til at vi heldigvis har kommet bort fra, iom. at vi nå opererer innenfor et liberalt demokrati der vi kan ha drakamper, fremfor ingen kamper fordi Gud liksom styrer alt.
leticia Skrevet søndag kl 08:24 Skrevet søndag kl 08:24 Satan666 skrev (10 minutter siden): Interessant at du som en tredjeperson må inn og forklare hva en annen faktisk mente. Det sier litt om nivået til denne andre. Fint at du oppklarer med langt bedre eksempler. Og ja, jeg ser nå poenget du, eller denne andre, vil frem til. Men eksemplene du nevner kan i dagens samfunn vanskelig tilskrives et religiøst fundament alene. Eksemplene du nevner er stadig gjenstand for debatt og diskusjon, og ikke endelig fastspikret. Så vi har kommet et langt stykke på vei, bort fra religiøs dogmatisme som universelle lover og leveregler, og dette var mitt poeng. TS' åpningspost høres ut som en diktator som krever å styre, og det var dette jeg viste til at vi heldigvis har kommet bort fra, iom. at vi nå opererer innenfor et liberalt demokrati der vi kan ha drakamper, fremfor ingen kamper fordi Gud liksom styrer alt. Man kan godt si at det ikke handler om et religiøst fundament alene. Men mye har sin bakgrunn i regler og lover som ble satt i en tid da kristendommen hadde en mye større påvirkningskraft på samfunnet enn det vi har nå. Kristendommen har vært en sinke med tanke på utviklingen generelt i samfunnet, spesielt med tanke på f.eks likestilling og likebehandling. (inntil 1972 var homofili straffbart i Norge). Ja, vi har kommet et stykke unna der hvor kristendommen styrte lovene og levereglene slik du sier, men endel av tankegangen henger enda igjen, som jeg ville få frem med eksemplene jeg ga. Ellers enig med deg angående TS åpningsinnlegg, det høres ut som ren forkynning og for min del så virkelighetsfjernt at jeg derfor ikke ser noe poeng med å gå inn i en direkte debatt med TS om dette. Men til overskriften da, dette livet eller det neste. Åpenbart dette livet, det eneste livet vi har 1
Mflj Skrevet søndag kl 13:19 Forfatter Skrevet søndag kl 13:19 Capitan Fracassa skrev (18 timer siden): Jo, det har vi. Rettferdighet betyr per definisjon at du får den straff eller belønning du fortjener ut fra dine handlinger. Dessuten startet vi denne diskusjonen fordi du påsto at Gud er rettferdig, noe som beviser at du mente å vite noe om det. At du må begynne å vri på definisjonen av ord, fordi Bibelens gud er så åpenbart urettferdig i sine handlinger er ditt problem. Så da innrømmer du altså at du ikke har den fjerneste anelse om guden du tro på er rettferdig eller ikke. Hvorfor sa du ikke bare det med en gang? Jeg tror på at Gud er rettferdig. At jeg skulle forstå alt om hva som var rettferdig og hva Gud burde gjøre og ikke gjøre ville jo være litt rart når jeg bare er ett menneske. Jeg kan forstå stykkevis og delt, og det jeg ser gir meg grunn til å tro at Gud er rettferdig. For min del handler ikke sannhet om hva som nødvendigvis kan bevises. Det handler om tro, en visshet, indre overbevisning og personlige erfaringer, også åndelige.
Capitan Fracassa Skrevet søndag kl 13:28 Skrevet søndag kl 13:28 Mflj skrev (4 minutter siden): Jeg tror på at Gud er rettferdig. At jeg skulle forstå alt om hva som var rettferdig og hva Gud burde gjøre og ikke gjøre ville jo være litt rart når jeg bare er ett menneske. Så du tror han er rettferdig, til tross for at han i følge Bibelen gjorde mange ting som per definisjon er urettferdig. Hvilket grunnlag har du da for å tro han er rettferdig, når du ikke bryr deg om det han gjør? Mflj skrev (6 minutter siden): Jeg kan forstå stykkevis og delt, og det jeg ser gir meg grunn til å tro at Gud er rettferdig. Forklar meg hvordan drap på barna i Egypt, voldtekt av Davids koner, lover som sanksjonerer slaveri, eller drap på kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, eller å straffe barn i mange ledd for forfedre synder er rettferdig. Hvis du ikke bryr deg om noe av dette, hva er det du ser som gir deg grunn til å tro han er rettferdig? 3
Mflj Skrevet søndag kl 17:53 Forfatter Skrevet søndag kl 17:53 (endret) Capitan Fracassa skrev (4 timer siden): Så du tror han er rettferdig, til tross for at han i følge Bibelen gjorde mange ting som per definisjon er urettferdig. Hvilket grunnlag har du da for å tro han er rettferdig, når du ikke bryr deg om det han gjør? Forklar meg hvordan drap på barna i Egypt, voldtekt av Davids koner, lover som sanksjonerer slaveri, eller drap på kvinner som ikke blør på bryllupsnatten, eller å straffe barn i mange ledd for forfedre synder er rettferdig. Hvis du ikke bryr deg om noe av dette, hva er det du ser som gir deg grunn til å tro han er rettferdig? Gud vet alt om oss. Han kjente oss før vi ble født. Vi vet og forstår for lite for å kunne vite hva som er rett eller ikke i alle situasjoner. Vi kjenner bla ikke alt om omstendighetene rundt ting som skjer Vi vet ikke alltid den konkrete årsaken til lidelsen eller formålet med den. Det er lett for mennesker å dra raske konklusjoner og mene ting. Men vi vet alt for lite. Vi kan f.eks dømme en person som gjør mye ondt og dumt, samtidig som vi ikke f.eks vet hvilken motstand denne personen har i det åndelige. Kanskje han har djevelen og hele helvete etter seg, mens en annen mann som virker edel og snill, klarer dette, fordi han ikke har en eneste demon i livet sitt. Hvis barna som ble drept i Egypt ble frest ved at dette skjedde, ville ikke det vært en bedre skjebne, enn at de kanskje hadde hatt ett forferdelig liv på jorden og kanskje heller ikke ble frelst dersom dette ikke skjedde? Vi vet ingen ting om dette. Gud vet hva han gjør og han kjenner oss i en grad som gjør at han har forutsetning for å vite hva som er rett og galt ifht hver enkelt og alt. Han ser våre intensjoner, våre hjerter og vårt potensiale, og han kjente oss som sagt før vi ble født. Ingen er bedre egnet til å vurdere hva som er rettferdig og ikke. Lidelse har også ofte ett formål, ved at det former oss. Og målet er at vi utvikler en karakter som ligner på Jesus sin karakter. Det overordnede målet er frelsen. Mange opplever ett vendepunkt i dyp smerte og søker først Gud i slike situasjoner. Smerte gjør at mennesker søker dypere. Det er nettopp dette som er det viktigste, at vi finner Gud og får frelse. På den måten kan smerte være det som er helt nødvendig. For det er nettopp dette som er håpet til Gud, at vi skal vende om til han og få evig liv. Psalm 34:18 18 The Lord is close to the brokenhearted and saves those who are crushed in spirit Paulus snakker mye om dette, og han ser ikke på dette livet som ett mål i seg selv. Han har ett helt annet perspektiv på ting. Han har det evige og usynlige for øyet, ikke det jordiske, synlige og forgjengelige. 2 Korinter 4:18 NB Vi har ikke det synlige for øye, men det usynlige. For det synlige varer en kort stund, men det usynlige er evig. Paulus skriver også i Philippians 1:21 21 For to me, to live is Christ and to die is gain. Romerne 8,18-30 18Jeg mener at det vi må lide i den tiden som nå er, ikke kan regnes for noe mot den herligheten som en gang skal åpenbares og bli vår. 19For det skapte venter med lengsel på at Guds barn skal åpenbares i herlighet. 20Det skapte ble underlagt forgjengeligheten, ikke frivillig, men fordi han ville det slik. Likevel var det håp, 21for også det skapte skal bli frigjort fra slaveriet under forgjengeligheten og få den frihet som Guds barn skal eie i herligheten. Alle disiplene til Jesus måtte gjennom lidelse, men de visste at det var verdt det. Hva om vi bare må akseptere at vi lever i en ond verden og at det viktigste ikke er å ha ett perfekt liv i dette livet. For det er jo faktisk ikke noe tvil om at vi lever i en ond verden. Det er noe vi må akseptere. Målet er å komme frem og hjem. Perpektivet blir da ett helt annet. Og jeg tror at det er ett riktigere perspektiv. Det er jo ingen tvil om at vi lever i en ond verden. Men at det av den grunn ikke finnes en god Gud er en alt for enkel konklusjon å ta. Smerte har som regel både en årsak og ett formål. Vi kan ikke forlange å forså alt, vite alt eller få bevis for alt. Hvis man setter ett slikt premiss for å gi Gud en sjanse, lager man bare hinder for seg selv. Det kalles tro fordi man velger å tro til tross for at det ikke nødvendigvis finnes bevis. En velger å tro til tross for at livet kan være vanskelig. Først da mener jeg en legger forholdene til rette for at Gud, som er sannhet, og som er den eneste som kan åpenbare sannhet, åpenbarer sannheten for en. Har man ikke tro, men ønsker å tro, kan man også be om tro. Søker man sannheten om Gud kan man også be til han om det. Endret søndag kl 18:16 av Mflj
Capitan Fracassa Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Gud vet alt om oss. Han kjente oss før vi ble født. Vi vet og forstår for lite for å kunne vite hva som er rett eller ikke i alle situasjoner. Her motsier du deg selv igjen. Du sier at Gud er rettferdig og at du har grunn til å tro at han er rettferdig, men når jeg leier deg gjennom noen av de mange Bibelstedene hvor Gud per definisjon er urettferdig, så forstår du plutselig ikke ha urettferdig betyr. Dette kaller jeg feighet, du kan ikke både vite at gud er rettferdig og vite for lite til å forstå om gud er rettferdig eller ikke. Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Hvis barna som ble drept i Egypt ble frest ved at dette skjedde, ville ikke det vært en bedre skjebne, enn at de kanskje hadde hatt ett forferdelig liv på jorden og kanskje heller ikke ble frelst dersom dette ikke skjedde? Det er ingenting i historien som antyder at barna ble frelst, og det gjør fortsatt ikke drap på uskyldige til en rettferdig handling, og det unnskylder uansett ikke på noen måte alle de andre landeplagene Gud sendte før dette. Sitat Vi vet ingen ting om dette. Og allikevel drar du det fram som en dårlig unnskyldning. Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Gud vet hva han gjør og han kjenner oss i en grad som gjør at han har forutsetning for å vite hva som er rett og galt ifht hver enkelt og alt. Han ser våre intensjoner, våre hjerter og vårt potensiale, og han kjente oss som sagt før vi ble født. Ingen er bedre egnet til å vurdere hva som er rettferdig og ikke. Her sier du mot deg selv igjen, du skrev jo to avsnitt over at du forstår for lite til å vite dette, og nå påstår du plutselig at du vet det. Bestem deg! Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Lidelse har også ofte ett formål, ved at det former oss. Hvis lidelsen er unødvendig og Gud kunne oppnådd det samme uten denne lidelsen, er han ikke fullstendig god. Hvis Gud ikke klarer å oppnå dette uten lidelsen, er han ikke allmektig. Hvilken mener du: at han ikke er god, eller ikke allmektig? Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Paulus snakker mye om dette, og han ser ikke på dette livet som ett mål i seg selv. Han har ett helt annet perspektiv på ting. Han har det evige og usynlige for øyet, ikke det jordiske, synlige og forgjengelige. Ja, Paulus hadde et helt annet perspektiv. Han motsier direkte Guds befalinger i GT og Jesus formaninger i NT, så hvorfor skal vi i det hele tatt bry oss om det Paulus mente, når han beviselig var uenig i både GT og Jesus (i følge evangeliene)? Du kan like gjerne snakke om perspektivet Joseph Smith hadde da han skrev Mormonernes bok, begge deler er irrelevant, Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Alle disiplene til Jesus måtte gjennom lidelse, men de visste at det var verdt det. Dette er en fantasi-påstand som ikke engang stemmer med det som står i Bibelen. I følge Bibelen så forsto ikke disiplene at lidelsen skulle skje, og det står ingenting om hva som skjedde med dem (med ett unntak), så at de måtte gjennom lidelse er en påstand tatt fra løse lufta. Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Hva om vi bare må akseptere at vi lever i en ond verden og at det viktigste ikke er å ha ett perfekt liv i dette livet. Siden det ikke er logisk mulig at en allmektig og allgod Gud skaper en ond verden, betyr dette at guden du tror på ikke eksisterer. Men det stemmer jo med min tro. Mflj skrev (På 26.10.2025 den 18.53): Har man ikke tro, men ønsker å tro, kan man også be om tro. Søker man sannheten om Gud kan man også be til han om det. Det er absolutt ingenting som tyder på at du søker sannheten. Alt du skriver her viser at du søker å kunne leve trygt i troen du allerede har, uten å utfordre eller finne ut om det er sant eller ikke. 2
Tussi Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Jeg kan bare si at mitt håp og min tro er at det neste blir mye bedre enn dette har vært 2 1
Mflj Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Capitan Fracassa skrev (2 timer siden): Her motsier du deg selv igjen. Du sier at Gud er rettferdig og at du har grunn til å tro at han er rettferdig, men når jeg leier deg gjennom noen av de mange Bibelstedene hvor Gud per definisjon er urettferdig, så forstår du plutselig ikke ha urettferdig betyr. Dette kaller jeg feighet, du kan ikke både vite at gud er rettferdig og vite for lite til å forstå om gud er rettferdig eller ikke. Det er ingenting i historien som antyder at barna ble frelst, og det gjør fortsatt ikke drap på uskyldige til en rettferdig handling, og det unnskylder uansett ikke på noen måte alle de andre landeplagene Gud sendte før dette. Og allikevel drar du det fram som en dårlig unnskyldning. Her sier du mot deg selv igjen, du skrev jo to avsnitt over at du forstår for lite til å vite dette, og nå påstår du plutselig at du vet det. Bestem deg! Hvis lidelsen er unødvendig og Gud kunne oppnådd det samme uten denne lidelsen, er han ikke fullstendig god. Hvis Gud ikke klarer å oppnå dette uten lidelsen, er han ikke allmektig. Hvilken mener du: at han ikke er god, eller ikke allmektig? Ja, Paulus hadde et helt annet perspektiv. Han motsier direkte Guds befalinger i GT og Jesus formaninger i NT, så hvorfor skal vi i det hele tatt bry oss om det Paulus mente, når han beviselig var uenig i både GT og Jesus (i følge evangeliene)? Du kan like gjerne snakke om perspektivet Joseph Smith hadde da han skrev Mormonernes bok, begge deler er irrelevant, Dette er en fantasi-påstand som ikke engang stemmer med det som står i Bibelen. I følge Bibelen så forsto ikke disiplene at lidelsen skulle skje, og det står ingenting om hva som skjedde med dem (med ett unntak), så at de måtte gjennom lidelse er en påstand tatt fra løse lufta. Siden det ikke er logisk mulig at en allmektig og allgod Gud skaper en ond verden, betyr dette at guden du tror på ikke eksisterer. Men det stemmer jo med min tro. Det er absolutt ingenting som tyder på at du søker sannheten. Alt du skriver her viser at du søker å kunne leve trygt i troen du allerede har, uten å utfordre eller finne ut om det er sant eller ikke. Tro er ikke vitenskap. Tro gjør en med hjerte. Vitenskap har med hodet å gjøre. Tro er også ett valg en gjør med hjertet. Alle mulige bevis og svar kan jeg nok ikke gi deg. Men i hjertet mitt vet jeg at han er virkelig og at han er kjærlighet. Hvis vi ønsker å vite om Gud er virkelig, og ønsker å vite hvem han er må vi henvende oss til han direkte. Det må være uten ett krav om å forså alt først. Og med ett åpent hjerte. Da vil han mest sannsynlig åpenbare ting om seg selv og hvem han er selv. Jeg har opplevd Gud på så mange måter, og jeg vet at han er kjærlighet. 1
Mflj Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Tussi skrev (2 timer siden): Jeg kan bare si at mitt håp og min tro er at det neste blir mye bedre enn dette har vært Johannes 15 18 Om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først. 19 Hadde dere vært av verden, hadde verden elsket sitt eget. Men dere er ikke av verden. Jeg har jo utvalgt dere fra verden, og derfor hater verden dere. 20 Husk hva jeg sa til dere: En tjener er ikke større enn sin herre. 1
Tussi Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Mflj skrev (6 minutter siden): Johannes 15 18 Om verden hater dere, skal dere vite at den har hatet meg først. 19 Hadde dere vært av verden, hadde verden elsket sitt eget. Men dere er ikke av verden. Jeg har jo utvalgt dere fra verden, og derfor hater verden dere. 20 Husk hva jeg sa til dere: En tjener er ikke større enn sin herre. Så sant!
Capitan Fracassa Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Mflj skrev (24 minutter siden): Tro er ikke vitenskap. Tro gjør en med hjerte. Vitenskap har med hodet å gjøre. Tro er også ett valg en gjør med hjertet. Med andre ord så gir du blaffen i å finne ut om det er sant, og du gir blaffen i å finne ut om det du tror i det hele tatt stemmer med Bibelen, du bryr deg bare om at det føles bra. Mflj skrev (26 minutter siden): Hvis vi ønsker å vite om Gud er virkelig, og ønsker å vite hvem han er må vi henvende oss til han direkte. Hvis du ikke selv ser at dette er sirkulær argumentasjon som ikke gir logisk mening, så kan ikke jeg hjelpe deg. Mflj skrev (27 minutter siden): Jeg har opplevd Gud på så mange måter, og jeg vet at han er kjærlighet. Jeg betviler ikke at du har hatt opplevelser, men alt du skriver her, viser at du ikke engang forsøker å finne ut om årsaken til opplevelsene er noe annet enn du tror. 2
Mflj Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Capitan Fracassa skrev (28 minutter siden): Med andre ord så gir du blaffen i å finne ut om det er sant, og du gir blaffen i å finne ut om det du tror i det hele tatt stemmer med Bibelen, du bryr deg bare om at det føles bra. Hvis du ikke selv ser at dette er sirkulær argumentasjon som ikke gir logisk mening, så kan ikke jeg hjelpe deg. Jeg betviler ikke at du har hatt opplevelser, men alt du skriver her, viser at du ikke engang forsøker å finne ut om årsaken til opplevelsene er noe annet enn du tror. Jeg tror det er ett umulig premiss at vi skal forstå alt. Jeg tror det er akkurat dette som er agendaen til det onde, å få Gud til å se ut som den onde, så vi ikke skal komme til han. Den beste måten er å søke Gud direkte hvis man ønsker svar. Gud er den beste til å vise oss hvem han er. Mine opplevelser blir ofte bekreftet av bibelvers etter at jeg har opplevd det. Endret 13 timer siden av Mflj 1
Capitan Fracassa Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Mflj skrev (11 minutter siden): Jeg tror det er ett umulig premiss at vi skal forstå alt. Det er da heller ingen som har påstått at vi skal forstå alt. Du stikker av til en stråmann i stedet for å svare på min faktiske kritikk, og det er feigt. Jeg siterer og svarer på det du skriver, du stikker av fra alt jeg skriver hele tiden. Mflj skrev (14 minutter siden): Jeg tror det er akkurat dette som er agendaen til det onde, å få Gud til å se ut som den onde, så vi ikke skal komme til han. Jeg tror at dette er fri fantasi uten rot i virkeligheten og uten antydning til bevis - og jeg vet at du ikke kommer med en eneste begrunnelse for det. Mflj skrev (15 minutter siden): Den beste måten er å søke Gud direkte hvis man ønsker svar. Gud er den beste til å vise oss hvem han er. Men dette forutsetter jo konklusjonen om at din Gud finnes og er akkurat slik du tror. Dette er kun den beste måten å leve i egen tro uten å forsøke å finne ut om den er sann eller ikke. 2
Mflj Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Capitan Fracassa skrev (3 minutter siden): Men dette forutsetter jo konklusjonen om at din Gud finnes og er akkurat slik du tror. Dette er kun den beste måten å leve i egen tro uten å forsøke å finne ut om den er sann eller ikke. Det er akkurat derfor dette er måten å gjøre det på hvis du søker svar. Fordi hvis vi skal få svar må en søke svaret i han, og ikke utenfor han. Det er der svaret er å finne. 1
Mflj Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden (endret) Mflj skrev (2 timer siden): Det er absolutt ingenting som tyder på at du søker sannheten. Alt du skriver her viser at du søker å kunne leve trygt i troen du allerede har, uten å utfordre eller finne ut om det er sant eller ikke. Mye jeg har lært om Gud, og det jeg har opplevd, har flere ganger blitt bekreftet med Bibelvers jeg ikke hadde lest før jeg hadde opplevelsene, eller vet at jeg senere ser andre som har opplevd lignende. Jeg skulle gjerne gitt deg eksempler, det er mange av de Endret 12 timer siden av Mflj 1
Duriello Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Mflj skrev (3 minutter siden): Mine opplevelser har flere ganger blitt bekreftet også med Bibelvers jeg ikke hadde lest før jeg hadde opplevelsene. Jeg skulle gjerne gitt deg eksempler, det er mange av de Jepp. https://no.wikipedia.org/wiki/Bekreftelsesfelle 1 1
Capitan Fracassa Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Mflj skrev (1 time siden): Det er akkurat derfor dette er måten å gjøre det på hvis du søker svar. Fordi hvis vi skal få svar må en søke svaret i han, og ikke utenfor han. Det er der svaret er å finne. Okei, du skjønner altså ikke at dette er et sirkel-argument hvor du forutsetter at det du tror er sant når du velger måten å lete på. Jeg kan ikke si annet enn at du ikke ville svart sånn hvis du virkelig brydde deg om å finne ut hva som faktisk er sant, og ikke bare ønsker å føle at det er sant. 2
Mflj Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden (endret) Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden): Okei, du skjønner altså ikke at dette er et sirkel-argument hvor du forutsetter at det du tror er sant når du velger måten å lete på. Jeg kan ikke si annet enn at du ikke ville svart sånn hvis du virkelig brydde deg om å finne ut hva som faktisk er sant, og ikke bare ønsker å føle at det er sant. Jeg lette ikke etter Jesus. Det var han som viste deg å være der når jeg nesten ikke hadde krefter igjen. Før det visste jeg ikke helt hvem Jesus var. Derfor vil jeg påstå at når jeg virkelig begynte å tro, så forutsatte jeg ingen ting. Endret 11 timer siden av Mflj 1
Tussi Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Mflj skrev (7 minutter siden): Jeg lette ikke etter Jesus. Det var han som viste deg å være der når jeg nesten ikke hadde krefter igjen. Før det visste jeg ikke helt hvem Jesus var. Derfor vil jeg påstå at når jeg virkelig begynte å tro, så forutsatte jeg ingen ting. Fantastisk vitnesbyrd ❤️
Mflj Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Tussi skrev (3 minutter siden): Fantastisk vitnesbyrd ❤️ ❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå