Maskinfører Skrevet søndag kl 10:43 Skrevet søndag kl 10:43 agvg skrev (4 timer siden): Men er disse appene på noe vis en speiling av samfunnet? Synes de fleste finner seg en partner før eller siden, er dette "problemet" virkelig så stort som mange prøver og gjøre det til? Hvor mange menn forblir ungkarer til de dør av alderdom? Her er i alle fall 1 1 1
Maskinfører Skrevet søndag kl 10:48 Skrevet søndag kl 10:48 Kjenner en mann på 88 år han har vært gift 3 ganger og fortalte at grunnen tll de første 2 skilsmissene var at kvinnene var late
Gjest 480f1...541 Skrevet søndag kl 11:21 Skrevet søndag kl 11:21 Hvis en mann er ufør og jobber kun 30%? Hvilken sjanser har han? Hvilket miljø bør han søke etter en kjæreste? Anonymous poster hash: 480f1...541
agvg Skrevet søndag kl 11:31 Skrevet søndag kl 11:31 Gjest 480f1...541 skrev (7 minutter siden): Hvis en mann er ufør og jobber kun 30%? Hvilken sjanser har han? Hvilket miljø bør han søke etter en kjæreste? Anonymous poster hash: 480f1...541 I sitt nærmiljø? Apper hvor man bruker noen sekunder i bestefall på og avgjøre om noe er interessante er ikke stedet for noen egentlig. Kan ikke statusen hjelpe må man satse på og være en trivelig kar, oppføre seg og bli kjent med folk. 1 1
Boing_80 Skrevet søndag kl 11:34 Skrevet søndag kl 11:34 (endret) Gjest 480f1...541 skrev (På 6.9.2025 den 12.24): Hvis en gjennomsnittlig norsk dame har en utdanning, grei jobb, nettverk og trener, så sier det selv at hun vil være interesse for mange menn. Jeg snakker ikke om influencer type damer, men helt vanlig og normal. Enslige menn har en mulighet, men de må konkurrere med mange. Så sier seg sjøl at eneste alternativet er å søke etter damer med mindre konkurranse. Gråmus er et uttrykk de har blitt kalt for. Anonymous poster hash: 480f1...541 Det er så trist at det den siste tiden har kommet flere og flere slike dystopiske innlegg. De aller aller fleste kan øke interessen for seg selv med små grep. Men vi lever i en tid der alt skal skje fort og smertefritt. Når ble forhold en menneskerett? Man må kjempe for det meste her i livet. Vi må bare innse at i den menneskelige variasjonen vil det være de som har det meste mens andre må jobbe for ting. Jo fortere en kan akseptere det, jo bedre blir det med tanke på pyskisk helse. Det er mye jeg ikke liker av det som skjer i dagens verden, men jeg har valgt å drite en lang faen i det og kjøre mitt eget løp. Jeg jobber fulltid og trenger 3 ganger i uken, noen ganger 2 alt etter treningsplanen. I heimen liker jeg å lage god mat, lese, se filmer og spille dataspill. Har også burfugler jeg har ansvaret for. Jeg er ikke så sosial av meg lenger i privatlivet og får dekket det behovet på jobben. Så jeg er rimelig fornøyd med livet mitt og tenker med gru på alle de endringene jeg måtte ha gjort for en partner. Det er ikke alle som forstår eller godtar at jeg kan trenge en dag helt for meg selv. Det er sikkert de som vil tenke at en 45 år gammel gamer er spesiell og rar. Helt okei det fordi jeg gjør det jeg liker. Lever livet mitt på mine premisser. Om min såkalte "markedsverdi" (for et dustete kapitalistisk begrep) så har jeg tatt videreutdannelse innenfor min jobb og blir snart spesialist. Med det øker lønnen. Til å være 45 år så trener jeg tung styrke og holder meg i form. Håret på hodet mistet jeg for lengst og trakk heller ikke høyde lotteriet. Men vet du hva? Jeg klarer meg selv, forsørger meg selv, tar vare på meg selv og er fornøyd med meg selv. En partner vil være pluss, men sannsynligvis vil jeg ønske å bli særboer. Man må ikke på liv og død bo sammen for å være sammen. Det er slik jeg vil leve livet mitt og det er veldig på tvers av den etniske folkegruppen jeg kommer fra. Men fuck det! Vi lever bare en gang og vil får kun dette livet til å finne ut av hvem vi er. For noen skjer det tidlig mens for andre blir det en livslang prosess. Poenget mitt er at fokuset til den slags menn du beskriver i innlegget ditt er trolig feil. Istedenfor å tenke hva de selv kan gjøre av endringer i livene sine, så er det opptatte av sammenlikninger med andre. Slikt fører bare til negative tanker og følelser. Jeg har sagt det før i en annen tråd og sier det samme her: finn ut av hva som er dine verdier, egenskaper og talenter. Sjansen for at du blir mer tilfreds er ganske stor. Og det flere kan trenge mer av er en gi litt blaffen holdning. Da mener jeg ikke at man blir anarkist og driter i alle lover, regler og normer. Nei., med det mener jeg at du fint kan velge å hoppe av samfunns karusellen og jobbe med deg selv. - par styrketreningsøkter på et treningssenter kan gjøre mye bra med kroppen. Med synlige resultater øker selvtilliten - når er det sist du leste en bok om filosofi, samfunn, politikk eller historie? - når er det sist du prøvde en helt ny matoppskrift og bare kastet deg ut i det? Jeg vet at det finnes en del folk som har psykiske vansker eller lidelser som de ikke kan noe for. For eks. dystymi, bipolar lidelse, ADHD etc. Jeg gikk selv på betablokkere for hjerteproblemer par år. Bivirkningene var fæle: konstant følelse av utmattelse, muskelverk uten grunn, konstant hodepine, dystert stemninsleie. De to årene jeg gikk på medisinen var vanskelige og jobben var et ork. Da jeg kom hjem så orket jeg bare å sove etter å ha spist middagen. Men i disse årene startet jeg også på spesialistutdanningen som nå er fullført. For en måned siden ble betablokkerne seponert etter samtale med fastlegen og med det forsvant alle bivirkningene. Jeg har det mye bedre nå og de valgene jeg tok under de vanskelige årene viste seg å være kloke for min del. Jeg har nå mye mer visdom og livserfaring. Det er ikke alt vi kan endre, men det er likevel en god del vi kan gjøre. Det er livet. Endret søndag kl 12:10 av Boing_80 2 1
leticia Skrevet søndag kl 17:46 Skrevet søndag kl 17:46 agvg skrev (10 timer siden): Skulle vist statistikken over de siste 70 år rundt dette ned enslige, barnløshet osv. Er det blitt noe særlig værre i de siste ti årene? Ja, hvem har vel ikke en "gammel (grand)tante som aldri fikk barn", eller en gammel (grand)onkel som var evig ungkar? 1
agvg Skrevet søndag kl 18:16 Skrevet søndag kl 18:16 leticia skrev (29 minutter siden): Ja, hvem har vel ikke en "gammel (grand)tante som aldri fikk barn", eller en gammel (grand)onkel som var evig ungkar? Ja, det krydde av enslige i gamledager, dog ble det vel ikke problematisert som i dag. 1
herzeleid Skrevet søndag kl 21:39 Skrevet søndag kl 21:39 (endret) agvg skrev (14 timer siden): De er ofre for sosiale medier og folks ønske om og vise frem en falsk fasade av hvor fantastisk jeg og mitt liv er... Det spiller nok inn ja. Jeg tror særlig hvor mye (uforpliktende) sex folk har overkommuniseres voldsomt. De færreste har mer enn ensifret antall partnere, men mange virker å tro at alle/de fleste andre eller de fleste kvinner ‘ligger rundt’. Kanskje ville færre vært usikre om de visste at deres relativt lave antall partnere var ‘det normale’ (og ofte ønskelige i en partner). Sitat Skulle vist statistikken over de siste 70 år rundt dette ned enslige, barnløshet osv. Er det blitt noe særlig værre i de siste ti årene? I følge google har andelen single/enslige økt betydelig, og andelen barnløse økt særlig hos menn. Så i den grad du definerer endlig og barnløs som verre er det blitt verre. Samtidig vil jeg tro det er lettere å leve med når det tross alt gjelder så mange. Sitat Andelen voksne som er single har økt betydelig over tid, fra omtrent 24 % i 1980 til rundt 33 % i 2020, da over 1,4 millioner voksne nordmenn levde i en husholdning bestående av bare én person. Hver femte nordmann bor alene, og andelen aleneboende har økt jevnt, mest i aldersgruppen 16-29 år. Flest aleneboende finner man i Oslo, mens det er færrest i mindre sentrale strøk Andelen barnløse i Norge øker, særlig blant menn, med flere enn før som enten ikke ønsker barn eller som ikke lykkes med å få det. For kvinner har barnløsheten vært relativt stabil på rundt 15% ved 45-års alder i flere kohorter, mens den har økt for menn, med 23% barnløse i 2024, mot 14% i 2012. En økende andel unge voksne er også barnløse; for kvinner som fylte 30 år i 2022, var 54% barnløse, en økning fra 42% for ti år siden Endret søndag kl 21:41 av herzeleid 2
BadCat Skrevet i går, 00:01 Skrevet i går, 00:01 Kanskje det er så enkelt som at menn spiller mer komputer- og videospill enn i gamle dager.
Martelè Skrevet i går, 09:54 Skrevet i går, 09:54 BadCat skrev (9 timer siden): Kanskje det er så enkelt som at menn spiller mer komputer- og videospill enn i gamle dager. "Komputerspill" 😆 2 1
Colin. Skrevet i går, 10:06 Skrevet i går, 10:06 22 hours ago, agvg said: I sitt nærmiljø? Apper hvor man bruker noen sekunder i bestefall på og avgjøre om noe er interessante er ikke stedet for noen egentlig. Kan ikke statusen hjelpe må man satse på og være en trivelig kar, oppføre seg og bli kjent med folk. Kan være så trivelig man bare vil, men hjelper lite når kulturen fremmer et usunt bilde på hva som er normalt, og de som sitter med nøkkelen, velger å heller passe inn enn å ta et logisk veloverveid valg som vil føre til livslange forhold. 10 minutes ago, Martelè said: "Komputerspill" 😆 Minner meg om Komputer-bladet man fikk, med demo-discer. Mange rare spill som var på dem. 😃
BadCat Skrevet i går, 10:35 Skrevet i går, 10:35 38 minutes ago, Martelè said: "Komputerspill" 😆 Det er en vesentlig forskjell. Jeg fikk ikke tillatelse fra min far til å kjøpe en spillkonsoll, derfor ble det komputerspill og arcade. Komputerspill kan man nyte på C-64, Amiga, PC, med flere.
Martelè Skrevet i går, 11:02 Skrevet i går, 11:02 BadCat skrev (26 minutter siden): Det er en vesentlig forskjell. Jeg fikk ikke tillatelse fra min far til å kjøpe en spillkonsoll, derfor ble det komputerspill og arcade. Komputerspill kan man nyte på C-64, Amiga, PC, med flere. Poenget var at det heter ikke det på Norsk
BadCat Skrevet i går, 11:35 Skrevet i går, 11:35 10 minutes ago, Martelè said: Poenget var at det heter ikke det på Norsk Det kom med danskene. Quote Komputer for alle er Nordens største computermagasin. Det produceres af Bonnier Publications i København og oversættes fra dansk og udgives i Sverige, Norge og Finland. Spoiler
Martelè Skrevet i går, 12:04 Skrevet i går, 12:04 BadCat skrev (27 minutter siden): Det kom med danskene. Vis skjult innhold Cohmpuutærspiel shø mannj!
Kakkelfant Skrevet i går, 12:08 Skrevet i går, 12:08 On 9/7/2025 at 1:21 PM, Guest 480f1...541 said: Hvis en mann er ufør og jobber kun 30%? Hvilken sjanser har han? Hvilket miljø bør han søke etter en kjæreste? Anonymous poster hash: 480f1...541 Hvis alt feiler så er det enorme mengder damer som gjerne vil til norge i f.eks thailand eller filipinene
BadCat Skrevet i går, 12:13 Skrevet i går, 12:13 Norske menn har ikke midler til å forsørge importbruder.
Colin. Skrevet i går, 12:25 Skrevet i går, 12:25 13 minutes ago, Kakkelfant said: Hvis alt feiler så er det enorme mengder damer som gjerne vil til norge i f.eks thailand eller filipinene Bedre å heller leve der med trygden hvis det lar seg gjøre. Har meget gode sykehus der også, ihvertfall i Thailand etter hva jeg vet.
Martelè Skrevet i går, 12:30 Skrevet i går, 12:30 Jeg vet om flere uføretrygdede menn som har dame. Og de damene er også konvensjonelt pene. Hold på håpet. Jeg har sett mye sjukt i livet 1
Gjest 1be24...8c1 Skrevet i går, 12:38 Skrevet i går, 12:38 Hadde jeg vært singel i dag uten barn hadde jeg kjøpt meg litt land, bygget et hus på solkraft, gravet etter vann og vært helt off grid. Jobbet rævva av meg til jeg var gjeldsfri, for så å bare jobbe etter behov. Dame og barn hadde kommet i andre rekke og vært fint på sikt, men ikke et behov. har en kompis som gjør dette nå. Og hver gang han trenger litt kvinnekontakt så drar han bare på et kurs for sexavhengige. Og til ingen overraskelse så får han seg noe innen kort tid. Anonymous poster hash: 1be24...8c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå