Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield 6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til å prøve! 😁 At kampanjen er svak er ingen bombe (pun intended), ettersom de aldri har vært trekk plasteret så lenge jeg kan huske. 

Skrevet

Utrolig nok så er det folk som kjøper spillet for kampanjen, jeg hadde aldri i livet betalt 800kr for en BF singleplayer opplevelse, men "each to their own" som det heter.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Holder meg til BFV. Kanskje jeg plukker BF6 på kraftig nedsatt pris. Jeg spilte beta opp til level 20, men det ga meg ikke noe ønske om å kjøpe spillet. Det var mye negativt som å løpe, skyte, dø, løpe, skyte, dø. Jeg syns det var mye gråbrunt i alle maps, i motsetning til BFV som er ganske fargerikt. Det ligner mer på 2042 enn BFV fortsatt. Jeg prøvde også Rainbow-beta og det skjønner jeg ikke at folk gidder å spille med små maps og kaotisk skyting hvor noen finner et par triks de bruker. Jeg liker åpne større maps hvor man kan variere taktikk, gjemme seg, flankere, få full utnyttelse av de forskjellige klassene. Dessuten, ingen spiller BF6 for enspillerdelen. Jeg var igjennom enspillerdelen til BFV en gang only, og da var det i det minste en god Rukjan historie.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
ABNOR skrev (3 minutter siden):

Holder meg til BFV. Kanskje jeg plukker BF6 på kraftig nedsatt pris. Jeg spilte beta opp til level 20, men det ga meg ikke noe ønske om å kjøpe spillet. Det var mye negativt som å løpe, skyte, dø, løpe, skyte, dø. Jeg syns det var mye gråbrunt i alle maps, i motsetning til BFV som er ganske fargerikt. Det ligner mer på 2042 enn BFV fortsatt. Jeg prøvde også Rainbow-beta og det skjønner jeg ikke at folk gidder å spille med små maps og kaotisk skyting hvor noen finner et par triks de bruker. Jeg liker åpne større maps hvor man kan variere taktikk, gjemme seg, flankere, få full utnyttelse av de forskjellige klassene. Dessuten, ingen spiller BF6 for enspillerdelen. Jeg var igjennom enspillerdelen til BFV en gang only, og da var det i det minste en god Rukjan historie.

Rjukan*

Skrevet
17 hours ago, Uderzo said:

Utrolig nok så er det folk som kjøper spillet for kampanjen, jeg hadde aldri i livet betalt 800kr for en BF singleplayer opplevelse, men "each to their own" som det heter.

Enda mer utrolig er at folk gjør det for COD kampanjene også. Det er jo nesten ikke gameplay i det kampanjene. Det er cut scenes. Også holder du forover knappen mens karakteren din beveger seg sakte, men andre karakter snakker "tøft militær språk" til deg. Et kanskje 2 timer av kampanjen hvorfor faktisk spiller og ikke bare ser på. 

Skrevet (endret)

Jeg refundet spillet. Et spill med så dårlig grafikk kommer jeg ikke til å betale 800kr for. Dette var med "Overkill" grafikk, altså makset. - På et RTX 4080.

Skjermbilde2025-10-11161520.thumb.png.26a730f67c013514752bf50fa3f9fce6.png

Skjermbilde2025-10-11160743.thumb.png.22f8c50f549d70c5b62ae293d32f6503.png

Skjermbilde2025-10-11160655.thumb.png.910ad8554f42a01ecc2bf462dc655121.png

Skjermbilde2025-10-11160149.thumb.png.a96632bf75d167fe18bc274847ca47f8.png

Skjermbilde2025-10-11160127.thumb.png.51108cd5a00f64251fab5806f7c6e52c.png

Skjermbilde2025-10-11160107.thumb.png.a5940bee7c5e3fece1cdd3cb41baccff.png

Skjermbilde2025-10-11160049.thumb.png.02eec677f097366b9be960da7585fc2f.png

Skjermbilde2025-10-11155940.thumb.png.eff676527df2d109a15dc6ed1fb4d379.png

Endret av IceBlitz
Skrevet
ABNOR skrev:
Er jo brutalt uinteressant med folk som skal sitte med gamle spill å surmule. Typisk norsk, alt var bedre før.
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Uderzo skrev (På 9.10.2025 den 17.21):

Utrolig nok er det folk som meg som ikke er så interessert i multiplayer. Jeg fulgte med for å se hvordan singel player kom til å bli i bf6, men ut fra hva jeg leser blir det nok ikke kjøp for min del. 

Skrevet
GrinderX9 skrev (25 minutter siden):

Utrolig nok er det folk som meg som ikke er så interessert i multiplayer. Jeg fulgte med for å se hvordan singel player kom til å bli i bf6, men ut fra hva jeg leser blir det nok ikke kjøp for min del. 

Det er rart å skulle vurdere et BF-spill, med tanke på at spillene har hatt 90% fokus på flerspiller de siste 23 årene. Med unntak av de to Bad Company-spillene, som hadde en grei og tidvis morsom campaign, har enspillerdelen alltid vært en skuffelse, som er helt forventet.
Jeg kunne fortalt deg på forhånd at enspiller ikke kom til å være verdt kronene. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er langt fra et klassisk BF spill, når klasser er åpent for våpen f.eks Medic klassen kan løpe rundt med sniper rifle eller at Recon klassen kan bruke assualt rifle eller lmg. Nei få tilbake låst våpen per klasse, dette tullet har ingenting med klassiske BF. Hvor ble dedicated server av? der man kunne joine servere med aktive admins.

Ikke nok med så virker mapsa i BF6 små i forhold til både BF3 og BF4, virker mer som at mr Vince Zampella har lyst å gjøre om hele BF og få med seg COD fans. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt enig, hva er poenget med klasser når våpen kan brukes av alle? Valg av klasse bør gi deg ulemper og fordeler med tanke på tilgjengelige våpen, som du må lære å bruke til din fordel. 

Endret av Uderzo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...