Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ønske Kjærlighet, Kone og Barn

Gjest c7295...967

Anbefalte innlegg

Gjest c7295...967
Skrevet

Jeg er en mann på 46 år som har veldig lyst å få kjærlighet, kone og barn.

Er jeg blitt for gammel til å forvente å få både kjærlighet og barn?

På grunn av at jeg ønsker meg barn, så utelukker jeg de kvinnene som har oppgitt de ikke ønsker seg flere barn. Da kan jeg kanskje gå glipp av kjærligheten bare av ønsket om å også få meg barn.

Det kan være vanskelig for kvinner i 40-årene å få barn (men ikke umulig). Det kan også være vanskelig for meg å finne yngre kvinner som har mulighet for barn og ønsker seg (flere) barn.

Siden jeg bor i Tromsø oppe i Nord-Norge, så er det enda vanskeligere å finne noen enn om jeg hadde bodd i Oslo. Hadde det ikke vært for at jeg har familie og venner her oppe, så hadde jeg flyttet til Oslo eller nærmere Oslo.

Jeg er ikke en så attraktiv mann at jeg kan tiltrekke meg kvinner som er 6, 8, eller 10 år yngre når utvalget her oppe er så lite. Det er en mulighet for meg å gjøre litt med dette med å trene og gjøre meg litt mer attraktiv (tror jeg), men jeg blir jo ikke noe yngre og slikt tar tid (jeg har allerede holdt på i flere år med aktiv trening og riktig kosthold og er fortsatt litt overvektig).

Kan jeg måtte ofre ønsket om å få barn, for å kunne finne og få meg kjærlighet?
Da ser jeg bort fra å finne yngre damer fra steder som Thailand og Filippinene.

Anonymous poster hash: c7295...967

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet du bør stille deg selv er om du tror du kan oppnå reell kjærlighet med et individ som ikke kan oppfylle ditt ønske i livet? For min del hadde det blitt svært vanskelig å levd livet slik. Bare tanken er deprimerende. Egen familie styrker også kjærligheten til partner så lenge dette er noe begge parter har ønske om.

Hvis de kan gå i tog i juni for å feire de der greiene, så kan du absolutt finne deg ei skjønn ei ifra Asia. Lykke til. 🙂

• Liker 1
Gjest c7295...967
Skrevet
Tussi skrev (8 minutter siden):

Er du avhengig av egne barn? Eller kan du velge en kvinne med barn som du blir reservepappa til?

Det er litt med ønsket om egne barn som kommer fra meg. For å føre videre slekta og for at noe av meg vil leve videre når jeg er borte.
Jeg har 2 eldre brødre, og kun den eldste har 1 datter. Ser også at mine mange søskenbarn i storfamilien har flere barn. Samme gjelder flere av vennene mine.

Skrevet
10 hours ago, Guest c7295...967 said:

riktig kosthold og er fortsatt litt overvektig

Hva er riktig kosthold for deg?

Jeg har også 'riktig kosthold' for meg. Men det kan være store sprik mellom hva folk anser som riktig kosthold.

Riktig kosthold i enkel forstand for meg er:

Kjøtt, smør, grønnsaker. Mineraler og vitaminer.

Og jeg unngår hvete, rapsolje (som er i veldig mye mat i butikken), og kunstig søtningsmiddel.

Siden du er overvektig og anser dette som en hindring i dine mål, så ville jeg sett nærmere på kosthold. Dr. Sten Ekberg på youtube er svært kunnskapsrik i dette spesifikt.

Skrevet

Hva er viktigst for deg? Kjærlighet eller barn? Du blir kanskje nødt til å velge. 

Jeg la akkurat ut en artikkel om en mann på 50 år i en annen tråd som valgte å benytte seg av surrogati. Det koster, men kan være verdt det hvis du er villig til å ta ansvaret alene. 

Det er endel kvinner som skiller seg når de er i alderen 40 - 45 år, så du har en mulighet der, men i den alderen er det få som vil (og kan) få barn. 

Adopsjon kan også være et alternativ. Men ser du har svart Tussi at du ønsker dine egne. 

Personlig så syns jeg at alderen du er i nå er besteforeldrealder, at man må innse når toget for egne barn har gått. Du må tenke på at du skal ha ansvar for barnet i minimum 18 år. Kan du tenke deg å ha en tenåring når du selv er i 60 årene? 

Du kan alltids gå for Colin sitt forslag (men det er noe han anbefaler omtrent alle fordi han liker asians selv), men slik jeg forstår deg så er et slikt forslag ikke så aktuelt for deg.

Jeg tenker du rett og slett bør prøve å finne en dame du kan ha et fint liv med, at hvis valget står mellom kvinne eller barn, så bør du velge kvinnen. Du kan være heldig og få begge deler altså, men i utgangspunktet så anbefaler jeg at du først finner deg en kvinne du er en god match med. Og for all del, vær deg selv, det funker best 😊

P.s, det er mange overvektige menn som har yngre ķvinner, personlighet er viktigere enn utseende. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Gjest c7295...967 skrev (2 timer siden):

Det er litt med ønsket om egne barn som kommer fra meg. For å føre videre slekta og for at noe av meg vil leve videre når jeg er borte.
Jeg har 2 eldre brødre, og kun den eldste har 1 datter. Ser også at mine mange søskenbarn i storfamilien har flere barn. Samme gjelder flere av vennene mine.

Jeg tenker at du kanskje kan måtte velge mellom ønsket om egne barn og kjærlighet? Det er mye du kan gi av deg selv om du er stefar også. Mange tror kvinner med barn er et rødt flagg, men det trenger det absolutt ikke være.  

Så kan du jo selvsagt finne nåde kjærlighet og få egne barn, men sjansen er kanskje større for kjærlighet hvis du utvider "kandidatpoolen" litt

Endret av Tussi
  • Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (8 minutter siden):

Mange tror kvinner med barn er et rødt flagg, men det trenger det absolutt ikke være.  

Jeg var alenemor da jeg traff min mann. Vi hadde fordelen av at den biologiske faren til barnet ikke var inne i bildet. Mye enklere å være stefar da enn hvis man har en annen mann å forholde seg til, med evt sjalusi involvert... 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
leticia skrev (41 minutter siden):

Jeg var alenemor da jeg traff min mann. Vi hadde fordelen av at den biologiske faren til barnet ikke var inne i bildet. Mye enklere å være stefar da enn hvis man har en annen mann å forholde seg til, med evt sjalusi involvert... 

Selvsagt. Jeg tenker bare på, jeg har en venninne som mistet mannen sin for en stund siden, han døde. Og hun har funnet en ny en, som selvsagt behandler hennes barn som sine egne, det kan bli mye fint utav det også. Men klart ekser kan komplisere ting

Jeg er mest redd for at hvis ts søker egne barn og kjærlighet, så kan han potensielt ende opp med å ikke få noe. Adopsjon er stort sett ikke et alternativt idag, særlig ikke.med utviklingen de siste årene

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (2 minutter siden):

Jeg er mest redd for at hvis ts søker egne barn og kjærlighet, så kan han potensielt ende opp med å ikke få noe.

Jeg er enig med deg i dette, selv om  å søke bare en kvinne er heller ingen garanti for et forhold,  men enklere enn hvis barn er endel av bildet,  og han må ned i alder. 

• Liker 2
Skrevet

Det er mye som er mulig, men ingenting kommer rekende på ei fjøl. "Hentebrud" høres bra ut på papiret, men husk at du skal like vedkommende også - og ikke bare ha henne til hushjelp/fødemaskin. Kall meg gjerne sær, men hvis man knapt kan kommunisere med ord, er det også vanskelig å bli tiltrukket.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...