Gå til innhold

Kommentar: Verden er blitt for liten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Derav fenomenet Turtle WoW.

Folk vil spille med litt motstand, kall det gjerne "å grinde".

Folk vil samtidig ha noe nytt, men bevare nostalgien.

Her burde Blizzard komme med Classic+!

• Hjerte 1
Skrevet

De første timene, og etter hvert dagene, i World of Warcraft kommer jeg aldri til å glemme. Det samme gjelder ba Skyrim også.

Fantastisk spennende å ha en stor verden som venter til å bli utforsket. Skulle gjerne ha fått muligheten til å oppleve det på nytt.

• Liker 1
Skrevet

Likte godt wow når det kom, men for min del er det spillet som tok livet av MMO-spill for meg. Har aldri spilt det siden.

Etter det gikk MMO fra å være primært mulitplayer til å bli primært solospill og da er igrunn spill som er designet for singleplayer bedre. 

Skrevet
Nedron skrev (38 minutter siden):

De første timene, og etter hvert dagene, i World of Warcraft kommer jeg aldri til å glemme. Det samme gjelder ba Skyrim også.

Fantastisk spennende å ha en stor verden som venter til å bli utforsket. Skulle gjerne ha fått muligheten til å oppleve det på nytt.

Så utrolig enig, det var en fantastisk tid som aldri kan gjenskapes. Gud bedre så mange flotte øyeblikk jeg fikk oppleve da WoW først kom ut, gleden av å møte vennlige folk mens du utforsket verdenen og første gang du rundet Molten Core med vennene i guilden 🥰

• Liker 2
Skrevet

Hør, hør.

Classic 2019, og Season of Discovery, var magisk av akkurat disse grunnene.

Vi samlet en haug folk vi hadde møtt på fra Vanilla og frem til Legion, og begynte forfra begge gangene.

Ingen hadde noensinne kost seg så mye, siden de først begynte å spille.

Det finnes et håp om at man en dag får et skikkelig Classic+, slik at alle gamle venner kan samles igjen.

Skrevet
Feenyx skrev:

Hør, hør.

Vi samlet en haug folk vi hadde møtt på fra Vanilla og frem til Legion, og begynte forfra begge gangene.

Det finnes et håp om at man en dag får et skikkelig Classic+, slik at alle gamle venner kan samles igjen.

Season of Discovery var fantastisk, selv om jeg ikke heiv meg med før phase 8. Var trist når den døde ut nettopp.
Skrevet
GnilreG skrev:
Feenyx skrev:

Hør, hør.

Season of Discovery var fantastisk, selv om jeg ikke heiv meg med før phase 8. Var trist når den døde ut nettopp.
SoD var ikke perfekt, men det var dritgøy (for oss) helt fra starten! 10manns-raiding på lav level var en også genistrek. Circa alle i guilden var jo 35+, mange hadde kids, så det var bra takhøyde for at SoD først og fremst skulle være en sosial opplevelse, og det lyktes vi med. Vi klarte allikevel (etter noen uker med prog-raiding) to fulle clears av Scarlet Enclave, før sommerferien kom og satt kroken på døra for hele eventyret. Første gang du dreper siste boss i et raid, er fortsatt en spillopplevelse uten sidestykke!
  • Liker 1
Skrevet

Spilte wow fra dag 1 og husker alle timene med trasking og det å oppdage verden utfolde seg foran mine føtter. Det var en fin tid i Azeroth og jeg som var kronisk treg på å levle, fikk jo sett det aller meste på veien. Har fortsatt noen screenshots fra "gamle" dager i WoW, der man fant feks dyr med sølvdragesymbol, eller da Arcanite Reaperen critta over 1000 dmg med min Tauren Shaman.

Jeg savner de øyeblikkene, men da jeg prøvde Classic så kjente jeg at jeg var egentlig ferdig med spillet.. Alt tok for mye tid og jeg klarte ikke å fokusere like godt da jeg hadde selt alt før.

Skrevet

Tenk om Blizzard i 2019, da det ble åpenbart hvilket marked det var for en fersk, mindre komplisert MMO, hadde startet arbeidet med en oppfølger eller tilsvarende. Vi kunne hatt "WoW 2" like rundt hjørnet nå.

Skrevet
Donkey Kong skrev:

Tenk om Blizzard i 2019, da det ble åpenbart hvilket marked det var for en fersk, mindre komplisert MMO, hadde startet arbeidet med en oppfølger eller tilsvarende. Vi kunne hatt "WoW 2" like rundt hjørnet nå.

Jeg tror de faktisk forstod markedet, og det var derfor vi fikk Season of Discovery - og at SoD i sin tur er med å vise veien videre for dem. WoW 2 vil på mange måter være en erklæring av at "WoW 1 er ferdig" - og det tror jeg ikke Blizzard vil gå ut og si offentlig, før Midnight og den neste planlagte utvidelsen etter der igjen faktisk er sluppet. Men jeg er ellers enig, de trenger å lansere Det Neste Store om de skal overleve 10 år til, og jeg er spent på å se hvordan det kan se ut.
Skrevet
Sitat

Fenomenet kalles tidsutvidelse, og gjelder også dag–natt-sykluser. I Red Dead Redemption 2 tilsvarer to minutter én time i spillet. I Skyrim er ett minutt i virkeligheten tjue minutter i spillet. Det kan bli natt på en liten tur opp et fjell og tilbake igjen via en leir og et par oppdrag.

Når en ser skyggene fra sola bevege seg langs bakken føles døgnet vel kort, burde være minst 30 min for en time.

Skrevet

Jeg startet WOW som Dranei. Gjorde quests på deres øy så alvenes øy som ja er inne i et tre siden jeg trodde båtene var bare til pynt siden jeg aldri rakk dem :)

Og ja kartet er enormt. Hente ofte jeg brukte hippogriff så jeg kunne ta meg en røyk.

For Skyrim første gangen jeg spilte skulle jeg til Greybeards så gikk jeg feil. Jeg gikk ikke mot Helgen, men sør langs elva. Ente opp hjelpe en npc i en delve med draugr så drepte vi en drage, hadde dekning i åpningen.

så ble jeg jaget an mange bjørner og endte med å hoppe ned i ei elv fra et stup. Kom meg i land og endelig der var veien til Ivarstead.

Så walktroughs er ikke en god idea første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...