Aldrack Skrevet i går, 16:36 Skrevet i går, 16:36 På en eller annen måte har det røket en kabel i en utvendig koblingsboks. Kan denne skjøtes med en wagoklemme?
obygda Skrevet i går, 16:48 Skrevet i går, 16:48 Aldrack skrev (9 minutter siden): På en eller annen måte har det røket en kabel i en utvendig koblingsboks. Kan denne skjøtes med en wagoklemme? Alt går..men hele boksen så jo hjemmesnekret ut. Hvordan den ene fasen er røket er jo spennende i seg selv. Rotter/mus? Synes dette burde vært sjekket av en elektriker..og få den boksen tett.. 3
Aldrack Skrevet i går, 16:56 Forfatter Skrevet i går, 16:56 (endret) Takk for svar. Ja ikke vet jeg hvordan den har røket. Eneste teorien jeg har nå er at det har kommet vann/fukt inn og tæret på kabelen. Det er et helt rent brudd. Ser nesten ut som isolasjonen er kuttet med tang. Enig i at boksen er rotete, men den er installert av elektriker. Vet ikke om det gjør det bedre eller verre... Endret i går, 16:58 av Aldrack
KriZZ Skrevet i går, 17:01 Skrevet i går, 17:01 Klemt i lokket og røket kanskje. Bare ta sikringen, avisoler og smell på en 2er wago. 1
Simen1 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Dette er definitivt en elektriker-sak. Du har ikke lov til å åpne eller gjøre noe i en sånn koblingsboks uten å være elektriker. Siden dette er noe elektrikere vet og ikke har behov for å spørre om, så går jeg sterkt ut i fra at du ikke er elektriker. Eneste lovlige løsning her er å få tak i en elektriker. Send gjerne bildet til elektrikeren sånn at elektrikeren kan se om det trengs noe utstyr utenom det vanlige eller materiell for å løse problemet så kan elektrikeren planlegge jobben før hen dukker opp. 3
Mag ne Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Sikker på at at dette ikke er ledere som ikke er i bruk? 1 1
madammim Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Mag ne skrev (3 timer siden): Sikker på at at dette ikke er ledere som ikke er i bruk? Tenkte også det samme.
torbjornen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Om ein er usikker på det er iallefall det ein svært god grunn til å få ein fagperson til å sjå på dette framfor å byrje å kople sjølv. 1
oddeh Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Mag ne skrev (3 timer siden): Sikker på at at dette ikke er ledere som ikke er i bruk? Burde de da ikke være isolert? Fremstår nesten som sabotasje.
TAC-2 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 20 hours ago, Aldrack said: På en eller annen måte har det røket en kabel i en utvendig koblingsboks. Kan denne skjøtes med en wagoklemme? Hvorfor har du åpnet boksen, er det noe galt med strømmen? 1
Larzen_91 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden For meg ser dette ikke ut som en leder, men en fyll-tråd som gjerne er i senter av kabler med 5 ledere. Den skal ikke kobles. Men rart at elektriker ikke har klipt den vekk ved kappa i så fall. Men også et argument for at usakkyndige ikke skal inn i bokser og koble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå