Simen1 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Gouldfan skrev (28 minutter siden): Brødskiver har way for mye karbohydrater. Jeg hører du sier det... men jeg leser også dagens middag-tråden der du skriver om ris, pasta bolognese, pasta fetuccini, milkshake og krokan fløteis.. Da blir det litt hyklersk å si at brød nærmest gir insulinsjokk og narkotisk virkning.
Gouldfan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Simen1 skrev (57 minutter siden): Jeg hører du sier det... men jeg leser også dagens middag-tråden der du skriver om ris, pasta bolognese, pasta fetuccini, milkshake og krokan fløteis.. Da blir det litt hyklersk å si at brød nærmest gir insulinsjokk og narkotisk virkning. At man liker noe betyr ikke at det er sunt. Jeg minimerer brødmat og gjærbakst. Pasta spiser man vel ikke hver dag, men kulturelt i Norge er brødmat daglig mat dvs hele uka et måltid eller to. Milkshake var jo en dag det var veldig varmt feks.. "kald" Jeg er ikke noen fanatiker, men om jeg skal unne meg noe som spiser jeg heller en liten halv kopp nøtter, enn chips og søtsaker. Det er masse jeg skulle latt være for å være sunnere, snus, øl, vin Sigar osv og nøtter. Men jeg prøver å være moderat med ting som er usunt, mut av snus som jeg bruker daglig og flere ganger om dagen. Endret 5 timer siden av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Noe brød har fiber som er en bra ting, annet enn det er ikke brød og frukt annerledes enn brus, søtsaker osv det omdannes til det samme i kroppen.
^fmj Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Gouldfan skrev (1 time siden): Brødskiver har way for mye karbohydrater. Men det er jo godt da, hender jeg spiser maks en skive om dagen. Grovbrød. Om du spiser brød dvs mere, så trigger du insulin, og da er veien til andre søtsaker som feks sjokolade eller Snickers kort fordi du for cravings pga insulinet dvs glukose i brød. Karbohydrater er som et narkotikum for hjernen, som stadig sier den vil ha mer sukker for å tilfredsstille unødvendig behov, sammenlignet med kjøtt og fett som er mye mer mettende. Glukose omdannes til sukker, det er bare litt vanskeligere å nedbryte enn hvitt sukker. Men resultatet er det samme, det omdannes til samme som sukker som alle karbohydrater.. Brød og frukt er ikke mye bedre enn sukker. En banan inneholder feks like mye sukker som en halvliter Coca Cola med sukker...... Kroppen kan omdanne proteiner og glyserol fra fett til glukose. Dette er skremselspropaganda, det er forskjell på karbohydratene. Godt norsk grovbrød gir ikke noe insulinsjokk. Bananer inneholder en del sukker, men de inneholder også mye annet som er bra. Er vel ingen som sitter og mauler ti bananer om dagen? En banan avhengig av størrelse gir cirka 100 kilokalorier.
^fmj Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Gouldfan skrev (14 minutter siden): Noe brød har fiber som er en bra ting, annet enn det er ikke brød og frukt annerledes enn brus, søtsaker osv det omdannes til det samme i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå