Vokteren Skrevet onsdag kl 10:03 Skrevet onsdag kl 10:03 Team Bachstad er tilbake, denne gang fra Afrika. Jeg mener at dette er god underholdning, med nærhet, respekt, læring og underfundighet som hovedingredienser. Noen er uenig og kaller overlevering av en eske Paracet til en helsestasjon som mangler «alt» for nedlatende: https://www.vg.no/nyheter/i/B08AWv/team-bachstad-faar-kritikk-nrk-burde-ha-stoppet-dette Burde dette vært klippet bort for å være politisk overkorrekt eller er dette bare en jordnær fremstilling av de brutale realitetene? 2
Shoxx Skrevet onsdag kl 10:10 Skrevet onsdag kl 10:10 Alltid likt Bachstad,men merker meg jo at de begynner å bli litt vèl gubbete. Men (en av de) har alltid godt humør til enhver tid,og programmene holder en lett tone. Det er enkelt å finne ting med programmene jeg liker. At de gav en eske paracet har jeg ikke fått med meg. Men helt ærlig høres det ut som noe de kunne gjort,og jeg tviler ikke på at det var med de beste hensikter. 1
Krig og fred Skrevet onsdag kl 10:17 Skrevet onsdag kl 10:17 Jeg synes Bachstad er litt vel vel square for min del. De kan ha noen interessante innslag, men de er litt for tørre. Allikevel: I stedet for å utdype hvorfor helsevesenet er så hardt rammet, eller la henne forklare situasjonen, griper duoen til det mest klisjéfylte grepet: De tilbyr en pakke Paracet og Ibux fra sitt eget medisinskap. Her forsvinner respekten for mennesket foran dem. I stedet trer den klassiske «hvite frelseren» fram – to norske menn som vil løse et systemisk problem med noen tabletter. Jeg ble oppriktig sint. Sykepleieren brukte Paracet som et eksempel på mangelen, men de tvinger henne inn i en situasjon der hun må takke. På kamera. Det er ikke hjelpsomt – bare ydmykende. Forfatteren av artikkelen kommer med Amerikansk søppel-ideologi. Hun tolker alt i verste mening. I stedet for at det var noen som ga fra seg noe de hadde, til noen som ikke hadde, altså en god gjerning, gjør hun dette om til "hViTe FrELseRe" 3 1
Vokteren Skrevet onsdag kl 10:29 Forfatter Skrevet onsdag kl 10:29 (endret) Du snakker om å blåse ting ut av proporsjoner hvis en eske Paracet skal medføre politisk oppvask Endret onsdag kl 10:29 av Vokteren 3
leifeinar Skrevet onsdag kl 12:04 Skrevet onsdag kl 12:04 Bare å bli imponert over dagens fornærmet samfunn De havner i en situasjon og velger å hjelpe med det de har. Hadde fort blitt værre om de ikke bidra med noe.
Shoxx Skrevet onsdag kl 12:10 Skrevet onsdag kl 12:10 De gav vel også en rundt 2000kr eller noe sån til mat for en skole. Er jo ikke sån at Bachstad skal redde verden. De lager et reiseprogram. Enkelte ting blåses bare opp av ingenting. Er helt hinsides hvordan ting kan gå over stokk og stein. 3
Duriello Skrevet onsdag kl 12:21 Skrevet onsdag kl 12:21 Har satt pris på alle programmene frem til nå, blir nok å se nyeste sesong og. At enkelte som lever av å reagere på ting, reagerer? Kunne ikke brydd meg mindre.
bo1e Skrevet onsdag kl 12:21 Skrevet onsdag kl 12:21 (endret) Jeg har ikke kommet til paracet-episoden. Men som det nevnes så er ikke det første utdelingen de gjør på denne turen heller. For meg blir det kleint. Ingen stor greie, men jeg syns ikke det tilfører noe annet enn kleinhet. Litt overrasket over at de gjør en greie utav det nå, når de har vært i fattige strøk flere ganger tidligere også. Denne gangen er de helt overgitt i møte med det og må gjøre nummer utav at de gir bort smuler fra de rikes bord. Er det fordet de er i Afrika at de nå må redde folkene de treffer på? Det kunne blitt liggende igjen på klippegulvet. At flere reagerer skjønner jeg godt. Jeg hadde ikke giddet å gjør avissak utav det, men for meg ser det egentlig bare klønete og naivt ut. Syns generelt denne runden har vært mer klønete og gubbete enn det pleier å være. Tror kanskje det skinner gjennom mer enn det har gjort før at det faktisk er to sosietetsgubber som ser på en annen verden gjennom et nrk-vindu. Endret onsdag kl 12:35 av bo1e 1 1
Vokteren Skrevet onsdag kl 17:30 Forfatter Skrevet onsdag kl 17:30 bo1e skrev (5 timer siden): Syns generelt denne runden har vært mer klønete og gubbete enn det pleier å være. Tror kanskje det skinner gjennom mer enn det har gjort før at det faktisk er to sosietetsgubber som ser på en annen verden gjennom et nrk-vindu. Kjenner meg ikke helt igjen i den beskrivelsen. Oppfatter heller at de er selvironiske, lærevillige, humoristiske, respektfulle og lite arrogante Særlig Gokstads redsel for afrikanske dyr får stor oppmerksomhet.
nebrewfoz Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 22 hours ago, bo1e said: Det kunne blitt liggende igjen på klippegulvet. Enig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå