Boing_80 Skrevet lørdag kl 10:23 Skrevet lørdag kl 10:23 Det var en tid da Komplett (i alle for meg) var synonymt med kvalitet, konkurransedyktige priser, god kundeservice og rask levering. Utenom de første tre første faktorene har jeg aldri hatt problemer med levering fra de. Den har vært rask. Men jeg ser at de ikke lenger har like rimelige priser som andre aktører i markedet. Der har faktisk Proshop og Elkjøp tatt over. Hva har skjedd med Komplett? 1
Evil-Duck Skrevet lørdag kl 10:35 Skrevet lørdag kl 10:35 Komplett har jeg alltid sett på som en butikk der du betaler en liten premium i bytte mot fantastisk kundeservice, og jeg har aldri oppfattet Komplett som spesielt rimelig sammenlignet med andre butikker. Problemet for Komplett etter børsnoteringen, uten at jeg vil si at akkurat det utløste det, er at kundeservicen har falt utfor et stup. Jeg har hatt en overraskende høy andel hardware som har takket for seg de siste årene, og måtte bruke kundeservice hos Komplett for å benytte garanti. Før i tiden sendte de erstatningsdelen umiddelbart, før de mottok den defekte, for å minimere nedetid. Nå har jeg vært uten vitale PC-komponenter (GPU, CPU og hovedkort) i månedsvis uten så mye som et tilbud om låneprodukt. Da jeg etterspurte det etter noen uker, fikk jeg kun en lang utredning om at kostnaden var urimelig sett opp mot nytten, og måtte deretter vente ytterligere i ukesvis før jeg omsider fikk nytt produkt. Dette var ikke et engangstilfelle, men et mønster hver gang jeg sendte inn saker, da flere komponenter døde i løpet av ett år av uvisse grunner. Så ja, jeg mener Komplett har tapt seg enormt de siste årene, men ikke av de samme grunnene som du skisserer i første innlegg. 3
Boing_80 Skrevet lørdag kl 10:49 Forfatter Skrevet lørdag kl 10:49 Evil-Duck skrev (11 minutter siden): Komplett har jeg alltid sett på som en butikk der du betaler en liten premium i bytte mot fantastisk kundeservice, og jeg har aldri oppfattet Komplett som spesielt rimelig sammenlignet med andre butikker. Problemet for Komplett etter børsnoteringen, uten at jeg vil si at akkurat det utløste det, er at kundeservicen har falt utfor et stup. Jeg har hatt en overraskende høy andel hardware som har takket for seg de siste årene, og måtte bruke kundeservice hos Komplett for å benytte garanti. Før i tiden sendte de erstatningsdelen umiddelbart, før de mottok den defekte, for å minimere nedetid. Nå har jeg vært uten vitale PC-komponenter (GPU, CPU og hovedkort) i månedsvis uten så mye som et tilbud om låneprodukt. Da jeg etterspurte det etter noen uker, fikk jeg kun en lang utredning om at kostnaden var urimelig sett opp mot nytten, og måtte deretter vente ytterligere i ukesvis før jeg omsider fikk nytt produkt. Dette var ikke et engangstilfelle, men et mønster hver gang jeg sendte inn saker, da flere komponenter døde i løpet av ett år av uvisse grunner. Så ja, jeg mener Komplett har tapt seg enormt de siste årene, men ikke av de samme grunnene som du skisserer i første innlegg. Da Komplett var helt på starten hadde de ofte små butikker i kjøpesentre. På Stovner senter hadde de også en slik butikk. De gangene jeg trengte å kjøpe noe der så fikk jeg god service og de var flinke med reklamasjoner, reparasjoner osv. De fikk mye goodwill hos meg da. Husker jeg kjøpte en DVD-brenner som sa takk for seg etter noen dager og etter å ha tatt kontakt med butikken, fikk jeg en ny helt kostnadsfritt. Men nå er jo situasjonen snudd opp ned. 1
freedomseeker Skrevet lørdag kl 10:51 Skrevet lørdag kl 10:51 Dette gjelder alle butikker. Før kunne man bare levere en defekt produkt til Elkjøp og få en ny med en gang, noe de har sluttet med. Alt skal repareres. Mest sannsynlig skyldes det lav kronekurs som gjør produktene dyrere og marginene mindre.
fwj__ Skrevet lørdag kl 10:58 Skrevet lørdag kl 10:58 Komplett er ikke like konkurransedyktig, så da er det Proshop som er best vedrørende komponenter og Power (DNB supertilbud) øvrig elektrisk. 1
OC-Freak Skrevet lørdag kl 11:06 Skrevet lørdag kl 11:06 (endret) https://www.diskusjon.no/topic/1942397-komplettno-gått-fra-hektene/ Så: ja. Handler nesten aldri på komplett mer, når den ekstra prisen ikke gir økt kundeservice er det bare å handle hos andre. Kjempefornøyd hos proshop så langt selv. Endret lørdag kl 11:08 av OC-Freak 1
Shoxx Skrevet lørdag kl 11:09 Skrevet lørdag kl 11:09 Komplett er bare nå "en av de dyre" som drar inn kunder på navnet som alle kjenner,og det faktum at det faktisk er ganske så enkelt å handle der. Som en over sier så har de nærmest ikke kundeservice lenger. De er ikke til å stole på slik de var før. 1
Evil-Duck Skrevet lørdag kl 11:27 Skrevet lørdag kl 11:27 OC-Freak skrev (16 minutter siden): https://www.diskusjon.no/topic/1942397-komplettno-gått-fra-hektene/ Så: ja. Handler nesten aldri på komplett mer, når den ekstra prisen ikke gir økt kundeservice er det bare å handle hos andre. Kjempefornøyd hos proshop så langt selv. Proshop har fått mye negativ mediedekning, og det er sikkert fortjent i sakene det gjelder. Men jeg har også hatt noen garanti/reklamasjonssaker med Proshop de siste årene, og der har de vært klart bedre enn Komplett. Ikke som «Komplett før i tiden», som sendte nye deler med en gang, men de har i alle fall ikke sittet på delene mine i månedsvis mens jeg venter. Som regel har saken vært løst innen en uke etter at de har mottatt de defekte varene. Så jeg og har byttet til Proshop for mine hardware handler.
joandreas Skrevet lørdag kl 11:28 Skrevet lørdag kl 11:28 Det har skjedd med nesten alle butikker i det siste. om det er noe med at feks komplett har eiere som prioriterer profit fremfor øke antall kunder. freedomseeker skrev (36 minutter siden): Dette gjelder alle butikker. Før kunne man bare levere en defekt produkt til Elkjøp og få en ny med en gang, noe de har sluttet med. Alt skal repareres. Mest sannsynlig skyldes det lav kronekurs som gjør produktene dyrere og marginene mindre. Skjedd med amazon i statene og. de har blitt mer rigide på det. https://www.nrk.no/ytring/servicen-som-forsvant-1.17424979 1
obygda Skrevet lørdag kl 11:42 Skrevet lørdag kl 11:42 Den andre tråden har noen kommentarer om komplett og kredittkort - jeg har handlet med kredittkort hos komplett etter at den tråden tok opp dette til diskusjon. Det ble hevdet at Komplett ikke godtok kredittkort - det er feil. Forøvrig har jeg ikke så mye erfaring med feil og retur av varer fra komplett - og det er jo når det skjer feil at man trenger kundeservice.
Aetius Skrevet lørdag kl 12:03 Skrevet lørdag kl 12:03 18 minutes ago, obygda said: Det ble hevdet at Komplett ikke godtok kredittkort - det er feil. Godt mulig - men det var Komplett selv som var kilden til den informasjonen. Jeg har spurt Komplett sentralt om det stemmer, uten å få svar.
obygda Skrevet lørdag kl 12:06 Skrevet lørdag kl 12:06 Aetius skrev (1 minutt siden): Godt mulig - men det var Komplett selv som var kilden til den informasjonen. Jeg har spurt Komplett sentralt om det stemmer, uten å få svar. Men det er feil - jeg har handlet det der med kredittkort - en tv til en del tusenlapper - og de tok kredittkort........ At noen har hatt problemer med dette må i så fall vært en teknisk feil der og da - eller en kundebehandler som ikke vet hva den snakket om...........
Aetius Skrevet lørdag kl 12:10 Skrevet lørdag kl 12:10 2 minutes ago, obygda said: Men det er feil - jeg har handlet det der med kredittkort - en tv til en del tusenlapper - og de tok kredittkort........ At noen har hatt problemer med dette må i så fall vært en teknisk feil der og da - eller en kundebehandler som ikke vet hva den snakket om........... Jeg mistenker en blanding. Jeg har for øvrig ikke kunne betale med Bank Norwegian kedittkort verken på Komplett eller Maxbo siden februar, men ingen i noen av de tre bedriftene kan fortelle meg hvorfor.
obygda Skrevet lørdag kl 12:28 Skrevet lørdag kl 12:28 Aetius skrev (16 minutter siden): Jeg mistenker en blanding. Jeg har for øvrig ikke kunne betale med Bank Norwegian kedittkort verken på Komplett eller Maxbo siden februar, men ingen i noen av de tre bedriftene kan fortelle meg hvorfor. Mitt kjøp i august ble betalt med bank Norwegian kredittkort
Boing_80 Skrevet lørdag kl 12:39 Forfatter Skrevet lørdag kl 12:39 joandreas skrev (1 time siden): Det har skjedd med nesten alle butikker i det siste. om det er noe med at feks komplett har eiere som prioriterer profit fremfor øke antall kunder. Skjedd med amazon i statene og. de har blitt mer rigide på det. https://www.nrk.no/ytring/servicen-som-forsvant-1.17424979 Flott video!
Aetius Skrevet lørdag kl 14:17 Skrevet lørdag kl 14:17 1 hour ago, obygda said: Mitt kjøp i august ble betalt med bank Norwegian kredittkort Via Vipps, eller direkte?
obygda Skrevet lørdag kl 15:56 Skrevet lørdag kl 15:56 Aetius skrev (1 time siden): Via Vipps, eller direkte? Direkte
Krig og fred Skrevet lørdag kl 16:05 Skrevet lørdag kl 16:05 5 hours ago, Evil-Duck said: Komplett har jeg alltid sett på som en butikk der du betaler en liten premium i bytte mot fantastisk kundeservice, og jeg har aldri oppfattet Komplett som spesielt rimelig sammenlignet med andre butikker. Problemet for Komplett etter børsnoteringen, uten at jeg vil si at akkurat det utløste det, er at kundeservicen har falt utfor et stup. Et AS har aksjonærer som skal ha utbytte. De kutter i kundeservice for å få mer utbytte. Kapitalisme 101.
Aetius Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden On 8/30/2025 at 5:56 PM, obygda said: Direkte Interessant. Takk, da har jeg mere data å presentere for dem neste gang jeg gidder å forsøke å finne ut hve det er som skjer (og hvorfor de feilaktig opplyser at de ikke tar kredittkort).
Wheeljack Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Det skjer alltid noe med enhver bedrift i det øyeblikket det går fra å "tjene penger" til å "tjene mest mulig penger". Komplett er ikke noe unntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå