Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
jallajall skrev (3 minutter siden):

Hvorfor forventer du at andre skal kommentere dine videoer eller påstander når du en gang ikke gidder å gjøre det samme selv? 

Dette er Kirks egne påstander, ikke mine. Går du god for Kirks påstander om at Biden burde henrettes?

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, Folkflesk said:

Dette er Kirks egne påstander, ikke mine. Går du god for Kirks påstander om at Biden burde henrettes?

Det er også Kirks egne påstander i videoen fra Musk som du ikke gidder å se fordi den kanskje ødelegger en mening du allerede har bestemt deg for er riktig. Kanskje den meningen kommer fra et annet 36 sekunders klipp du har sett?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jallajall skrev (1 minutt siden):

Det er også Kirks egne påstander i videoen fra Musk som du ikke gidder å se fordi den kanskje ødelegger en mening du allerede har bestemt deg for er riktig. Kanskje den meningen kommer fra et annet 36 sekunders klipp du har sett?

Jeg har hørt og sett en video der han sier i klartekst at Biden burde henrettes. Det er mer enn nok for meg og alle normale mennesker.

Hvorfor er det akseptabelt for deg?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
2 minutes ago, Folkflesk said:

Jeg har hørt og sett en video der han sier i klartekst at Biden burde henrettes. Det er mer enn nok for meg og alle normale mennesker.

Hvorfor er det akseptabelt for deg?

Dersom du faktisk ønsker en seriøs diskusjon rundt CK's meninger, så bør du sette deg litt bedre inn i CK, samt hva folk har å komme med når de poster noe som kanskje korrigere eller motsier en mening du har.

Ikke forvent at andre skal diskutere med deg når du en gang ikke gidder å engasjere deg.

Endret av jallajall
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
jallajall skrev (7 minutter siden):

Dersom du faktisk ønsker en seriøs diskusjon rundt CK's meninger, så bør du sette deg litt bedre inn i CK, samt hva folk har å komme med når de poster noe som kanskje korrigere eller motsier en mening du har.

Ikke forvent at andre skal diskutere med deg når du en gang ikke gidder å engasjere deg.

Jeg snakker jo om en konkret mening han har fremmet. Benekter du at han har sagt at Biden burde henrettes? 

Hvis ikke (for jeg regner med at du forstår engelsk):

Hvorfor svarer du ikke på om du støtter denne avskyelige kommentaren?

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Ser ut som litt ny (i alle fall for meg) info har kommet. Dette er angivelig fra den offisielle etterforskningen, og skal være hentet fra tekstmeldinger mellom drapsmannen og samboeren.

Skytteren later til å ha arbeidet helt aleine.

Ut i fra meldingene ser det ikke ut som samboeren var involvert

Ingenting tyder på at han var med i den super far right gruppa jeg jeg ikke husker hva heter. 

Skriften på kulene ser kun ut til å være memes. Han kom til å synes det var veldig morsomt om de leste meldingene på nyhetene.

Han sier han gjorde det for han var lei Kirks hat.

Etter drapet virket han mest opptatt av at faren kom til å bli sint hvis han ikke fikk tak i bestefarens rifle.

Var litt mer info også, men det er noe av det viktigste.

Endret av Griever
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Griever skrev (36 minutter siden):

Ser ut som litt ny (i alle fall for meg) info har kommet. Dette er angivelig fra den offisielle etterforskningen, og skal være hentet fra tekstmeldinger mellom drapsmannen og samboeren.

Skytteren later til å ha arbeidet helt aleine.

Ut i fra meldingene ser det ikke ut som samboeren var involvert

Ingenting tyder på at han var med i den super far right gruppa jeg jeg ikke husker hva heter. 

Skriften på kulene ser kun ut til å være memes. Han kom til å synes det var veldig morsomt om de leste meldingene på nyhetene.

Han sier han gjorde det for han var lei Kirks hat.

Etter drapet virket han mest opptatt av at faren kom til å bli sint hvis han ikke fikk tak i bestefarens rifle.

Var litt mer info også, men det er noe av det viktigste.

https://www.cnn.com/2025/09/16/us/text-message-tyler-robinson-roomate-vis

Her er samtale på mld mellom ham og kjæresten 

• Liker 1
Skrevet
Griever skrev (37 minutter siden):

Kanskje du tenker på "Groypers"?
De er flinke til å bruke memes og slikt for å spre hat og misinformasjon, så det er ikke så rart at en del, meg inkludert, har tenkt i de baner med tanke på hva som ble skrevet på patronene. Som mannen selv så kan de tolkes på ulike måter, selv om de typisk sirkulerer i dette miljøet, men også i øvrig internett(u)kultur.
Heldigvis så fanget de han i live, så kanskje vi får flere svar, ofte så pleier slike typer å etterlate seg så mange spørsmål.
Han som skjøt etter Trump hadde også en bipolar og merkelig bakgrunn, hvor motivet var uklart, men han fikk vi ingen svar fra.
Her er det i det minste mulig å avdekke noe av motivasjonen, selv om ville konspirasjonsteorier helt sikkert kommer til å leve videre.

• Liker 6
Skrevet
6 hours ago, jallajall said:

Det er to ting her.

Det er en uting å poste en video uten å fortelle hva den inneholder. Det er strengt tatt imot forumsreglene.

I tillegg er det slik at også gærne folk sier normale ting. Det er faktisk vanlig. Man skal ikke dømmes etter de normale ytringene, men etter de ekstreme tingene man kommer med innimellom.

• Liker 2
Skrevet
BadCat skrev (6 timer siden):

Ikke gå i fella. Det er rigget for å tjene penger. Et team har grublet på hva som er det smarteste å gjøre akkurat nå for å trekke inn visninger for deltakerne og trigge algoritmen. 

Det er ingen som hadde drevet slik hvis det ikke var gode penger involvert.

Åpenbart, men om Destiny spyr ut dette av egne bryster eller om det er gjennomtenkt og delvis skuespill for clicks, så er det fortsatt mange som gaper som et fuglerede når mor kommer med mark. 

At PM setter sammen en gjeng for å skape klikk er ingen tvil, men jeg liker konseptet med å ha meningsmotstandere for å diskutere. Her var det dog mer hysteri og anfall fra Destiny, men noe å lære likevel. 

- Før Trump går ut og ber alle roe seg - som absolutt er et poeng - kan ikke Destiny fordømme et mord, uavhengig av uenighet med den antifaen drepte. Som PM sier, dette handler om basic human decency. I stedet går tydeligvis dagene til Destiny ut på hva Trump gjør og sier. Det er ikke spesielt sunt for en 36 år gammel mann.

- Han roper jævla løgner når han ene nevner en av inskribsjonene på et hylster. "Det var ikke engang den han ble skutt med!" som om det har noe som helst å si for poenget. Er det logikken til disse folka? 

- Skytteren var visstnok like sannsynlig en kristen konservativ, siden foreldrene var det. Destiny selv er vokst opp i et kristent konservativt hjem, men er langt fra det. Hykleriet påpekes og da er det på nytt roing til fiskeskjær.

- Når argumentene går tom, som strengt tatt er med en gang, begynner han å gå på utseendet til de andre. Spesielt den kvinnelige. Det virker på meg som han ikke tør stoppe å hyle, for det ville gitt Andrew Wilson mulighet til å snakke. Det har ikke sett så bra ut for kjære Steven tidligere.

- Så er det visst gjennomgående fra han at høyresiden er de som egger til vold, mens han selv fornedrer en sørgende dame og twitcher om å skyte konservative. 

For en løk.

Skal gi han én ting. Han la dette ut på egen kanal. Usikker på om han tror det fikk han til å se bra ut, men det er i alle fall ærlighet i akkurat det.

• Liker 1
Skrevet (endret)
On 9/11/2025 at 9:37 PM, oddeh said:

Skjebnens ironi:

Charlie Kirk: "I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights."

"I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some car deaths every single year so that we can have a way to travel effectively and cheaply, the car is a marvel of engineering, and an incredible tool to enable the economy and our thriving."
-ALLE i verden 1900-2025.

Er det da ironisk når folk dør i trafikken?

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Nasjonalisten skrev (8 minutter siden):

"I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some car deaths every single year so that we can have a way to travel effectively and cheaply, the car is a marvel of engineering, and an incredible tool to enable the economy and our thriving."

Nei.

Om det var veldig viktig for personen som døde i bilulykke at bilkjøring var så uregulert som mulig, og kanskje de mente at bilseler skulle fjernes, så kan vi snakke om ironi.

De aller fleste skeptiske er ute etter mer våpenkontroll, de færreste, om noen, er ute etter en total ban.

I USA er det sterke krefter i sving for å hindre regulering som ville redusert våpenrelaterte dødsfall, og det er nettopp det som er problemet. Bil og bilkjøring, derimot, er noe av det mest regulerte vi har, nettopp for å redusere dødsfall.

Så sammenligningen fungerer ikke.

• Liker 6
Skrevet
Uderzo skrev (5 timer siden):

Kanskje du tenker på "Groypers"?
De er flinke til å bruke memes og slikt for å spre hat og misinformasjon, så det er ikke så rart at en del, meg inkludert, har tenkt i de baner med tanke på hva som ble skrevet på patronene. Som mannen selv så kan de tolkes på ulike måter, selv om de typisk sirkulerer i dette miljøet, men også i øvrig internett(u)kultur.
Heldigvis så fanget de han i live, så kanskje vi får flere svar, ofte så pleier slike typer å etterlate seg så mange spørsmål.
Han som skjøt etter Trump hadde også en bipolar og merkelig bakgrunn, hvor motivet var uklart, men han fikk vi ingen svar fra.
Her er det i det minste mulig å avdekke noe av motivasjonen, selv om ville konspirasjonsteorier helt sikkert kommer til å leve videre.

Ja, det var dem jeg tenkte på.👍

Jeg har ikke hørt om dem før, men så det ikke som umulig når jeg hørte teorien. 

Veldig bra han ble tatt i live ja. Jeg har et lite håp om at det også kan bidra til at folk retter sinne mot han som faktisk har gjort gjerningen, i stedet for hele venstresiden (som enkelte allerede har utpekt som fienden her)

• Liker 1
Skrevet (endret)
Nasjonalisten skrev (2 timer siden):

Denne meningsløse sammenligningen er allerede blitt snakket om her, du er noen dager for sent.

Endret av AlpakkaMafakka
  • Liker 5
Skrevet
2 hours ago, Griever said:

Nei.

Om det var veldig viktig for personen som døde i bilulykke at bilkjøring var så uregulert som mulig, og kanskje de mente at bilseler skulle fjernes, så kan vi snakke om ironi.

De aller fleste skeptiske er ute etter mer våpenkontroll, de færreste, om noen, er ute etter en total ban.

I USA er det sterke krefter i sving for å hindre regulering som ville redusert våpenrelaterte dødsfall, og det er nettopp det som er problemet. Bil og bilkjøring, derimot, er noe av det mest regulerte vi har, nettopp for å redusere dødsfall.

Så sammenligningen fungerer ikke.

Selvfølgelig er det sammenliknbart, du har masse sikkerhet rundt våpen, våpensikring, lover om oppbevaring, lover om annskaffelse, bakgrunnsskjekk, lover om produksjon.
Problemer med overstadig våpenkontroll er at du fjerner HELE poenget med våpenretten, nemlig å ha våpen, setebelter gjør absolutt ingen ting for å hindre bil-bruk.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Nasjonalisten skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det sammenliknbart, du har masse sikkerhet rundt våpen, våpensikring, lover om oppbevaring, lover om annskaffelse, bakgrunnsskjekk, lover om produksjon.
Problemer med overstadig våpenkontroll er at du fjerner HELE poenget med våpenretten, nemlig å ha våpen, setebelter gjør absolutt ingen ting for å hindre bil-bruk.

Har vi overstadig våpenkontroll i Norge? Hva med England?

Endret av Griever
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...