Aldrack Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober På en eller annen måte har det røket en kabel i en utvendig koblingsboks. Kan denne skjøtes med en wagoklemme?
obygda Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Aldrack skrev (9 minutter siden): På en eller annen måte har det røket en kabel i en utvendig koblingsboks. Kan denne skjøtes med en wagoklemme? Alt går..men hele boksen så jo hjemmesnekret ut. Hvordan den ene fasen er røket er jo spennende i seg selv. Rotter/mus? Synes dette burde vært sjekket av en elektriker..og få den boksen tett.. 3
Aldrack Skrevet 11. oktober Forfatter Skrevet 11. oktober (endret) Takk for svar. Ja ikke vet jeg hvordan den har røket. Eneste teorien jeg har nå er at det har kommet vann/fukt inn og tæret på kabelen. Det er et helt rent brudd. Ser nesten ut som isolasjonen er kuttet med tang. Enig i at boksen er rotete, men den er installert av elektriker. Vet ikke om det gjør det bedre eller verre... Endret 11. oktober av Aldrack
KriZZ Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Klemt i lokket og røket kanskje. Bare ta sikringen, avisoler og smell på en 2er wago. 1
Simen1 Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Dette er definitivt en elektriker-sak. Du har ikke lov til å åpne eller gjøre noe i en sånn koblingsboks uten å være elektriker. Siden dette er noe elektrikere vet og ikke har behov for å spørre om, så går jeg sterkt ut i fra at du ikke er elektriker. Eneste lovlige løsning her er å få tak i en elektriker. Send gjerne bildet til elektrikeren sånn at elektrikeren kan se om det trengs noe utstyr utenom det vanlige eller materiell for å løse problemet så kan elektrikeren planlegge jobben før hen dukker opp. 3
Mag ne Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Sikker på at at dette ikke er ledere som ikke er i bruk? 1 2
madammim Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Mag ne skrev (3 timer siden): Sikker på at at dette ikke er ledere som ikke er i bruk? Tenkte også det samme.
torbjornen Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Om ein er usikker på det er iallefall det ein svært god grunn til å få ein fagperson til å sjå på dette framfor å byrje å kople sjølv. 1
oddeh Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober Mag ne skrev (3 timer siden): Sikker på at at dette ikke er ledere som ikke er i bruk? Burde de da ikke være isolert? Fremstår nesten som sabotasje. 1
TAC-2 Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober 20 hours ago, Aldrack said: På en eller annen måte har det røket en kabel i en utvendig koblingsboks. Kan denne skjøtes med en wagoklemme? Hvorfor har du åpnet boksen, er det noe galt med strømmen? 2
Larzen_91 Skrevet 12. oktober Skrevet 12. oktober For meg ser dette ikke ut som en leder, men en fyll-tråd som gjerne er i senter av kabler med 5 ledere. Den skal ikke kobles. Men rart at elektriker ikke har klipt den vekk ved kappa i så fall. Men også et argument for at usakkyndige ikke skal inn i bokser og koble. 1
Aldrack Skrevet 14. oktober Forfatter Skrevet 14. oktober Til info så gjorde jeg ingenting selv. Ringte elektrikervakten. Ledningene som ser kappet ut var bare "løse avslutninger". Feilen lå i en utelampe. Den ble demontert og da fungerte alt som normalt. Takk for alle tips! 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå