obygda Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hvorfor lar folk seg fascinere av de samme menneskene dukke opp i alle mulige tv konsepter? Jeg fatter det overhodet ikke - har aldri gjort det - og klarer rett og slett ikke forstå hvorfor det er så viktig at man har kjendiser med alle mulige programmer? I gamle dager så var programmene mer variert - vanlige folk dukket opp på tv skjermen hele tiden. Det var mye mer interessant å se og høre på vanlige folk enn å se de samme kjendisene gjøre utallige ting de ikke kan eller forstår noe av. Er det helt dødfødt å tro at vanlige mennesker, helt ukjente for de fleste av oss, kan ha noe å gjøre på tv skjermen? Dersom det i dag dukker opp en ukjent og denne blir populær så kaster jo selskapene seg over vedkommende og dytter denne personen inn i all verdens meningsløse programmer...Er det virkelig det folk vil ha? 5 1 1
fredrik2 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jag vet ikke, ser bara på 71 grader nord som jag øverlag gillar men kan de ikke lära sig navigera snart? 71 grader nord har gått fra att bara vara vanligt folk till att bara vara kjendisar. Savner den vanliga versionen men tycker att kjendisarna oftast är lite bättre på at laga tv, ibland blev det lite vel mye kjedliga konflikter bland de vanliga. Men produktionen dödade på en måte också den vanliga versionen med sämre och sämre casting. I begynnelsen var det vel en blanding av folk der noen aldrig hade gått på ski for eksempel men folk var ändå vana att vara i naturen. Sista sesongen var kanske 4-5 person m kjendiser som aldrig varit utanför Oslo. Greit at ha med noen som er på helt fel plass men når nästan hälften ikke klarar av noe blir det bara kjedlig. Reglerna det året gjorde också att de två sämsta om och om igen blev ledare och immuna. För att de andra skulle ha en chans så bar de allt och hjälpte ledarna hela tiden. Men er ju en helt otroligt massa tv program med de samma kändisarna som er med.
Gavekort Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden obygda skrev (2 timer siden): Er det virkelig det folk vil ha? Tydeligvis, siden det er de TV-programmene som får mange seere. Det er billig/enkelt å produsere, og har gode seertall. Mer cerebrale TV-show krever mer ressurser og er risikabelt i et marked med hard internasjonal konkurranse. Det er dessuten ikke slik at reality er det eneste som blir produsert for tiden. 1
agvg Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Vel, det er billig søppel, man lager ett utall scriptede show, vårt samfunnet beundrer idioter, det og være idiot i media gir både rikdom og status, vi er ett samfunn i forfall. Finnes ikke noen grunn til og se på TV, 5 minutter avslører at det er bare søppel på generel basis, finnes selvsagt unntak men nivået er helt ræva. 4
Gavekort Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden agvg skrev (12 minutter siden): vårt samfunnet beundrer idioter Det vil jeg si er en upresis påstand. Folk liker å le/skjemmes av idioter, og beundrer flinke folk. Det er to forskjellige typer kjendiser. Det er ytterst få som beundrer Charter Svein. 1 1
agvg Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Gavekort skrev (4 minutter siden): Det vil jeg si er en upresis påstand. Folk liker å le/skjemmes av idioter, og beundrer flinke folk. Det er to forskjellige typer kjendiser. Det er ytterst få som beundrer Charter Svein. Så hvorfor kaste bort tiden på og se på ham?Spiller ingen rolle hvorfor man ser, det løfter lham opp og fram, og det at folk ser på slike som ham gir stadig mer plass til slikt innhold for det "selger" 1
Gavekort Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden agvg skrev (Akkurat nå): Så hvorfor kaste bort tiden på og se på ham?Spiller ingen rolle hvorfor man ser, det løfter lham opp og fram, og det at folk ser på slike som ham gir stadig mer plass til slikt innhold for det "selger" Si det. Det er jo ikke noe nytt at vi mennesker er fascinert av å studere folk som er annerledes. Det er nå i det minste en forbedring at man bruker folk som er villige til å kapitalisere på sin egen særegne personlighet, fremfor å kaste utviklingshemmede i bur og kjøre dem rundt på freakshow landsturné. 1
Krig og fred Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 1 hour ago, fredrik2 said: 71 grader nord har gått fra att bara vara vanligt folk till att bara vara kjendisar. Jeg husker tiden hvor kjendiser ikke var med på slike ting. Enten det var Fangene på Fortet, skjult kamera, eller andre programmer. På et eller annet tidspunkt bestemte verden seg for at kjendiser var gudene alle må tilbe. 2
The Avatar Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Svaret er ganske enkelt. Det er ofte meir interessant å sjå folk du kjenner på TV enn vilt framande. Kjendisane oppfyller denne nisjen ved at "alle" kjenner dei utan å kjenne dei personleg. Det er litt som å lese lokalavisa. Det er lett å interessere for kvar det skal byggast nytt bustadfelt, om lokalpolitikarane vedtok å bevare eller legge ned barneskulen, osv, men det er sjeldan særleg interessant å lese lokalavisene for andre delar av landet sidan du ikkje kjenner til dei plassane og personane som lokalavisa skriv om. 1
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Speciellt billig tror jag inte 71 grader nord och en del andra reality serier er. Må vara rätt många som jobbar med planering, rigging, genomföring och filmning. Just 71 grader nord er också et hel norskt concept så allt görs nytt och alene varje år. 21 minutes ago, The Avatar said: Svaret er ganske enkelt. Det er ofte meir interessant å sjå folk du kjenner på TV enn vilt framande. Kjendisane oppfyller denne nisjen ved at "alle" kjenner dei utan å kjenne dei personleg. Ja, er noen sånt trots att jag sällan ens vet vilka många som är med är innan serien starter. Går lite raskare att lära känna dem oftast. Tycker det var med en del intressanta folk på vanliga versionen också. Sen er det nog så att många kjendisar som er med i programmen faktiskt er rätt likandes personer och att det er derför de er programledare, stora influencers etc. De flesta tycker jag också man får ett bra intrykk av efter 71 grader nord med några få undantag. Men er ju noe absurt med att man ska se samma personer på fjället, i ett hus der man spiller ett spel, på denali, på träning, på torpet etc etc 2
obygda Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Jeg liker ikke programmer med kjendiser som gjør ditt og datt..Det er hva jeg kaller søppel tv. Og vi har mange av disse..svært mange. Jeg tror faktisk det bidrar til å ødelegge den psykiske helsen i befolkningen..Mange lar seg nok påvirke mer enn sunt er dessverre. Foretrekker å se vanlige mennesker i vanlige settinger med vanlige utfordringer i hverdagen...dvs om jeg da skal se på denne type reality. 1 1
Krig og fred Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 40 minutes ago, The Avatar said: Svaret er ganske enkelt. Det er ofte meir interessant å sjå folk du kjenner på TV enn vilt framande. Kjendisane oppfyller denne nisjen ved at "alle" kjenner dei utan å kjenne dei personleg. Sterkt uenig. Før i tiden ble vanlige folk "kjendiser" fordi de var med på ting. De fikk sine 15 minutes of fame. Det var mye mer spennende når noen du kjente, eller noen som var fra samme lokalsamfunn som deg var med på tv. I tillegg, de første sesongene av Robinson og Big Brother var jo de mest populære (tror jeg!) 1 1
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 2 minutes ago, obygda said: Jeg liker ikke programmer med kjendiser som gjør ditt og datt..Det er hva jeg kaller søppel tv. Og vi har mange av disse..svært mange. Jeg tror faktisk det bidrar til å ødelegge den psykiske helsen i befolkningen..Mange lar seg nok påvirke mer enn sunt er dessverre. Foretrekker å se vanlige mennesker i vanlige settinger med vanlige utfordringer i hverdagen...dvs om jeg da skal se på denne type reality. Hvorfor det skulle ödelegge den psykiske helsen förstår jag ikke. I alla fall inte hvis livet ikke går ut på att följa med på allt av programmer.
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Just now, Krig og fred said: Sterkt uenig. Før i tiden ble vanlige folk "kjendiser" fordi de var med på ting. De fikk sine 15 minutes of fame. Det var mye mer spennende når noen du kjente, eller noen som var fra samme lokalsamfunn som deg var med på tv. I tillegg, de første sesongene av Robinson og Big Brother var jo de mest populære (tror jeg!) Dere skriver på en måte samma sak. Mer intressant hvis det er noen du känner men eftersom det bor rätt många i Norge så er det ikke så ofta man känner en tillfäldig person som er med och då kanske det blir mer ointressant. Jag har känt en person i 71 grader nord som desverre åkte ut tidigt och känt till en har jag för mig. Vanliga versionen alltså. En annan orsak till att jag tror att man mest har med kändisar numera er nog att det kan vara en rätt stor påfrestning av att vara med som vanligt folk kanske ikke förstår. Var en massa kritik om robinson första sesongen i Sverige på grund av röstningen, mobbe tv. Har varit tillfällen der folk ikke liker hur de framställs i serier också. 1
agvg Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden fredrik2 skrev (6 minutter siden): Hvorfor det skulle ödelegge den psykiske helsen förstår jag ikke. I alla fall inte hvis livet ikke går ut på att följa med på allt av programmer. Tja, alt er markedsføring. Vi lever i ett samfunn hvor man selger konseptet om at man ikke er god nok, pen nok, kul nok. Disse kjendisgreien er jo en stor del av dette innsalget av og føle seg utilstrekkelig. Det er samlet sett en form for psykisk mobbing for de som ikke føler seg på topp. 1 1
agvg Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden De som virkelig er heltene i samfunnet produserer noe annet enn disse "kjendisene", mange av de har absolutt ingenting og komme med, absolutt null. 1 1
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 2 minutes ago, agvg said: Tja, alt er markedsføring. Vi lever i ett samfunn hvor man selger konseptet om at man ikke er god nok, pen nok, kul nok. Disse kjendisgreien er jo en stor del av dette innsalget av og føle seg utilstrekkelig. Det er samlet sett en form for psykisk mobbing for de som ikke føler seg på topp. Nu har jag set speciellt många av disse serierna men jag tycker absolut ikke de jag har sett visar at de som er med er de bästa og kuleste etc. Snarare tvärtom, många kommer fram som helt vanliga människor med fel och mangler. 2
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 4 minutes ago, agvg said: De som virkelig er heltene i samfunnet produserer noe annet enn disse "kjendisene", mange av de har absolutt ingenting og komme med, absolutt null. Förstår att du försöker se det djupare men många som er med er ju artige komiker, bra skådespelare, bra programledere, bra idrottare etc. Det er ikke bara influensern som verkligen ikke har gjort speciellt mye som er med. 1
agvg Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Mange av de flyter på konflikter og man enten klipper det svært eller velger personer som generer støy, eller så er alt scriptet. 71 grader nord er jo en av de bedre i så måte med en positiv vinkling. Mye annet er veldig anderledes bygd opp. 1
Subara Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Det her var en vellykket realityserie synes jeg, og familievennlig, på tross av bare kjendiser. https://tv.nrk.no/serie/20-stjerners-sommerferie Flest unge deltok, i forhold til aldersrepresentasjon. Kanskje ikke rart pga. en del fysiske oppgaver. Men at 50+ (60+) og oppover kanskje ikke aner hvem de er. I dag lever jo folk ofte til de blir 90 år. Programlederen kom med kloke ord og morsomme konklusjoner underveis. Og en del tankevekkende om at man ikke er prisgitt sin egen personlighet, da de hadde testet deltakerene på forhånd i "The Big Five". En som var veldig depressiv og negativ kom langt i konkurransen, og hvor positivt overrasket han ble av det. Kanskje litt mye banning etter min smak, men ellers god underholdning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå