Orake1et Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Kahuna skrev (4 minutter siden): Har du noe faktisk konkret å komme med her? Noe som ikke er postet uten kilder i konspironoia-forum? Jeg har kommet med mye, men la oss gjøre det enkelt: Jeg sier Russland umulig kan ha teknologien. Kan du forklare meg hvorfor det er mulig? Fint om du ikke endrer forutsetningene i svaret. Ikke bytt ut det store objektet med en "liten drone". Ikke bytt ut at dette åpenbart er svært avanserte objekter til "selvlagde droner". Og ta med at objektet beveger seg i timesvis i luften og kan både stå stille og gjøre svært raske og krappe manøvrer. Legg deretter til at verdens fremste anti-drone team nå fotfølger disse, men fortsatt klarer vi ikke å få de ned. Jagerfly, droner og helikpotre er også i funksjon og opplagt også satelitter, radar mv. Vi har fortsatt ikke klart å se de gå opp eller ned. Vi har heller ikke klart å ta gode bilder eller stanset et skip eller en lastebil med en drone i lasten. Legg til at det ikke er en drone som er i lufta samtidig. Det er mange og de krysser grenser "at will". Jeg antar at din teori er primært basert på det som nå skjer mellom Belgia og Russland, men det må vektes inn at disse dronene turnerte hele USA i fjor og var over Oslo for noen uker siden. Basert på historikken fra i fjor tipper jeg vi vil se de helt frem til nyttår, og jeg vedder en øl på at de dukker opp neste vinter også. Det har vært slik i flere år nå. Fint om du også hensyntar ressurssituasjonen. Hvis dette er en statlig aktør er det den største styrke-flexen vi noen gang har sett. Jeg er nysgjerrig på hvordan Russland kan være så sterke samtidig som de er på felgen i Ukraina. Sloss de med Ukraina med "venstrehånden" og så skal de bruke deres reelle styrke på å angripe USA og Europa? Sorry, men jeg sliter med å følge den.
Uderzo Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Ok, da setter vi en strek for aliens diskusjonen. Videre OT vil bli fjernet. Dette innlegget skal ikke kommenteres, tilbakemeldinger tas på PM. 2
Mbappe09 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Full fortjent mht. Vestens naivitet ovenfor Russland.
Neptun1 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Det hjelper jo ikke å ta spionene for alliansen Russland/Kina på fersk gjerning engang. Droneflyging innenfor forbudssonen på norske flyplasser får ingen reelle konsekvenser, derfor vil dette bare øke i omfang mens naive nisselue-nordmenn står å ser på. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/kinesisk-ektepar-dronetatt_-funnet-bilder-av-skjermingsverdige-objekter-1.17596050 Skulle sett nordmenn bare ble sendt ut av Kina eller Russland om de spionerte og utførte droneflyfing på deres flyplasser. Kineserne skulle vært arrestert og dømt til ubetinget fengsel i mange år for dette.
Orake1et Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden obygda skrev (5 minutter siden): Så du mener pyramidene ikke ble bygd av mennesker? Jaja..når kommer Jesus tilbake da? De ble ikke bygd av egypterne i alle fall. Jeg vil anbefale Graham Hancocks "Ancient apocalypse" på netflix. Dette er et stort "kaninhull", men rådende teori blant de som graver dypest i dette er at en stor flom utslettet tidligere avansert sivilisasjon for rundt 12 000 år siden. Det eneste som overlevde er gigantiske steinkonstruksjoner som - naturlig nok - tåler en del. Historien vi kjenner til, som er skrevet ned i religiøse skrifter mv, er mye ferskere enn dette og det er påfallende hvordan alle beskriver hjelp fra oven. Vi har også flyvende objekter i lufta i oldtiden som "ezekiel's wheel", "engler" osv. Som mange her har også jeg tenkt at dette er overtro og fantasi i mange år, men når man setter seg litt inn i det blir man ydmyk for at det er veldig, veldig, veldig mye vi ikke vet. Mennesker skal ha vært på jorda flere hundre tusen år og trolig er det mye lenger. Jorden er 4,5 mrd år gammel. Vi har vag kjennskap til kanskje 4000 av de årene og det eldste er basert på skrifter og stein graveringer som faktisk har påfallende mye beskrivelser og tegninger av objekter og vesener fra himmelen. Hva har vi egentlig fått av ny kunnskap de siste 50 årene som gjør at vi kan være sikre på at de som var avanserte nok til å lage pyramidene, umulig kan ha rett ift hvem som lagde de og hva de opplevde? Særlig i en tid hvor uidentifiserte objekter flyr over hodene våre. Men jeg har null interesse i overbevise noen om noe som helst. Poenget er heller at et noe åpnere sinn kan være sunt og hvis man først ser på disse tingene med et noe åpnere sinn tror jeg mange vil få den samme "reisen" som jeg har hatt, herunder at det ikke lenger er åpenbart at disse dronene må være russiske. Heller motsatt; det er åpenbart at de ikke er det.
Vokteren Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Orake1et skrev (1 minutt siden): Poenget er heller at et noe åpnere sinn kan være sunt og hvis man først ser på disse tingene med et noe åpnere sinn tror jeg mange vil få den samme "reisen" som jeg har hatt, herunder at det ikke lenger er åpenbart at disse dronene må være russiske. Heller motsatt; det er åpenbart at de ikke er det. Nå bruker du Erasmus Montanus retorikken; «Så lenge mor Nille ikke kan fly, så er hun en sten». PS. Moderator har stengt en videre kvasifilosofisk diskusjon om aliens….. 2
Orake1et Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Vokteren skrev (1 minutt siden): PS. Moderator har stengt en videre kvasifilosofisk diskusjon om aliens….. Ja, jeg så det etter at jeg svarte. For all del: Jeg trenger ikke å snakke om verken aliens eller egyptere, men må jeg late som at objektet jeg så var en russisk drone? Må alle andre som ser det også gjøre det og i praksis da ikke snakke om det? For det er det som skjer nå og jeg ser undertrykt informasjon som en større sikkerhetsrisiko enn "ville teorier".
Vokteren Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Orake1et skrev (1 time siden): Jeg mener Russland kan utelukkes. De har ikke teknologien og hvis diskusjonen får lov til å bevege seg inn på "dronenes" tekniske egenskaper vil det raskt bli klart. Aldri hørt at Russland bruker droner i Ukraina ?
obygda Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Orake1et skrev (18 minutter siden): Ja, jeg så det etter at jeg svarte. For all del: Jeg trenger ikke å snakke om verken aliens eller egyptere, men må jeg late som at objektet jeg så var en russisk drone? Må alle andre som ser det også gjøre det og i praksis da ikke snakke om det? For det er det som skjer nå og jeg ser undertrykt informasjon som en større sikkerhetsrisiko enn "ville teorier". Det kan være fly og helikopter sett mot en mørk himmel på stor avstand. At man ikke evner å få kontroll på situasjonen er jo ikke bra. At man ikke har fanget noen operatører gitt droner er jo enten bevis på manglende kapasitet eller rett og slett at det ikke er droner,men noe annet. Dette er en slik sak som konspirasjonsteoriikere elsker. Forøvrig kan det jo også være Ukrainske sympatisører like gjerne som russere. Denne gassrørledningen er vel fortsatt linket til mulig ukrainske styrker?
Orake1et Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Vokteren skrev (3 timer siden): Aldri hørt at Russland bruker droner i Ukraina ? Jo, nettopp derfor vet jeg at dette er noe helt annet. Det vet også myndighetene våre veldig godt og jeg savner at befolkningen blir opplyst om at dette er en helt annen og langt mer avansert teknologi. Er det egentlig noen som er uenig det? Vi kan ta utgangspunkt i noe så enkelt som at i Ukraina blir russiske droner skutt ned i tusentall. Dette til tross for at de nå er fiberoptiske, dvs. at de har en kabel etter seg for å unngå "jamming" fra anti-drone våpen. Videre flyr de gjerne om natta (opplagt uten lys) og så diskret som mulig. Rask fart og vanskelige manøvrer er en del av taktikken. Likevel blir de veldig ofte skutt ned. Dette er virkeligheten for droner i Ukraina, men over NATOs mest avanserte militærbaser kan de ha droner som står stille i lufta i timer. Som blinker med lys for å være sikker på og bli sett og som er så uangripelig at de ikke gidder å reagere for verken anti-drone våpen eller jagerfly og vi klarer heller ikke å følge de til landingsplassen til tross for all vår teknologi. Jeg er ikke alene om å se at forskjellen er uforklarlig stor? Endret 10 timer siden av Orake1et
Kahuna Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Orake1et skrev (12 minutter siden): Er det egentlig noen som er uenig det? Jeg tror at nesten alle er uenige i det. Du har stupt ned i ditt eget kaninhull hvor du nekter å erkjenne muligheten for at noen kan ha en drone som er *litt* mer avansert enn det motstanderen vet om, på noen punkter. Dessuten at Folk Med Hemmeligheter ikke nødvendigvis snakker sammen, selv om de jobber på samme base. 2
Orake1et Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Kahuna skrev (14 minutter siden): Jeg tror at nesten alle er uenige i det. Du har stupt ned i ditt eget kaninhull hvor du nekter å erkjenne muligheten for at noen kan ha en drone som er *litt* mer avansert enn det motstanderen vet om, på noen punkter. Disse "alle" som du snakker om er ikke informert om hvor stor forskjellen er. De tror, som du skriver, at de er *litt* annerledes og basert på det skjønner jeg feilslutningen, men realiteten er at de ikke er i nærheten av å ligne på en drone. Hvis disse var *litt* annerledes enn en drone ville de vært større utgaver av droner slik vi kjenner de. I praksis et kjempestort helikopter. Et kjempestort helikopter ville lagd masse lyd (disse lager ikke lyd) og det ville vært veldig enkelt å skyte ned eller følge. Av nysgjerrighet: Tror du det er kjempestore propeller som holde disse i lufta? Det er definitivt ikke jet. Riktignok kan enkelte jagerfly stå stille i lufta noen sekunder, men de bruker enormt med energi på det og de klarer ikke det i timesvis. Da står vi igjen med propeller og mysteriet om hvorfor enorme helikoptre er vanskelig å skyte ned, følge eller til og med ta gode bilder av.
sedsberg Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hva med å ta dette i en egen tråd? Kan kalle den "Droner! Russere eller Aliens?" eller noe? 2
obygda Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden sedsberg skrev (3 minutter siden): Hva med å ta dette i en egen tråd? Kan kalle den "Droner! Russere eller Aliens?" eller noe? Ja..noen klarer ikke å ymte frempå unaturlig avansert teknologi , noe helt annet enn russere klarer å lage...osv Jeg tror folk overdriver noe voldsomt..og vi er kommet til et punkt i historien der folk begynner å oppføre seg litt som her: https://no.wikipedia.org/wiki/McCarthyisme Mange er redde fordi vi har en grusom krig tett på dørstokken..Og vi har en syk president i USA som river istykker sikkerhetsgarantier og troen på Nato. Og Russland ved Putin er jo selve definisjonen på gal leder som går til krig for å oppnå egne drømmer. Vi er omringet av galskap og mange koker sammen den ene konspirasjonen etter den andre. Vi lager nye fiender via frykt..det er jo det som skjer. Slapp av..det er helg nå! 1
Orake1et Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden sedsberg skrev (11 minutter siden): Hva med å ta dette i en egen tråd? Kan kalle den "Droner! Russere eller Aliens?" eller noe? Ja, og så kan den tråden flyttes til et underforum for "sinnsyke konspirasjonsteorier" for å være helt sikker på at ingen vil problematisere hva dette er igjen. Men bare så jeg forstår "reglene": Hvor lenge må disse gjøre som de vil over militærbasene våre før det er lov å stille spørsmål om hva som skjer? Kan jeg komme tilbake når situasjonen er den samme om en måned? Og er det ikke, strengt tatt, like stor grunn til seriøse diskusjoner hvis det er riktig at vi er forsvarsløse mot russisk teknologi? Jeg mener at også det alternativet fortjener forsidene til VG hver dag i noen uker
Vokteren Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Orake1et skrev (17 minutter siden): Disse "alle" som du snakker om er ikke informert om hvor stor forskjellen er. De tror, som du skriver, at de er *litt* annerledes og basert på det skjønner jeg feilslutningen, men realiteten er at de ikke er i nærheten av å ligne på en drone. Hvis disse var *litt* annerledes enn en drone ville de vært større utgaver av droner slik vi kjenner de. I praksis et kjempestort helikopter. Et kjempestort helikopter ville lagd masse lyd (disse lager ikke lyd) og det ville vært veldig enkelt å skyte ned eller følge. Av nysgjerrighet: Tror du det er kjempestore propeller som holde disse i lufta? Det er definitivt ikke jet. Riktignok kan enkelte jagerfly stå stille i lufta noen sekunder, men de bruker enormt med energi på det og de klarer ikke det i timesvis. Da står vi igjen med propeller og mysteriet om hvorfor enorme helikoptre er vanskelig å skyte ned, følge eller til og med ta gode bilder av. Ser du tviholder på din egen fantasi om at dette er noe utenomjordisk, selv om alien-sporet er stengt. Hva med å stikke fingeren i jorda og spørre deg selv om hvem som videreutvikler droneteknologien i rekordfart for tiden ? 1
Jobs Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Vokteren skrev (9 minutter siden): Ser du tviholder på din egen fantasi om at dette er noe utenomjordisk, selv om alien-sporet er stengt. Hva med å stikke fingeren i jorda og spørre deg selv om hvem som videreutvikler droneteknologien i rekordfart for tiden ? Men hvem er det som har denne teknologien som er totalt overlegen selv det USA har ? Dette er en seriøs militærside. https://www.twz.com/27666/what-the-hell-is-going-on-with-ufos-and-department-of-defense
paatur Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 5 hours ago, Neptun1 said: Det hjelper jo ikke å ta spionene for alliansen Russland/Kina på fersk gjerning engang. Droneflyging innenfor forbudssonen på norske flyplasser får ingen reelle konsekvenser, derfor vil dette bare øke i omfang mens naive nisselue-nordmenn står å ser på. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/kinesisk-ektepar-dronetatt_-funnet-bilder-av-skjermingsverdige-objekter-1.17596050 Skulle sett nordmenn bare ble sendt ut av Kina eller Russland om de spionerte og utførte droneflyfing på deres flyplasser. Kineserne skulle vært arrestert og dømt til ubetinget fengsel i mange år for dette. Kina er faktisk veldig liberalt når kommer til drone. Uten om Beijing som er strengt og man ikke får tatt av engang. Men som turist så kan man fly drone MIDT i Shanghai og andre storbyer. Flydd selv drone masse steder i Kina i september i år.. og man ser både vestlige turister og lokale med droner over alt.. Men man må registrere drone før man reiser til Kina. Noe som tar 2min..Uten registrering får man ikke flyd. Norge har langt strengere drone regler enn Kina.. Bare at Norge ikke har et system som virker Endret 9 timer siden av paatur
Orake1et Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jobs skrev (2 minutter siden): Men hvem er det som har denne teknologien som er totalt overlegen selv det USA har ? Dette er en seriøs militærside. https://www.twz.com/27666/what-the-hell-is-going-on-with-ufos-and-department-of-defense På forrige side er det linket til en 40 sekunders video hvor Marco Rubio snakker om flyvende objekter, som ikke er deres, som flyr over atomanlegg og deaktiverer atomvåpen. Nå flyr objekter over atomvåpen i Europa og vi skal ikke kunne forholde oss til det nr 3 i USAs hierarki sier? Hva med generalene og etterretningssjefene som vitner i åpne høringer om det samme i åpne høringer i USA? Dette er ikke noe Rubio finner på. Det er etterretnings-briefene han har fått og jeg sliter med å se at vi har annen, mer troverdig informasjon om hva dette er. Uansett hva man tror må man i det minste være konsekvent og hvis det er russerne i Europa, var det russerne i USA også. Er det troverdig at de til de grader "leker" med USAs militære? Og ville ikke USA og Europa svart militært for lenge siden hvis de reelt trodde det var russerne?
frohmage Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Orake1et skrev (28 minutter siden): Og er det ikke, strengt tatt, like stor grunn til seriøse diskusjoner hvis det er riktig at vi er forsvarsløse mot russisk teknologi? Vi er ikke forsvarsløse, men kan ikke uten videre skyte ned noe vi ikke vet hva er over områder der folk bor, så lenge vi er i fredstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå