Letterboxd Skrevet onsdag kl 11:15 Skrevet onsdag kl 11:15 Jeg er ufør via NAV grunnet ekstrem angst som har blitt noe bedre. Kan tjene opptil 52 tusen i året uten at det påvirker ufør. Spørsmålet er hva slags jobb kan en uten erfaring som snart er 30 ha? Eller er det bedre å gi opp? At de blir mistenksom når jeg sier jeg ikke har hatt jobb. Har ikke førerkort. Søkte på en deltids bibliotekarjobb men kom ikke inn. Alle tanker er velkomne.
Gavekort Skrevet onsdag kl 14:07 Skrevet onsdag kl 14:07 Letterboxd skrev (2 timer siden): Søkte på en deltids bibliotekarjobb men kom ikke inn. Jeg jobber bla. med rekruttering, så kan dele min erfaring. Fortsett å søke. Delta på jobbsøkerkurs hos NAV. Vanlig feil er jeg ser hos mange er tynne søknader og kandidater som ikke virker engasjert i jobben. Salg og service, lager/logistikk, resepsjon, produksjon og hospitering er vanlige bransjer der det ikke er krav om noe formell utdanning. Men desto viktigere er det at du viser at du har et engasjement. Det er ingen som forventer at du skal brenne for å jobbe på et varelager, men om du kommer daffende inn og leverer en CV som sier null og niks om hvorfor de skal velge deg så er det ikke mange rekrutterende ledere som gidder å bruke tid på å evaluere deg noe videre. Å søke jobb er forresten ikke lett. Men om du merker at du får lite respons fra de du søker hos så ville jeg fått tilbakemelding på CV og evt. om du mangler noe kompetanse til de jobbene du søker på. Jeg mener NAV kan hjelpe deg med dette. 1 1
toro6 Skrevet onsdag kl 14:48 Skrevet onsdag kl 14:48 Har du snakket med Nav om VTO eller VTA? https://www.nav.no/arbeidsgiver/varig-tilrettelagt-arbeid
Letterboxd Skrevet 5 timer siden Forfatter Skrevet 5 timer siden toro6 skrev (På 17.9.2025 den 16.48): Har du snakket med Nav om VTO eller VTA? https://www.nav.no/arbeidsgiver/varig-tilrettelagt-arbeid Skal sjekke ut, takk.
Letterboxd Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Meldte meg opp til frivillig arbeid. Er veldig nervøs, har autisme og sosial angst. Men får prøve da, håper jeg ikke knekker ned 1
Letterboxd Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Hvis noen har tips å håndtere stress som servitør, bartender eller kokk så setter jeg pris på det. Vil utfordre min sosiale angst/autisme, men trenger stress håndterings tips
vidor Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Du kan vel finne deg en typisk backoffice jobb som er nødvendig å få gjort, men som ofte ikke innebærer nok jobb for en full stilling. Kan f.eks være vedlikehold av automater. Utsending fra lager. Etterfylling av materiell. Som regel finner du noe som er innenfor det du kan gjøre.
KANE2009 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Letterboxd skrev (25 minutter siden): Hvis noen har tips å håndtere stress som servitør, bartender eller kokk så setter jeg pris på det. Vil utfordre min sosiale angst/autisme, men trenger stress håndterings tips Nå er ikke jeg en ekspert men alle disse høres ut som høystress jobber, litt avhengig av hvor det er/hvor busy det er. Kanskje ikke der du bør begynne?
Letterboxd Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden KANE2009 skrev (3 minutter siden): Nå er ikke jeg en ekspert men alle disse høres ut som høystress jobber, litt avhengig av hvor det er/hvor busy det er. Kanskje ikke der du bør begynne? Ja, men jeg vil prøve utfordre meg litt, bli en normal person. Er redd for å ikke håndtere stress i fremtidig viktige / livsviktige situasjoner, så min logikk er å utfordre meg selv. Hva tenker dere, er det dum logikk?
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Letterboxd skrev (På 17.9.2025 den 13.15): Jeg er ufør via NAV grunnet ekstrem angst som har blitt noe bedre. Kan tjene opptil 52 tusen i året uten at det påvirker ufør. Spørsmålet er hva slags jobb kan en uten erfaring som snart er 30 ha? Eller er det bedre å gi opp? At de blir mistenksom når jeg sier jeg ikke har hatt jobb. Har ikke førerkort. Søkte på en deltids bibliotekarjobb men kom ikke inn. Alle tanker er velkomne. Dude! Jævlig bra jobba! Det må være veldig skremmende å skulle inn på arbeidsmarkedet for første gang, men det kommer til å gå så bra! Jeg ville anbefalt deg å prøve deg innen teknologi. Er firmaer som hyrer folk helt uten utdannelse og trener de opp til å lage deler og slikt. Da kan du ofte sitte på din egen stasjon med musikk/podcasts/lydbok/whatever på øret og for det meste arbeide i din egen verden.
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Letterboxd skrev (48 minutter siden): Meldte meg opp til frivillig arbeid. Er veldig nervøs, har autisme og sosial angst. Men får prøve da, håper jeg ikke knekker ned Jeg fikk min første jobb da jeg var ufør via frivillig arbeid. Så ballet det på seg positivt. Så å jobbe frivillig er en fin måte å starte på, da ser du jo også hva du orker 1
:utakt Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Dagligvare. Hvis du får jobb i en litt mindre butikk, så er arbeidet ganske variert. Min erfaring fra mindre butikker er at man bytter på å sitte i kassa, mesteparten av dagen bruker du på å fly rundt og sette ut varer, fikse i hyller, ordne pantemaskinen, ta i mot leverandører, håndtere post, steke brød +++++. Det er godt for hodet å ikke sitte for mye stille. Og, hvis du er åpen med sjefen om at du noen ganger kan trenge en timeout, så kan du gå bak på lageret og ta ti minutter til å roe hodet i fred hvis det blir nødvendig. Lykke til!
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Letterboxd skrev (11 minutter siden): Ja, men jeg vil prøve utfordre meg litt, bli en normal person. Er redd for å ikke håndtere stress i fremtidig viktige / livsviktige situasjoner, så min logikk er å utfordre meg selv. Hva tenker dere, er det dum logikk? Ikke dum, men det er noe med å lære å gå før man løper. At du kommer deg ut i hvilken som helst jobb må jo være en super seier. Derifra kan du bygge deg videre. En veldig vanlig "feil" vi mennesker gjør er å ville gjøre alt på en gang, ta igjen for det tapte osv. Kan ofte bite deg i ræva. Slow and steady wins the race. Innen for eksempel teknologi vil du stå langt mer fritt til å utfordre og trene deg opp på det sosiale 👍 Men, er det mer intensitet du virkelig vil ha, så kjør på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå