Gå til innhold

strømstøtte eller Norgespris?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Abigor skrev (2 minutter siden):

Noe jævla rot å laste ned app for hver forbanna tjeneste man skal logge seg inn på. På tide å påby full web grensesnitt og forby kun app.

Altså jeg trenger ikke appen, men den har masse fin info. Men før når de tok betalt for tjenesten hadde jeg ikke appen. Men nå som den er inkludert i prisen så bruker jeg den innimellom. Men ikke en nødvendighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Det er jo ikke særlig avansert å regne på dette...

Ja, men hvordan har de regnet da? Det burde være unødvendig å måtte prøve og feile ulike metoder for å utlede hvilken regnemetode de bruker.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Ja, men hvordan har de regnet da? Det burde være unødvendig å måtte prøve og feile ulike metoder for å utlede hvilken regnemetode de bruker.

Er vell ikke så mange måter å gjøre det på spotpris - Norges pris = penger spart. Så summerer en dette i de tids intervallene en har.

Noen tider er positive andre er negative.

Skrevet
koots skrev (9 timer siden):

Ikke alle som har forskjellige takster for dag og natt. Lede har samme døgnet rundt f.eks

ja har visst det. De skiller seg også ut på kapasitetsledd ser jeg, som går i 5 kW trinn

https://lede.no/priser/nettleie-privatkunder/

det oppmuntrer jo ikke til flytte på forbruk, men forklaringen er muligens at strømnettet deres er såpass robust at de ikke har moen utfordringer med belastningen.

Skrevet
Salvesen. skrev (1 time siden):

Er vell ikke så mange måter å gjøre det på spotpris - Norges pris = penger spart. Så summerer en dette i de tids intervallene en har.

Noen tider er positive andre er negative.

Vet du dette eller bare antar du? Det hadde vært fint å vite hvilken metode de bruker og hva som ligger inne i de tallene. Det er en hel del variable i både metode og hva de tar med.

Skrevet (endret)
Simen1 skrev (15 minutter siden):

Vet du dette eller bare antar du? Det hadde vært fint å vite hvilken metode de bruker og hva som ligger inne i de tallene. Det er en hel del variable i både metode og hva de tar med.

Jeg har ingen innsikt i deres kode.

Edit: Jeg skal dog saumfare regning mot estimering for å se om de regner rett :)

Endret av Salvesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...