Orake1et Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Kahuna skrev (4 minutter siden): Har du noe faktisk konkret å komme med her? Noe som ikke er postet uten kilder i konspironoia-forum? Jeg har kommet med mye, men la oss gjøre det enkelt: Jeg sier Russland umulig kan ha teknologien. Kan du forklare meg hvorfor det er mulig? Fint om du ikke endrer forutsetningene i svaret. Ikke bytt ut det store objektet med en "liten drone". Ikke bytt ut at dette åpenbart er svært avanserte objekter til "selvlagde droner". Og ta med at objektet beveger seg i timesvis i luften og kan både stå stille og gjøre svært raske og krappe manøvrer. Legg deretter til at verdens fremste anti-drone team nå fotfølger disse, men fortsatt klarer vi ikke å få de ned. Jagerfly, droner og helikpotre er også i funksjon og opplagt også satelitter, radar mv. Vi har fortsatt ikke klart å se de gå opp eller ned. Vi har heller ikke klart å ta gode bilder eller stanset et skip eller en lastebil med en drone i lasten. Legg til at det ikke er en drone som er i lufta samtidig. Det er mange og de krysser grenser "at will". Jeg antar at din teori er primært basert på det som nå skjer mellom Belgia og Russland, men det må vektes inn at disse dronene turnerte hele USA i fjor og var over Oslo for noen uker siden. Basert på historikken fra i fjor tipper jeg vi vil se de helt frem til nyttår, og jeg vedder en øl på at de dukker opp neste vinter også. Det har vært slik i flere år nå. Fint om du også hensyntar ressurssituasjonen. Hvis dette er en statlig aktør er det den største styrke-flexen vi noen gang har sett. Jeg er nysgjerrig på hvordan Russland kan være så sterke samtidig som de er på felgen i Ukraina. Sloss de med Ukraina med "venstrehånden" og så skal de bruke deres reelle styrke på å angripe USA og Europa? Sorry, men jeg sliter med å følge den.
Uderzo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ok, da setter vi en strek for aliens diskusjonen. Videre OT vil bli fjernet. Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM. 1
Mbappe09 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Full fortjent mht. Vestens naivitet ovenfor Russland.
Neptun1 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Det hjelper jo ikke å ta spionene for alliansen Russland/Kina på fersk gjerning engang. Droneflyging innenfor forbudssonen på norske flyplasser får ingen reelle konsekvenser, derfor vil dette bare øke i omfang mens naive nisselue-nordmenn står å ser på. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/kinesisk-ektepar-dronetatt_-funnet-bilder-av-skjermingsverdige-objekter-1.17596050 Skulle sett nordmenn bare ble sendt ut av Kina eller Russland om de spionerte og utførte droneflyfing på deres flyplasser. Kineserne skulle vært arrestert og dømt til ubetinget fengsel i mange år for dette.
Orake1et Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden obygda skrev (5 minutter siden): Så du mener pyramidene ikke ble bygd av mennesker? Jaja..når kommer Jesus tilbake da? De ble ikke bygd av egypterne i alle fall. Jeg vil anbefale Graham Hancocks "Ancient apocalypse" på netflix. Dette er et stort "kaninhull", men rådende teori blant de som graver dypest i dette er at en stor flom utslettet tidligere avansert sivilisasjon for rundt 12 000 år siden. Det eneste som overlevde er gigantiske steinkonstruksjoner som - naturlig nok - tåler en del. Historien vi kjenner til, som er skrevet ned i religiøse skrifter mv, er mye ferskere enn dette og det er påfallende hvordan alle beskriver hjelp fra oven. Vi har også flyvende objekter i lufta i oldtiden som "ezekiel's wheel", "engler" osv. Som mange her har også jeg tenkt at dette er overtro og fantasi i mange år, men når man setter seg litt inn i det blir man ydmyk for at det er veldig, veldig, veldig mye vi ikke vet. Mennesker skal ha vært på jorda flere hundre tusen år og trolig er det mye lenger. Jorden er 4,5 mrd år gammel. Vi har vag kjennskap til kanskje 4000 av de årene og det eldste er basert på skrifter og stein graveringer som faktisk har påfallende mye beskrivelser og tegninger av objekter og vesener fra himmelen. Hva har vi egentlig fått av ny kunnskap de siste 50 årene som gjør at vi kan være sikre på at de som var avanserte nok til å lage pyramidene, umulig kan ha rett ift hvem som lagde de og hva de opplevde? Særlig i en tid hvor uidentifiserte objekter flyr over hodene våre. Men jeg har null interesse i overbevise noen om noe som helst. Poenget er heller at et noe åpnere sinn kan være sunt og hvis man først ser på disse tingene med et noe åpnere sinn tror jeg mange vil få den samme "reisen" som jeg har hatt, herunder at det ikke lenger er åpenbart at disse dronene må være russiske. Heller motsatt; det er åpenbart at de ikke er det.
Vokteren Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Orake1et skrev (1 minutt siden): Poenget er heller at et noe åpnere sinn kan være sunt og hvis man først ser på disse tingene med et noe åpnere sinn tror jeg mange vil få den samme "reisen" som jeg har hatt, herunder at det ikke lenger er åpenbart at disse dronene må være russiske. Heller motsatt; det er åpenbart at de ikke er det. Nå bruker du Erasmus Montanus retorikken; «Så lenge mor Nille ikke kan fly, så er hun en sten». PS. Moderator har stengt en videre kvasifilosofisk diskusjon om aliens….. 2
Orake1et Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Vokteren skrev (1 minutt siden): PS. Moderator har stengt en videre kvasifilosofisk diskusjon om aliens….. Ja, jeg så det etter at jeg svarte. For all del: Jeg trenger ikke å snakke om verken aliens eller egyptere, men må jeg late som at objektet jeg så var en russisk drone? Må alle andre som ser det også gjøre det og i praksis da ikke snakke om det? For det er det som skjer nå og jeg ser undertrykt informasjon som en større sikkerhetsrisiko enn "ville teorier".
Vokteren Skrevet 47 minutter siden Forfatter Skrevet 47 minutter siden Orake1et skrev (1 time siden): Jeg mener Russland kan utelukkes. De har ikke teknologien og hvis diskusjonen får lov til å bevege seg inn på "dronenes" tekniske egenskaper vil det raskt bli klart. Aldri hørt at Russland bruker droner i Ukraina ?
obygda Skrevet 26 minutter siden Skrevet 26 minutter siden Orake1et skrev (18 minutter siden): Ja, jeg så det etter at jeg svarte. For all del: Jeg trenger ikke å snakke om verken aliens eller egyptere, men må jeg late som at objektet jeg så var en russisk drone? Må alle andre som ser det også gjøre det og i praksis da ikke snakke om det? For det er det som skjer nå og jeg ser undertrykt informasjon som en større sikkerhetsrisiko enn "ville teorier". Det kan være fly og helikopter sett mot en mørk himmel på stor avstand. At man ikke evner å få kontroll på situasjonen er jo ikke bra. At man ikke har fanget noen operatører gitt droner er jo enten bevis på manglende kapasitet eller rett og slett at det ikke er droner,men noe annet. Dette er en slik sak som konspirasjonsteoriikere elsker. Forøvrig kan det jo også være Ukrainske sympatisører like gjerne som russere. Denne gassrørledningen er vel fortsatt linket til mulig ukrainske styrker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå