Gå til innhold

Spørsmål angående Uføretrygd og fattigdom

Anbefalte innlegg

Skrevet
agvg skrev (17 timer siden):

Nå ja, jeg har mer kjennskap til autisme enn jeg skulle likt og ha, skolene håndterer ofte barn og unge med ett mål om og oppbevare de til de blir kvitt de. 

Problemet er at anderledes håndteres veldig dårlig i det norske samfunnet, du finner selvsagt aspbergere som er så heldige at de får brukt sine spesielle evner innen for nisjer av arbeidslivet, veldig mange andre kommer fryktelig skadde ut av skolen selv om de kunne ha fungert hvis det hadde vært plass til dem, i ett samfunn hvor likhet er det eneste gangbare så skades mange mennesker.

Og der er vi helt enige. Det er fortsatt en del uvitende folk der inne i det norske skolevesenet som heller ikke er så villige til å ta til seg oppdatert kunnskap eller rett og slett bry seg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morromann skrev (43 minutter siden):

Og om det er tilfeller "du kjenner til"; vel nå kjenner ikke jeg disse menneskene og hvor godt kjenner du disse? Om du selv ikke har sett taushetsbelagte dokumenter om disse som derimot NAV-konsulentene, fastlegen, NAV-legene og de som sitter i NAVs forvaltningsorganer har tilgang til blir det kun rene spekulasjoner om de man påstår at man kjenner godt til.

Såpass godt at jeg har tilgang til alle papirene i saken. NAV har ett hurtigspor til uføretrygd naturlig nok.

• Liker 1
Skrevet
agvg skrev (På 23.7.2025 den 7.57):

Såpass godt at jeg har tilgang til alle papirene i saken. NAV har ett hurtigspor til uføretrygd naturlig nok.

OK; jeg skal jo ikke si at det aldri skjer. Jeg tror nok av og til at måten NAV håndterer tilfeller på er veldig forskjellige og kan få tilfeldighe utfall avhenig av hvordan praksisen er på de forskjellige kontorene. Men det er ihvertfall ikke mitt inntrykk av at det eksisterer noe slikt "hurtigspor". Men man skal aldri si aldri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...