herzeleid Skrevet i går, 08:50 Skrevet i går, 08:50 BakaBerg skrev (1 time siden): Mange sier det er for kaotisk og for lav TTK, men min påstand er: Git gud. Du dauer hvis du springer uti gata uten dekning. Sånn det skal være? Jeg tror du har misforstått kritikken. Poenget er vel heller at det å sprinte og hoppe rundt ser ut til å være en vinnende taktikk, og at det i for liten grad straffer seg. ‘Git gud’ innebærer da å bli bedre på en type gameplay flere ikke synes er så veldig gøy.
ABNOR Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Vi er da alle enige om at glorete skins og goodybags ikke hører hjemme. Vi ønsker realistisk krigføring. Det med taktikk og strategi for hvilken klasse du velger om du vil være sniper og snike deg rundt ligge i buskene så er det foreløpig vanskelig. Skal du være god sniper her må du ha aimbot, for så raskt går det. Hvis 2042 var slomo, så er dette motsatt. Jeg tror de hadde imponert mer om satset på modern warfare i et miljø som bf1 og bfv. Litt flere gadgets. Her skyter man før man ser rundt hjørnet, og enten så treffer man eller så har man avslørt seg selv. Og det er grenser for hvor mange ganger "spawn, run, kill, die, repeat" er i lengden. Man ender opp med å løpe de samme veiene, til de samme (få) skjulestedene og motstanderen lærer hvor den skal skyte først for å ikke bli overrasket. Kartene kunne vært noe større slik at vi fikk 5-10 veier å velge mellom. Jeg har spilt beta ganske mye, men begynner å gå lei. Og klarer fortsatt ikke å styre et helikopter med mus.
Pugnax Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Har spilt litt i betaen og hittil er jeg veldig fornøyd. For så vidt enig med det noen sier her at soldater går veldig i ett med omgivelsene, men det er vel kanskje meningen også. En ting som har irritert meg stort er at når våpenet til andre døde soldater ligger på bakken foran deg så kommer det opp en stor grå boks som blokkerer det du ser. Er litt mer fast paced en de tidligere BF's men håper at når jeg kommer flere kart så blir det litt bedre. Men vi får se.
WigNut Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Uderzo skrev: WigNut skrev (6 minutter siden): Så la meg rette på det siden du ikke forstod. jeg spiller IKKE online spill enkelt og greit. Så du spiller ikke online? Da må jeg nesten spørre, hva gjør du egentlig i en Battlefield 6-tråd? Hvilken tråd jeg velger å kommentere på har vel strengt tatt ikke du noe med? :) Sist jeg sjekket har jeg full rett til å kommentere opp og ned om hva jeg vil så lenge jeg ikke trakasserer eller er generelt tett i kjeften. Ser også at du "reagerer" på at siden folk spiller spill på sin egen måte og ikke sånn du ser det eller vil at andre skal spille det så er man "spesiell" eller "ikke forstått" det. Men hey, jeg spiller f.eks kun single player i diablo da diablo 1 (den orginale) diablo var IKKE ett forbanna multiplayer spill... Måten de har gjort det på i diablo 4 f.eks der de "tvinger" deg til å spille med andre så har jeg rett og slett ikke spillt eller prøvd det engang. Men om jeg vil spille Battlefield sin single player og kun det så kan jeg vel få gjøre det eller om jeg velger å gi opp hele serien fordi det ikke innfrir mine ønsker. Fritt valg vet du. Men skal man da følge din "mening" så skal man ikke bruke tid eller se på, lese etc så lenge man ikke gjør det... Så siden jeg ikke skal bli lanskapsarkitekt eller bonde så slipper jeg å klippe gresset? siden jeg ikke skal bli snekker så kan jeg la huset råtne på rot da jeg skal ikke bry meg med hammer og spiker? Hey ikke les noe om universet fordi du skal ikke bli astronaut. Drit i været da du ikke er metrolog... La hele bilen falle fra hverandre da du er ikke mekaniker... Litt merkelig holdning men men... Det jeg kan spørre deg om er kan du være så vennlig å ikke bry deg så veldig om hva alle andre gjør og ikke gjør da du strengt tatt ikke har noe med det å gjøre :) Kos deg med Battlefield online og spill det samme time etter time etter time... Jeg finner noe annet som jeg synes er moro og har en god handling etc. Også finner jeg ett nytt ett etter det. :) Noe mer du lurer på da? 1
ABNOR Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Nå begynner stadig flere spillere å få unaturlig gode stats. Det finnes måter for folk å klatre på takene og jukse på den måten. Men også tradisjonelle cheats som wall hack og aim bot er allerede i bruk. Ser du spillere opp mot 50 kills og veldig lave deathreate, så er det mest sannsynlig en cheater. Det betyr igjen at folk kaster bort pengene sine på å kjøpe spillet om alle runder skal preges av juksere.
Uderzo Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden WigNut skrev (29 minutter siden): Hvilken tråd jeg velger å kommentere på har vel strengt tatt ikke du noe med? Sist jeg sjekket har jeg full rett til å kommentere opp og ned om hva jeg vil så lenge jeg ikke trakasserer eller er generelt tett i kjeften. Ser også at du "reagerer" på at siden folk spiller spill på sin egen måte og ikke sånn du ser det eller vil at andre skal spille det så er man "spesiell" eller "ikke forstått" det. Men hey, jeg spiller f.eks kun single player i diablo da diablo 1 (den orginale) diablo var IKKE ett forbanna multiplayer spill... Måten de har gjort det på i diablo 4 f.eks der de "tvinger" deg til å spille med andre så har jeg rett og slett ikke spillt eller prøvd det engang. Men om jeg vil spille Battlefield sin single player og kun det så kan jeg vel få gjøre det eller om jeg velger å gi opp hele serien fordi det ikke innfrir mine ønsker. Fritt valg vet du. Men skal man da følge din "mening" så skal man ikke bruke tid eller se på, lese etc så lenge man ikke gjør det... Så siden jeg ikke skal bli lanskapsarkitekt eller bonde så slipper jeg å klippe gresset? siden jeg ikke skal bli snekker så kan jeg la huset råtne på rot da jeg skal ikke bry meg med hammer og spiker? Hey ikke les noe om universet fordi du skal ikke bli astronaut. Drit i været da du ikke er metrolog... La hele bilen falle fra hverandre da du er ikke mekaniker... Litt merkelig holdning men men... Det jeg kan spørre deg om er kan du være så vennlig å ikke bry deg så veldig om hva alle andre gjør og ikke gjør da du strengt tatt ikke har noe med det å gjøre Kos deg med Battlefield online og spill det samme time etter time etter time... Jeg finner noe annet som jeg synes er moro og har en god handling etc. Også finner jeg ett nytt ett etter det. Noe mer du lurer på da? Imponerende hvor mange ord du klarer å bruke på å ikke si noe som helst relevant. Lykke til med enspillerspillene dine! Det finnes mange gode spill som kan nytes time etter time, akkurat som Battlefield. Hvis du er fan av litt oldschool FPS, vil jeg anbefale Robocop: Rogue City, som jeg spiller om dagen. Det har litt banale side quests, men det er et fornøyelig spill, spesielt hvis du vokste opp med Robocop
TheKims Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden ABNOR skrev (1 time siden): Nå begynner stadig flere spillere å få unaturlig gode stats. Det finnes måter for folk å klatre på takene og jukse på den måten. Men også tradisjonelle cheats som wall hack og aim bot er allerede i bruk. Ser du spillere opp mot 50 kills og veldig lave deathreate, så er det mest sannsynlig en cheater. Det betyr igjen at folk kaster bort pengene sine på å kjøpe spillet om alle runder skal preges av juksere. Noen spillere er rett og slett bare sykt gode. Så om en har 50+ kills er absolutt ikke en indikasjon at noen jukser. Satt akkurat å så på en streamer som hadde 89 kills og 9 deaths som infanteri. Han er ikke en gang en Battlefield spiller til vanlig, men en tidligere PUBG Pro. At det finnes juksere er 100% sikkert. Det er vel ikke et eneste online skytespill som er helt uten juksere. 1
WigNut Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Uderzo skrev: WigNut skrev (29 minutter siden): Hvilken tråd jeg velger å kommentere på har vel strengt tatt ikke du noe med? Sist jeg sjekket har jeg full rett til å kommentere opp og ned om hva jeg vil så lenge jeg ikke trakasserer eller er generelt tett i kjeften. Ser også at du "reagerer" på at siden folk spiller spill på sin egen måte og ikke sånn du ser det eller vil at andre skal spille det så er man "spesiell" eller "ikke forstått" det. Men hey, jeg spiller f.eks kun single player i diablo da diablo 1 (den orginale) diablo var IKKE ett forbanna multiplayer spill... Måten de har gjort det på i diablo 4 f.eks der de "tvinger" deg til å spille med andre så har jeg rett og slett ikke spillt eller prøvd det engang. Men om jeg vil spille Battlefield sin single player og kun det så kan jeg vel få gjøre det eller om jeg velger å gi opp hele serien fordi det ikke innfrir mine ønsker. Fritt valg vet du. Men skal man da følge din "mening" så skal man ikke bruke tid eller se på, lese etc så lenge man ikke gjør det... Så siden jeg ikke skal bli lanskapsarkitekt eller bonde så slipper jeg å klippe gresset? siden jeg ikke skal bli snekker så kan jeg la huset råtne på rot da jeg skal ikke bry meg med hammer og spiker? Hey ikke les noe om universet fordi du skal ikke bli astronaut. Drit i været da du ikke er metrolog... La hele bilen falle fra hverandre da du er ikke mekaniker... Litt merkelig holdning men men... Det jeg kan spørre deg om er kan du være så vennlig å ikke bry deg så veldig om hva alle andre gjør og ikke gjør da du strengt tatt ikke har noe med det å gjøre Kos deg med Battlefield online og spill det samme time etter time etter time... Jeg finner noe annet som jeg synes er moro og har en god handling etc. Også finner jeg ett nytt ett etter det. Noe mer du lurer på da? Imponerende hvor mange ord du klarer å bruke på å ikke si noe som helst relevant. Lykke til med enspillerspillene dine! Det finnes mange gode spill som kan nytes time etter time, akkurat som Battlefield. Hvis du er fan av litt oldschool FPS, vil jeg anbefale Robocop: Rogue City, som jeg spiller om dagen. Det har litt banale side quests, men det er et fornøyelig spill, spesielt hvis du vokste opp med Robocop Har spilt Robocop alt. :) Spillet var greit men helt enig med deg at det var en tripp ned memory lane :D Holder på med Fallout Las Vegas og Borderlands 3 (må komme meg igjennom før 4 kommer) :D
ABNOR Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden TheKims skrev: ABNOR skrev (1 time siden): Nå begynner stadig flere spillere å få unaturlig gode stats. Det finnes måter for folk å klatre på takene og jukse på den måten. Men også tradisjonelle cheats som wall hack og aim bot er allerede i bruk. Ser du spillere opp mot 50 kills og veldig lave deathreate, så er det mest sannsynlig en cheater. Det betyr igjen at folk kaster bort pengene sine på å kjøpe spillet om alle runder skal preges av juksere. Noen spillere er rett og slett bare sykt gode. Så om en har 50+ kills er absolutt ikke en indikasjon at noen jukser. Satt akkurat å så på en streamer som hadde 89 kills og 9 deaths som infanteri. Han er ikke en gang en Battlefield spiller til vanlig, men en tidligere PUBG Pro. At det finnes juksere er 100% sikkert. Det er vel ikke et eneste online skytespill som er helt uten juksere. De fleste med slik statestikk jukser. At de nekter for det er en annen sak. Men dette er hva man sliter med i alle spill. Det å unnskylde gode stats som om det "alle" er veldig gode tar ikke hensyn til problemet med cheating. Så finnes det selvfølgelig unntak hvor noen spiller er "pro" eller har veldig flaks en runde, samarbeider i team, kjenner alle skjulestedene etc. Men dette gjelder en liten prosent av totalen med slike tall. Det er også youtubere som skryter med f.eks. 89:9 og så er det andre youtubere som avdekker at de faktisk brukte cheat selv om det så ekte ut. Slik er det når folk også skal tjene penger på sosiale medier og dermed jukser for å skape content. Om personen du sikter de faktisk har spilt e-sport og er pro så er det kule tall og man ser for å lære fra han. Men det er ekstremt få som er så gode. 98 % av spillerne vil slite med å drepe mer enn 50 og samtidig ikke bli drept 2/3 av tiden. Man tar risiko når man spiller offensivt og må ha flyt. I betaen ser man nå at ting begynner å sprike. I starten hadde de fleste omtrent samme stats, noen bedre enn andre, men likevel innenfor en normal. I en annen runde var det brått noen som hadde 25:0. Hva er sannsynligheten for det på et så trangt map som ligger ute nå? I dag begynte folk å hoppe på takene som ikke skal være mulig fordi de fant en glitch som ligger på youtube. Der kan det tyde på flere hacks ved at vedkommende finner targets veldig raskt. Videre kom reelle cheats som du kan se på youtube slik vi er vant med fra alle de andre spillene. Bruke av slike cheats ødelegger spillopplevelsen for alle andre og fører til at folk dropper å kjøpe spillet. Videre så er det stats online for de fleste spillere og hva som er bra spillere, da er det de færreste som klarer bedre enn 5:1 ratio. I dag vant jeg en runde med 64 på conquest Cairo. Så det ga en liten boost. Men det blir fort kjedelig slik artikkelfortfatter skriver og ekstra meningsløst når folk kaltrer på takene hvor man ikke kan skyte dem tilbake. Det er den største beta-testen som er gjort, men det er også en helg hvor cheatere har forsøkt å teste hva de får til.
herzeleid Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Etter å ha spilt en time i kveld og synes jeg dette nærmest er helt forskjellige spill avhengig av maps. Forskjellen mellom det store utendørsmapet, der det også er helikoptere og jagerfly, og de klaustrofobiske bykartene er rett og slett enorm og spillet arter seg på mange måter veldig ulikt. Veldig spent på hvordan de løser det, for jeg tror fort det kan bli ganske irriterende når karttypen man ikke liker blir rotert inn i køen.
GrinderX9 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Uderzo skrev (På 9.8.2025 den 17.40): Å gi opp Battlefield fordi singleplayeren ikke er hovedfokus, er som å slutte med fotball fordi du ikke får spille alene med ballen. Fokuset har alltid vært på multiplayer, helt siden de gode, gamle dagene med Battlefield 1942. Hvis spillene har hatt en singleplayer kampanje, har den alltid vært et lite tilbehør ved siden av, så det er litt rart at det tok over 20 år før dere innså det. For min del (forsto den gi opp kommentaren ikke var direkte til meg) så har jeg på ingen måte gitt opp Battlefield serien, liker den jeg. Jeg spiller til og med bitte litt online noen ganger. Men jeg bryr meg likevel kun om singlplayer. Selvfølgelig har hovedfokuset til Battlefield alltid vært multiplayer, men serien har likevel hatt noen gode kampanjer, jeg likte spesielt godt BF3. Derfor har jeg litt håp for BF6. Om det er slik at de har kutta ut singeplayer her, så er det i såfall nytt for meg. Da blir det ikke kjøp. Men om det er singelplayer står og faller kjøp av spillet nettet på det.
Uderzo Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden GrinderX9 skrev (9 minutter siden): For min del (forsto den gi opp kommentaren ikke var direkte til meg) så har jeg på ingen måte gitt opp Battlefield serien, liker den jeg. Jeg spiller til og med bitte litt online noen ganger. Men jeg bryr meg likevel kun om singlplayer. Selvfølgelig har hovedfokuset til Battlefield alltid vært multiplayer, men serien har likevel hatt noen gode kampanjer, jeg likte spesielt godt BF3. Derfor har jeg litt håp for BF6. Om det er slik at de har kutta ut singeplayer her, så er det i såfall nytt for meg. Da blir det ikke kjøp. Men om det er singelplayer står og faller kjøp av spillet nettet på det. Singleplayer ser ut til å være en del av spillet ved lansering Om den er verdt 700kr(hvis du i hovedsak kjøper spillet for det) gjenstår og se, så jeg hadde ikke forhåndsbestilt spillet 😅 Det anbefaler jeg ingen å gjøre for øvrig, generelt sett, ikke bare når det gjelder BF
Cthulu Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg synes dessverre spillet føles for smalt og generisk. Det virker som utviklerne har glemt hva som en gang gjorde Battlefield-franchisen unik. Dette er klaustrofobisk, kampsystemet mangler særpreg, og essensen er borte. Hvor er de store, åpne kartene, de grandiose slagene og den taktiske spillestilen? Jeg savner klassesystemet der våpen var låst til rolle (medic, support, engineer osv.) og i tillegg til fraksjon – slik at det faktisk føltes forskjell på hvilken side man spilte, og man fikk mer å mestre. Kartene er nå så små og trange at helikoptre og fly er nærmest overflødige. Jeg er skuffet – kan vi ikke bare få en skikkelig remake av Battlefield 2? 1
barezell Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Er nok mange cheatere, men det går fint å ha god stats over 50 kills evt. 25-0 i BF6. Viktig å ikke bli helt paranoid heller.
TheKims Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Cthulu skrev (2 minutter siden): Hvor er de store, åpne kartene, de grandiose slagene og den taktiske spillestilen? Jeg savner klassesystemet der våpen var låst til rolle (medic, support, engineer osv.) og i tillegg til fraksjon – slik at det faktisk føltes forskjell på hvilken side man spilte, og man fikk mer å mestre. Kartene er nå så små og trange at helikoptre og fly er nærmest overflødige. Jeg er skuffet – kan vi ikke bare få en skikkelig remake av Battlefield 2? Du er klar over at dette var en Beta og at spillet ikke er utgitt enda? Vi var faktisk heldige denne gangen som fikk flere kart å boltre oss i, vanligvis har det pleid å være ett kart i Beta. Operation Firestorm er allerede bekreftet, så der har du et stort og åpent kart om det er det du foretrekker, og det kommer garantert flere. De hadde en egen spilleliste hvor du kunne spille med klasse låste våpen, så det er godt mulig vi vil få det når spillet kommer ut også. 2
Uderzo Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden @Cthulu Enig. Klassesystemet er poengløst når man står såpass fritt til å velge våpen. Man er ment å spille en rolle, med fordeler og ulemper det gir. "Pose og sekk" løsningen er jeg ikke så fan av. Blir interessant å se om de store brettene innfrir å gi BF følelsen. @barezell ja, det har alltid vært mange gode spillere i BF, så slike stats er ikke alltid en god indikasjon alene. Selv en middelmådig spiller som meg selv har oppnådd en bra KD i betaen. Selv om jeg ikke har tiltro til at de klarer å holde cheatere helt unna denne gangen heller så tviler jeg på at spillet flommer over av cheatere, og da snakker jeg ikke om å utnytte design feil som f.eks komme seg til steder du ikke er ment å nå. Det er typiske ting som oppdages når massene slippes til. 1
herzeleid Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Cthulu skrev (36 minutter siden): . Hvor er de store, åpne kartene, de grandiose slagene og den taktiske spillestilen? Dette savnet jeg og. Det ble for klaustrofobisk, møljete og lite taktisk ‘run and gun’. Samtidig husker jeg at betaen til bf3 hadde samme problem, og der synes jeg spillet leverte, så håper det bare er det begrensede utvalget som er problemet.
barezell Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Kommer i alle fall 2 store. Operation Firestorm og et til som er i samme størrelse mener jeg. Personlig liker jeg ikke de gigantiske, foretrekker de mellomstore som har alt. Ala liberation peak som var i beta.
Reg2000 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden On 8/10/2025 at 1:04 AM, Uderzo said: Jeg kverulerer ikke, jeg påpeker bare at Battlefield alltid har vært multiplayer først. At folk liker kampanjene er helt greit, men serien har aldri vært kjent for å være et singleplayer-flaggskip. Så jeg synes det er litt snodig å bruke penger på et spill for en single player kampanje som stort sett er en kortvarig og middelmådig opplevelse. Det blir enda snodigere når man kritiserer "spill som dette" samtidig som man ikke spiller "online-spill", som jeg antar betyr multiplayer i denne sammenhengen. Det blir litt "god dag, mann – økseskaft". Det har lenge vært ganske vanlig å spille online multiplayer spill solo av en eller annen grunn. Battlefield har overraskende mange folk som kun spiller singleplayer kampanjene. MMO-spillene har gått fra å være multiplayer til stort sett solospill.
Cthulu Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden TheKims skrev (1 time siden): Du er klar over at dette var en Beta og at spillet ikke er utgitt enda? Vi var faktisk heldige denne gangen som fikk flere kart å boltre oss i, vanligvis har det pleid å være ett kart i Beta. Operation Firestorm er allerede bekreftet, så der har du et stort og åpent kart om det er det du foretrekker, og det kommer garantert flere. De hadde en egen spilleliste hvor du kunne spille med klasse låste våpen, så det er godt mulig vi vil få det når spillet kommer ut også. Det er jeg klar over. 😉 Tilbakemeldingen står seg allikevel den, tenker jeg. Har vært med på alpha- og beta-testing av Battlefield spill siden '04-'05-ish.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå